Gluten vrije shampoo???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 00:06

sunnybellami schreef:
Glutenvrij is voor mij geen hype. Ik zou dolgraag normaal willen eten. Helaas neemt niemand je zo serieus door die hype.

Glurenvrij eten us volkomen ongezond als je het niet goed doet! Je krijgt te veel rotzooi binnen en te weinig goeds.

Ik zou niet weren of er gluren in shampoo zitten, maar al zou er een klein beetje in zitten kan dit bij 1 druppel al enorm schadelijk zijn voor sommige mensen met coeliakie.

Geloof me. Iedereen doet altijd alsof wij overdrijven. Maar de gevolgen van gluten binnenkrijgen zijn voor ons rampzalig



Ik ben dietist dus ik weet dat jullie niet overdrijven.
Maar glutenvrije shampoo valt in de categorie "vegan tomatenpuree" of "eiwitrijke kwark" of "vegetarische sla". Het zijn producten die van nature glutenvrij zijn en ook geen problemen opleveren.
Mensen die een allergische reactie hebben op gluten dmv een huidreactie is wat anders, maar dat kan van alle stoffen. Er op schrijven dat het "glutenvrij" is, is gewoon omdat gluten voor veel mensen een hype is op dit moment. Het zorgt juist voor desinformatie die maakt dat de communicatie voor producten die er wel toe doen vertroebeld. Net als bij de genoemde potloden. Kinderdagverblijven enzo gingen alle potloden vervangen voor glutenvrije potloden, maar de andere potloden bleken ook gewoon glutenvrij.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 00:18

Ojaaa die reclame kan ik echt zo om lachen :') Zonder gluten ..!! _O- Goh je meent het.

Zouden er écht mensen zijn die denken; goh ja dat lijkt me gezond, dat ga ik doen?! :=

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 01:44

Volgens mij is dat inderdaad gewoon net als de lollies waar 0% vet op staat. Mensen denken dat vetvrij beter is, maar en als je product dan vanzelf al vetvrij is zet je het er op. Terwijl lollies natuurlijk gewoon suikerklontjes met synthetische aardbeiensmaak zijn en het logisch is dat daar geen vet in zit, het is geen verbetering tov andere lollies. Het was gewoon altijd al zo maar je zet het er op omdat het wel kek klinkt en tevens waar is. In shampoo zitten meestal al geen gluten want het is gewoon zeep die bestaat uit zeep achtige dingen en niet uit granen en ook niet gemaakt word in een fabriek waar je ook levensmiddelen maakt waar wel granen in zitten. (Tenminste dat lijkt mij een heel opmerkelijke combinatie van productie lijnen, shampoo en brood).

Ik heb trouwens wel eens een filmpje gezien waarin werd gevraagd of mensen glutenvrije limonade wilde proberen. De meeste limonade bestaat gewoon uit geconcentreerd fruitsap en suiker dus opzich is het dan meestal al glutenvrij, maar een heel aantal mensen wilde geen glutenvrije limonade omdat het vast minder lekker was geworden omdat het glutenvrij was gemaakt of ze de "hype" stom vonden 8)7 . Dus opzich kan je je afvragen of ergens expliciet opzetten dat het glutenvrij is nu echt zo slim is kwa marketing? en of het nu handig is voor mensen die er echt last van hebben als mensen zich allemaal ergeren aan de "hype".

