Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 19:49

Als je minder dan 1900 verdiend, heb je dan amper recht op zorgtoeslag? Ik heb nog nooit terug hoeven te betalen..

Blacky94

Berichten: 3502
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 01:58

Maar je kan dat soort dingen toch gewoon achteraf aanvragen als je je jaaropgave binnen hebt? Ook al is het een paar tientjes, alsnog zonde om het te laten liggen toch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:15

Weten jullie nog iets wat op de merken ptmd en riverdale lijkt?

Nu het kerst spul uit huis is is het een beetje leeg hier en ik heb verder geen kaarsenhouders, vazen, kandelaars etc. Het mag een wat duurder merk zijn. 2019 was een rot jaar dus ik mag even mezelf verwennen vind ik. (En qua budget kan het ook) Heb al 1 hele gave kandelar van ptmd maar nog genoeg plek hier. Word ook best sad van de leegte zo dus het is nodig. :Y)
En ja, ik kan ook naar de action. Maar dat vroeg ik niet. :D

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:27

Tuinland heeft vaak ook mooie dingen. Weet niet of er iets bij zit wat jij mooi vindt haha


Via wat hebben jullie tv en internet? Ik had gekeken bij Ziggo maar die is best duur.... maar iedereen om mij heen heeft Ziggo dus met anderen heb ik geen ervaring haha

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:31

Ik kijk geen tv dus heb alleen internet van Tele2. Betaal ik zo'n 27 euro per maand voor. En daar ben ik erg tevreden over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:31

Dat is ook wel een goede idd, daar komt mijn olifantenbeeld ook vandaan. <3

Ik heb ook ziggo maar ben er niet blij mee. Maar het zit zeg maar bij mijn kosten in dus vind het zonde om zelf een andere te nemen. Plus ik kijk eigenlijk nooit tv, alleen netflix en videoland via de chromekast.

Telpeva

Berichten: 14787
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:33

Mijn tv en internet abbonement heb ik afgesloten via Oxxio, van Oxxio heb ik ook mijn stroom en gas en doordat ik ze combineer krijg ik ook korting.
Ik had eigenlijk maar 1 eis, ik wil geen Ziggo, mijn ouders hebben dat zij hebben altijd gezeik. Dan weer de verbinding, dan weer het stuurprogramma, dan weer het apparaat, om de zoveel weken gezeik.
Oxxio maakt gebruik van het KPN netwerk en daar heb ik tot nu toe nog geen problemen mee gehad (snel afkloppen... )

Marcella

Berichten: 36811
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:44

Heb van T mobile tv, internet en telefoon 54 euro per maand en tevreden. Alles in een pakket was goedkoper dan tv en internet.

Britt_Sisi

Berichten: 8948
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:53

Hoi! Ik ben afgelopen oktober bij mijn vriend ingetrokken en aan het proberen om van zijn huisje ook een beetje mijn huisje te maken. Telt dit ook? Ik ben vanuit mijn ouderlijk huis hierheen gegaan!

Ik vind het best lastig om knopen door te hakken met bijvoorbeeld muren verven of iets groots kopen. Ik vind het lastig omdat eigenlijk alles wel al in het huis is maar het niet perse mijn stijl is. Als je in een leeg huisje komt is het denk ik veel makkelijker om ergens je eigen stijl in te brengen.

Nayomie
Berichten: 32792
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:55

Britt_Sisi schreef:
Hoi! Ik ben afgelopen oktober bij mijn vriend ingetrokken en aan het proberen om van zijn huisje ook een beetje mijn huisje te maken. Telt dit ook? Ik ben vanuit mijn ouderlijk huis hierheen gegaan!

Ik vind het best lastig om knopen door te hakken met bijvoorbeeld muren verven of iets groots kopen. Ik vind het lastig omdat eigenlijk alles wel al in het huis is maar het niet perse mijn stijl is. Als je in een leeg huisje komt is het denk ik veel makkelijker om ergens je eigen stijl in te brengen.

Herkenbaar. Jaar geleden ingetrokken bij mijn partner, ook vanuit het ouderlijk huis. Maar style inbrengen in een huis van iemand anders voelt toch gek. Ookal wordt mijn mening wel gevraagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:15

Ik wil eigenlijk dit weekend over.
Maar 't huisje is nog niet helemaal af.

