Handoplegging (overlezen) hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chavalli

Handoplegging (overlezen) hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 22:11

Vroeger had je wel eens oude vrouwtjes of mannetjes die aan handoplegging deden, overlezen noemen ze het hier ook wel. Er waren best veel succes verhalen. Mijn vraag is : kent iemand zo'n mannetje of vrouwtje in de omgeving Eindhoven die dit (met succes) doet ? Wij hebben een 3 jarige hond die vorig jaar december haar achterpoot heeft gestoten (niet eens heel hard) ze is daar mee gaan hinken en met tussenpozen loopt ze er wel op. We hebben foto's bij de dierenarts laten maken, maar daar is niets op te zien. Zo gauw als ze weer flink gespeeld heeft loopt ze weer mank en heeft echt pijn, dit is niet fijn voor zo'n jonge hond die nog zo graag wil rennen en spelen. Daarom zijn we op zoek naar andere hulp. Er zullen veel mensen sceptisch zijn, maar ik vind het het proberen waard.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:14

Voor vage klachten kan ik je kreupeldier.nl aanraden. Hele kundige vrouw die de moeite waard is om voor te reizen.

Super ervaring mee.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:21

Ik heb je een pb gestuurd.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:22

En waarom geen goede kine/osteo?

Chavalli

Re: Handoplegging (overlezen) hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 22:48

Is ook nog een mogelijkheid, weet je toevallig goede in de buurt van eindhoven ?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:03

Chavalli schreef:
Is ook nog een mogelijkheid, weet je toevallig goede in de buurt van eindhoven ?

Ik ken een hele goede! Ze doet veel revalidatie van honden en begeleiding van sporthonden.
Helaas niet in jouw buurt, ze zit nabij Sint-Truiden, België. 10 juli komt ze naar mij toe (ik woon noord limburg, België) maar of ze nog verdere verplaatsingen maakt, weet ik niet.

Chavalli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 12:34

Ik heb je een pb gestuurd

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:39

Bepaalde blessures zijn op een foto ook niet te zien. Is "gewoon een orthopeed" geen optie?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:39

Als je opzoek bent naar een goede fysio, wat ik je best aan kan raden kun je ook eens hier kijken:

https://hydrotherapiehond.nl/

Ik heb een hond die in het begin hier, voor ons, vreemd gedrag had. Beestje bleek ontzettend last te hebben van haar lijf. Die heeft eerst een tijdje onder een massage deken gelopen en nu gaan we minimaal 1x per jaar even voor een check up naar de fysio. :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:41

Heb je ook al verder gekeken dan vanuit de poot bv de rug of heup.
Ik kende een hond van 10 maanden die vaag mank liep. Maar niet overduidelijk en op het eerste zicht weinig te vinden. Op doto’s was er lichte ocd te zien in de hak maar niet beduidend dat het die problemen kon veroorzaken. Op een soort scan (dacht ik) bleek de ocd toch ernstiger te zijn maar leek opereerbaar. Toen ze aan het opereren waren bleek dat er niet veel meer te herstellen overbleef en de hond is onmiddelijk ingeslapen.
Ik zou dus toch verder zoeken voor je naar alternatieve methoden kijkt. Ocd kan bv overal zitten en geeft heel erg vage klachten. Ook zou een ruggenwervel teveel ofzo vage klachten kunnen geven.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:47

Onze lieve hond Clyde had precies hetzelfde. Dierenarts kon niets vinden, ook niet op röntgenfoto's. Wij zijn naar de kliniek in Amsterdam gegaan voor een scan en hij bleek een enorme tumor in zijn ruggengraatje te hebben. Hij is direct ingeslapen. Ik zou toch een scan laten maken.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:58

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:01

Chavalli schreef:

Ik wel: Roos Koeter.

Chavalli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 09:45

Dankjewel voor het meedenken allemaal.
Het komt niet vanuit haar rug maar echt uit haar poot, we waren er zelf bij toen ze hem stootte. Daarna is hij ook dik geworden, en als ze er nu pijn aan heeft wordt hij ook weer dik. Op het moment hebben we hulp op afstand van marleen_usar hier op bokt, dit kijken we eerst even af en dan is er altijd de mogelijkheid nog om naar een fysio of zo te gaan.