Cursus Duits

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo89

Cursus Duits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 18:00

Mijn vriendin & ik willen graag ons beter kunnen redden in het Duits.
We gaan er steeds vaker heen voor allerlei zaken.
Maar lopen er tegen aan dat we er niet altijd uit komen. Wat vervelend is.

Wie o wie kan ons helpen.
Een goede online cursus. Of ergens bij iemand thuis. (Omgeving Twente)

_Christina

Re: Cursus Duits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:21

Memrise! (Vind ik persoonlijk fijner/beter dan Duolingo of Babbel, bijvoorbeeld.)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:28

Ik zweer bij duolingo

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 18:37

Wat is het verschil. Is dat online beide ??

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:55

Ja ,beide zijn online en gratis. Ik vind duolingo heel fijn, maar ik heb geen ervaring met memrise.
Duolingo is wel vanuit het engels ( dus engels -duits )

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:01

Marjo89 schreef:

Oké offtopic, ik weet het, maar mijn ervaring met de meeste Duitse mensen is dat ze erg fijn vinden dat je het gewoon in het Duits probeert. En de woorden die je niet weet, omschrijft. Dan helpen de meeste je er wel mee. Zeker als je gewoon aangeeft dat je het Duitse woord even niet weet.

Dus gewoon doen. Evt elke avond met je vriend gedurende ca half uur ofzo in het Duits tegen elkaar aan kletsen

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:08

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 19:50

Rocamor schreef:
Marjo89 schreef:

Oké offtopic, ik weet het, maar mijn ervaring met de meeste Duitse mensen is dat ze erg fijn vinden dat je het gewoon in het Duits probeert. En de woorden die je niet weet, omschrijft. Dan helpen de meeste je er wel mee. Zeker als je gewoon aangeeft dat je het Duitse woord even niet weet.

Dus gewoon doen. Evt elke avond met je vriend gedurende ca half uur ofzo in het Duits tegen elkaar aan kletsen

Dan komen we niet ver.
Liefst willen we goede cursus waar we het beide goed leren.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 19:51

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 19:57

Oh. Excuus, ik dacht dat je al wel wat Duits sprak

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:10

Marjo89 schreef:

Dat is inderdaad online. Het kan beide zowel via een computer, als ook een app. Hiermee bouw je snel een grotere woordenschat op. Voor de grammatica heb ik gehoord dat een boekje van Noordhoff heel fijn is, het heet iets met "in je pocket" dacht ik.
Ik heb verder geen tips voor analoge lessen, maar als je een beetje autodidactisch bent, dan kun je met (bijvoorbeeld) Memrise gemakkelijk op A2 niveau komen. Met wat meer moeite ook wel B1, misschien wel B2. Hoger dan dat gaan de cursussen van Memrise niet en ik weet niet of er voor Duits iemand cursussen op C-niveau heeft gemaakt. Misschien moet ik dan nog even uitleggen dat op Memrise niet alleen cursussen van Memrise staan, maar ook van gebruikers.

Edit: je vroeg ook om het verschil. Het zijn beide digitale cursussen die je zelf doorloopt. Bij beide doorloop je verschillende setjes met woorden/zinnen, her en der staat ook uitleg. Wat ik van Memrise ook fijn vind, is dat je woorden die je vaker fout doet ook vaker herhaalt. Ik weet niet meer zeker of DuoLingo dat ook doet. Als je nog andere vragen hebt, laat maar weten.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:52

Ik volg ook even, heb duolingo meerdere malen gebruikt, maar ik kom voor mijn gevoel niet verder..
Zal Memrise eens bekijken, verdere cursussen vind ik ook zeker interessant!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:55

_Christina schreef:
Marjo89 schreef:

Dat is inderdaad online. Het kan beide zowel via een computer, als ook een app. Hiermee bouw je snel een grotere woordenschat op. Voor de grammatica heb ik gehoord dat een boekje van Noordhoff heel fijn is, het heet iets met "in je pocket" dacht ik.
Ik heb verder geen tips voor analoge lessen, maar als je een beetje autodidactisch bent, dan kun je met (bijvoorbeeld) Memrise gemakkelijk op A2 niveau komen. Met wat meer moeite ook wel B1, misschien wel B2. Hoger dan dat gaan de cursussen van Memrise niet en ik weet niet of er voor Duits iemand cursussen op C-niveau heeft gemaakt. Misschien moet ik dan nog even uitleggen dat op Memrise niet alleen cursussen van Memrise staan, maar ook van gebruikers.

Edit: je vroeg ook om het verschil. Het zijn beide digitale cursussen die je zelf doorloopt. Bij beide doorloop je verschillende setjes met woorden/zinnen, her en der staat ook uitleg. Wat ik van Memrise ook fijn vind, is dat je woorden die je vaker fout doet ook vaker herhaalt. Ik weet niet meer zeker of DuoLingo dat ook doet. Als je nog andere vragen hebt, laat maar weten.

imo haal je pas een hoger niveau Duits als je het daadwerkelijk spreekt, bij voorkeur met native speakers. Apps als duolingo zijn leuk, maar als je uiteindelijk alles hebt 'uitgespeeld', zal je geen B1 niveau spreken hebben.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:39

Dat klopt, ik bedoelde ook vooral qua woordenschat. Intussen zijn er "nieuwe" cursussen en die heten [taal] 1 t/m 8, maar in het verleden hadden de verschillende taalcursussen A1, A2, B1 en B2 als toevoeging. Op Memrise.

Wat overigens ook helpt: video's met ondertiteling kijken en verhalen/krant lezen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:58

_Christina schreef:
Dat klopt, ik bedoelde ook vooral qua woordenschat. Intussen zijn er "nieuwe" cursussen en die heten [taal] 1 t/m 8, maar in het verleden hadden de verschillende taalcursussen A1, A2, B1 en B2 als toevoeging. Op Memrise.

Wat overigens ook helpt: video's met ondertiteling kijken en verhalen/krant lezen.

Ik zat even in German 7 te kijken, maar ook dat niveau vind ik niet bijzonder hoog :o Heb jij enig idee waarmee dit niveau vergelijkbaar zou moeten zijn?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 22:45

Dankje allemaal

We gaan ze allemaal eens doorzoeken.
Ik spreek wel redelijk basic Duits. Mijn vriendin verstaat het mits ze langzaam praten.
We zitten op 5 min van de grens. Ideaal vinden wij

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:51

Om je woordenschat uit te breiden en de voorzetsels te leren is de app Der,die,das een handig hulpmiddel.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 23:04

Destination schreef:
_Christina schreef:

Ik zat even in German 7 te kijken, maar ook dat niveau vind ik niet bijzonder hoog :o Heb jij enig idee waarmee dit niveau vergelijkbaar zou moeten zijn?

Nee geen idee sorry. Ik baseerde het niveau gelijk aan de oude toevoeging, maar ik weet niet of de nieuwe cursussen daarmee inhoudelijk vergelijkbaar zijn. Misschien zijn de oude cursussen ook niet met de benoemde niveaus te vergelijken en hebben ze daarom de nieuwe cursussen anders genoemd. Voor Spaans klopte het in ieder geval best aardig (met de oude cursussen), als ik de Erasmus niveautoetsen mag geloven. Helaas zijn die volgens mij niet publiek toegankelijk, anders had iemand het misschien kunnen toetsen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 23:47

Duolingo is niet geschikt. Ik kan niet van Nederlands naar Duits. Alleen vanuit Engels. Dat is nog beroerder