Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jojoleinee

Berichten: 2670
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 20:58

De verf was nog nat en er komt zeker nog een laag overheen. Voor de plekken waar de vlekken erg blijven gaan we planten hangen :+ . Het is gelukkig maar een huurhuis, de plek om met zulke dingen te experimenteren := v

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 20:51

Misschien is dit niet het juiste topic hiervoor.
Maar ik ben nu sinds twee maanden verhuisd. En ben eingelijk nog beetje opzoek naar muur decoratie, iemand toevallig ideetje?

Thuis hangen canvas van mijn paard erop, maar eigenlijk oude fotos. Ik heb vorige week eentje besteld, met leuke kortingscode waarbij ik alleen de verzendkosten voor moest betalen! Dus die hangt hier al!

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën! :D

jojoleinee

Berichten: 2670
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 20:58

Oe goeie, ik ben ook hard op zoek!

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:12

Boven mijn bank hangt een wereldkaart uit hout gesneden en in brons kleur. In de andere hoek een foto van mij met mijn overleden verzorgpaard.
In de gang hangt een geometrisch uit hout gesneden Fries paard en er komt nog een grote klok aan de muur bij de eettafel.
En boven het bed een andere foto van mij met mijn verzorgpaard.
En wil eigenlijk nog ergens een foto van mij en mn vriend.
In de 2e slaapkamer/computerkamer hangt nog een Lord of the Rings poster van mn vriend.

Mijn ouders hebben een wandkleed aan de muur hangen, dat is ook erg gaaf geworden.
Als je wil kan ik wel ff foto's zoeken van bovenstaande dingen :)

SharonIndezz
Berichten: 4695
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 01:10

Dit heb ik

Afbeelding

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:40

Ik ben op het punt dat ik nu echt een beetje serieus aan het rondkijken ben om op mezelf te gaan wonen. Ik werk bijna fulltime op een basisschool. Nog geen vast contract maar in deze tijd zit je in het onderwijs wel goed. Ik verdien niet genoeg om te kopen dus richt mij op huren. Nu komt er een super leuk appartement voorbij. Alles nog eens onder elkaar gezet maar dan komt toch die twijfel weer naar boven. Houdt ik genoeg over. Kan ik blijven sparen? Was dit bij jullie ook zo erg?

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 17:04

Ja ik vond het heel spannend! Maar ik had een ruime berekening dus dat scheelt. En als ik even krap zit weet ik waarvoor ik het doe. Een lekker eigen plekje

jojoleinee

Berichten: 2670
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 21:24

Ja ik had het ook, zeker aangezien je de eerste maanden veel moet aanschaffen aan meubels e.d. Het is nog even settelen want het is voor mij ook pas 2 maanden geleden maar als het goed is moet het goed gaan komen. En inderdaad, een eigen plekje is me heel veel waard.

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 21:53

Ja dat is zeker waar. Ik heb zojuist de stoute schoenen aan getrokken en gereageerd op het appartement. Het is pas de eerste keer dat ik reageer dus het gaat hem vast niet worden (volgens de website sta ik op plaats 8 van de 200 die gereageerd hebben) maar het voelt toch wel als de eerste stap. Ik ben benieuwd.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 22:40

Ik lees graag even mee.
Sinds begin juli de sleutel van mijn eerste eigen huisje (koopwoning). Op dit moment nog druk aan het klussen maar hoop er eind dit jaar of begin volgend jaar in te kunnen.

Kim spannend! Gewoon goed voor jezelf afwegen wat het gaat kosten en wat je er aan andere kosten bij gaat krijgen.

jojoleinee

Berichten: 2670
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 23:47

_kimm schreef:
Ja dat is zeker waar. Ik heb zojuist de stoute schoenen aan getrokken en gereageerd op het appartement. Het is pas de eerste keer dat ik reageer dus het gaat hem vast niet worden (volgens de website sta ik op plaats 8 van de 200 die gereageerd hebben) maar het voelt toch wel als de eerste stap. Ik ben benieuwd.