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 03:10

Oh ik heb ooit qua hooikoorts gereageerd op shampoo met berkenolie ofzo erin.
Ik snapte er helemaal niks van, tot ik nog net niet met koeienletters op de fles berkenolie erbij zag staan. :+
Ik kreeg dus enorm jeuk van de shampoo, ondanks dat het zonder sulfaten en siliconen was van Weleda, omdat ik daar dus echt niet goed tegen kan.
Dat geeft uitslag, maar berkenshampoo was met mijn mega hooikoorts dus teveel gevraagd vrees ik. Iets anders kan ik niet bedenken eigenlijk.
Zo slecht als ik op dit reageerde heb ik nooit gereageerd, kon mijn kop wel open krabben van ellende.
Ik denk dat het verder wel wat overhyped is, ik kies nooit voor iets waar typisch gluten inzitten als shampoo met tarwe ofzo.
Maar er zijn inderdaad tig dingen van zichzelf glutenvrij, dus ik zou het nooit kopen uit principe dat het marketingtechnisch vooral slim is.
Ik koop nu natures gate, kost voor 800 ml iets van €15 en ik doe een half jaar met een fles, het ruikt onwijs saai, maar mijn haar vind het geweldig spul. :+
Ik denk dat deze wel glutenvrij is trouwens, zou me niks verbazen.
Het is ook vegan en proefdiervrij, maar aan de prijs zie ik het echt niet. :)

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:49

Ja. Aan de ene kant is het raar om gluten vrij op producten te zien staan waarvan je denkt ja duhuh! Tuurlijk is dat glutenvrij”.

Maar bedrijven stoppen tegenwoordig gluten in vanalles en nog wat. Denk aan allerlei yoghurt toetjes, met van de lekkere suiker achtige jammetjes en zoetigs. Dat wordt van graan extracten gemaakt en kunnen dus gluten bevatten.

In sommige landen kunnen gluten zelfs op groente en fruit zitten! Serieus! Doordat bedrijven er een glanslaagje op spuiten die het fruit langer mooi houd en het extra doet glanzen waardoor het extra aantrekkelijk is. Dat laagje wordt gemaakt van .... graan extracten.

Vlees wordt in sommige landen opgespoten mee graan extracten en water om het gewicht te verhogen.

De eerste keer dat ik van glutenvrij raspatat hoorde dacht ik ook.... gluten? In aardappelen??? Maar de bewerkingen van gewone friet zal ook wel voor kruisbesmettingen zorgen of zo. Dat ze het bij de lokale frietboer in dezelfde frietpan gooien als alle andere producten, maakt het dan weer compleet nutteloos.

Zo zit er gluten in de meest vreemde en rare producten.

In Nederland valt dat geloof ik nog wel redelijk mee, vanwege allerlei wet en regelgevingen, maar toch.

Nu vind ik het van shampoo ook te gek voor woorden hoor! Maar bij heel veel producten waarvan je denkt, ja duhuh, zit er dus wel een graantje waarheid in.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 14:31

Shiloh schreef:
De eerste keer dat ik van glutenvrij raspatat hoorde dacht ik ook.... gluten? In aardappelen??? Maar de bewerkingen van gewone friet zal ook wel voor kruisbesmettingen zorgen of zo. Dat ze het bij de lokale frietboer in dezelfde frietpan gooien als alle andere producten, maakt het dan weer compleet nutteloos.

Wordt die patat toevallig gemaakt in een fabriek waar ze ook bitterballen en dergelijke maken? Dan kan ik het me wel voorstellen namelijk. Maar inderdaad, als het dan bij de snackbar in de zelfde frietpan gaat is het wel een beetje stom.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Gluten vrije shampoo???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:19

In principe is patat glutenvrij, raspatat weet ik niet dat ken ik verder niet. Maar in veel snackbars enzo frituren ze de patat in hetzelfde vet als de snacks en dan is het niet meer glutenvrij.
Ik vind het een voordeel dat het nu een hype is, omdat er steeds meer glutenvrije producten te koop zijn. En het ook wat betaalbaarder wordt. Naar restaurants durf ik sowieso niet zo goed meer helaas.
Glutenvrije shampoo heb ik nog nooit van gehoord, maar ik eet mn shampoo ook niet op.
Van die gluten op die courgette vind ik persoonlijk een erg overdreven reactie. Gluten kunnen niet door de schil heen en je wast je groenten toch. Waar koopt ze dan haar groentes? In de supermarkt kan helemaal iedereen eraan zitten.

