Ongepaste reactie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Ongepaste reactie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 13:58

Vandaag kreeg ik voor de 2e keer van dezelfde persoon bij hetzelfde bedrijf de reactie ''Ik hoop dat we elkaar een keer tegenkomen in een andere situatie''

Het betreft iemand die een reparatie bij mij thuis kwam doen.

Ik vond het de eerste keer al een bijzondere reactie maar de tweede keer des te meer. Op een of andere manier vind ik het ongepast en bijzonder dat iemand zulke uitspraken tijdens werktijd naar een klant maakt.

Ik ben daarom heel benieuwd wat anderen daar van vinden. En er evt nog wat mee zouden doen richting het bedrijf. En waarom wel of niet.

Spoiler:
Zelf ben ik eind 20 en getrouwd deze persoon zal tussen de 45 en 55 jaar oud zijn. Mocht het in je meningsvorming nog wat uit maken
Laatst bijgewerkt door Dani op 04-07-18 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast.

YellowLeaf

Re: [LZP] Ongepaste reactie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:01

Deze persoon kan je toch ook gewoon heel aardig vinden? Er is werkelijk niets gebeurd, waarom zou je iets richting het bedrijf zeggen?

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:03

Ik was er natuurlijk niet bij, maar ik zou dit zelf opvatten als een vriendelijke 'tot ziens', maar dat heb je liever niet in de situatie van een reparatie, want dat is voor jou niet leuk. Dus hij bedoelt volgens mij dat als hij je nog een keer ziet, het in een 'gewone' situatie is.

Ik heb het zelf ook weleens gezegd toen ik ontslagen werd uit het ziekenhuis, toen zei ik ook 'tot ziens', maar dan wel met de toevoeging 'maar dan liever niet hier'.
Laatst bijgewerkt door Croo op 04-07-18 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:03

Ik zou me denk ik meteen uitspreken naar die persoon toe: Leuk voor je. Ik hoop het niet. Doei!

Mits hij het daadwerkelijk zo bedoelde. Als het gaat om een vervelende situatie waardoor hij nodig was, kan het ook goed bedoeld zijn. Maar ik begrijp uit je OP dat dat niet het geval is. :D

Edit: Voor een volgende keer met klem om een ander vragen, wegens een onprettige ervaring. Niks mis mee hoor. Zo wil ik niet bij een bepaalde huisarts een afspraak maken.
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 04-07-18 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:04

ik zou hooguit tegen die persoon zelf zeggen dat ik het niet prettig vind, op het moment zelf.
Voor zo'n uitspraak zou ik het bedrijf echt niet gaan bellen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:05

'Ik hoop het niet' en boem, deur dicht :+

Dat is natuurlijk makkelijker getypt dan gedaan. Maar ik zou er ook niet blij mee zijn, het is gewoon geen professionele opmerking. Of ik daadwerkelijk contact op zou nemen met het bedrijf weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat je bij een volgende reparatie wel om een andere monteur vraagt.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:05

Dat hangt helemaal af van de toon. Als hij bedoelt: ' ik hoop je nog een keer te zien in een situatie waarin je niet met kapotte apparaten zit' vind ik dat een redelijk normale reactie. (En meer een standaard riedeltje dat zo'n monteur afdraait)
Als hij bedoelt dat hij jou persoonlijk nog graag een keer zou zien * winkwink*
Dan zou ik daar ook echt niet van gecharmeerd zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:07

Hij kan ook bedoelen dat als je hem weer ziet het niet voor een (dure) reparatie is.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:08

Nou als dat niet eens meer gezegd mag worden.. ik zeg het ook regelmatig bij afscheid met klanten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 14:09

meintje schreef:
Dat hangt helemaal af van de toon. Als hij bedoelt: ' ik hoop je nog een keer te zien in een situatie waarin je niet met kapotte apparaten zit' vind ik dat een redelijk normale reactie. (En meer een standaard riedeltje dat zo'n monteur afdraait)
Als hij bedoelt dat hij jou persoonlijk nog graag een keer zou zien * winkwink*
Dan zou ik daar ook echt niet van gecharmeerd zijn.

Dat kan ik er niet uithalen welke het is.
Zijn collega's maken die opmerking iig niet.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:09

Woow waarom zouden sommige mensen zo onaardig doen?! :wow:

Ik zou vragen; wat bedoel je daar precies mee?

