Zo ga ik dus echt niet slapen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:39

Daarbij, echte angst is echt vreselijk lastig. Ik moet wel lachen om de tips van het buitenzetten. Jullie hebben echt geen idee, haha.

Ik heb in de thuiszorg eens met lood in mn schoenen de hoogbejaarde man voor wiens vrouw ik kwam, moeten vragen om een húge zwarte spin die in een theekopje zat, weg te halen. Ik durfde de keuken niet meer in. :') Daar hebben we nog jaren om gelachen.

Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:53

...ik heb alle begrip voor angst.
Het is het grootste rotgevoel dat Moeder Natuur kon verzinnen en kan je leven fiks vergallen.
En anno 2018 zijn er gelukkig ook goede oplossingen tegen.

(Maar dat je instinct zegt:"Monster!! Maak je uit de voeten...!!!" is 1 ding.
Dit type monster heeft het niet op jou voorzien. Een spin is een dier en een dier wil eten, dat er zoiets als de menselijke soort bestaat ontgaat ze waarschijnlijk totaal. Dus een nuttig dier redeloos doodmaken - liever niet.)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 19:13

Niet op mij voorzien... Waarom rennen ze dan juist altijd naar mij toe ipv weg :')
Laatst stond ik op de loopband en zag een megaspin in een hoekje van de kamer.
Prima, zolang hij daar blijft zitten... Maar nee hoor! Meneer/mevrouw spin vond het nodig om precies boven mijn hoofd aan een draadje naar beneden te zakken.
Ja, dan pleur ik wel bijna van de loopband af :')

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 19:16

Maar je kan je toch niet uit de voeten maken je eigen huis uit en de spin laten zitten.. :\

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-18 19:17

Laatst op mijn werk besloot er ook eentje precies 10cm voor mijn neus naar beneden te komen. Gelukkig had ik daar een collega die hem voor mij weg kon halen :')

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 19:24

Speirs schreef:
Maar je kan je toch niet uit de voeten maken je eigen huis uit en de spin laten zitten.. :\


Jawel hoor. :j
Nog even lucifer erachteraan en spin is zo weg!


Brr, ik roep altijd vriendlief, dat ie spin op kan zuigen of dood meppen... Nu leven we ook nog fijn op het platteland deels in het bos. :=
Ze bouwen maar een eigen huis en niet in mijn huis. Muggen, dazen/bromse en wespen sla ik ook plat. Alleen bijen en hommels niet, die red ik en zet ik buiten op een bloemetje. :j

Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 02:13

Nayomie schreef:
Ik heb meerdere spinnen in mijn kamer gehad die dusdanig groot waren dat zij niet door de stofzuiger heen konden. Dan blijven je opties ook beperkt, naast dat ze wegrennen als je toch de stofzuiger hebt geprobeerd. :')
Voorkomen is beter dan genezen, tegenwoordig doe ik slaapkamerraam dicht voor het gaat schemeren. Dan kom ik die griezels toch minder vaak tegen.


Geloof mij, alle spinnen in Nederland passen in de stofzuiger. Ik heb gigantische huntsman spinnen, groter dan mijn hand, er ook gewoon ingekregen. Ze vouwen wel in haha. Heb zelfs een filmpje voor de liefhebbers <<)

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 07:04

Doe maar niet :')

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 07:21

Citaat:
"Van muggen wordt hij groot en sterk. Van muggen wordt hij groot en sterk. Van muggen wordt hij groot en sterk."


:') hahahahaha!!!

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 08:08

Ik laat het huis altijd tegen spinnen spuiten. Ik denk dat ik in de 5 jaar dat ik hier woon 1 grote spin heb gezien waarmee onze hond aan het spelen was. Die heb ik met een bakje en papiertje gevangen en weer naar buiten gedaan.

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 16:07

Waarmee wordt er gespoten dan?
kan dat ook tegen kruisspinnen in de tuin?
Ik durf hier amper naar de schuur of naar de auto te lopen omdat ze hier constant in het pad hangen.
ik loop nu altijd met een tak voor me uit te zwaaien.