Ik heb een zoontje van 2 jaar die nu steeds kusjes wil geven. Vanmiddag haalde ik hem op bij de opvang vandaan en toen had hij net een soepstengel op. Hij wil me dan een kusje geven op mijn mond. Maar dat kan dus niet. En een 2 jarige kun je het niet uitleggen, dat soort dingen zijn lastig. Sowieso is het lastig met jonge kinderen. Het is niet gezond en niet betaalbaar om hen ook glutenvrij te laten eten. Maar kruimels op handjes en gezichtjes kunnen er snel voor zorgen dat ik weer last krijg.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:28

TinkerTreas schreef:
In principe is patat glutenvrij, raspatat weet ik niet dat ken ik verder niet. Maar in veel snackbars enzo frituren ze de patat in hetzelfde vet als de snacks en dan is het niet meer Glutenvrij.

De meeste snackbars en friettenten frituren snacks en friet juist specifiek in aparte pannen, dit om juist kwaliteit en continuïteit in smaak te kunnen garanderen
En op die manier gaat een deel van het vet gewoon langer mee want van snacks, zeker de gepaneerde word frietvet gewoon veel sneller vies en de smaak word sneller aangetast wat je aan de friet ook snel zult proeven

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 23:15

Sonja_vR schreef:
TinkerTreas schreef:
In principe is patat glutenvrij, raspatat weet ik niet dat ken ik verder niet. Maar in veel snackbars enzo frituren ze de patat in hetzelfde vet als de snacks en dan is het niet meer Glutenvrij.

De meeste snackbars en friettenten frituren snacks en friet juist specifiek in aparte pannen, dit om juist kwaliteit en continuïteit in smaak te kunnen garanderen
En op die manier gaat een deel van het vet gewoon langer mee want van snacks, zeker de gepaneerde word frietvet gewoon veel sneller vies en de smaak word sneller aangetast wat je aan de friet ook snel zult proeven


Helaas heb ik toch regelmatig meegemaakt dat dit niet het geval was. Zelfs terwijl er gezegd werd dat het apart ging. Of ze schudden de kroketten boven het vet van de patat uit.
Voor mij iig geen snackbars meer.

Ik heb zelfs wel eens gehoord dat het geen kwaad kon, omdat het vet zo heet was. Alsof de gluten dan doodgaan ofzo. :roll:

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Re: Gluten vrije shampoo???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 23:51

Ik werk in een friettent, glutenvrije snacks gaan in de frituur waar uitsluitend friet in word gebakken. Er word strikt handen gewassen voordat het uit de diepvries word gehaald en er worden geen andere snacks tegelijkertijd meegenomen. Met een schone tang komt het dan op een bord of gaat het in een zakje. Het kost een snackbar dus veel tijd, die hype is voor ons ook niet fijn haha

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 01:00

Ik vind de hype wel makkelijk. Hoef een stuk minder uitgebreid etiketten te checken als dat tekentje er op staat.

Onze dochter heeft ook aangetoond Coeliakie. Naar aanleiding van klachten/gezondheidsproblemen met niet meer groeien in gewicht en niet meer willen eten/vaak buikpijn/vaak spugen/vreemde ontlasting en vaak ziek/onvoldoende weerstand. De artsen dachten er zelf niet aan. We hebben de diagnose te danken aan een allerte co-assistente. Met bloedonderzoek naar anti-stoffen en aanleg in DNA is het toen aangetoond.

Veel producten verwacht je het niet in. En als het er niet in zit als ingrediënt heb je nog kan op kruisbesmetting. "Kan sporen bevatten van" blijft een lastige... Gelukkig is het geen gevaarlijke pinda-allergie.

Gaat het een keertje mis en krijgt ze een kruimeltje of wat sporen binnen wordt ze niet doodziek. Maar we moeten wel altijd opletten. Haar brood op schoon bord, met schoon mes, eigen boter/jam/pasta, eigen pan met tosti maken...