Doe je goed 8e plaats! Ik ben nooit hoger gekomen van 133/1000 :') . Heb wel appartementen gezien die naar mensen op de 8e plaats gaan dus dat wordt duimen! Ik had ook nooit verwacht dat mijn vriend en ik uitgekozen zouden worden maar hadden dan toch gunfactor denk ik :? . Is wel particulier dus werkt natuurlijk anders.

jojoleinee

Berichten: 2670
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 23:47

melissa_93 schreef:
Ik lees graag even mee.
Sinds begin juli de sleutel van mijn eerste eigen huisje (koopwoning). Op dit moment nog druk aan het klussen maar hoop er eind dit jaar of begin volgend jaar in te kunnen.

Kim spannend! Gewoon goed voor jezelf afwegen wat het gaat kosten en wat je er aan andere kosten bij gaat krijgen.


Leuk! Wat klus je allemaal?

Marcella

Berichten: 36756
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 23:57

_kimm schreef:
Ja dat is zeker waar. Ik heb zojuist de stoute schoenen aan getrokken en gereageerd op het appartement. Het is pas de eerste keer dat ik reageer dus het gaat hem vast niet worden (volgens de website sta ik op plaats 8 van de 200 die gereageerd hebben) maar het voelt toch wel als de eerste stap. Ik ben benieuwd.

Zeg nooit nooit.

Stond namelijk zelf net een maand ingeschreven en nog met zeer weinig punten. Stond eerst 8ste, maar ben als 1 geëindigd. ;)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:54

jojoleinee schreef:
melissa_93 schreef:
Ik lees graag even mee.
Sinds begin juli de sleutel van mijn eerste eigen huisje (koopwoning). Op dit moment nog druk aan het klussen maar hoop er eind dit jaar of begin volgend jaar in te kunnen.

Kim spannend! Gewoon goed voor jezelf afwegen wat het gaat kosten en wat je er aan andere kosten bij gaat krijgen.


Leuk! Wat klus je allemaal?


Bijna alles haha. De benedenverdieping hebben we helemaal kaal gemaakt, een grote schouw eruit gehaald en de keuken eruit. Dat is allemaal gestuct en nu bezig met de muren sauzen, de vloer in de keuken is vorige week gelegd. Boven ook alles kaal gemaakt en dat is nu op 1 kamer na allemaal gesausd en kozijnen geschilderd en vloer geleged.

Even voor de beeldvorming:
Dit was de keuken

Afbeelding

Woonkamer:

Afbeelding

En net na het stucken:
Keuken

Afbeelding

Woonkamer:

Afbeelding

Zal van de week eens foto's maken van hoe het er nu uitziet

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:14

Ik woon over 2 weken alweer een half jaar in mijn huurhuis. En het bevalt me super.
Volgens mij nog nooit foto's hier geplaatst.
Ik stond ergens in de 20 toen de advertentie werd gesloten van de woningstichting, maar werd toch gemaild dat het huis voor mij was. Dus zeg nooit nooit :D
Voorkant
Afbeelding

Achtertuin
Afbeelding

Slaapkamer
Afbeelding

Inloopkast
Afbeelding

Badkamer
Afbeelding

Gang
Afbeelding

Keuken
Afbeelding

Woonkamer
Afbeelding
Afbeelding

Tuin is nog niets aangedaan, dat staat voor volgend jaar op de planning.
En sinds 2 weken heb ik 2 konijntjes in huis <3
Afbeelding
Afbeelding

Op zolder is er nog een slaapkamer, maar dat is bij mij in gebruik als rommelhok :+

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 23:31

Even weer een schop omhoog in dit topic :))

Ik vroeg mij af of jullie een lijstje hebben met alle kosten waar ik rekening mee moet houden, zoals gas licht enz....

