Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Marjo89 schreef:Mijn vriendin & ik willen graag ons beter kunnen redden in het Duits.
We gaan er steeds vaker heen voor allerlei zaken.
Maar lopen er tegen aan dat we er niet altijd uit komen. Wat vervelend is.
Wie o wie kan ons helpen.
Een goede online cursus. Of ergens bij iemand thuis. (Omgeving Twente)

Rocamor schreef:Marjo89 schreef:Mijn vriendin & ik willen graag ons beter kunnen redden in het Duits.
We gaan er steeds vaker heen voor allerlei zaken.
Maar lopen er tegen aan dat we er niet altijd uit komen. Wat vervelend is.
Wie o wie kan ons helpen.
Een goede online cursus. Of ergens bij iemand thuis. (Omgeving Twente)
Oké offtopic, ik weet het, maar mijn ervaring met de meeste Duitse mensen is dat ze erg fijn vinden dat je het gewoon in het Duits probeert. En de woorden die je niet weet, omschrijft. Dan helpen de meeste je er wel mee. Zeker als je gewoon aangeeft dat je het Duitse woord even niet weet.
Dus gewoon doen. Evt elke avond met je vriend gedurende ca half uur ofzo in het Duits tegen elkaar aan kletsen
Destination schreef:Je zou ook eens over de grens in Duitsland kunnen kijken, bijvoorbeeld in Münster bij de Volkshochschule
https://vhs.muenster.de/programm/fachbe ... emdsprache
Marjo89 schreef:Wat is het verschil. Is dat online beide ??
_Christina schreef:Marjo89 schreef:Wat is het verschil. Is dat online beide ??
Dat is inderdaad online. Het kan beide zowel via een computer, als ook een app. Hiermee bouw je snel een grotere woordenschat op. Voor de grammatica heb ik gehoord dat een boekje van Noordhoff heel fijn is, het heet iets met "in je pocket" dacht ik.
Ik heb verder geen tips voor analoge lessen, maar als je een beetje autodidactisch bent, dan kun je met (bijvoorbeeld) Memrise gemakkelijk op A2 niveau komen. Met wat meer moeite ook wel B1, misschien wel B2. Hoger dan dat gaan de cursussen van Memrise niet en ik weet niet of er voor Duits iemand cursussen op C-niveau heeft gemaakt. Misschien moet ik dan nog even uitleggen dat op Memrise niet alleen cursussen van Memrise staan, maar ook van gebruikers.
Edit: je vroeg ook om het verschil. Het zijn beide digitale cursussen die je zelf doorloopt. Bij beide doorloop je verschillende setjes met woorden/zinnen, her en der staat ook uitleg. Wat ik van Memrise ook fijn vind, is dat je woorden die je vaker fout doet ook vaker herhaalt. Ik weet niet meer zeker of DuoLingo dat ook doet. Als je nog andere vragen hebt, laat maar weten.
_Christina schreef:Dat klopt, ik bedoelde ook vooral qua woordenschat. Intussen zijn er "nieuwe" cursussen en die heten [taal] 1 t/m 8, maar in het verleden hadden de verschillende taalcursussen A1, A2, B1 en B2 als toevoeging. Op Memrise.
Wat overigens ook helpt: video's met ondertiteling kijken en verhalen/krant lezen.
Heb jij enig idee waarmee dit niveau vergelijkbaar zou moeten zijn? Destination schreef:_Christina schreef:Dat klopt, ik bedoelde ook vooral qua woordenschat. Intussen zijn er "nieuwe" cursussen en die heten [taal] 1 t/m 8, maar in het verleden hadden de verschillende taalcursussen A1, A2, B1 en B2 als toevoeging. Op Memrise.
Wat overigens ook helpt: video's met ondertiteling kijken en verhalen/krant lezen.
Ik zat even in German 7 te kijken, maar ook dat niveau vind ik niet bijzonder hoogHeb jij enig idee waarmee dit niveau vergelijkbaar zou moeten zijn?