Goed opletten welke worst/ham je koopt, welke snoepjes ze wel of niet mag eten, welk merk rijstwafels of maiswafels wel of niet... (tegenwoordig gelukkig veel meer snoep/drop/eten met gemodificeerd zetmeel of maïszetmeel ipv tarwezetmeel)

In vruchtenyoghurt zit bijvoorbeeld vaak zetmeel om het kunstmatig dikker te laten zijn. Gelukkig wel vaak maïszetmeel ipv tarwezetmeel. Bij Griekse of volle yoghurt is het van zichzelf al dikker.

In bouillonblokjes, vleesbouillon in pot en kant-en-klare soep zit ook vaak tarwezetmeel als bindmiddel.
Sommige Fritessaus en mayonaise en sommige merken ketchup en andere sauzen.

Wij hoorden ook over krijtjes met gluten. En de bekende play-doh zitten ook gluten in. Onze dochter mag er wel mee kleien maar moet eerst handen wassen als ze klaar is en niets eten als ze er mee speelt.

Wij zijn niet extreem hygiënisch, als je kijkt naar de richtlijnen, maar de waarden waren na een jaar dieet zo gezakt dat de nieuwe kinderarts zich afvroeg of ze echt Coeliakie had. Blijkbaar zijn onze maatregelen voldoende effectief.

Het moeilijkste voor ons is uit eten gaan met haar er bij. Als een product zelf al goed is, is het misschien gekruid met kruiden vermengd met tarwezetmeel, of een marinade met gluten. Of niet glutenvrij bereid. Toch nemen we haar af en toe mee en hopen dat het goed gaat. We vragen altijd of de patat in aparte frituur zonder snacks gebakken wordt. Valt nog tegen bij restaurants! Snackbars hebben het vaak beter voor elkaar.

Soms vind ik al die tekentjes wat overdreven maar ik merk dat veel mensen om ons heen geen idee hebben waar ze op moeten letten en het maakt het voor familie en ouders van klasgenootjes of de juffen wel makkelijker als het gewoon op de verpakking staat...

Rivendell

Berichten: 6820
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Gluten vrije shampoo???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 05:05

Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik niet eens weet wat gluten zijn :D

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 07:25

Koper schreef:
Ik heb vandaag glutenvrije, graanvrije, lactosevrije, vegetarische én vegan tomatenpuree te pakken gekregen. Zoals je van tomatenpuree mag verwachten.

Glutenvrij is hip, en het is ook zó gezond. Dus je hebt nu gezonde shampoo.

't Is gewoon een marketingdingetje :)


Nee, het is niet hip het is een echte allergie er zijn mensen die niet tegen graan eiwit kunnen die ziekte heet coeliakie Zo heb ik een zoontje die dus ziek kan worden van ballonnen ,zwartepiet een hand te geven en geen play doh= speel klei mag aanraken of het gaat mis!Bij ons zit het al tijden in de familie,mijn zoontje heeft het,mijn broer die dan wel retro moet zijn met 47 jaar en mijn vader geboren in 1935 was destijds ook een raadsel als kind ...de mensen en artsen wisten het gewoon niet!
Tja handig zo een tekentje, maar vaak weet je wel wat wel en niet kan.Toch gaan er ook fabrikanten de mist in net als olvarite baby voeding, daar staat duidelijk gluten vrij op .....maar geloof me het zit er gewoon in. Het is heel lastig als je er mee moet leven omdat het bij veel dingen er gewoon inzit.
Maar terug naar de shampo, dat zit er zelden in dus gewoon een marketing truukje zoals koper al zei.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Gluten vrije shampoo???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 07:29

Koper bedoelt niet dat het geen echte ziekte is denk ik, maar dat doordat glutenvrij hip is op dit moment (als in: en hoop mensen doen het omdat het gezonder zou zijn zonder onderliggende ziekte) willen fabrikanten het graag op hun verpakking zetten. Ook als het dus gewoon de standaard is.