Anouk_H

Berichten: 2175
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 06:51

Alleen een lijstje of ook wat ik zelf betaal erbij? :)

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 10:12

Huur
Gas en licht
Water
Tv en internet
Telefoon
Schoolgeld
Ziektekostenverzekering
Aansprakelijkheidsverzekering
Inboedelverzekering
Lease paard
Creditcardkosten
Boodschappen

Krijg kwijtschelding op de gemeentebelastingen

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 10:25

Anouk_H schreef:
Alleen een lijstje of ook wat ik zelf betaal erbij? :)


Als je dat wil vertellen, graag :D

Fijne kerst allen <|-

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:31

plantje01 schreef:
Huur
Gas en licht
Water
Tv en internet
Telefoon
Schoolgeld
Ziektekostenverzekering
Aansprakelijkheidsverzekering
Inboedelverzekering
Lease paard
Creditcardkosten
Boodschappen

Krijg kwijtschelding op de gemeentebelastingen

Die laatste mazzel hebben wij dus niet, dus dat was even een verassing afgelopen maart. Gemeente en rioolbelasting was dat geloof ik.
Maargoed, daar houden we nu rekening mee :)

Naast bovenstaande heb ik zelf nog servicekosten, een uitvaartverzekering en een auto (dus verzekering en wegenbelasting, benzine, APK).

En verder hebben we, tijdens het klussen, zelf flink meer moeten betalen voor verf dan berekend omdat wij het niet redde om het aantal m2 te kunnen doen als aangegeven. Plus 1 kleur pakte zelfs met 2x verven niet goed dus moest uiteindelijk 3x.

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 18:24

Verf is duur, ik geloof dat ik ongeveer net zo veel heb uitgegeven aan verf voor de deuren en kozijnen als voor mijn behang. En ik had nog wel een B merk :o

Nog een tip, bedenk dat kosten voor gas en licht kunnen verschillen per huis, en ook hoe je ermee om gaat. Bij mijn ouders is het in de woonkamer overdag 19 graden, maar het voelt eigenlijk altijd koud waardoor je de verwarming al snel naar 20 of 21 zet om het behaaglijk te krijgen. Hun huis heeft geloof ik energielabel F, het is ook een erg oud huis en niet overal even goed geisoleerd. Bij mij in huis is het overdag 17 graden, en eigenlijk voelt dat hetzelfde aan als bij mijn ouders wanneer het bij hun 19 graden is. Als ik het bij mij op 18 graden zet is het behaaglijk, en in de avond zet ik hem wel eens op 19 graden als het buiten echt heel smerig koud is...hoger hoeft niet want het is in huis dan gewoon lekker en aangenaam. Ik betaal ook minder als de helft aan gas en stroom als mijn ouders.


Ik ben momenteel (nu in deze wintermaanden) 80 euro per maand kwijt aan stroom en gas, in de zomermaanden verbruik ik aanzienlijk minder. Dan ben ik klaar voor pakweg 40 euro per maand, als ik dat al haal. Je betaalt echter heel het jaar door hetzelfde bedrag, ik betaal momenteel 80 euro per maand en ik krijg straks een hoop geld terug van de leverancier omdat ik maandenlang teveel heb betaald (YEAAAH FEEST! Ik krijg eens een keer geld ipv dat het met bakken tegelijk eruit lekt!).

Stroom kost uiteraard ook wat geld, maar het meeste geld gaat naar gas. Afgelopen november heb ik voor 79,54 euro stroom en gas verbruikt, daarvan was 11,10 euro voor mijn stroomgebruik en 68,44 euro voor mijn gasverbruik.
Ik verwacht dat het bij mij komende maanden nog wel iets omhoog gaat want ik heb momenteel nog geen wasmachine en geen vriezer, die zullen ook hun deel aan stroom willlen.

Marcella

Berichten: 36756
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 18:37

Appartement in seniorenflat:
Gas/elektra 65 euro per maand.
Water 12 euro per maand.
Blokverwarming 80 euro per maand (= ook spaarpotje).

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:25

Vergeet ook niet eventuele andere kosten mee te rekenen, als je bijvoorbeeld ook een netflix of spotify account hebt. Huisdieren zijn ook niet gratis

Marcella

Berichten: 36756
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:43

Afgelopen zomer zijn de stookkosten afgerekend voor 1,5 jaar en toen ruim 1200 euro terug gekregen (betaalde 120 per maand vooruit). Woon trouwens midden in de flat en word goed om mij hen gestookt met als gevolg dat ik weinig hoef te stoken.

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:45

Dat is nog eens een leuke meevaller!