Een enorme irritatie aan broeken.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Een enorme irritatie aan broeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:02

*leest 'kleedje' en denkt BELGEN UNITED* :P

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:02

Ik moet zeggen... ik had hetzelfde probleem
Tot ik hier paar jaar geleden in een winkeltje weer is half gefrustreerd in het pashokje stond om aan het slagveld der broeken te gaan beginnen.
De verkoper hoorde me al weer zuchten toen ik het rek met broeken doorging opzoek naar een leuke kleur en een juiste maat (iets wat vaak onmogelijk was voor mij)
Hij kwam met zo'n goede tip ... iets waar ik tot de dag van vandaag echt nog plezier van heb :j

Het merk:
NYDJ (Not Your Daugthers Jeans)
Super fijne zachte spijkerstof en broeken met hele hoge taille banden
Waardoor ze totaal niet afzakken en perfect aansluiten bij bijna iedereen
Ze zijn iets wat duurder in aanschaf (over de 100 euro als ze niet in de reclame zijn) maar echt
ik woon erin <3

Echt... Mijn tip
Mocht je dat merk ooit ergens vinden (vaak bij zalando lounge zijn ze wel is in de aanbieding)
of in de wat kleinere boutiekjes , of online hier of daar bij wat winkels
Pas er is 1
Ik kan je het merk niet anders dan aanraden
en nee... ik heb er geen aandelen in :')

(Website gevonden https://www.nydj.nl/ )
Laatst bijgewerkt door Wendy1978 op 22-06-18 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:04

Quebelle schreef:
Of draag een kleedje? Heb je al die miserie niet :+

Vind maar mooie jurken als je 1.83 bent en dikke billen hebt. Alles zit of te wijd boven (daar heb ik 38) of past beneden niet (42)...

Myfairytale
Berichten: 5392
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:07

Áls ik dan eindelijk een fijne broek gevonden heb, koop ik er altijd een paar tegelijk. :o
In december ofzo nog gelijk 6 dezelfde broeken gekocht die ik thuis en op stal altijd draag.

Enne... Ik vind het verschrikkelijk als een broek heel hoog op mijn buik zit. Dat moet echt laag. Nee hoor, ben niet lastig. :')

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:10

Sinds kort draag ik de jeggigs van de Takko, die zitten voor mij erg fijn en lekker veel stretch!
Broeken met knop zijn niet praktisch voor mij omdat ik ivm spierkracht verlies ze dan soms niet dicht krijg :') Ook vind ik het wel een must dat een jegging dan lussen heeft voor een riem (dat hijst wat makkelijker op :P )

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:11

MarlindeRooz schreef:
Quebelle schreef:
Of draag een kleedje? Heb je al die miserie niet :+

Vind maar mooie jurken als je 1.83 bent en dikke billen hebt. Alles zit of te wijd boven (daar heb ik 38) of past beneden niet (42)...

Asos, en ga richting de A lijn modellen. Mijn heupen en billen zijn ook erg breed, maatje 42-44 en bijna 1 meter 80 ;)

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 01:24

Ik herken dit ook!
Al toen ik op de basisschool zat kon ik broeken slecht verdragen, toen had je nog alleen van die hoge broeken en die band bij mijn buik vond ik vreselijk. Op een gegeven moment droeg ik alleen nog maar tuinbroeken.

Nu ik ouder ben heb je gelukkig wel ‘lage’ broeken, maar als een broek te strak zit verdraag ik het nog steeds niet. Het voelt dan alsof ‘de onderkant’ helemaal open ligt, het gaat jeuken, schuren, pijn doen etc.

Ik droeg voornamelijk jurkjes, maar ik heb nu ook de chill broeken ontdekt en die zitten heerlijk ! http://www.upcoming.nl/m/marleen/12698/ ... chillbroek

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 02:52

Petrichor schreef:
Wat ik met dit topic wil bereiken: ik hoop dus heel erg dat er meer mensen zijn die hier last van hebben zodat we elkaar tips kunnen geven waar fijne broeken etc te koop zijn, want dat is nog al lastig soms.


Helaas kan ik je als man geen tips geven als lotgenoot wil ik je wel een hart onder de riem steken want voor sommige mannen is het net zo'n drama als voor sommige vrouwen. Elke lengte-/breedtemaat zit totaal anders per merk en per fit.

De meeste broeken voor mannen gaan er van uit dat een man nauwelijks of geen kont heeft dus als je ook maar een beetje kont hebt gaat de boel downstairs heel erg krap zitten. Een spijkerbroek geeft al helemaal niks mee en tenzij je comfortabel bent met het idee dat de contouren van je 'package' zichtbaar zijn dan heb je gewoon pech en moet je een paar breedtematen teveel kopen en een hele goede riem dragen.