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:13

Ik heb gluten en melkvrij gegeten maar nooit moeilijkheden gehad hoor.
Meeste snackbars ging de patat apart, en er ging met uit eten gaan ofzo gewoon een potje mayonaise mee.
Qua producten weet je het ook op een gegeven moment wel, het lastigste was eerder dat we vaak drie supermarkten af moesten om alles te halen.
Glutenvrij brood en crackers enzo heb ik niet heel lang gegeten, dus dat viel bij ons mee in de kosten.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:50

moonfish13 schreef:
Ik heb gluten en melkvrij gegeten maar nooit moeilijkheden gehad hoor.
Meeste snackbars ging de patat apart, en er ging met uit eten gaan ofzo gewoon een potje mayonaise mee.
Qua producten weet je het ook op een gegeven moment wel, het lastigste was eerder dat we vaak drie supermarkten af moesten om alles te halen.
Glutenvrij brood en crackers enzo heb ik niet heel lang gegeten, dus dat viel bij ons mee in de kosten.


merkte jij ook echt verschil, en wat was jou drijfveer even off topic?

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Gluten vrije shampoo???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:58

Ik werk in een huis voor ernstig verstandelijk en meervoudig gehandicapte kinderen. Een van die kinderen heeft coeliaki in een ernstige vorm. Als hij in bad gaat drinkt hij wel eens het badwater. Als er dan gluten in de shampoo/badschuim zitten kan hij daar een heftige reactie op krijgen (hebben we helaas ervaren)

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Gluten vrije shampoo???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:05

hier een zoontje met coeliakie..
De snackbar hier heeft een aparte pan voor glutenvrije patat en snacks :)
shampoo heb ik nog nooit zo opgelet, wel andere dingen waar gluten in zitten waar je het niet van verwacht.
Merk ook dat mensen om mij heen dat heel lastig vinden, die denken vaak dat het ophoud bij koekjes en brood:P

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Gluten vrije shampoo???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:24

Vriendin van mij heeft ook coeliakie in een ernstige vorm. Had idd toen de reclame van de shampoo op tv was waar dat op sloeg nou ze lachte zich dood, voor volwassenen heeft een speciale gluten vrije shampoo helemaal geen meerwaarde aangezien bijna alle shampoos glutenvrij zijn.

Sinds ik haar ken ben ik me gaan verbazen over hoe moeilijk het is om glutenvrij en normaal te eten. Bijvoorbeeld de snackbar maar ook een ijsje halen kan niet zomaar, uit eten is ook moeilijk en ik las laatst ook iets over een supermarkt die perongeluk normale gebakjes in glutenvrije doosjes heeft gedaan.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:55

TinkerTreas schreef:
Sonja_vR schreef:

De meeste snackbars en friettenten frituren snacks en friet juist specifiek in aparte pannen, dit om juist kwaliteit en continuïteit in smaak te kunnen garanderen
En op die manier gaat een deel van het vet gewoon langer mee want van snacks, zeker de gepaneerde word frietvet gewoon veel sneller vies en de smaak word sneller aangetast wat je aan de friet ook snel zult proeven


Helaas heb ik toch regelmatig meegemaakt dat dit niet het geval was. Zelfs terwijl er gezegd werd dat het apart ging. Of ze schudden de kroketten boven het vet van de patat uit.
Voor mij iig geen snackbars meer.

