"Dat doe ik dus nooit meer"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:04

EmmaK95 schreef:
antje_vip schreef:
Wij hadden vroeger een varkensstal en vanwege ziekte, moest je met je strontlaarzen door een waterbak lopen bij in- en uitgang. Penny-ik wilde net als paard uit een bak drinken en ik had uiteraard net déze bak uitgekozen. Resultaat: naar het ziekenhuis aan een infuus met de diagnose uitgedroogd + besmettelijke infectie door het drinken van mestwater := Heb er nog een lichte beschadiging aan overgehouden ook



Ooohh jeetje wat een verhaal...
Oh dit klinkt een soort van herkenbaar. Toen ik een jaar of 2/3 was wilde ik, na een verjaardag, eens bier proeven. Mocht natuurlijk niet, echter waren mijn ouders vergeten dat er buiten een paar kratten met 'lege' flesjes (die ook nog eens als asbak waren gebruikt). Ik ben vrolijk aan de slag gegaan en een week ziek geweest :')

musiqolog
Berichten: 3332
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:08

antje_vip schreef:
Wij hadden vroeger een varkensstal en vanwege ziekte, moest je met je strontlaarzen door een waterbak lopen bij in- en uitgang. Penny-ik wilde net als paard uit een bak drinken en ik had uiteraard net déze bak uitgekozen. Resultaat: naar het ziekenhuis aan een infuus met de diagnose uitgedroogd + besmettelijke infectie door het drinken van mestwater := Heb er nog een lichte beschadiging aan overgehouden ook

Jongens toch, bij sommige verhalen denk ik echt: had je je hersens op het nachtkastje laten liggen toen je dat deed? :P

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:55

Ailill schreef:
]Oh dit klinkt een soort van herkenbaar. Toen ik een jaar of 2/3 was wilde ik, na een verjaardag, eens bier proeven. Mocht natuurlijk niet, echter waren mijn ouders vergeten dat er buiten een paar kratten met 'lege' flesjes (die ook nog eens als asbak waren gebruikt). Ik ben vrolijk aan de slag gegaan en een week ziek geweest :')

:') In deze categorie heb ik mezelf als kleuter afgeleerd om ooit te willen gaan roken.
Ik was een jaar of 4-5, toen ik met mijn moeder ergens naartoe ging. Ik herinner me niet goed meer wat, maar gezien de setting geloof ik dat we bij iemand in een café binnen waren na sluitingstijd. In de tijd dus dat je gewoon binnen mocht roken.
Die mevrouw daar was aan het roken, en mijn moeder moest met haar even achter het café (dus deur door naar andere ruimte) om iets te halen. Zij liet een bijna opgerookte sigaret nasmeulen in een van de asbakken die op een tafel stond en mijn moeder ging even met haar weg met een "ik ben zo terug, nergens aankomen".

En die nog nasmeulende sigaret trok mijn aandacht. Want moeder had altijd verboden om daaraan te komen. Dat mocht ik als kind niet hebben. Maar, zo dacht ik, als zoveel volwassen mensen dat in hun mond stoppen, dat moet toch héél erg lekker zijn als je het echt goed inademt?
Dus je raadt het al, nieuwsgierig met mijn neus vlak boven de asbak gaan hangen...en * huuumpf* zo hard als ik kon een flinke teug adem door mijn neus zodat ik het zeker goed binnenhad die rook..

Ik weet nog maar heel weinig van mijn leven toen, maar dat ik op dat moment groen geel blauw en geel uitsloeg en me op 3 seconden tijd voelde alsof ik een zware griep had weet ik nog héél erg goed. Dat ik ook verdomd goed wist dat ik dat niét had mogen doen, en dat ik dus zowat 10 seconden de tijd had om mijn gezicht terug in normale kleur en uitdrukking te krijgen voordat die deur terug open ging en mijn moeder terug verscheen wist ik ook. Tegen dat ze terugwas deed ik dus als er totaal niets gebeurd was.

Ik heb van mijn leven geen sigaret aangeraakt, ook tijdens mijn puberteit moest ik maar terugdenken aan die ene dag dat ik dacht als kleuter om met mijn snuffert boven een een asbak een sigaret te inhaleren en ik was heel vlug genezen van enige drang :+ .

