Verhuizen: waar beginnen? Plus motivatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe8484

Verhuizen: waar beginnen? Plus motivatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 11:29

Goed, de situatie:
Oude huis is verkocht.
Half juli moeten we eruit.
Nieuwe huis staat leeg en mogen we al in van de verhuurder.
We hebben geen echt verhuis weekend aangezien ik elke weekend 1 dag werk en we eigenlijk geen hulp hebben ivm vakanties ed.
Aangezien we beide naast nieuwe huis werken is het idee om kast voor kast leeg te ruimen en dozen over te brengen, evt gelijk met kast zodat het er weer direct in kan.
Waar in vredesnaam begin ik? Zodat het nieuwe huis langzaamaan ingericht wordt, het oude huis steeds leger wordt zonder dat we er niet meer fatsoenlijk in kunnen wonen?
We willen nu nog niet in nieuwe huis wonen gezien we gaan betalen vanaf dat we er in trekken.
Nog handig om te weten:we hebben kinderen van 2 en 4...

Daarnaast heb ik gewoon een schop onder mijn kont nodig, goede motivatie. Ik wacht op cijfers van mijn tentamens en merk dat ik daardoor geen puf heb om te beginnen. Dom natuurlijk want als ik herkansingen heb heb ik straks nog minder tijd wat te doen...

Dus wie heeft goede tips om dit aan te pakken en wie geeft me een schop onder mijn komt?!

plutolover

Re: Verhuizen: waar beginnen? Plus motivatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:37

gewoon gaan beginnen. Een doos pakken en alles in gaan stoppen. Eenmaal in de flow is het zo ingepakt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:38

**SCHOP**

Ik weet hoe moeilijk het is... maar start met in een kamer dingen in te pakken. Zoek spullen van je kids uit wat ze niet meer dragen/gebruiken etc. Ruim op, gooi kapotte / onnodige dingen weg, en stop zaken die je NU (de komende maanden) niet nodig hebt in een doos. Elke NU ingepakte doos is er 1! Ga je hele keuken door en stop alles wat je de eerste maanden niet gebruikt in dozen. Zorg dus voor een soort "kampeer-in-eigen-woning" set voor je keuken en je badkamer en je slaapkamer.

Edit: en die van 4 kan misschien ook meehelpen met inpakken? bijv eigen kamer ofzo samen met jou.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:47

Ik zou alvast beginnen met alle spullen inpakken die je op dit moment voorlopig niet nodig hebt, zoals bijvoorbeeld je winterkleding, overbodige spullen, decoratie, speelgoed die je kinderen op dit moment niet mee willen spelen. Je hebt dan alvast een begin gemaakt en kan misschien daardoor ook wat makkelijker verder.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:59

Zoek ook gelijk uit wat je mee wilt verhuizen en wat niet, maak een hoek of kamer voor her milieupark.

Aangezien je letterlijk alles in huis in handen hebt, heb ik ervoor gekozen om ook gelijk kisten te maken met spullen die niet meer uitgepakt hoeven te worden.

Kisten voor in de kelder of schuur, of zolder als je die hebt.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:13

wanneer je NU niet begint in te pakken heb je alles in de laatste week op jou dak. ik ken het uit ervaring dat ik hals over kop ben verhuist nadat het met mijn ex uit gegaan is. geloof mij, dat dit geen pretje is.. oki, ik kon ook niet anders dan zo te doen omdat ik zo snel als mogelijk weg wou..

je keukenspullen gebruik je, je zomerkleding ook, de badkamer is ook belangrijk. waarom niet alle winterspullen al inpakken, dekoratie? wanneer je kleine kastjes hebt kun je die zelfs al verhuizen naar nieuwe woning. kleine spullen direct wegdoen in Kartons en ook daadwerkelijk in nieuwe woning zetten. (anders heb je de kans dat je het weer uitpakt, wat bij mij altijd zo is als ik toch wat gebruik. en zo kann ik er niet Meer bij en blijft het ingepakt)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:19

Ik ben afgelopen weekend verhuisd, gisteren de sleutels ingeleverd. Wij moesten alle grote dingen meubels etc. verhuizen naar een box en kleding naar mijn ouders. In augustus weer alles van de box naar ons nieuwe huis :+

Ik ben echt ruim van te voren begonnen met dingen inpakken die je niet gebruikt. Oude rotzooi weggooien etc. Ik ben echt blij dat ik op tijd begonnen ben.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 13:32

Wat een fijne tips al, dank jullie wel!
Heel veel dingen zijn al uitgezocht ivm de foto's voor de advertentie. Hele baby kamer staat bv al bij vrienden incl kleding van de kinderen. Ik wil het liefst idd een kast uitzoeken en alles wat mee kan gelijk in een doos stoppen en mee nemen daar heen. Maar wat heb ik nou wel en niet nodig vind ik dan weer lastig. Maar moet idd niet te moeilijk doen. Alleen het hoognodige hier laten en meer niet...

