Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36741
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 21:02

Ja heel leuk kon dat jaar ook naar 60 euro laten zetten, maar toch nog iets hoger gehouden zodat het spaarpotje blijf.

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 00:15

Ik betaal trouwens niets voor gas want wij wonen gasloos. Maar heb daarvoor in de plaats weer kosten voor het warmtebedrijf. Dus onder de streep maakt het eigenlijk niet zoveel uit.
Wel scheelt isolatie etc. idd heel veel. We hebben 3dubbel glas en een warmte-terugwin-installatie en hoeven amper te stoken, ondanks dat er 24/7 een raam open staat.

Qua stroom betalen we voor een gemiddeld 3p huishouden maar zitten onder het gemiddelde van 2p. Krijgen dus als het goed is ook een redelijk bedrag terug. Scheelt wel dat we ook terugleveren met zonnepanelen :)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 02:03

Marcella schreef:
Ja heel leuk kon dat jaar ook naar 60 euro laten zetten, maar toch nog iets hoger gehouden zodat het spaarpotje blijf.



Altijd doen! Ik zit ook hoger, mijn moeder ook, zodat we altijd terug krijgen! En inderdaad een spaarpotje weer leuk is! +:)+

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 10:05

Hier andersom, ik betaal de huur exclusief. De afrekening voor gwl krijgen we 1x per jaar. Gaat schrikken worden :')

WinSel

Berichten: 20573
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:56

Bedankt voor alle reacties :))
Ik kwam zo juist tot de ontdekking dat ik op positie 1 sta bij een leuke woning, maar ivm feestdagen zijn ze pas maandag weer op kantoor. Even afwachten en duimen dat het echt door gaat :))

Ben er net even langs gereden en ben erg positief. T is voor mij alleen + 1 of 2 katten dus groot genoeg :D
Kan nergens anders meer aan denken haha, laat het maar snel maandag zijn. Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14730
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:13

Leuk huis!! tof ook dat je zonnepanelen hebt!

WinSel

Berichten: 20573
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:10

Ja idd! Hoop echt dat t door gaat...

Moet wel even kijken hoe en wat qua kat(ten). Ik kan eigenlijk niet zonder, maar ben ook wel s een nacht bij mn vriend.... even bekijken hoe ik t ga doen als k snachts niet thuis ben ha ha. Eten en water zal sowieso altijd aanwezig zijn....

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:21

Ik ga hier even mee lezen! Ik ben ook op zoek naar een huisje voor mijzelf, wat nog best lastig blijkt. Erg veel is er niet in mijn omgeving & anders is het best prijzig of moet ik het delen met anderen :(

Marcella

Berichten: 36741
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:37

Mooi. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:56

Winsel, leuk huisje! Zou fijn zijn als je 'm kan krijgen. Qua katten, kan prima toch af en toe een dagje alleen? Als ik een weekend weg ben, dan zit katlief gewoon alleen thuis. Genoeg eten, drinken en schone bak.. helemaal prima. Kan die als we thuis zijn weer naar buiten.

WinSel

Berichten: 20573
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:50

Dankje voor je reactie! Dan moet t goed komen :)

Hopelijk hoor ik maandag direct iets en kan ik snel bezichtigen :))

WinSel

Berichten: 20573
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:39

Even een vraagje wbt de zonnepanelen. Is dat voor mij of voor de woningstichting?
Het scheelt namelijk behoorlijk in prijs wbt gas en licht als ik aan geef dat er zonnepanelen op het dak zitten... maar als de opbrengst voor de woningstichting is heb ik er niet veel aan haha

Telpeva

Berichten: 14730
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:50

Durf het niet te zeggen, ik weet het niet.

WinSel

Berichten: 20573
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:52

Ik wacht maandag wel gewoon eerst even af haha....

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 23:42

WinSel schreef:
Even een vraagje wbt de zonnepanelen. Is dat voor mij of voor de woningstichting?
Het scheelt namelijk behoorlijk in prijs wbt gas en licht als ik aan geef dat er zonnepanelen op het dak zitten... maar als de opbrengst voor de woningstichting is heb ik er niet veel aan haha

Ik "huur" de zonnepanelen van de woningstichting. Maar zeker in de zomer leveren ze meer dan genoeg terug om dat te compenseren. Zeker als je er een stuk of 9 hebt tikt dat best wel lekker aan. Wij hebben er namelijk "maar" 3 per huishouden.

Verder kunnen de katten best een paar dagen zonder :) wij zijn ook al een paar keer een paar dagen weggeweest. Schone bak en bakken vol met water en voer en dat redden ze echt wel. En mocht het bij meerdere dagen echt nodig zijn dan rijdt mijn moeder even langs om te kijken hoe het gaat en ze evt wat extra eten of drinken te geven.

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 00:11

Hier huur je ze ook van de woningstichting. Ik ken iemand die daardoor omgerekend maar €30 per jaar aan energiekosten kwijt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:36

Ik woon nu sinds net geen 2 maanden op mezelf in mijn super leuke studiootje! <3

WinSel

Berichten: 20573
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:21

Leuk!! <3

Ik heb vandaag zoveel leuke dingen gezien bij de action haha. Hoop echt dat ik morgen bericht krijg. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:38

Hoi!

Mag ik hier ook komen kletsen? Ik heb sinds 2 maanden m'n eerste huurhuisje en sinds deze week begint het ergens op te lijken! Ik woon er nog niet, hopelijk binnen nu en 2 weken. *\o/*

Langzamerhand begint het wat meer op een thuis te lijken.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kopen jullie 2e hands of juist nieuwe spullen?

WinSel

Berichten: 20573
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:51

Hele gave inrichting!!

Ik koop dingen nieuw maar ook wel 2ehands zoals een bank bijv :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:52

Wow dat is echt heel mooi! Nu ga ik mijn studiootje niet laten zien hoor. :+

Ik heb gemixt. De bank heeft de oude huurder laten staan dus die heb ik gratis. Verder had ik al veel dingen qua servies, handdoeken, keuken apparaten etc. Stofzuiger stond hier al en koelkast en fornuis zit er ook bij. Verder alles wel nieuw maar budget. :)

Marcella

Berichten: 36741
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:01

Had geen budget dus hoop 2de hands en deel had ik al gekocht/gespaard. Alleen koel/vries combi, was/droger combi, magnetron en gasfornuis nieuw.

Telpeva

Berichten: 14730
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:16

Super leuk jullie spulletjes!

Ik had en heb het budget niet om alles nieuw te kopen, een hoop spullen heb ik 2ehands van familie over kunnen nemen. Met name met meubilair en grote apparaten lopen de prijzen snel op, en ik was een flink deel van mijn spaargeld al kwijt aan zaken als de vloer, behang, verf, gordijnen.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:19

Hier sinds 4 maanden nu op mezelf! Maak 2 x per week het huis schoon. Maar man man man, lijkt wel of stof gewoon niet verdwijnt, vind het iedere keer terug... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:55

Meubels zijn van Profijtmeubel! Het waren geen extreem dure meubels, maar ook geen 2e hands prijsje. Gewoon ertussen in! :D
Hoeveel hebben jullie gespaard voor je het huis verliet? Hoeveel zijn jullie uiteindelijk kwijt aan de inrichting?