Welke datingsite moet ik kiezen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:47

Ik heb mij recent aangemeld voor e-matching, dat vond ik een fijnere website dan relatieplanet. En ben nu berichtjes aan het sturen met een leuke jongen :)

butengeweun

Berichten: 3662
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:49

Gewoon er heel open in gaan. Heb vaak paiq gebruikt omdat je daar niet meteen foto's zag en je echt door praten een beeld moest vormen van elkaar.

Wel ging ik heel snel een kop thee/koffie/biertje pakken in het echt merk je het toch beter.

Maar het belangrijkste is ga er open in en wees eerlijk naar de ander als je denkt dit is het niet.

AnoukS_
Berichten: 654
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Welke datingsite moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 13:32

Ik ben ook al bijna 3 jaar samen met mijn vriend die ik via Paiq heb leren kennen.

Inderdaad, wat butengeweun aangeeft vond ik Paiq fijn omdat je niet gelijk elkaars foto ziet. Je moet echt een tijdje al gepraat hebben voor de foto's langzaam duidelijker worden. Zo wordt je niet gelijk beïnvloed door uiterlijk, en eerlijk is eerlijk, na een tijdje kletsen weet je echt al wel redelijk of je iemand interessant vind of niet.

Bij Paiq krijg je matches, hoeveel is afhankelijk van het 'aanbod', maar ik kreeg behoorlijk wat matches per week. Van mijn vriend, en van andere jongens die ik ken die op Paiq zaten, begreep ik dat de mannen een stuk minder matches krijgen, max 1 per week of zo. Als je betalend lid wordt, krijg je wel vaker matches aangeboden.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Welke datingsite moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:21

Ik ben al drie jaar samen met mijn vriendin die ik via OkCupid heb leren kennen. Veel verschillende mensen kun je er tegenkomen. Leuke en mindere maar ik heb wel het idee dat OkCupid beter is dan bv tinder.
Je ziet foto's en kunt een beetje inlezen over andere hun standpunten dmv de vragen.

Betaalde websites en websites met domme slogans zoals daten voor hoger opgeleiden sloeg ik altijd over. Je komt er gewoon hetzelfde volk tegen als op niet betaalde websites.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:25

Ik ben al bijna 1,5 jaar erg gelukkig met mijn Tinder vriend :o
Daarvoor een korte scharrel gehad via Pepper, beiden een gratis account dus je kan geen berichten sturen maar als je een beetje handig zoekt heb je geluk om ze op Facebook te vinden bijvoorbeeld.

Heb ook ooit Paiq gebruikt maar dat was voor mij niks. Betaalde sites heb ik nooit zo uitgeprobeerd eigenlijk.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:26

Mijn vriend ken ik via alternatiefdaten.nl. geen idee of het nog bestaat.
Inmiddels 4,5 jaar een relatie.

Mijn beste vriend ken ik van badoo.
We hebben gedate e.d. maar uiteindelijk als vrienden verder gegaan (nu dus mijn beste vriend)

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:58

Ik vond Paiq fijn! Zitten best leuke mannen op.

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Welke datingsite moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 18:05

Ik ken mijn via tinder. Wij zijn nu 1,5 jaar samen en hebben in april een huis gekocht :).

Ossi

Berichten: 437
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Vledder

Re: Welke datingsite moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 18:33


capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Welke datingsite moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 18:50

Ik heb toentertijd verschillende sites geprobeerd (klinkt wanhopig maar ik vond het een leuk tijdverdrijf na het werk op de bank :'))

Paiq vond ik niks. Had je een tijdje gekletst en zag je eindelijk de foto en dan wist je niet hoe snel je dat gesprek moest verlaten :')

Uiteindelijk vond ik badoo het leukst (al lopen er veel gekkies). Daar m'n vriend leren kennen waar ik nu mee samenwoon

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Welke datingsite moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:49

Waarom Badoo? In mijn belevingswereld (proove me wrong!) is dat vooral voor de wat simpelere mensen en meer gericht op seks.

