Container vs kringloop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AbbyBlues

Container vs kringloop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 15:44

Nou ja zeg. Sta je dan met je goeie gedrag -O-

Ik ga binnenkort naar Amerika verhuizen en ben nu rigoureus aan het opruimen. Als in, mijn hele huis gaat leeg en alleen mijn kleren gaan mee.
Vorig jaar de schuur helemaal leeg gehaald en alle rotzooi in een container gedumpt. Kostte toen 600 euro voor een hele grote mans-hoge tot de rand gevulde volle container.
Nu dacht ik, dat kan beter. Er staan nog heel veel dingen in mijn huis waar ik iemand anders blij mee kan maken. Ik heb zelf geen zin en tijd om alles op marktplaats te zetten (en eerlijk is eerlijk, ik wil dat dubbeltjesvolk niet over de vloer) dus ik dacht de kringloop! De plaatselijke kringloop hier komt namelijk alles ophalen, gooit onbruikbare dingen bij de stort, en verkoopt de leuke dingetjes weer door. Dus die heb ik gister laten komen. Denk das win-win toch? Ik ben overal in een keer van af, maak iemand blij, hoef niet zoveel aan de container te betalen en de kringloop wordt ook weer gesponsord.
Ja niet dus... ze vragen gewoon 1100 euro stelletje grapjassen... -O-

Ben ik nou gek?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:46

Wait whutt?

Dat is niet normaal hoor. Hier komen ze het gratis ophalen.

Wat idioot!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:46

1 of 2 dagen reserveren en dan gewoon allemaal dingen op de weggeefhoek zetten. Komen mensen het ophalen. Kost je even een dag of twee maar dan heb je blije mensen en geen zooi meer.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:47

Hoe bedoel je ze vragen €1100,-?

Sintara

Dat is idioot.. Toen we de kamer van mijn oma moesten leegruimen hebben we gewoon wat kringlopen gebeld.. Eentje wou alles wel hebben.
We hebben het er heen gebracht maar helemaal niks bijbetaald.
Laatst bijgewerkt door Sintara op 22-06-18 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Jemig dat is echt wel heel raar... er zijn vast kringlopen die met liefde bruikbare spullen zo op komen halen.

anders een weggeefhoek op fb? Misschien wel dubbeltjesvolk, maar dan ben je wel overal van af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:48

Das dus dubbel verdienen haha. Grappenmakers. Zou nog een andere kringloop proberen, er zitten er vast wel meer bij je in de buurt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:49

AbbyBlues schreef:
Nou ja zeg. Sta je dan met je goeie gedrag -O-

Ik ga binnenkort naar Amerika verhuizen en ben nu rigoureus aan het opruimen. Als in, mijn hele huis gaat leeg en alleen mijn kleren gaan mee.
Vorig jaar de schuur helemaal leeg gehaald en alle rotzooi in een container gedumpt. Kostte toen 600 euro voor een hele grote mans-hoge tot de rand gevulde volle container.
Nu dacht ik, dat kan beter. Er staan nog heel veel dingen in mijn huis waar ik iemand anders blij mee kan maken. Ik heb zelf geen zin en tijd om alles op marktplaats te zetten (en eerlijk is eerlijk, ik wil dat dubbeltjesvolk niet over de vloer) dus ik dacht de kringloop! De plaatselijke kringloop hier komt namelijk alles ophalen, gooit onbruikbare dingen bij de stort, en verkoopt de leuke dingetjes weer door. Dus die heb ik gister laten komen. Denk das win-win toch? Ik ben overal in een keer van af, maak iemand blij, hoef niet zoveel aan de container te betalen en de kringloop wordt ook weer gesponsord.
Ja niet dus... ze vragen gewoon 1100 euro stelletje grapjassen... -O-

Ben ik nou gek?

:oo :\
Nee, jij bent niet gek.

Daar heb ik nooit van gehoord, wat vreemd.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 15:50

Vjestagirl schreef:
Hoe bedoel je ze vragen €1100,-?

Als in, ze willen dat ik 1100 betaal om mijn huis leeg te komen halen...

Tenminste, zo lees ik het:
Citaat:
Het leegruimen van de woning in *** hebben wij gecalculeerd op € 1.115 inclusief btw.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:52

Ja daaaag _O-
Dan verdienen ze twee keer aan je :=
Kun je het niet zelf brengen? Want zoals ik het lees gaat het om kosten voor het leegruimen... Als je alles zelf al uitgezocht hebt valt er toch weinig meer te ruimen? Dan is het gewoon bruikbaar spul inladen en hup.

Edit: spelfouten
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 22-06-18 15:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:53

Nja even een nuance, ik ken het wel hoor, toen bij mn opa zn huis vroegen ze ook geld om het huis leeg te halen, dan zijn ze zo een paar uur bezig om alle meubels te verslepen/uit elkaar te halen etc. Maar dat was niet zo duur.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 15:56

watchthesky schreef:
Ja daaaag _O-
Dan verdienen ze twee keer aan je :=
Kun je het niet zelf brengen? Want zoals ik het lees gaat het om kosten voor het leegruimen...

