Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14797
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:00

Wat tof een slang <3 niet pluizig nee, wel heel gaaf!!


Jeetje Marcella wat heftig ;(

Marcella

Berichten: 36819
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:42

Daarom ook de tip als je het zonder huurtoeslag en zorgtoeslag kan laat deze achteraf betalen. Zit je ook niet in de problemen als ze het ineens terug willen vorderen. ;)

Blacky94

Berichten: 3502
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:45

Marcella schreef:
Daarom ook de tip als je het zonder huurtoeslag en zorgtoeslag kan laat deze achteraf betalen. Zit je ook niet in de problemen als ze het ineens terug willen vorderen. ;)

Met huurtoeslag doe ik dat ook idd ivm onregelmatige diensten/ORT. Met zorgtoeslag moest ik dit jaar 84 euro terugbetalen ofzo dus dat was nog wel te overzien. Maar geloof dat mijn broertje zo'n 300 moest terugbetalen. Dus mocht je het idd kunnen missen...

Marcella

Berichten: 36819
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:59

Ik mag dus zo'n 4500 euro terug betalen (zorgtoeslag, huurtoeslag en loonheffing/premies) over 2018. :=

Blacky94

Berichten: 3502
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:09

Poeh, jeetje zeg.. Dat is niet niks! Sterkte! :(:)

Telpeva

Berichten: 14797
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:10

Marcella schreef:
Ik mag dus zo'n 4500 euro terug betalen (zorgtoeslag, huurtoeslag en loonheffing/premies) over 2018. :=

Shiiiiit :wow: wat klote man!! Ik heb zulk geld momenteel niet eens :oo

:(:)

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:18

Meen je niet! :wow: Dat is klote!!

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:29

Daarom vraag ik het idd niet aan. Ik ken ook iemand die zo'n 5000 moet terugbetalen. ;(

Gaat bij mij sowieso maar om 18 euro huurtoeslag dus daar hoef ik het niet voor te doen, plus ik heb héle wisselende uren. Ene keer 40 per week en dan 60 dus ik ga dat risico niet nemen voor die 18 euro.

Marcella

Berichten: 36819
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:36

Ik ook niet met een WW en dan nu wel een baan (16 december). Maar zonder baan had het er somber uit gezien.

Maar zonder baan had ik nog wel kunnen proberen om aanspraak te maken op huurtoeslag. Weet gewoon dat ik met baan zeer waarschijnlijk geen recht meer heb op toeslagen. Maar als ik eenmaal goed aan het werk ben heb ik ook geen toeslagen meer nodig.

En dan heb ik ook nog mazzel met die nieuwe wetgeving betreffende contracten per 1 januari.

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:08

Ik lees later even bij, ben werken.
Maar kreeg zojuist bericht over de woning. Donderdag ga ik naar de woningstichting om alles door te nemen en dan te bezichtigen *\%/*

Telpeva

Berichten: 14797
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:15

WinSel schreef:
Ik lees later even bij, ben werken.
Maar kreeg zojuist bericht over de woning. Donderdag ga ik naar de woningstichting om alles door te nemen en dan te bezichtigen *\%/*

Wat leuk gefeliciteerd!! *\o/*

Marcella

Berichten: 36819
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:19

Gefeliciteerd. *\o/*

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:56

Jaa Ben heel blij. En nu hopen dat de bezichtiging niet tegenvalt haha

x_Ilse_x

Berichten: 691
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:09

WinSel schreef:
Ik lees later even bij, ben werken.
Maar kreeg zojuist bericht over de woning. Donderdag ga ik naar de woningstichting om alles door te nemen en dan te bezichtigen *\%/*

Spannend, gefeliciteerd! :D

Wat balen Marcella.. Handige tip om het achteraf te laten betalen.

Wij hebben ons heel wat ingeschreven voor sociale huurwoningen, maar er was echt niet doorheen te komen. Ze zijn afgelopen jaar wel gestart met een pilot om elke week een sociale huurwoning te verloten onder alle inschrijvingen. Er is dan één keer per week een moment waarop er ingeschreven kan worden voor die bepaalde woning en dan wordt er niet gekeken naar inschrijfduur.