* afzuigkap moet nog gereinigd worden. (doet de woningstichting)
* deuren moeten nog een kleurtje krijgen
* moet nog vensterbanken kopen
* muurtje in de gang moet nog behangen worden
* moet nog een WA verzekering afsluiten
* moet nog internet en tv regelen
* nog wat meubilair kopen zoals lamp in slaapkamer, kast, vloerkleed etc.
* lampen moeten nog bevestigd worden.
* gordijnen worden met ca 4 weken geleverd. In de slaapkamer doe ik eerst m'n eigen gordijnen en woonkamer nog eerst niks.. Misschien plak folie?

Ik heb vanmiddag m'n spullen allemaal ingepakt. Zoals kleding, boeken, belangrijke documenten etc. M'n kasten zijn leeg haha. Afbeelding

Maar twijfel of ik niet beter een weekje kan wachten? Vooral de afzuigkap stoort mij nog. Maar ik heb ook wel het eraan toe om te verhuizen. Dus ervoor gaan of nog even wachten en het eerst afmaken?

Marcella

Berichten: 36811
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:28

Eerst afmaken. :j

Blacky94

Berichten: 3502
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:42

Wij zitten bij Ziggo maar dat kwam ook voornamelijk omdat ik HBO wilde. En verder kijken we voornamelijk Netflix en af en toe Disney+.

Wij moesten nog een kamer deels schilderen toen we er in trokken... Enige wat stond was het bed en de bank :')
Tafel, tv meubel, stoelen etc waren er allemaal al wel maar moest nog in elkaar gezet/opgehangen worden. Keuken kwam ook pas toen we er al een maand woonden dus we hebben het met een miniblokje met wasbak moeten doen. De eerste week hebben we vooral ovenmaaltijden gegeten totdat iig de kookplaat op de stekker was aangesloten en we redelijk fatsoenlijk konden koken :') Maar de eerste 1,5-2 maanden hebben we dus ook geen afzuiging gehad _O-

Dozen met kleding etc hebben we in de slaapkamer opgestapeld tot de kledingkast kwam en deze in elkaar gezet was. Vuilniszakken en dozen voor het slaapkamerraam. Ramen voor de woonkamer en 2e slaapkamer hebben we gewoon zo gelaten totdat we rolgordijnen hadden maar het scheelt wel dat we 1 hoog wonen dus van buiten kijk je niet direct bij ons naar binnen :)

Het is makkelijker om eerst zoveel mogelijk grote dingen af te maken voor je er in trekt, maar het is zeker niet onmogelijk. En veel kleinere dingen hebben we soms pas gedaan toen we hier al maanden wonen. We moeten nog steeds de eettafellamp doortrekken en ophangen net als de klok, maar dat is even afhankelijk van de kast die we recent pas besteld hebben. Die moet eerst staan :')
Wat overigens bij bovenstaande wel scheelde was dat we nog wel een week vrij waren toen we verhuisden, dus veel van de grote dingen die nog moesten hebben we wel gelijk kunnen doen.

Marcella

Berichten: 36811
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:45

Heb mijn kamertje ook nog steeds niet klaar, maar kom nu wel eindelijk schot in de zaak hopelijk binnenkort vloer echt goed gaan leggen (bijna 2 jaar bezig).

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:55

Hm ik denk toch dat ik nog eventjes wacht totdat in ieder geval de deuren, het muurtje en de afzuigkap klaar zijn. Voor de badkamer moet ik ook nog leuke dingetjes kopen. Wat hebben jullie in de badkaner? :)

Blacky94

Berichten: 3502
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:55

Is dat het laatste wat je nog moet? :) want laminaat daarvoor had je recent opgehaald toch?

Het scheelde ook wel dat het alleen de 2e slaapkamer was waar we nog wat mee moesten. Ik wilde wel snel uit het verven etc zijn, maar het was niet een plek waar we tig keer per dag kwamen en wat prioriteit had.
Terwijl een gang waar je regelmatig doorheen loopt, die zou ik wel al klaar willen hebben persoonlijk. En zoals de vensterbanken weet ik ook niet hoeveel werk dat nog gaat zijn?