Saul

Berichten: 9658
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Welke datingsite moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:51

Dan is dat wellicht nu. Maar 8 jaar geleden viel dat reuze mee hoor.
En was ik dus blijkbaar een van die simpele mensen die overigens niet opzoek was naar seks maar gewoon nieuwsgierig :')

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:54

Daar kwam ik later achter dat het zo genoemd wordt :') ik kende het van kennissen die zo elkaar hebben leren kennen en ik ben er wel serieuze mensen tegen gekomen maar je moet wel selecteren idd. Ik vind het leuker dan Tinder omdat je niet perse een match hoeft te zijn om te kunnen chatten. Mijn vriend had ik anders niet eens ontmoet omdat hij onder mijn leeftijdsgrens zat. Op badoo kon hij toch het gesprek beginnen. Op Tinder veel mensen die de match opheffen als ze het niet leuk genoeg vinden. Vind ik toch onpersoonlijker

Ik vind mezelf overigens ook niet echt simpel :')

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 20:08

Wat een hoop reacties al!
En ja, ik heb inderdaad fijne vrienden die mij naar een datingsite wijzen :D :D

Uit jullie reacties blijken vooral Paiq en Tinder populair. Daarna Relatieplanet, Lexa, Badoo, OKcupid, Pepper, Farmdate en E-matching.

assie schreef:
Ben er wel op voorbereid dat je als vrouw in de minderheid bent op zo'n site en dat je ook wel "hè neuken?"-berichtjes gaat krijgen.

:)) En reacties van oude mannen ook gok ik zo! Die kreeg ik toen ooit in mijn proefperiode op Relatieplanet een aantal jaren terug.

Cayenne schreef:
Er is trouwens een nieuwe datingsite voor mensen in de paardenwereld: https://www.horses.nl/algemeen/nieuwe-d ... artner-nl/

Grappig! Al hoef ik niet perse een man die van paarden houdt :x

capopjekop schreef:
Paiq vond ik niks. Had je een tijdje gekletst en zag je eindelijk de foto en dan wist je niet hoe snel je dat gesprek moest verlaten :')

Ja, dat vind ik ook. Een vriendin van me had Paiq ooit aan mij aangeraden, maar dan moet je eerst best lang chatten voordat je een foto ziet. En hoe oppervlakkig het ook is, je kijkt toch ook of je een klik hebt op het uiterlijk, zeker met online daten.

Ik heb mij ondertussen aangemeld op Tinder maar vind het aantal leuke mannen wel wat tegenvallen :o

Sting

Berichten: 12864
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Welke datingsite moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:11

Ik heb inmiddels ook wel een paar apps/sites versleten, haha! Sowieso Farmdate en Tinder, ook wel heel wat dates via die sites gehad. Uiteindelijk mijn vriend tegengekomen via Paiq, geselecteerd door mijn beste vriendin in een foto-competitie ;). Via dat spel kan je puur op fotos je voorkeuren aangeven en kan je met de besten contact zoeken (tegen betaling van credits of gratis, afhankelijk van de persoon).

Pieter25

Berichten: 3789
Geregistreerd: 15-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:15

Laatst bijgewerkt door Pieter25 op 06-07-18 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Luxorvalkje
Berichten: 1940
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:16

Ik had vorig jaar via via een maand gratis Lexa (zou automatisch verlengd worden, maar meteen geregeld dat het maar een maand zou duren).

Zij schermen met goede matches etc. -> not
Ik had aangegeven geen kinderen te willen, (je kon kiezen voor ja/nee/misschien). al mijn persoonlijke matches wilden zonder uitzondering wel kinderen. Lijkt me toch een dealbreaker???

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:27

Sting schreef:
Ik heb inmiddels ook wel een paar apps/sites versleten, haha! Sowieso Farmdate en Tinder, ook wel heel wat dates via die sites gehad. Uiteindelijk mijn vriend tegengekomen via Paiq, geselecteerd door mijn beste vriendin in een foto-competitie ;). Via dat spel kan je puur op fotos je voorkeuren aangeven en kan je met de besten contact zoeken (tegen betaling van credits of gratis, afhankelijk van de persoon).


Ik op paiq tijdens een speeddate. 1 zat nog op school, de andere werkte. Keus snel gemaakt.
9.5 jaar, een huis en 2 kinderen verder inmiddels

cittagilera
Berichten: 101
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 00:27

Ga lekker uit in nederland wonen meer mannen als vrouwen (Helaas)
Dus lang zal jij niet single zijn ;)