aanrijding met doorrijden en bedreiging. Waar gaat het heen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

aanrijding met doorrijden en bedreiging. Waar gaat het heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 08:42

Ik moet het even van mij afschrijven.

Eergisteren had ik boodschappen gedaan. Ik wil wegrijden en rij een stuk achteruit. Bam!
Daar zat ik tegen een ander aan die achteruit reed.
Ik stap uit de auto en loop naar de ander. deze was eigenlijk van plan om door te rijden.
Hij stapt echter toch uit. Helaas loop ik tegen een flinke taalbarriere aan. De man komt uit Roemenie.
Ik probeer duidelijk te maken dat we schadeformulieren moeten invullen en gegevens moeten uitwisselen.
Helaas hebben we beiden deze niet bij.
Ik bel met de lease maatschappij hoe we het moeten doen. Dat duurt even( sta in de wacht).
Nadat ik door heb gekregen wat ik moet hebben wil ik dit doorgeven aan de tegenpartij.
Zijn vrouw begint ongeduldig te worden en te schreeuwen! Ze pakt mij vast en probeert te schoppen.
Hier schrik ik behoorlijk van. De man zelf blijft redelijk rustig, maar je ziet dat ie wel bozer wordt.
Ik geef aan wat ik nodig heb en probeer de gegevens te verkrijgen. Hij wilt niet meewerken.
Ik geef aan dat ik de politie bel om als tolk etc te gaan helpen, want ik voel me niet prettig en merk dat het niet goed gaat komen.
Mee dat ik bel stapt meneer in de auto en rijdt weg!
wtf!

Ik heb gelukkig zijn kenteken ( foto).
Maar ik voelde me zo bedreigt. En het ergste, iedereen ziet het gebeuren en niemand helpt!
Zo triest.
a.s zaterdag ga ik aangifte doen.

Maar waar gaat het heen? ik begrijp het gewoonweg niet. De agressiviteit van de vrouw! Het wegkijken van de mensen om mij heen.
Ik moest het even kwijt!

Hannanas

Re: aanrijding met doorrijden en bedreiging. Waar gaat het heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:46

Jeetje wat aso dat niemand je geholpen heeft.
Dat kan toch niet! Bizar...
ik hoop dat je aangifte wat gaat opleveren, en de schade verhaalt wordt. :(:)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:47

Ja verschrikkelijk zeg! Naast dat je een taalbarriere hebt, heb je ook te maken met een cultuurverschil. Roemenen hebben echt wel een hele andere ethiek dan wij Nederlanders, alhoewel wij Nederlanders er ook wat van kunnen.

Ik hoop dat de politie je nog verder kan helpen, wel heel erg vervelend. Ik heb het nog nooit meegemaakt vanaf de zijlijn dus kan je niet zeggen wat ik zou doen in zo'n situatie. Maar ben absoluut van mening dat we elkaar als mens zijnde echt wel iets meer kunnen ondersteunen. Ook als je iemand niet kent. We raken steeds meer vervreemd van elkaar en dat is echt zo zonde :(

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 08:51

Hannanas schreef:
Jeetje wat aso dat niemand je geholpen heeft.
Dat kan toch niet! Bizar...
ik hoop dat je aangifte wat gaat opleveren, en de schade verhaalt wordt. :(:)

De schade is gelukkig geen probleem.
In mijn ogen was ik meer fout dan wat hij was. En dat heb ik ook meteen aan hem aangegeven.
Het is gelukkig een lease auto, dus kost de reparatie mij enkel eigen risico.
Maar gewoonweg het gedrag. ppffff

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:57

Tja, misschien had de man in eigen land hele slechte ervaringen met de politie en wilde hij gewoon zo snel mogelijk weg. Mogelijk had hij het idee dat je de aanrijding hem in de schoenen wilde schuiven en was hij bang zonder vorm van proces dagen opgesloten te worden. Angst is een slechte raadgever.
Omstanders zullen op hun beurt bang geweest zijn voor klappen. Meestal wordt sowieso geadviseerd niet zelf in te grijpen (en zeker niet op het moment zelf), maar de politie te bellen. Wie weet heeft iemand dat ook wel gedaan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:57

Schade op een parkeerplaats is voor eigen rekening vaak.

Verder absurd dat niemand ingrijpt... Verharding van de maatschappij...