Verzekering, gang, vensterbanken en evt de deuren zouden voor mij denk ik prioriteit zijn. De rest kan ook prima als je er al in zit imo :)

@Naomiiii
Evt. zoiets als Coco Maison of Riviera Maison?

jojoleinee

Berichten: 2693
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:22

naomiiiii schreef:
Weten jullie nog iets wat op de merken ptmd en riverdale lijkt?

Nu het kerst spul uit huis is is het een beetje leeg hier en ik heb verder geen kaarsenhouders, vazen, kandelaars etc. Het mag een wat duurder merk zijn. 2019 was een rot jaar dus ik mag even mezelf verwennen vind ik. (En qua budget kan het ook) Heb al 1 hele gave kandelar van ptmd maar nog genoeg plek hier. Word ook best sad van de leegte zo dus het is nodig. :Y)
En ja, ik kan ook naar de action. Maar dat vroeg ik niet. :D


Je kunt ook bij kringlopen kijken? Zou je verbazen wat daar soms staat. Ik ben er een tijdje geleden geweest en heb 3 gave kelkjes meegenomen die apart van elkaar toch heel gaaf bij elkaar staan! Leuke nieuwe hobby ook ;)

Marcella

Berichten: 36811
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:30

Ja maar laminaat moet ik wel eerst even schoonmaken voor ik echt ga leggen. Heb trouwens voor even al een deel gelegd, maar dat is ook om de onderleg platen te beschermen tegen stuk lopen.

En moet ook nog even plinten halen.

Froukje
Forever young

Berichten: 10847
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:31

Mag ik mij ook melden hier?

Ik hoop binnen een paar maanden ook een (huur)huisje gevonden te hebben. Ik heb tenminste al een aardige verzameling qua uitzet verzamelt de laatste maanden en ik heb in mijn hoofd al helemaal hoe ik het graag wil hebben qua inrichting.

Wij konden hier bij de AH laatst sparen voor kandelaars en schemerlampen ed. van de BRYNXZ Collections sparen, hele mooie spullen <3 Alleen een beetje duur..

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 15:41

Ik zit bij Ziggo met tv en internet :j tot nu toe geen problemen mee gehad

Pff mijn plisse en gordijnen worden pas half februari geleverd :roll: hoe hebben jullie dat gedaan? Gewoon folie voor de ramen eerst?

Marcella

Berichten: 36811
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 15:45

Gordijnen gebruik ik alleen in de winter, maar heb inderdaad folie op de ramen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 16:15

jojoleinee schreef:
naomiiiii schreef:
Weten jullie nog iets wat op de merken ptmd en riverdale lijkt?

Nu het kerst spul uit huis is is het een beetje leeg hier en ik heb verder geen kaarsenhouders, vazen, kandelaars etc. Het mag een wat duurder merk zijn. 2019 was een rot jaar dus ik mag even mezelf verwennen vind ik. (En qua budget kan het ook) Heb al 1 hele gave kandelar van ptmd maar nog genoeg plek hier. Word ook best sad van de leegte zo dus het is nodig. :Y)
En ja, ik kan ook naar de action. Maar dat vroeg ik niet. :D


Je kunt ook bij kringlopen kijken? Zou je verbazen wat daar soms staat. Ik ben er een tijdje geleden geweest en heb 3 gave kelkjes meegenomen die apart van elkaar toch heel gaaf bij elkaar staan! Leuke nieuwe hobby ook ;)

Ik heb alleen een fiets tot mijn beschikking. Kan met ov wel verder komen maar aangezien ik allemaal dingen wil die van glas zijn vind ik het niet zo handig daarmee te reizen. :+ Zit daarom vooral online te kijken.

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:56

Even een vraagje tussen door. Ik heb allemaal leuke spulletjes gekocht in het zwart/goud

Ik twijfel alleen nu heel erg welke kleur muur daar bij past. Ik denk dat ik 1 muur een kleur wil en de rest wit. Maja welke kleur haha. Iemand ideeën?

Leuk Froukje, hopelijk vind je snel een leuk huisje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:10

Donkergroen?

Wij hebben internet van kpn, iets anders kon niet hier in het buitengebied. Tv hebben we niet, gewoon netflix, youtube en gratis npo start.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:38

Donkergroen kwam ook direct in mij op. :j