Ja das 'n beetje het punt. Ik heb inmiddels geen auto met trekhaak meer en zo. Maar dan nog. Als een container bedrijf alles voor 600 euro komt ophalen dan moet de kringloop daar toch onder zitten? Of hetzelfde bedrag? Jezus, al hadden ze er net boven gezeten had ik het ze nog gegund. Maar dit is mij een beetje gortig.
En daarbij, ik had een uitgebreide prijsopgave verwacht. Want we hadden het er nog over gehad of zij zelf alle kopjes en schoteltjes moeste inwikkelen en in dozen doen of dat ik dat voor hun zou doen want dat zou geld schelen. Hebben niet eens de moeite genomen om dat uit te splitsen. Maar goed, geloof niet dat het zelf inpakken van kopjes en schoteltjes 100 euro moet kosten :')

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:56

De buurvrouw van mijn moeder is laatst verhuisd naar een verzorgingstehuis (was al wat ouder), daar is iemand gekomen om alles mee te nemen, en dan ook echt ALLES. (misschien wel iets te veel, want het is nu echt wel een beetje te veel gestript). Dit deed hij gewoon gratis, want alles wat hij kon verkopen daar verdiende hij dan aan. Dus heel gek dat jij er dan 1100 euro voor moet betalen.

Ik zou op zoek gaan naar iemand die wel gewoon gratis alles komt halen.

Anoniem

Re: Container vs kringloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:58

Kringloop draait vaak op vrijwilligers die met de wagen rijden. Wij moesten alles klaarzetten, dan namen ze het gratis mee.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:01

Jij verlangt toch een dienst? Logisch dat ie betaald moet worden.
Kringloopwinkels draaien meestal op vrijwilligers of mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Het is geen verdienmodel, winst maken ze uiteraard niet. Dus je reactie vind ik juist weer wat vreemd.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 16:03

Jans schreef:
Kringloop draait vaak op vrijwilligers die met de wagen rijden. Wij moesten alles klaarzetten, dan namen ze het gratis mee.

Sterker nog, we hadden 'afgesproken' dat ze de sleutel kregen zodat ze een week lang het huis in en uit konden wanneer ze tijd en een halve vrachtwagen hadden. Dat was voor hun makkelijker.

josien_m_ schreef:
Jij verlangt toch een dienst? Logisch dat ie betaald moet worden.
Kringloopwinkels draaien meestal op vrijwilligers of mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Het is geen verdienmodel, winst maken ze uiteraard niet. Dus je reactie vind ik juist weer wat vreemd.

Ik zie het juist als een donatie aan het goede doel. dat ik moet betalen voor het afvoeren van ongewenste en onverkoopbare spullen kan ik me voorstellen, hoewel ik eigenlijk er vanuit ging dat dit verrekend zou worden met de te verkopen spullen. Maar om nu méér te gaan betalen dan dat ik een container laat komen? Nee.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:06

Ik vind de reactie van kringloop beetje vreemd. Die verkopen alles ook niet meer voor leuk prijsje hoor sorry. Zie soms dingen staab voor hoofdprijs dat ik denk uh dit is toch kringloop? Of ben ik bij riviera mision binnen gelopen. Dat ze iets vragen oke maar 1100 phoeh dag. Zou lekker alles op weggeef hoek zetten maak je mensen blijer mee.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:38

Ah kennelijk zijn er dus meer kringloop winkels die zo idioot doen. Die hier neemt heel veel spullen niet in omdat ze er teveel van hebben. Ik heb een keer buurvrouw blij gemaakt door mee te helpen huis leeghalen van haar schoonmoeder. Zaten wat beuikbare kleine tafeltjes en zo bij. Deel heb ik kunnen doorgeven paar bleven over, kom ik bij de kringloop. Nee willen we niet zit een minikrasje op. 8)7

Terwijl de gemeente promoot alles wat heebruikbaar is en dingen met een stekker moet je daar afgeven maar kwijt raak je het niet aan ze.

Wat je kan doen wat een andere bokker heeft gedaan. Advertentie op bokt markt zetten en paar dagen doen waarin mensen kunnen kijken en meenemen wat ze willen hebben.

Als je toevallig paar bistro stoeltjes hebt oid. :D :P

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 16:40

karuna schreef:
Wat je kan doen wat een andere bokker heeft gedaan. Advertentie op bokt markt zetten en paar dagen doen waarin mensen kunnen kijken en meenemen wat ze willen hebben.

Als je toevallig paar bistro stoeltjes hebt oid. :D :P

Hahaha, nee die heb ik helaas niet. Wel een hele leuke grote tuinset!
Ik denk dat het zoiets wordt. Yardsale op Facebook en bokt markt plaatsen. Zaterdag en zondag tussen 12 en 4 open huis. En daarna container.

karuna
Drukke kabouter

Re: Container vs kringloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:45

In welke regio woon je ergens?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 17:09

Heb je nog leuk vintage spul misschien :o

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 17:14

Bij ons was het ook super duur dat de kringloop ales kwam ophalen. Maar was ook iets van €2000. Als je het brengt dan was je het niet kwijt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 17:15

Foto van de tuinset? O:)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 17:16

karuna schreef:
In welke regio woon je ergens?

Het momenteel niet zo zonnige zuiden :brr:
Regio Roermond

Anoniet