Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Gloa schreef:Wat staat er op je uitstel? Op de achterkant staat hoe je 'bezwaar' kan maken. Soms zetten de conducteurs er coulance op als zij de sitiatie inschatten dat een reiziger daar wellicht recht op heeft.
Movement schreef:Met een studenten ov kan je volgens mij sowieso 1 keer per jaar een boete laten intrekken. Ik weet niet of dat ook geld voor de gewone ov.
Gloa schreef:Hoe bedoel je briefje? Voor zover ik weet schrijft hij een uitstel van betaling. Dat is een doordruk formulier waar jij de kopie van krijgt. Dus alles wat hij heeft opgeschreven heb jij ook.
Gloa schreef:Maar die keuze is niet aan de conducteur en zij kunnen niet zien hoe vaak je al een boete hebt gehad of dat je boetes hebt open staan. Daarom schrijven ze een uitstel. Dan kan jij een verzoek voor coulance indienen en is het aan een andere afdeling (die dat soort info wel kunnen inzien) of ze de boete kwijtschelden.
Let op! De ritprijs moet je gewoon betalen. Het gaat puur om het intrekken van de boete bovenop de ritprijs.
Als je over het algemeen een aantoonbaar brave reiziger bent en een plausibel verhaal hebt dan is de kans vrij groot dat je van de boete wel af komt. Dus even lezen wat er op de achterkant van dat papiertje staat en de stappen volgen.
Citaat:Als zij zelf naar de conducteur is gegaan moet hij dat aankruisen. De wettelijke verhoging van 50 euro komt dan 9 van de 10 keer te vervallen.
Mocht de desbetreffende persoon al vaker een Uitstel van Betaling (zo heet dat) hebben gehad dan komt die wettelijke verhoging er waarschijnlijk wel bij, maar daar gaat het hoofdkantoor over. Zij bekijken de situatie en geschiedenis van de persoon.
Echter moet een conducteur de wettelijke verhoging wel berekenen op het formulier omdat het een officieel document (ontwerp proces-verbaal) is.
Mocht deze persoon toch een acceptgiro ontvangen met de ritprijs + wettelijke verhoging en daar niet mee eens zijn, dan staat in de begeleidende brief hoe hij/zij in bezwaar kan gaan.
theadora99 schreef:Heb antwoord!Citaat:Als zij zelf naar de conducteur is gegaan moet hij dat aankruisen. De wettelijke verhoging van 50 euro komt dan 9 van de 10 keer te vervallen.
Mocht de desbetreffende persoon al vaker een Uitstel van Betaling (zo heet dat) hebben gehad dan komt die wettelijke verhoging er waarschijnlijk wel bij, maar daar gaat het hoofdkantoor over. Zij bekijken de situatie en geschiedenis van de persoon.
Echter moet een conducteur de wettelijke verhoging wel berekenen op het formulier omdat het een officieel document (ontwerp proces-verbaal) is.
Mocht deze persoon toch een acceptgiro ontvangen met de ritprijs + wettelijke verhoging en daar niet mee eens zijn, dan staat in de begeleidende brief hoe hij/zij in bezwaar kan gaan.
Maris_ schreef:Ik vind het wel vreemd dat de conducteur in kwestie een briefje erbij schreef wat jij niet mocht lezen.... hopen dat ie niet een "compleet andere" verklaring heeft ingevuld zonder dat je het weet...
Maar goed hopen gewoon van het goede van de mens uit te kunnen gaan
Wel netjes gehandeld van je TS!
SweetVanille schreef:Niet ingechecked = boete. Een verhaaltje van, "ik was te laat, geen tijd" Hebben ze niks aan. Zeggen ze gewoon dat je eerder had moeten vertrekken.
Zo kan iedereen wel bezwaar maken en zijn boete terugkrijgen...
Snap je punt wel, maar denk niet dat zij het zo zien
SweetVanille schreef:Niet ingechecked = boete. Een verhaaltje van, "ik was te laat, geen tijd" Hebben ze niks aan. Zeggen ze gewoon dat je eerder had moeten vertrekken.
Zo kan iedereen wel bezwaar maken en zijn boete terugkrijgen...
Snap je punt wel, maar denk niet dat zij het zo zien