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:35

Verhuis je ver weg TS? Anders moet je maar zo denken: je bent zo heen en weer als je iets toch écht nog nodig hebt! En heb je geen zin het te halen? Dan heb je het ook niet echt nodig :+

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:48

Inderdaad gewoon beginnen. En zelfs in de keuken kun je al meters maken hoor.
Keuken: Zaken als broodrooster, overbodig bestek, (te) veel glazen/mokken/borden, pannen die je zelden gebruikt, kookboeken, vazen,etc. etc.: allemaal al inpakken. Dan maar een tijdje geen tosti's en eventueel iets vaker afwassen :+
Woonkamer: boekenkast leegtrekken, boeken in dozen, kast alvast demonteren, kan alvast prima naar het nieuwe huis. Decoratie, schilderijtjes, (sta)lampen die je in de zomer toch niet of nauwelijks aanhebt, radio,... kan ook allemaal al over.
Verder: winterkleding, kampeertroep en andere spullen die op je zolder staan te verstoffen, en eigenlijk alles wat je niet de afgelopen maand al in handen gehad hebt: inpakken.

Als je twijfelt over iets, kun je dat apart inpakken en zo "op grijp" houden. Verder loont het echt om je dozen en zakken goed te labellen, zodat je het in geval van nood ook vrij snel weer kunt terugvinden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:49

Wij willen ons huis verkopen en ik heb al heel veel losse zooi ingepakt om uit het zicht te halen bijv. Ook veel weggegooid, te koop gezet en weggegeven.

De vorige verhuizing ging over 180km en hebben we alles naar een opslag gebracht. Paar maanden uit ene koffer geleefd en daarna alles weer opgehaald en ingedeeld. Je kan best veel missen als het puntje bij paaltje komt, dus eerst alles weg wat je niet of amper gebruikt.

Reken er wel op dat het op het einde vaak kan tegenvallen. Dan denk je dat het huis leeg is, maar komt er nog best veel zooi uit.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 13:58

Ah ja ik weet 't ook gewoon wel eigenlijk. Haha. Maar het is gewoon dat beginnen ja... mijn partner was net even thuis en ik heb hem 'n kast in huis laten noemen. Dus ik ga nu de vaatwasser in ruimen en dan met die boekenkast een start maken.

We verhuizen zo'n 60 km verderop. Maar we komen nu in totaal zo'n 6 dagen in de week bij het huis voor ons werk. Dus eigenlijk moet er gewoon elke dag een doos mee...

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:59

Wij zijn ook per kast begonnen. Deze oude kasten werden verkocht, dus moesten wel leeg.
Toen ik eenmaal bezig was en je zag het resultaat, kwam de motivatie vanzelf!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:03

Misschien een open deur, maar schrijf op je dozen wat erin zit. Scheelt straks een hoop zoekwerk

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:19

Leg, als je zover bent, je hangkleding over je achterbank in de auto en dan de rest van je linnenkast leeghalen. Kast uit elkaar en in je nieuwe huis in elkaar, kleding gelijk weer ophangen. Inderdaad doos voor doos en opschrijven keuken oid en zorgen dat je voor de laatste dag wat te eten klaar hebt.Wij hebben de laatste dag uit de koekenpan gegeten met bestek van mijn moeder, was nogal driftig aan het inpakken geweest.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:02

Wel echt beginnen en meer dan 1 doos in de auto proppen hoor. Het kan zo tegenvallen en dan moet alles op het laatst.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 16:54

Ik heb nu twee dozen met speelgoed, spelletjes, knutselspullen, boekjes ed van de kinderen.
Maar ik wil nu eigenlijk wat kasten aan halen waar een gedeelte van deze spullen in moeten. En de kast waar dit straks in moet wil ik leeg halen/uitzoeken... Dan kunnen deze dozen gelijk leeg in het nieuwe huis..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:14