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:30

musiqolog schreef:
antje_vip schreef:
Wij hadden vroeger een varkensstal en vanwege ziekte, moest je met je strontlaarzen door een waterbak lopen bij in- en uitgang. Penny-ik wilde net als paard uit een bak drinken en ik had uiteraard net déze bak uitgekozen. Resultaat: naar het ziekenhuis aan een infuus met de diagnose uitgedroogd + besmettelijke infectie door het drinken van mestwater := Heb er nog een lichte beschadiging aan overgehouden ook

Jongens toch, bij sommige verhalen denk ik echt: had je je hersens op het nachtkastje laten liggen toen je dat deed? :P



Kinderhersenen zijn niet volgroeid :Y)

cinniz123

Berichten: 4397
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:00

In die categorie heb ik er ook nog 1 dus ja ik liet als klein kind ook mn hersenen op t nachtkastje liggen :')

Ik had een konijn met doorgroei tanden, en na een aantal keer een bezoek aan de da(uiteraard met ouders) vertelde de da dat je(ouders dus) ook zelf kon knippen met een nagel knipper.
Ouders zagen het niet zitten bij nijn en gingen trouw naar de da.
Je voelt hem waars al aankomen ik ging wel even stiekem checken of dat ook echt ging :oo
Ja ik heb een voortand die korter is want had mn grote tanden al :roll:

Overigens weten de mensen die mij in het dagelijks leven kennen gelijk wie ik ben op bokt want er zullen vrij weinig mensen zijn die hun eigen tanden hebben geknipt :')
En het achtervolgt me nog steeds.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:25

Neee! Je hebt echt een stuk van je tand geknipt? Wow! Ik mis een stukje voortand door een aanvaring met een badrand, maar jouw verhaal is een stuk beter!

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:39

Oh man, kinderen en dingen uitproberen :+

Mijn zusje en ik probeerden weleens aften af te knippen, gelukkig nooit gelukt (iets zei ons op tijd dat het pijn ging doen)

_Mar3
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:08

EmmaK95 schreef:
Oh man, kinderen en dingen uitproberen :+

Mijn zusje en ik probeerden weleens aften af te knippen, gelukkig nooit gelukt (iets zei ons op tijd dat het pijn ging doen)


Hier krijg ik gewoon de kriebels van, aften afknippen, Brrr! :brr: :')

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:15

Of mannetjes konijn bij vrouwtjesnijn zetten. Tijdje later waren er kleintjes :+

Anoniem

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:25

Jullie waren echt erg :')

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:27

cinniz123 schreef:
In die categorie heb ik er ook nog 1 dus ja ik liet als klein kind ook mn hersenen op t nachtkastje liggen :')

Ik had een konijn met doorgroei tanden, en na een aantal keer een bezoek aan de da(uiteraard met ouders) vertelde de da dat je(ouders dus) ook zelf kon knippen met een nagel knipper.
Ouders zagen het niet zitten bij nijn en gingen trouw naar de da.
Je voelt hem waars al aankomen ik ging wel even stiekem checken of dat ook echt ging :oo
Ja ik heb een voortand die korter is want had mn grote tanden al :roll:

Overigens weten de mensen die mij in het dagelijks leven kennen gelijk wie ik ben op bokt want er zullen vrij weinig mensen zijn die hun eigen tanden hebben geknipt :')
En het achtervolgt me nog steeds.

Ohja, dat ken ik. Ooit mezelf eens proberen scheren als kind in bad, papa had toch ook een baard dus waarom kun je niet scheren zonder... Vervolgens een huilend kind en een rood bad. Gelukkig geen litteken aan overgehouden :')

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:34

Over konijnen gesproken... Is een lichtelijk traumatische ervaring voor mij dit, dat doe ik echt NOOIT meer.

-Niet doorlezen als je gevoelig aangelegd bent, en hou in je hoofd dat ik de beste bedoelingen had!-

Ik liep stage bij een dierenwinkel die inmiddels failliet is (god zij dank). De eigenaar had het niet zo hoog op met zieke diertjes, stopte ze in een hokje en stuurde ze een week later terug als er weer nieuwe dieren kwamen. Nou was dat voor een prutoogje oid niet zo'n groot drama (al zou ik het anders aanpakken). Maar hij liet konijnen met een maagtorsie (zijn feitelijk niet meer te redden) ook gewoon creperen in een hokje.

Nou had ik op een dag de "verantwoordelijkheid" (als leerling ja, dat mag niet nee) in een zaak met 2 verdiepingen en moest ik een nieuw personeelslid inwerken. De baas was hem weer gepeerd na een paar schappen te hebben leeg getrokken wat hij vervolgens op de grond liet liggen en ik werd tijdens het opruimen gewezen op een konijntje dat nogal opgezwollen was. Ik heb dat beestje dus mee naar boven genomen en ik moest er wat mee, laten creperen kon ik gewoon niet, dat beestje schreeuwde het uit, was echt verschrikkelijk. Maar ik had ook een nieuweling beneden staan die niet wist hoe de kassa werkt. Dus ik besloot om dat konijn zijn nek om te draaien... Humaan? Tsja... mwah, maar de pijn zou wel over zijn... Laten liggen kon ik ook niet...

Nou, kop 1,5 slag omgedraaid, boel horen kraken, kop loslaten en zien hoe die heel langzaam terugdraait en het beestje leefde nog steeds..... Verlamd was ie wel dus ik mag aannemen dat de pijn weg was, maar dood was ie dus niet....