Blacky94

Berichten: 3502
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:31

Wat leuk WinSel! Hopelijk bevalt het! :D

Dat systeem van loten hebben we hier idd ook al wel jaren voor zover ik weet. Ik weet niet precies hoe veel per hoe vaak maar het biedt iig mensen met een korte inschrijftijd een kleine kans :)
Ik stond overigens zelf 6 jaar ingeschreven toen ik dit kreeg. Begon als 22e en ben uiteindelijk 12e van de 12 geworden (nieuwbouw). Aan de andere kant in dit gebouw zitten de appartementen met 1 slaapkamer en daar ging ik van 7 naar 2 (van de 12). Maar toen ik degene met de 2 slaapkamers kreeg ben ik daar dus uitgestapt :)

Marcella

Berichten: 36819
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:25

Heb mazzel gehad met deze woning dat het door gunning was. Zal ook wel komen doordat het een senioren flat is. Dus dan wordt er gekeken of je in de omgeving past.

Trouwens iemand ervaring hoe het nu zit met aardlek. Die is toch tegenwoordig verplicht. Heb nog een antieke stoppenkast en maar 2 draden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:33

WinSel schreef:
Ik lees later even bij, ben werken.
Maar kreeg zojuist bericht over de woning. Donderdag ga ik naar de woningstichting om alles door te nemen en dan te bezichtigen *\%/*


Wat leuk! Gefeliciteerd!

Ik heb ook geen recht op huurtoeslag. Particulier huren zit je hier ook aan de 600/800 euro. Ik huur via de woning stichting. Stond ongeveer 1,5 jaar ingeschreven.

Maar hoezo 4500? Hoe is dat zo snel opgelopen?

Ik was bij de action om te kijken of ze de zelfde kleur kaarsen ook in het groen hadden.. Maar helaas.. Wel hele mooie grijzen.. Misschien nog bij kruidvat of xsenos.

Planten shoppen is trouwens ook erg leuk!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:53

Ik zou kaarsen niet zomaar van de Action kopen. Heb je meer kans dat ze niet mooi opbranden.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:55

Ik kom mezelf hier melden :)) ga in januari voor het eerst op mezelf

Vorige maand een huisje toegewezen gekregen, hoop er over 1.5e week in te kunnen.
Het is een benedenwoning mét tuin.
Afgelopen maand flink aan het klussen, verven en schoonmaken geweest want het was me toch goor :r
Op sommige plekken zelfs 5 lagen behang moeten verwijderen :')

Marcella

Berichten: 36819
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:18

Heb in 2018 goed verdient, maar te weinig inhoudingen en daardoor ook geen recht gehad op zorg- en huurtoeslag.

Maar wel ontvangen.

Door alle toeslagen bovenop loon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:46

Particulier zit je hier snel boven de 950. Rond de 1100 is heel normaal zeg maar. En na sociale huur tot die bedragen zit amper tot niks. Succes starters. Heel vreemd dat iedereen zo lang als mogelijk in hun studentenkamer blijven zitten. Wij hadden geluk met waar we nu zitten + samen is het wel betaalbaar.

Het hele huur en koopstelsel moet nodig eens op de schop..

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:27

Een drama he? Ik heb een vriend in Eindhoven die betaald €1.900 per maand voor zijn appartement. := Ja het is een mooie woning en groot maar echt geen 1.900 waard. Hij woont daar samen met een vriend om de kosten te verdelen.

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 13:01

Gaaf zeg een slang!

Ik krijg ook geen huurtoeslag, maar goed als ik deze bedragen lees om terug te betalen vind ik het wel prima. Jeetje wat een geld!


Fireheart gefeliciteerd met je huisje *\o/* leuk!

AmoorM ik kan ook niet wachten om mooie planten te kopen <3

1900 euro huur pff dat is echt heel veel geld. Zoveel is mn maandloon niet eens haha

Ik heb zoveel zin in donderdag. Het contract met de huidige huurder loopt tot 10 januari. Zou leuk zijn als Ik laminaat kan overnemen.

Voor iedereen een fijne jaarwisseling **\O/**

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 19:33

Waar kopen jullie allemaal leuke hebben dingetjes? Ik heb een hele grote ronde spiegel van de Xenos. Zal later even een foto maken. :D

tinker_sally

Berichten: 1460
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 19:35

1900,-- :wow: zoveel verdien ik niet eens aan loon.

Ik betaal 631,50 voor een 3 verdiepingen huis. 120m2 is het.
In zeeland.


Ik zou recht hebben op een paar tientjes zorgtoeslag maar na jaren steeds terug te moesten betalen heb ik dat stopgezet.
Voor huurtoeslag verdien ik te veel.


Ik heb bijna alles van de ikea en action heeft ook vaak leuke tierlantijntjes.
En de kringloopwinkel vind ik ook veel.