Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:15

Ik heb vandaag 2/3 van mijn haar laten high-lighten (is dat een woord :’)). Ze is er van 1 tot kwart over 3 mee bezig geweest en ik was €85,- kwijt. €260,- voor kleuren vind ik echt bizar duur! Ik zou ook gewoon terug gaan en uitleggen dat je dit niet gevraagd hebt. Misschien dat je wat kunt afspreken, dat je een gedeelte van het geld of het hele bedrag terug krijgt?

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:23

Heeft de kapper een rekenfout gemaakt? :oo
50% erbij geteld in plaats van eraf?

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:27

Wannneer er een spoeling gebruikt is zal de kleur idd vrij snel los laten.

Wanneer er verf gebruikt is, ga dan niet zelf aanklooien, geverfd haar Kun je nl niet lichter verven enkel donkerder.
Lichter kleuren kan dan alleen met ontkleuring/bleek.

Wat een geld trouwens! Welke regio zitten jullie dan wel niet?
Tijd voor mij om te verhuizen!
Ik vraag 15 euro voor knippen en kleuren 22,50 kort haar en lang haar telkens 5 euro extra afhankelijk van de lengte met max 32,50.
Is wel per kleuring dus wanneer er 2x kleuren nodig is betaal je wel het dubbele, zoals bij grijs.

Doe mij anders foto per pb kan ik je misschien advies geven.

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:31

Wat een pak geld. Ik heb nu voor de tweede keer een omgekeerde ombre (bruin haar, met donkere tint bruin beneden). Mijn kapster is echt fan-tas-tisch, maar betaal max 60 euro...

Ik heb sowieso erg vervelende ervaringen met blond in bruin haar doen, mijn haar werd er worteltjesoranje van :')...

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 00:19

Pffff jeetje. Wat een geld! Ik heb model gezeten voor een jonge kapster voor balayage. Wilde ik heel graag en had nog nooit in kappersstoel gezeten dus extra spannend. Heb ook lang en dik haar.
Ze liep echt te stuntelen en ik moest haar uitleggen hoeveel druk ze op mijn haarstrengen moest zetten en hoe ze haar plankje beter vast kon houden haha. De manager deed regelmatig voor hoe ze het moest doen dus kon haar tips geven op basis van mijn gevoel.
Maar ze werkte erg slordig en traag. Heb 3 uur gezeten en moest er binnen half uur inzitten.

Uiteindelijk heeft de manager het overgenomen en alle skeurig verzorgd voor mij. Gratis en voor niks. Als dat zou mislukken is het mn eigen schuld (deels) en zou ik het zelf op moeten lossen, maar als je zoveel geld betaald mag je kwaliteit verwachten.

Mn vriend heeft ook wel eens een kapsel gehad waar nog lange plukken in zaten. Hij is toen terug gegaan. Heeft eerst gebeld naar de zaak en kreeg de eigenaresse. Klacht ingediend, maar de eigenaresse bood al direct excuses aan. Toen hij terug was in de zaam voor herstelwerkzaamheden vertelde die vrouw dat ze meer klachten had gehad over die kapper.

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 00:50

Ik heb ook heel lang en dik haar, dus misschien daarom ook de prijs. Heb de reactie's allemaal goed doorgelezen en eventjes nagedacht, en morgen ga ik langs samen met mijn moeder. Ik zou het liefste mijn geld gewoon terug willen en naar mijn oude kapper gaan om het recht te stellen, maar ik was eigenlijk al bang dat inderdaad mijn haar eerst ontkleurd moet worden voor er weer gewoon as blond over kan... Ik heb daar ook echt de hele dag dus gezeten en hij heeft alles op zijn dode gemak gedaan, en daar heb ik ook echt geen zin meer in om uren op die kappersstoel te zitten. En dat is inderdaad echt heel slecht, maar ik zit er zoooo mee in dat ik er echt gewoon al bijna alles voor over heb of gewoon mijn haar afscheer :') Ik schaam me constant, wil niet naar buiten en vind het echt ontzettend vervelend. Heb ook gemerkt dat er dus vlekken onderin zitten
Ik zal morgen een foto posten, ik ga nu ondertussen mijn haar nog eens wassen.