Baas was niet bereikbaar, andere collega gebeld die suggereerde verdrinken, nou dat kon ik natuurlijk ook niet, pfff, ik heb hem uiteindelijk maar rustig in een hokje gelegd in de hoop dat hij inderdaad echt niks meer voelde... Binnen een half uurtje was het gedaan. Wat was dat verschrikkelijk...

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:52

@xyris he wat naar zeg :(:)
wat een walgelijke eigenaar ook, dat hij die beestjes gewoon liet creperen.... al zal dat er niet heel veel anders aan toe gaan bij de fokker waar ze vandaan komen.
jammer dat het arme ding niet meteen dood was, wel super stoer van je dat je dat hebt gedaan. hoe gruwelijk het ook moge zijn, dat bewijst dat je wel een hart voor dieren hebt :)

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:00

Oh wauw. Ik ben het met Laurora eens. Dat was best heftig, maar ontzettend stoer. Veel beter dan het laten creperen van het konijntje.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:00

Ohh onder het kopje voortanden :') echt mega boos zijn en dan keihard in een stenen bakje bijten, nou dat doe ik dus nooit meer! Ik mis dat stukje nogsteeds :')

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:10

Heb ook wel een gelijkaardig verhaal als Xyris. :o

Vond als kind een muisje dat meer dood dan levend was.. Dus besloot ook maar dat het beter dood kon. Had al eerder zieke visjes uit het aquarium gedood door ze gewoon ergens hard tegenaan te slaan, met een muis bleek dat dus niet zo simpel... (Geen zorgen heb er niet mee zitten rondslaan.)
Maar heb er uiteindelijk met een grote steen tegen geslagen en toen was hij wel dood... := Is toch niet voor herhaling vatbaar. :+
Al hadden mijn vriendin en ik toen de neiging om alles wat halfdood was maar gewoon dood te maken omdat we dat diervriendelijker vonden dan het gewoon te laten creperen. Nu lijkt het mij nog steeds wel diervriendelijker maar ik hoop dat ik gewoon niet meer zoveel halfdode dieren tegenkom.
Ook eens een gigantische mot die niet meer kon vliegen 'geholpen'. Anders zou hij toch maar uithongeren. Maar aangezien hij zo groot was durfde we er zelf niet op te gaan staan en hebben we het paard dat maar laten doen..x)

Als kind ook eens een dode muis gevonden, vermoord door de kat want hij had een gigantische snee op zijn buik.
Kwam ik op het GENIALE idee om hem een begrafenis te geven door hem jawel... Te cremeren... Kan je vertellen, voor cremeren heb je meer nodig dan een kleine brandstapel gemaakt door het hooi van je konijn en haren van je knuffels. :+
Had het wel heel mooi gedecoreerd met kaarsen die mijn vader ontwerpen had, en dan in het midden een gigantische stenen kom waar de muis op lag.
Was niet het mooiste zicht... Zo'n muis die half begint te blubberen.. Mijn arme vrienden die er maar bijzaten ook. :+

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:18

:o Ik ben blij dat iedereen zo positief reageert op mijn actie, maar DezeNaam, jij hebt het wel echt bont gemaakt :').

In de categorie "paard op een dier laten staan" heb ik er ook nog wel 1, die was niet gepland, maar het was paddentrektocht.... Het is niet verstandig om op zo'n route te gaan galoperen met een angstig paard... Die padden zeggen namelijk "plof" als je paard erop staat.....

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:25

Oh bahh... _O- Dat doet me eraan denken, nooit meer in de zomer op blote voeten/kousen op straat lopen (in de nacht)!
Ik ging even een wafel gooien naar een vriendin die tegenover me woonde, maar het had net geregend ofzo en er waren dus verdomd veel slakken op straat... Helaas had ik dat pas door toen ik glibberige oliebol aan mijn voeten voelde, echt geweldig. :+

xSCWx
Berichten: 7059
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:32

Dat doet me denken aan dat filmpje waar dat paard op die vogel gaat staan := https://www.dumpert.nl/mediabase/745404 ... riend.html

Zo zag een kennis eens een aangereden kat op de weg. Hij kwam net aangelopen, kat was net aangereden. Kat leefde nog maar het oog hing eruit, overal bloed, ingewanden eruit, kat spartelen en mauwen als een gek. Hij stond er in zijn overheids uniform dus moest wat doen... Hij heeft zijn voet op de kat zijn nek gezet en gewacht tot de kat dood was. ;(

Over gebroken tanden; ik mis bij mijn voortanden een driehoekje. Ik was 11 of 12, had net al mijn tanden gewisseld. We deden tikkertje geloof ik. Er stond zo'n klimrek op het schoolplein, ik bukte en dacht dat ik er onderdoor was maar deed te vroeg mijn hoofd omhoog, zo met mijn tanden tegen die stalen balk. Ik merkte in 1e instantie niks totdat iedereen me raar aankeek en ik dus een flink deel van mijn tanden miste :+ Ik heb (jaren later) wel de meest relaxte wortelkanaal behandeling ooit gehad; de wortel was dood dus ik hoefde geen verdoving en voelde niks :Y) Dat ik flinke paniekaanvallen heb gehad voor die wortelkanaal behandeling waar geen 3 oxazepam tegenop kunnen laat ik maar even buiten beschouwing :x

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:41

Als we het dan toch hebben over het dieren uit hun lijden verlossen icm "dat doe ik nooit meer"....