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:20

Schade als allebei uitparkeert is fout van allebei voor de verzekering. Heb ik ook gehad. Ik reed achteruit van mijn parkeerplaats op hetzelfde moment komt een andere auto naar voren . Stukje weg was daar te smal voor ...
Helaas gebeurt het ook bij oost- europianen dat ze moedwillig tegen je aan rijden voor verzekeringsfraude en dan kunnen ze politie zeker niet gebruiken. Ik zeg niet dat dit bij jou het geval is hoor !
Maar vreselijk dat er even niemand was om je te helpen, al was het alleen maar even bij je gaan staan ...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:27

Bij een volgende x moet je alsnog gelijk de politie bellen.
Ook al ben jij 100% fout... en ander mag niet na een ongeval (zonder gegevens verstrekking) zomaar wegrijden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:32

Rena100 schreef:
Ja verschrikkelijk zeg! Naast dat je een taalbarriere hebt, heb je ook te maken met een cultuurverschil. Roemenen hebben echt wel een hele andere ethiek dan wij Nederlanders, alhoewel wij Nederlanders er ook wat van kunnen.

<KNIP>

Wat zeg je nou eigenlijk? :o?

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:33

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Een auto reed achteruit op de parkeerplaats en ik ook. Ik zag de auto in de achteruitkijkspiegel op mij af komen en stopte maar zij niet. Ze zat ook tegen mijn achterkant van de auto. Ik had het nog nooit meegemaakt dus we hebben alleen namen en telefoonnummers uitgewisseld. Ik heb een foto gemaakt van de schade maar niet van het kenteken. Ik belde naar het telefoonnummer in de avond maar mevrouw had dus een verkeerd nummer opgegeven. Hierdoor had ik geen poot om op te staan ook door mijn eigen stomme schuld. Ik heb de krassen laten herstellen van 275 euro en ook mijn lesje geleerd....

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:36

Cowboy55 schreef:
Rena100 schreef:

<KNIP>

Wat zeg je nou eigenlijk? :o?

Ja iets heel tegenstrijdig haha. Naja ik merk wel dat Roemenen, maar ook Polen toch wel heel anders reageren op situaties (niet allemaal hoor, maar ze zijn gewoon anders, hebben andere normen en waarden en zijn ook wat agressiever lijkt).

Wat ik bedoel te zeggen is dat er ook rotte appels tussen ons zelf zitten, wij Nederlanders zijn ook niet altijd even netjes.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:56

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent,nare ervaring.Vind dat in nl wel altijd heel bijzonder dat je dan zaterdag aangifte kan gaan doen.Hier komt de politie gelukkig nog gelijk terplaatste in zulke gevallen.Ik vind verkeersagressie best ernstig.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 10:48

proudmama schreef:
Schade als allebei uitparkeert is fout van allebei voor de verzekering. Heb ik ook gehad. Ik reed achteruit van mijn parkeerplaats op hetzelfde moment komt een andere auto naar voren . Stukje weg was daar te smal voor ...
Helaas gebeurt het ook bij oost- europianen dat ze moedwillig tegen je aan rijden voor verzekeringsfraude en dan kunnen ze politie zeker niet gebruiken. Ik zeg niet dat dit bij jou het geval is hoor !
Maar vreselijk dat er even niemand was om je te helpen, al was het alleen maar even bij je gaan staan ...

is niet altijd zo. Als jij kan aantonen dat jij stilstaat dan is de ander fout.
Helaas is dat moeilijk te bewijzen en wordt het meestal 50/50 uitgesproken.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 10:49

skvetta schreef:
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Een auto reed achteruit op de parkeerplaats en ik ook. Ik zag de auto in de achteruitkijkspiegel op mij af komen en stopte maar zij niet. Ze zat ook tegen mijn achterkant van de auto. Ik had het nog nooit meegemaakt dus we hebben alleen namen en telefoonnummers uitgewisseld. Ik heb een foto gemaakt van de schade maar niet van het kenteken. Ik belde naar het telefoonnummer in de avond maar mevrouw had dus een verkeerd nummer opgegeven. Hierdoor had ik geen poot om op te staan ook door mijn eigen stomme schuld. Ik heb de krassen laten herstellen van 275 euro en ook mijn lesje geleerd....

triest he. je hoort het zo vaak de laatste tijd.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:49

Zal dit de werkwijze van Roemenen zijn? Wij enkele maandjes geleden het zelfde, een Roemeen rijd tegen ons aan, en reed door, wij er achteraan, en hij kon met geen mogelijkheid een andere taal spreken, probeerde met vande en voeten uit te leggen dat die dikke kras op onze Dodge ram, niks voorstelde... en probeerde zo ons ook weg te werken.. niet gelukt, helaas voor die man.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:51

Waar is dit gebeurd?
Ik deed gisteren boodschappen in Haaren en daar waren 3 mensen op een parkeerplaats een aanrijding aan het afhandelen. Dat ging er ook best verhit aan toe.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 10:51

beatje schreef:
Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent,nare ervaring.Vind dat in nl wel altijd heel bijzonder dat je dan zaterdag aangifte kan gaan doen.Hier komt de politie gelukkig nog gelijk terplaatste in zulke gevallen.Ik vind verkeersagressie best ernstig.