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 00:57

Als de mensen om je heen aangeven dat het wel goed staat, zou ik even een paar dagen wachten met drastische maatregelen.
Ontkleuren en nogmaals kleuren is echt een aanslag voor je haar en hoofdhuid. Dat kan ook slecht uitpakken.
Misschien aen je er toch aan over een paar dagen.
Je schamen is al helemaal niet nodig.
Kop op. :(:)

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 01:06

Ik moet zeggen dat ik 260€ voor helft van je haar echt belachelijk veel geld vind!
Ook ik heb dik en lang en veel haar, maar ben bij een kapper (die overigens ook veel prijzen heeft gewonnen, maar dat terzijde) max 150€ kwijt!

Edit: en ik zit altijd van 9 tot half 2/2u in de stoel :+

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 04:10

Ik zou terug gaan en geld terugeisen. Als mensen om je heen aangeven dat het je wel leuk staat, zou ik zo lang mogelijk wachten met opnieuw kleuren en ondertussen veel voedende haar producten gebruiken.

En wat ben ik blij met mijn kapper als ik al deze verhalen hoor. Laatste keer was ik vergeten te vragen/zeggen wat ik wilde doen qua kleur en ondanks het mega verschil ( van rood geverfd haar naar as blond ) ben ik er heel blij mee!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 05:10

Er staan vast prijzen op de website, dus dan kun je toch uitrekenen hoe hij aan deze kosten komt?
(Of niet, en dan kun je juist weer om een specificatie vragen).
En verder zou ik idd vragen om het te herstellen, en niet eerder de winkel uit voor het naar je zin is.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 06:44

Ik heb dit probleem ook een keer gehad, ongeveer. Kapper laten kleuren voor een klap geld, maar je zag er bijna niets van. Terug gegaan, toen hebben ze het opnieuw gedaan, leuk kleurtje maar eigenlijk nog steeds niet helemaal wat ik wilde. De keer erna heb ik een goede kapper opgezocht, en daar zit ik sindsdien.. ik kleur niet meer maar ook qua knippen snappen ze wat ik wil. Hangt ook wel een prijskaartje aan dan.

Ik zou dus terug gaan en de kapper het opnieuw laten doen, in de hoop dat het dan in ieder geval oké is. Volgende keer een ander opzoeken.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 07:42

TS Succes vandaag. Ik hoop dat ze met een passende oplossing komen. Wat betreft de prijs, misschien een agradi truckje. Korting geven, maar dan het artikel eerst verhogen. :=

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 07:48

Je kunt het in elk geval iets sneller laten verbleken door te wassen met head & shoulders.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 07:54

egnie schreef:
TS Succes vandaag. Ik hoop dat ze met een passende oplossing komen. Wat betreft de prijs, misschien een agradi truckje. Korting geven, maar dan het artikel eerst verhogen. :=


Niet alleen een Agradi truukje... Heel veel winkels doen dit :+
Maar dat is offtopic. Succes vandaag, TS!

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:01

Citaat:
Dat vervagen is echt onzin, het vervaagd hooguit 1/2 tinten na een x aantal keer wassen maar meer ook niet.


Denk dat ik waterverf heb gehad dan _O- Ga toch geen dingen zeggen die onzin zijn, het is op mijn eigen hoofd geweest... as-blond in mijn geval richting grijs is nou eenmaal moeilijk te verven. Heb het ook ooit is bruin gehad, dat vervaagde inderdaad niet/nauwelijks, maar die as blonde was na zo'n 3 maanden niks meer van over, wel blond gebleven, maar "gewoon" blond, van het bleken.
Laatst bijgewerkt door Faelynn op 29-06-18 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:09

Zo dan, daar ben je mooi klaar mee. Heel goed dat je teruggaat en lief dat je moeder mee wilt.
Bedenk je wel dat opnieuw ontkleuren op zo'n korte termijn de conditie van je haar niet ten goede komt dus denk er nog even goed over na of je dat nu echt wilt. Hoewel ik je onzekerheid over het resultaat ook heel goed kan voorstellen, daar wil je natuurlijk zo snel mogelijk wat aan gedaan hebben.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 29-06-18 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:27