Ik werkte een tijdje bij een ecologische boerderij. Super mooi geregeld allemaal, beestjes hadden allemaal flink de ruimte, kregen goed eten enzovoorts.
Maargoed, om de zoveel tijd kregen we broden die over waren van de natuurwinkel verderop en mn vader zou me wel even helpen die broden aan de fokzeugen+biggetjes te voeren.
Ik waarschuwde mijn vader nog, "de broden via de achterkant er in gooien! Anders vertrappen ze de biggetjes misschien!"
Mijn vader, vet eigenwijs, dacht "ach, dat valt vast mee" en begint de broden er aan de voorkant in te gooien.
Met het gruwelijke resultaat dat één van de zeugen een biggetje aanzag voor een brood. ;(
Toen ik het beestje eindelijk uit de kaken van de zeug had kunnen bevrijden was er niet veel meer van over, maar hij leefde nog wel. Ik zal jullie de verdere details besparen.
Heb met een schep een klap op zn kop gegeven en daarmee een eind aan zijn leven gemaakt.
Ruim tien jaar later krijg ik het beeld nog niet van mijn netvlies, wat was dat vreselijk |(
Ook mn vader is nog lichtelijk getraumatiseerd.
Hij luistert voortaan in elk geval wel als ik hem aanwijzingen geef bij wat dan ook.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:24

:oo die vogel! Tis dat een diertje het leven laat (al vraag ik me af of die wel zo gezond was) maar anders was het grappig geweest.

En die kat, ik heb dus zo'n enorme zwak voor katten dat ik er geen van het leven zou kunnen beroven...

En dat biggetje :oo jeetje, hoe kan een zeug zich zo vergissen?


Heb ook nog wel een toevoeging over slakken: Naakslak platdrukken met je hand (zat op een potje, had ik niet gezien) dat slijm is dus zo plakkerig dat je het niet zonder een nagelborstel of schuurspons eraf krijgt %)>

Of met teenslippers door hoog gras rennen....
Sprinkhanenfobie was een feit.... Ik zie ze nog steeds tussen mijn tenen de laatste stuiptrekkingen geven...

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:30

Schiet me er nog 1 te binnen, ik heb een uiterst relaxed paard(soms) anders had ze het misschien niet na kunnen "vertellen", heb het overigens niet zelf gedaan, maar in de stal hadden ze voerbakken aan de deur zitten, dus iemand had paard aan de voerbak vast gezet, en de schat dus "ff" de deur eruit getild, zeer degelijke stallen, loeizware deuren dus. Paard bleef godzijdank gewoon staan...
Sinds dien word iedereen verteld niet je paard aan de voerbak vast te maken.

Maar ze heeft een gave, een aantal jaar later is het haar haast gelukt om met het halster achter een uitstekende schroef te blijven "hangen" en zo wederom de deur op te tillen, dit maal niet er helemaal uit. Het blijft knap....

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:33

DezeNaam schreef:
Oh bahh... _O- Dat doet me eraan denken, nooit meer in de zomer op blote voeten/kousen op straat lopen (in de nacht)!
Ik ging even een wafel gooien naar een vriendin die tegenover me woonde, maar het had net geregend ofzo en er waren dus verdomd veel slakken op straat... Helaas had ik dat pas door toen ik glibberige oliebol aan mijn voeten voelde, echt geweldig. :+


Je ging even wat _O-

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:34

Tja varkens staan er sowieso om bekend dat ze het eten van andermans biggen niet schuwen. Toen het beestje moord en brand begon te krijsen was dat voor haar dus geen teken om los te laten :(

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Re: "Dat doe ik dus nooit meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:48

Vroeger toen ik een jaar of 4 was... “Opa, mag ik die eens proeven!!” Over een pijp. Hij verpulverde sigaren en die rookte hij dan met een pijp, nou dat wilde ik ook wel eens proberen blijkbaar. Vraag me niet waarom, maar mijn opa vond het prima. Uiteindelijk een goede les voor me geweest, want nam een trekje en toen heb ik het hele tapijt ondergekotst :+ Nooit meer een sigaret, sigaar of pijp aangeraakt!! :Y)