Dat langzaam doen zou ik dus persoonlijk laten. Dat je de tijd hebt om langzaam over te gaan is leuk en mooi maar uiteindelijk zal je dan toch met 2 halve huizen zitten waar je allebei niet volledig comfortabel kan wonen. Ik zou zo veel mogelijk zelf inpakken en omdat je geen verhuisweekend hebt een dienst inhuren om alles over te zetten of zelf even een paar keer de schouders eronder. Dan ben je er vanaf en kan je gewoon verhuizen.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:25

Eerst alles weg doen wat je niet mee wil verhuizen maar waarschijnlijk heb je dat al gedaan voor de verkoop van je huis?
Begin met de zolder en werk dan per verdieping naar beneden. Kamer voor kamer leegmaken.
Wij krijgen de sleutel over iets meer dan een week en hebben dan tot 19 juli om alles te verven, vloeren te leggen etc.
Bij ons komt de verhuizer inpakken en verhuizen, uitpakken doe ik zelf wel weer.
In de tijd dat we er klussen gooi ik steeds vanalles in de trailer zodat we daar kunnen "kamperen"
Ik zou het echt in een paar grote klappen doen hoor,(kinderen even uit logeren sturen) doos voor doos gaat veel te langzaam.
Wat Emmaa_ hier boven ook zegt.
Succes!

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 18:30

Tja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. De oudste moet ook gewoon naar school en vaste oppas is op vakantie ergens anders logeren ze niet. Verder moet er ook gewoon gewerkt worden en zijn we beide druk met studie. Ik doe zoveel ik kan op een dag, maar er zitten wel grenzen aan mogelijkheden en energie...
Dus elke dag een kast dan ben ik al super blij. Grootste gedeelte is idd al uitgezocht voor de verkoop van ons huis, dus dat is het werk niet...

Dienst in huren hebben we helaas d'r financiële middelen niet voor.
Oude huis moet zo lang mogelijk bewoonbaar blijven want zodra we over gaan moeten we huur betalen en dat kunnen we financieel gezien ook niet...

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:59

Dat is wel veel ja :(:)
Je kunt met heel weinig toe dus dan zou ik zo snel mogelijk zoveel mogelijk verhuizen.
Voor het overzicht is kamer voor kamer het makkelijkste maar uiteindelijk red je dat niet en moet er meer gebeuren.
Ik denk dat je nu nog 4 weken hebt? dan kun je het ook gewoon proberen te plannen.
Wanneer wil je de grote dingen doen, bedden, kasten, bank etc?

O en heb je een tuin/berging? daar kun je ook mee beginnen, echt dat viel mij zo tegen hoeveel spullen dat zijn.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 20:30

Ja tuin en berging hebben we ook. Dat is wel een beetje een ding. Bij het huis is (nog) geen berging. Dus waar we dat moeten laten is een beetje een vraag.
We gaan ook een stuk kleiner wonen dus het is sowieso nog bezien of we alles kwijt kunnen....
Cijfers voor mijn tentamens zijn hopelijk deze week binnen, dan weet ik of ik nog veel moet leren. Dat zou echt totaal niet uit komen maar ja, het is niet anders...

Kamer voor kamer is misschien toch wel een goede.... Wellicht dat ik kleding kasten dusdanig kan comprimeren dat ik voor de kinderen tijdelijk 1 gebruik, etc. Dat vind ik wel een plan. Op zolder beginnen en naar beneden werken. Al is het maar dat zo veel mogelijk in dozen zit....denk nml dat een groot gedeelt van zolder als laatste gaat omdat we niet zeker weten of dat kwijt kan...
Maar dan heb ik wel weer kasten waar wat in kan in het nieuwe huis... Dat is wel weer fijn. Speelgoed ed zoveel mogelijk al uit de kinder kamers. Van het weekend ws ff bij ikea wat nieuwe kasten aanschaffen en dan kan ik heel veel gelijk in bij behorende bakken in pakken en verhuizen...

Grote dingen gaan ws in het weekend voor de overdracht. Dwz bedden en dingen die we echt nog nodig hebben. Kleding kasten misschien al wel eerder. Bank moeten we echt een nieuwe kopen en andere grote dingen die we niet perse nodig hebben gaan misschien een weekend eerder.