Twee jaar geleden heb ik dé perfecte spijkerbroek gekocht van het merk Hallinger bij The Sting en als ik wist wat ik nu weet had ik er direct 10 van gekocht. Ik ben er te laat voor terug gegaan en nu bestaat het merk niet meer en het vervangende merk heeft een totaal andere pasvorm. ;(

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 00:07

Floriske schreef:
Bij mij moet ik 2-3 maten kleiner dan ik normaal heb :j Ik hoop dat ze ook wat voor jou zijn!


De dreams skinny broek is vandaag bezorgd, maar ik ga hem helaas weer terugsturen. Hij zit niet lekker. In eerste instantie wel, maar na een beetje erin bewegen niet meer.

Ik heb in het verleden jeggings bij Aliexpress besteld, maar daarvan is de pasvorm niet zo goed helaas. Ze zitten wel lekker.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:34

Eilish schreef:
Floriske schreef:
Bij mij moet ik 2-3 maten kleiner dan ik normaal heb :j Ik hoop dat ze ook wat voor jou zijn!


De dreams skinny broek is vandaag bezorgd, maar ik ga hem helaas weer terugsturen. Hij zit niet lekker. In eerste instantie wel, maar na een beetje erin bewegen niet meer.

Ik heb in het verleden jeggings bij Aliexpress besteld, maar daarvan is de pasvorm niet zo goed helaas. Ze zitten wel lekker.

Oh wat balen :( Wat vond jij er niet lekker aan dan?


Ik heb na goed zoeken er weer 1 met korting kunnen halen <3

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:48

De reden waarom ik leggings (mèt Betty skirt) draag, is omdat ik buikpijn van veel (spijker)broeken krijg. Nu heb ik eerder dit jaar voor de varié een tweetal elastische skinny spijkerbroeken van M&S op de kop getikt, maar die zakken steeds af. Een riem erbij gepakt en daarmee dus ook weer buikpijn... En een knoop die steeds m'n buikvelletje vastgrijpt, dus ik heb nu een hele rare, blijvende plek op mijn buik. Zit er al maanden en lijkt ook niet meer van plan te zijn om weg te gaan. Ik draag niet graag wijde broeken (vind ik heel vervelend dat gewapper om mijn benen en het ziet er bij mij ook nog eens niet uit) en al helemaal geen jurken, dus ik moet toch enigszins noodgedwongen naar van die saaie leggings grijpen. Maar ja, voor comfort is heel veel te zeggen vind ik.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Een enorme irritatie aan broeken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 11:57

Oh Rawr voor een man helemaal verschrikkelijk, wij vrouwen kunnen natuurlijk nog een keer een rokje of een jurkje aan. Voor een man lijkt me dit probleem nog zoveel erger.

Ik denk dat ik morgen middag nog even de stad in ga om te kijken of ik wat kan vinden, heb tot zover nog niks gevonden maar hoop morgen toch te slagen!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 14:18

Floriske schreef:
Eilish schreef:

De dreams skinny broek is vandaag bezorgd, maar ik ga hem helaas weer terugsturen. Hij zit niet lekker. In eerste instantie wel, maar na een beetje erin bewegen niet meer.

Ik heb in het verleden jeggings bij Aliexpress besteld, maar daarvan is de pasvorm niet zo goed helaas. Ze zitten wel lekker.

Oh wat balen :( Wat vond jij er niet lekker aan dan?


Ik heb na goed zoeken er weer 1 met korting kunnen halen <3


Hij zat een beetje te los, dus hij verschoof, maar bij mijn buik zat ie weer te strak, dus als ik ging zitten, dan drukte de rand op mijn buik. En zeker voor die prijs (€110) ben ik wel kritisch, was ie €10 geweest, dan was het een ander verhaal.

Maar fijn dat ze bij jou zo goed zitten en dat je er een met korting hebt gescoord!

Ik ga binnenkort ook even de stad in voor een jegging denk ik.

Esther_

Berichten: 3998
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Een enorme irritatie aan broeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 14:25

Dan moet je de broeken van Studio Anneloes eens proberen. Ik noem het mijn pyjamabroek voor naar het werk☺️. Super comfortabel, geen rits of knopen.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 15:00

Esther_ schreef:
Dan moet je de broeken van Studio Anneloes eens proberen. Ik noem het mijn pyjamabroek voor naar het werk☺️. Super comfortabel, geen rits of knopen.

Heb je een link van die super fijne broek?