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 16:21

Undefined schreef:
Nayomie schreef:
Ik heb meerdere spinnen in mijn kamer gehad die dusdanig groot waren dat zij niet door de stofzuiger heen konden. Dan blijven je opties ook beperkt, naast dat ze wegrennen als je toch de stofzuiger hebt geprobeerd. :')
Voorkomen is beter dan genezen, tegenwoordig doe ik slaapkamerraam dicht voor het gaat schemeren. Dan kom ik die griezels toch minder vaak tegen.


Geloof mij, alle spinnen in Nederland passen in de stofzuiger. Ik heb gigantische huntsman spinnen, groter dan mijn hand, er ook gewoon ingekregen. Ze vouwen wel in haha. Heb zelfs een filmpje voor de liefhebbers <<)


Stiekem ben ik wel heel benieuwd naar dat filmpje :')

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 16:34

xGoldenHero schreef:
Ik laat het huis altijd tegen spinnen spuiten. Ik denk dat ik in de 5 jaar dat ik hier woon 1 grote spin heb gezien waarmee onze hond aan het spelen was. Die heb ik met een bakje en papiertje gevangen en weer naar buiten gedaan.

Ik denk dat chemische middelen die slecht zijn voor spinnen,ook schadelijk zijn voor mensen en hun huisdieren.

Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:16

Dat zwaaien met die tak doe ik ook.

(Het werkt uitstekend en is beter voor iedereen dan gif.)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:31

anjali schreef:
xGoldenHero schreef:
Ik laat het huis altijd tegen spinnen spuiten. Ik denk dat ik in de 5 jaar dat ik hier woon 1 grote spin heb gezien waarmee onze hond aan het spelen was. Die heb ik met een bakje en papiertje gevangen en weer naar buiten gedaan.

Ik denk dat chemische middelen die slecht zijn voor spinnen,ook schadelijk zijn voor mensen en hun huisdieren.


En niet alleen voor spinnen. Ook kwetsbare dieren als bijen en hommels gaan er dood aan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:31

colunder schreef:
Waarmee wordt er gespoten dan?
kan dat ook tegen kruisspinnen in de tuin?
Ik durf hier amper naar de schuur of naar de auto te lopen omdat ze hier constant in het pad hangen.
ik loop nu altijd met een tak voor me uit te zwaaien.


Toen ik vroeger een krantenwijk had, was het ook iedere ochtend feest wanneer je over de tuinpaadjes loopt :=

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:37

Undefined schreef:
Nayomie schreef:
Ik heb meerdere spinnen in mijn kamer gehad die dusdanig groot waren dat zij niet door de stofzuiger heen konden. Dan blijven je opties ook beperkt, naast dat ze wegrennen als je toch de stofzuiger hebt geprobeerd. :')
Voorkomen is beter dan genezen, tegenwoordig doe ik slaapkamerraam dicht voor het gaat schemeren. Dan kom ik die griezels toch minder vaak tegen.


Geloof mij, alle spinnen in Nederland passen in de stofzuiger. Ik heb gigantische huntsman spinnen, groter dan mijn hand, er ook gewoon ingekregen. Ze vouwen wel in haha. Heb zelfs een filmpje voor de liefhebbers <<)


Jaaaa wil ik zien!
Doe dan maar in pb als de rest niet wil :D

noordje

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:42

Ik heb een keer een botsing(kleintje) gehad omdat er een spin via m'n binnenspiegel naar beneden kwam. Gelukkig was het filerijden en viel de schade mee.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:44

Hier ook doodsbang voor spinnen, gelukkig is mijn kat er gek op. Ik hoef maar te wijzen en het woord 'eten' te zeggen en hij gaat er al op af.

Die zebraspinnetjes vind ik wel heel schattig eigenlijk Pluizebolpum, vreemd is dat.