En stel dat hij dan iets in de romantische sfeer zegt kun je gewoon zeggen sorry ik ben getrouwd en daarover denken we dan niet hetzelfde.
Laatst bijgewerkt door xApple op 04-07-18 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:09

Als je het durft dan zou ik hem direct vragen wat zijn bedoeling is met die opmerking. Aan de hand daarvan kun je de vervolgstap nemen om eventueel het bedrijf in te lichten, mocht hij toespelingen maken waar je niet op zit te wachten. Stel je voor dat hij dit herhaaldelijk doet bij meerdere klanten... Als één van onze monteurs dit zou doen, dan zou er echt een stevig gesprek volgen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 14:10

DiantaM schreef:
Nou als dat niet eens meer gezegd mag worden.. ik zeg het ook regelmatig bij afscheid met klanten

Ik zeg ook niet dat het niet mag, ik ben vooral benieuwd of het vaker gebeurd. Ik ben het niet gewend en vind het om die rede dan eigenlijk ook niet normaal. Maar dat is vanuit mijn kant bekeken. Bij de meeste monteurs is het bedankt en fijne dag nog hier in de omgeving.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:10

Als dit het is zou ik er vooral geen probleem van maken. Als hij verdere stappen onderneemt waar je niet op zit te wachten kan je er wel op reageren, maar ik zou vooral vriendelijk blijven. Hij bedoelt het vast niet slecht, ik zou het zien als een compliment :)
Stel je voor dat hij bij zijn baas op zijn vingers wordt getikt (of erger) voor zo'n opmerking omdat jij het bedrijf hebt ingelicht, dan zou ik me toch wel een beetje banketstaaf voelen.
Er zijn ook genoeg mensen die wel hun liefde vinden door werkgerelateerde dingen (kan me nog een topic hier herinneren van iemand die haar pakketje kwam ophalen bij een ophaalpunt, dat was in het begin ook een succes :P )

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:11

Als je de hoedanigheid er niet uit kunt halen lijkt de opmerking mij neutraal en zou ik er echt niets achter zoeken.

Ik schrik er wel van hoe onaardig mensen zijn zeg.. en dan ben ik iemand die van nature écht niet vriendelijk is en zo bekend sta. Maar wow.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:12

Nou, als dit al ongepast is....

Hij zégt alleen maar wat! Je kunt het ook als een compliment zien.

Ter voorbeeld: mijn gynaecoloog, 25 jaar ouder dan ik, heeft me wel eens nagezongen. Een spaans lied met een tekst in de trend van "was ik maar wat jonger". Toen ik me omdraaide kreeg ik er nog bij dat ik een lust voor het oog ben.

Ongepast? Wat mij betreft niet. Hij zei/zong alleen maar wat. ;) Ik flirt met hem, ik weet dat ik in de allerbeste handen ben bij hem en ik heb hem zover gekregen wat papiertjes te tekenen die geen andere gyn wilde tekenen. ;)

Dus TS, maak je niet zo druk en laat die man gelijk bv je plafondlamp vervangen. ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:13

Ik zie het probleem niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:13

Jeetje mensen...

Monteur kan ook gewoon bedoelen dat hij hoopt dat ze niet weer wat kapot krijgt.

Ik zeg ook vaak zat, tot ziens, dan hopelijk in een andere situatie. Tegen dokters, tandartsen, politieagenten en noem maar op...

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:15

Snap het probleem niet zo.. al zou die het wel anders bedoelen.. je kunt dan toch gewoon aangeven dat je al getrouwd bent. Misschien bedoelde die het niet zo en anders een compliment toch ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:15

Het zou zomaar in de categorie kunnen vallen waarin je je cv-monteur uitzwaait met 'Ik hoop jou voorlopig eventjes niet meer te zien!' of iemand die voor de derde keer een lekkend dak bij je komt repareren zegt 'jou heb ik nu ook echt te vaak gezien.' In dit categorie is er niets mis met 'hopelijk zie ik je volgende keer in andere omstandigheden' of iets dergelijks.
Niet alles hoeft meteen een persoonlijke aanval (o, dus je vindt mij niet leuk???) of een #MeToo opmerking te zijn.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:18

Brainless schreef:
Hij kan ook bedoelen dat als je hem weer ziet het niet voor een (dure) reparatie is.

Zo neem ik het ook op.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:19

De reactie vind ik niet denderend asociaal eigenlijk. Juist zeer vriendelijk. Toen ik in het ziekenhuis lag en ik ging met ontslag zeiden de medewerkers dat ook. Of de internetmonteur. Niks vreemds aan als je het mij vraagt. Dus een klacht indienen zou ik ook zeker niet doen. Als het zo’n probleem is kun je dat beter op het moment zelf zeggen dat je daar een probleem mee hebt. Heeft die man ook meer aan dan een klacht bij zijn bedrijf.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 14:20

Laten we voorop stellen dat probleem een groot woord is. Ik ben vooral benieuwd of zo'n opmerking dus normaal is. Blijkbaar is het gewoon een normale opmerking als ik jullie zo lees. Weer wat geleerd :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:20

Lijkt mij een heel normale reactie van de monteur nadat hij al 2 keer is geweest om iets te repareren.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:21

Als hij iets anders ermee bedoelt dan merk je dat toch? En dan nog..

Ik vind het redelijk bizar dat er over zulke woorden op deze wijze gedacht wordt. Eng eigenlijk.