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:20

Drico schreef:
Sinds kort draag ik de jeggigs van de Takko, die zitten voor mij erg fijn en lekker veel stretch!
Broeken met knop zijn niet praktisch voor mij omdat ik ivm spierkracht verlies ze dan soms niet dicht krijg :') Ook vind ik het wel een must dat een jegging dan lussen heeft voor een riem (dat hijst wat makkelijker op :P )



Daar heb ik er ook een paar van. Kwalitatief niet top, maar ze zitten heerlijk en zijn goedkoop dus dan maar wat vaker een nieuwe. Ik heb relatief korte benen, vaak is 32 net te lang en 30 te kort. Broeken zitten vaak mooi aangesloten op mijn bovenbenen, maar dan is de taille veel te wijd. Ik vind het ook drama. Maar gisteren toevallig drie spijkerbroeken gepast en eentje zat echt perfect, de lengte èn de taille. Dit is de eerste broek ooit die ik nu al de hele dag zonder riem aan heb. Merk is tramontana. Was 90 euro, maar ik heb de helft betaald.
Foto hieronder. Zit bij mij dus wat langer dan bij het model op de foto, omdat ik korte benen heb (ben wel 1.73 dus niet klein).

Hmm kan geen foto toevoegen, bokt is van de leg.

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:45

Esther_ schreef:
Dan moet je de broeken van Studio Anneloes eens proberen. Ik noem het mijn pyjamabroek voor naar het werk☺️. Super comfortabel, geen rits of knopen.

Inderdaad geweldig! Zit zo heerlijk en het is toch netjes. :D

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Een enorme irritatie aan broeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:52

Afbeelding

Foto plaatsen lukt weer!

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Een enorme irritatie aan broeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:10

Ik koop mijn jeans bij Maudd dan de place du jour maar nu was ik er gisteren even en heb ik een heerlijke broek gekocht.
Wit met ruitjes en heb hem ook in het wit met blauwe streep.
Hele dunne fijne stof en zit heerlijk.
Ze hebben ze nu ook op fb staan.

Esther_

Berichten: 3998
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:40

Petrichor schreef:
Esther_ schreef:
Dan moet je de broeken van Studio Anneloes eens proberen. Ik noem het mijn pyjamabroek voor naar het werk☺️. Super comfortabel, geen rits of knopen.

Heb je een link van die super fijne broek?


https://www.studioanneloes.nl/products/3/trouser Verschillende kleuren en modellen

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 19:40

Jaa dat lijken me fijne broeken!!

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 19:35

Helaas heb ik geen broeken kunnen vinden die ik fijn vond. Dacht ik een broek te hebben gekocht die fijn was krijg ik na een kwartiertje gewoon een soort ruwe benen omdat de broek teveel schuurt, weggegooid geld dus.

Vandaag weer in de stad geweest en heb ik bij MS mode 2 leggings gekocht. Maar wel echt stevige degelijke leggings die keurig zitten, onderaan bij de pijp zilveren knoopjes en de andere heeft langs de zijkant knoopjes. Super mooie hoge moddelen en lekker zacht. Normaal draag ik leggings alleen met iets langs erover maar deze zien er meer uit als een strakke broek dus dat kan ook echt prima met een normaal shirtje.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:02

Ik heb 1 tregging en die zit me toch een partij lekker, ooit bij de H&M gekocht, spijt dat ik er niet meer heb gekocht.
Gewone spijkerbroeken heb ik wel, maar vind ik vaak ook niet fijn zitten....

Jegging kan ook nog :j

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 21:09

Petrichor schreef:
Helaas heb ik geen broeken kunnen vinden die ik fijn vond. Dacht ik een broek te hebben gekocht die fijn was krijg ik na een kwartiertje gewoon een soort ruwe benen omdat de broek teveel schuurt, weggegooid geld dus.

Vandaag weer in de stad geweest en heb ik bij MS mode 2 leggings gekocht. Maar wel echt stevige degelijke leggings die keurig zitten, onderaan bij de pijp zilveren knoopjes en de andere heeft langs de zijkant knoopjes. Super mooie hoge moddelen en lekker zacht. Normaal draag ik leggings alleen met iets langs erover maar deze zien er meer uit als een strakke broek dus dat kan ook echt prima met een normaal shirtje.


Schaam: moddelen! :') :')

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 14:11

Zo even mijn eigen topic omhoog geschopt want ik heb na heel wat jaren vandaag een broek binnen gekregen die mega mega lekker zit en ook nog een super goed staat en daarnaast geen drol kost! Ik was helaas door al mijn broeken heen en moest nodig nieuwe hebben maar hé corona alle winkels dicht, ik durf geen dure broeken te bestellen omdat 99 van de 100 broeken in de prullenbak terecht komen gezien ik te laks ben om elke keer broeken terug te sturen. Deze spijkerbroek legging voelt echt aan als een super zachte legging zonder hangkruis maar je kan echt niet zien dat het een legging is! Ik ga gelijk voor de rest van mijn leven broeken inslaan! :')

https://comfortbroeken.nl/home/79-397-c ... e-xxl_xxxl