Keell94 schreef:
Dat vervagen is echt onzin, het vervaagd hooguit 1/2 tinten na een x aantal keer wassen maar meer ook niet.
zou wat zijn ik verf mijn haar bruin en na 6x wassen ben ik weer blond :P dan heet het geen verf.
je hebt er een hoop geld voor betaald en bent niet tevreden en dat mag je zeker wel naar ze uiten hoor.
dat je hele hoofd onder de verf zit kan ook echt niet, terug gaan op curcus want dat hoeft echt niet. 1 van de 1e dingen die je leert op school als je gaat kleuren, hoe verwijder je de kleur op de huid.

met hele donkere verf een randje vaseline bij de haargrens, en verf was je met verf weg. erg onprofessioneel.
.


Dat van het vervagen is zeker geen onzin, er zit ook verschil in verf, spoeling/toner.
Als er met een askleurige toner gewerkt is vervaagd deze wel degelijk, soms wel tot 4 tinten.
Omdat het geen permanente kleuring is en de astint word gebruikt om de warmte (geel) te onderdrukken, deze tinten worden vaak een stuk donkerder dan dat de bedoeling is.

Donkere rand is inderdaad een beetje onprofessioneel, helemaal voor een kapper met die prijzen.

TS, heb je misschien een foto van hoe het nu is en wat je wens was?
Is iets makkelijker beoordelen, wij weten niet wat er precies gedaan is natuurlijk, mag ook in Pb.
Ben zelf kapster dus misschien kan ik je advies geven.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:32

Ik ben ook benieuwd naar foto’s. Die prijs klinkt als oplichterij.

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5014
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:39

In het geval dat je er echt niet uit gaat komen met je kapster, wat ik wel aanraad eerst te proberen maar ik kan me goed voorstellen hoe het is als je niet blij bent met je kleur.
Bij de Kruidvat verkopen ze Color Remover. Je moet dan degene hebben voor donkere kleuren. Ik was zwart geverfd, mijn eigen haar is licht tot donkerbruin. Na een zo'n spoeling was ik weer gewoon bruin, de verf spoelde zo het putje in met douchen. En het was een minder grote aanslag op mijn haar dan oplichten met blondeer, al werd het er wel wat droger van. Het lichtere deel van de ombre zal dan ook kleur verliezen als dat ook geverfd is maar dat word niet donkerder.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:40

Vind het super vervelend voor je ts, weet precies hoe je je voelt want ik ben ook wel is te donker gekleurd wat ook helemaal niet vervaagde in mijn eigen kleur.

Hoop dat er wat uitkomt vandaag, succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:00

DiantaM schreef:
Ik ben ook benieuwd naar foto’s. Die prijs klinkt als oplichterij.

Waarom klinkt dat als oplichterij?
Ja er zit behoorlijk wat prijsverschil in kappersbezoekjes maar dat is ook afhankelijk van de proffesionaliteit, de producten waar ze mee werken, locatie pand etc etc.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:04

Ik betaal ook al 80 euro voor een gewone kappersbeurt, dat is hier de normale prijs. Dus oplichten zou ik niet snel zeggen

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:23

DiantaM schreef:
Ik ben ook benieuwd naar foto’s. Die prijs klinkt als oplichterij.


Dat is anders in mijn ogen een vrij normale, tot zelfs goedkope prijs hoor, voor een kappersbezoek, ik betaal meer en ik heb kort haar..

Als TS tevreden was geweest van de kleuring, dan was er vermoedelijk ook geen issue geweest met de prijs.

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:27

Ten eerste ben ik heel benieuwd naar de foto’s :
Maar ten tweede, de 130,- is lijkt mij incl. Knippen/föhnen etc daar zit natuurlijk dan geen 50% korting op, dus de originele prijs was natuurlijk dan niet 260,- zoals de meesten schrijven. Je krijgt alleen 50% op de verf. Althans zo gaat het bij mijn kapster.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 10:05

Wat vervelend! Ik ben wel benieuwd naar een foto eigenlijk. Wat betreft de tijd die je in de stoel gezeten hebt: dat doen kappers ook vaak om zo min mogelijk schade toe te brengen aan je haar. Ik weet niet wat ze dan precies doen alleen dan duurt het een stuk langer dan normaal. Plus, het duurt ook allemaal wel even qua inwerk tijd he?