En ik ben ook wel benieuwd naar die video, lekker griezelen }:0

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:44

Die tip van het glas en het papiertje is heel leuk enzo, maar niet voor mensen zoals ik, die echt doodsbang zijn voor spinnen :=

De kleinere exemplaren (kleiner dan 1cm) kan ik nog wel zetten, net als hooi wagens maar een andere spin is echt drama, ook op de foto (bijna gillend de op weg geklikt hier!). Ik durf ze niet eens op te zuigen of dood te meppen, daar moet echt iemand anders voor komen, hoe sneu dat ook is...

Moest ooit voor school een lijst met spinnen namen en de bijhorende kenmerken leren, je kreeg alleen maar de naam en moest de rest zelf opzoeken, wat een drama, heb echt huilend achter de pc gezeten :o

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:54

Avondspin brengt zegen in...aldus Jans uit Jan Jans en de kinderen toen Catootje een spin zag zitten bij het naar bed gaan.
De volgende ochtend, Jans bij het naar buiten gooien van de spin: 'Spin in de morgen brengt kommer en zorgen'.

Catootje: 'Snap je dat nou...? het was dezelfde spin'....

:D

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 18:19

Maanlicht schreef:
Hier ook doodsbang voor spinnen, gelukkig is mijn kat er gek op. Ik hoef maar te wijzen en het woord 'eten' te zeggen en hij gaat er al op af.

Die zebraspinnetjes vind ik wel heel schattig eigenlijk Pluizebolpum, vreemd is dat.

Komt vast door de kraaloogjes en de fluffy knuistjes. Dat lijkt al een stuk snoeziger dan de gemiddelde kruisspin of 'runner'.

Overigens zijn katten en spinnen niet altijd een goede combi. Voor mijn huidige kat gaan ze te langzaam en van mijn vorige setje vond de grote het leuk om ze te pletten tegen een tafel,- of stoelpoot en vrat de kleine ze al krakend smakelijk op. Geen leuk gezicht, zo'n kat met een grijns en twee spinpoten die nog uit dat muiltje bungelen. :')

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 18:32

Ieuw!
Hier in huis heb ik ook een zero tolerance beleid voor spinnen.
Vanmorgen nog: Ik deed mijn rolgordijntje omhoog, kwam er iets donkerbruins vanaf gevallen, op mijn arm en rende snel naar de hoek. Halve woonkamer verbouwd om genoeg plek te hebben om te meppen en dat monster door de vliegenmepper heen gemept. (zou het graag aan iemand anders overlaten, maar ik woon alleen)
Een bakje met een papiertje durf ik echt niet.
Als ik op stal een spin in de kast heb vraag ik altijd een vriendin, die pakt ze zo op en zet ze buiten, maar mijn huis is mijn huis en niet dat van spinnen! En anders mogen ze de huur gaan betalen!

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Zo ga ik dus echt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:03

Hier gebruikt ik muntolie en munt planten en sindsdien veel minder spinnen.
Als er wel eentje binnen komt en het is zo'n grote, gebruik ik altijd een swiffer om hem te pletten (zo heb ik nog voldende afstand als hij toch naar beneden valt of begint te rennen. Kleintjes lukt nog met kleinere voorwerpen, maar overleven doen ze hier niet in huis.
En wat Cayene heeft, dat ze juist naar je toe rennen, dat heb ik ook altijd en soms menen ze ook nog over me heen. Nee, ik heb het er niet op.

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:08

Undefined schreef:
Nou sorry voor de haarlak tip, blijkbaar ben ik een verschrikkelijk mens :')

Ik woon zelf in Australië en hier hebben we gelukkig spinnengif (en helaas ook veeeel grotere spinnen), gooi ik er altijd even achteraan als ik ze in de stofzuiger opzuig. Verder sprayen we dat ook op alle deuren en ramen zodat ze überhaupt nauwelijks binnen komen, dat is dan misschien nog een wat vriendelijkere tip voor de spinnenliefhebbers hier. In Nederland kun je dit dus niet kopen maar je hebt wel kruipende insectenspray wat ook wel redelijk werkt.



Jij niet alleen hoor, ik doe het ook met haarlak.
Worden ze stijf en dan kan je ze opzuigen.
Ik heb niet gevraagd of ze binnen wilde komen.
En alles wat binnenkomt zonder te vragen wordt opgezogen. :D