Nja de aangifte heb ik wel moeten eisen.
Toen ik de politie belde wilde ze een auto sturen. Helaas reden hun op dat moment weg. Dus had het geen zin meer dat de politie kwam. De centralist zei toen ik zei dat ik aangifte wilde doen. Nee dat kan niet.
Heel vreemd.
Later mijn vader gesproken die voor zijn pensioen rechercheur was en die vond het van de zotte.
Dus alsnog gebeld en de aangifte geeisd. Toen kon het ineens wel...

Cayenne schreef:
Waar is dit gebeurd?
Ik deed gisteren boodschappen in Haaren en daar waren 3 mensen op een parkeerplaats een aanrijding aan het afhandelen. Dat ging er ook best verhit aan toe.

niet in Haaren, in Ulvenhout.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 10:55

Hier vlakbij is het een trend geweest dat buitenlanders je expres aanrijden en vervolgens zich arbeidsongeschikt laten verklaren omdat ze 'onherstelbare schade' hebben van het ongeluk wat met nog geen 10km per uur ging. Mijn vader werkt bij de verzekering en daar begon het op te vallen dat precies bij die rotonde wel heel veel ongelukken waren en daarna schade claims voor letsel..

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:04

Ibbel schreef:
Tja, misschien had de man in eigen land hele slechte ervaringen met de politie en wilde hij gewoon zo snel mogelijk weg. Mogelijk had hij het idee dat je de aanrijding hem in de schoenen wilde schuiven en was hij bang zonder vorm van proces dagen opgesloten te worden. Angst is een slechte raadgever.
Omstanders zullen op hun beurt bang geweest zijn voor klappen. Meestal wordt sowieso geadviseerd niet zelf in te grijpen (en zeker niet op het moment zelf), maar de politie te bellen. Wie weet heeft iemand dat ook wel gedaan.

Ik wil het gedrag absoluut niet goed praten want het is gewoon ronduit asociaal maar wat Ibbel zegt daar kan zeker een behoorlijke kern van waarheid in zitten. In Roemenië zit er nog veel corruptie bij de politie en de angst dat jij samen met de politie tegen hen gaat samenspannen (zij snappen niet wat jij met de politie bespreekt) is voor hen heel reëel. Je overdonderen en proberen weg te komen kan dus best "een kat in het nauw" actie zijn.
Gelukkig zijn niet alle Roemenen zo er zijn ook echt hele aardige. Hopelijk ben jij snel over de ergste schrik heen!

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:23

Je ziet ook weleens dat mensen zo reageren als er iets niet klopt aan de auto of met de papieren of wat ook, waar de politie achter kan komen.

Heel sterkte iig TS, hoop dat je over je schrik heen bent.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 13:53

Benthhh schreef:
Je ziet ook weleens dat mensen zo reageren als er iets niet klopt aan de auto of met de papieren of wat ook, waar de politie achter kan komen.

Heel sterkte iig TS, hoop dat je over je schrik heen bent.

Ik denk eerder dat dit idd het probleem was. Auto onverzekerd etc.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:17

Als je het kenteken intikt op www.rdw.nl kun je zo zien of hij verzekerd is.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:19

Brainless schreef:
Als je het kenteken intikt op http://www.rdw.nl kun je zo zien of hij verzekerd is.

Van een Roemeense auto? Of waren het Roemenen in een Nederlandse auto?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:20

Cowboy55 schreef:
Brainless schreef:
Als je het kenteken intikt op http://www.rdw.nl kun je zo zien of hij verzekerd is.

Van een Roemeense auto? Of waren het Roemenen in een Nederlandse auto?

Je hebt gelijk... ik ging ervan uit dat het een Nederlandse auto betrof; maar het kan ook een Roemeense auto betreffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:24

Wat een nare situatie! Wat een machteloos gevoel als mensen zich zo gedragen. En inderdaad bizar dat niemand ingreep...