Ik heb zelfs wel eens gehoord dat het geen kwaad kon, omdat het vet zo heet was. Alsof de gluten dan doodgaan ofzo. :roll:


dat zijn dan gewoon beroerde snackbars
de snackbars waar ik kom, kwam en gewerkt heb, die werken zoals ik omschreef (aparte pannen etc en idd, bij allergieen zoals een bokker na mij beschreef )

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:29

Sonja_vR schreef:
dat zijn dan gewoon beroerde snackbars
de snackbars waar ik kom, kwam en gewerkt heb, die werken zoals ik omschreef (aparte pannen etc en idd, bij allergieen zoals een bokker na mij beschreef )
[/quote]

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik al jaren niet meer bij een snackbar ben geweest hoor. Dat was nog voordat het zo'n hype werd.
Ik bak mn patatjes lekker zelf, veel goedkoper, veiliger en lekkerder (vind ik).
Ik lees trouwens een aantal keer dat coeliakie een allergie is. Maar dat is het dus niet.
Ik weet niet of er een glutenallergie bestaat, maar als dat zo is dan is dat iig geen coeliakie.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37243
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:40

Snack bar hier is voor mij een uitkomst. Die heeft oa glutenvrije frikandellen die ook melkvrij zijn. Omdat deze in een aparte bak gefrituurd worden weet ik zeker dat er geen kassouffle resten opzitten. Ook heeft hij glutelvrije ijsbakhoorntjes voor softijs. Heeft door de moeilijk woord vereniging ook een vermelding gekregen.

Maar lezen is de truc bij producten, de meest gekke dingen worden overal ingestopt brood van de plus was eerst lastig melkvrij maar nu hebben ze nagenoeg overal soyameel of soyastukjes ingestopt. Helaas geen brood meer voor mij dus. Of veldbonenmeer of lupine. Allemaal peulvruchten

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:52

TinkerTreas schreef:
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik al jaren niet meer bij een snackbar ben geweest hoor. Dat was nog voordat het zo'n hype werd.
Ik bak mn patatjes lekker zelf, veel goedkoper, veiliger en lekkerder (vind ik).
Ik lees trouwens een aantal keer dat coeliakie een allergie is. Maar dat is het dus niet.
Ik weet niet of er een glutenallergie bestaat, maar als dat zo is dan is dat iig geen coeliakie.


naamgeving van coeliakie is sowieso een ramp, want het is jaren een "intolerantie" genoemd, maar dat is het eigenlijk ook niet.
glutenallergie bestaat vast maar is erg zeldzaam en niet erg standaard (reactie van afweersysteem tegen gluten), glutenintolerantie (maar dat wordt nu glutensensitiviteit genoemd door de verwarring met coeliakie) wel (onschuldige maar soms lastige reactie van maag/darmkanaal tegen vermoedelijk gluten) en dan de echte coeliakie (auto-immuumziekte die maag/darmkanaal vernietigd bij exposure aan gluten)

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 12:26

De hele hype maakt het juist lastiger, omdat restaurants het vaak helemaal niet serieus nemen.
Wat ik zelf bereid gaat eigenlijk altijd goed, maar restaurants is 9 van de 10 keer een nacht rond de wc.

Dit jaar nog meegemaakt, in een hippe lunchroom in een grote stad, dat de eigenaresse zei "Gluten?! Wat is dat ook al weer?"
Oke.. ik durf hier niks te eten %)

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:56

Ethelate schreef:
De hele hype maakt het juist lastiger, omdat restaurants het vaak helemaal niet serieus nemen.
Wat ik zelf bereid gaat eigenlijk altijd goed, maar restaurants is 9 van de 10 keer een nacht rond de wc.

Dit jaar nog meegemaakt, in een hippe lunchroom in een grote stad, dat de eigenaresse zei "Gluten?! Wat is dat ook al weer?"
Oke.. ik durf hier niks te eten %)


Dit is dus de reden waarom ik eigenlijk niet meer naar een restaurant durf. Er zijn er maar een paar waar ik naartoe durf.
Maar kwa producten die in de gewone supermarkt te koop zijn is het wel enorm verbeterd. Vroeger bestelde ik veel in Duitsland, maar tegenwoordig is er hier ook aardig wat te koop.