Hotel zegt boeking af ivm voorrang van een groep gasten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kunamosity

Hotel zegt boeking af ivm voorrang van een groep gasten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 20:15

Hoi iedereen,

Mijn man heeft in maart een boeking gedaan bij een hotel in Dieren ivm de jaarlijkse schaakwedstrijd in juli/augustus.
Nu belde het hotel net op om te zeggen dat zijn boeking is geannuleerd omdat een andere groep gasten voorrang heeft gekregen.
Heeft iemand anders dit ooit eerder meegemaakt en mag dit zomaar?

Peelie

Re: Hotel zegt boeking af ivm voorrang van een groep gasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:17

Jeetje wat belachelijk. Staat er niet iets in hun voorwaardes?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:25

Neem aan dat die groep er dan waarschijnlijk ook zit om te schaken.
Belachelijke gang van zaken, niet mee akkoord gaan.
Of laat hotel vergoeding geven van eventuele meerprijs ander hotel en de extra reis -of taxikosten die je man moet maken.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:46

Contact opnemen met je reis en annuleringsverzekering als je die heb.
Dit mag volgens mij niet namelijk.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 21:30

Hij heeft net de voorwaarden er op nagelezen en ze mogen dat dus, tot een maand van te voren, wel doen, zonder restitutie. Ze hebben wel aangeboden de boeking om te zetten naar het hotel van Fletcher in Zutphen, maar dat is dus wel een eind verder rijden naar de speelzaal.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:46

Zonder restitutie notebene....

Ik zou zeggen gevalletje rechtsbijstand.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:03

Dat is behoorlijk ellendig zeg. Eventueel zou je doesburg of ellecom kunnen gebruiken als uitwijk plaats of desnoods brummen. Maar allemaal niet bepaald een goedkope oplossing, tenzij hotel de meerkosten betalen. Dan zijn dat wel mooie uitwijk plekken en in ieder gevak dichterbij dan zuthpen, maar welk hotel het is, ken alleen een mini b en b in dieren hihi

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:09

Hmm als t in hun voorwaarden staat kun je weinig vrees ik. Je kunt nog even kijken of er wettelijke regels voor zijn. Ik bedoel dit doen hotels op vakantie regelmatig.

Ergens snap ik wel dat n groep voorrang krijgt (liever alle kamers vol door die groep en paar klanten af moeten zeggen) dan nog kamers leeg hebben staan en de groep nee verkopen. Maar netjes is het zeker niet.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:02

Ik zit bijna elk jaar diezelfde week op camping Boszicht in laag Soeren en nu weet ik meteen waarom er dan allemaal mensen op die camping met schaakborden zitten Misschien ook een goed adres voor jouw man? Hebben ook blokhutten en een boerderijtje te huur

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:08

Volgens mij, helaas, mag dit gewoon.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:19

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:19

Peelie schreef:
Zonder restitutie notebene....

Ik zou zeggen gevalletje rechtsbijstand.

Lijkt me inderdaad zeker zinvol om deze vraag eens bij de Rechtswinkel of Juridisch Loket voor te leggen. Dat iets in de voorwaarden staat wil namelijk niet zeggen dat het ook juridisch toegestaan is, het gebeurd ontzettend vaak dat algemene voorwaarden juridisch niet kloppen. Zeker het feit dat je geen geld terug kan krijgen vind ik wel apart.

Misschien is dit ook nog een handige link: https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vri ... en-mag-dat

Zie ook:
Citaat:
Soms kan de ondernemer niet nakomen wat hij u beloofd heeft. Bijvoorbeeld omdat het hotel gaat sluiten. Biedt de ondernemer u geen goede andere oplossing? Of gaat u niet akkoord met de oplossing? Dan moet de ondernemer u uw geld teruggeven als u al vooruit betaald hebt.

Succes en laat je zeker niet makkelijk afschepen!

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 07:32

XXXX2015 schreef:
Ik zit bijna elk jaar diezelfde week op camping Boszicht in laag Soeren en nu weet ik meteen waarom er dan allemaal mensen op die camping met schaakborden zitten Misschien ook een goed adres voor jouw man? Hebben ook blokhutten en een boerderijtje te huur

Ja op de camping zaten ze eerder altijd, maar nu hebben ze al een paar jaar achter elkaar het hotel in Ellecom geboekt. (ik zei Dieren, omdat Ellecom niet zo bekend is).
Ze spelen wel een stuk beter als ze in een hotel zitten, in vergelijking met de camping. Het is best warm in zo'n tentje en het is rumoerig op de camping.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 07:38

Natuurlijk mogen ze niet annuleren zonder restitutie. Dat zou mooi winst maken zijn voor bedrijven: annuleren en geen geld teruggeven. Wel cashen en niet leveren. :') Al zou het al in een algemene voorwaarde staan, zegt dat niet dat het altijd rechtsgeldig is.
Lijkt mij een miscommunicatie. Ik zou eerst een contact opnemen met het hotel TS. :)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:07

Ik lees dit in de algemene voorwaarden horeca:

3.3 Wanneer het horecabedrijf aan de klant (optiehouder) een optierecht heeft toegekend kan dit recht
niet worden herroepen, behoudens indien en voorzover een andere potentiële klant het horecabedrijf
een aanbod doet tot het sluiten van een horecaovereenkomst terzake het totaal of een gedeelte van
de in optie uitstaande horecadiensten. De optiehouder dient als dan door het horecabedrijf van dit
aanbod op de hoogte te worden gebracht, waarna de optiehouder te kennen dient te geven al dan niet
van het optierecht gebruik te willen maken. Indien de optiehouder niet te kennen geeft gebruik te
willen maken van het optierecht vervalt het optierecht. Een optierecht kan alleen schriftelijk verleend
worden.

Als ik dit zo lees is jouw man de optiehouder en kan het optierecht alleen worden weggenomen met zijn toestemming. Of lees ik dit verkeerd?

Aan de annulering door het hotel zijn ook allerhande regels gesteld en ook het niet terugbetalen mag niet zomaar, zoals te lezen is in artikel 9.5 van de algemene voorwaarden horeca.

Ik zou dit absoluut niet zomaar naast me neerleggen...

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 08:12

Hij heeft al contact gehad met het hotel, ze hebben de reservering omgeboekt naar Zutphen.
Dat is wel kosteloos, maar het is toch jammer dat het dan verder weg is van de speelzaal.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:19

Nou ja, wat een waardeloos hotel. Schandalig. Je kunt toch niet zomaar iemand omboeken? En dat verhaal over die restitutie, dat hebben ze mooi bedacht maar dat kan natuurlijk niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:21

Waarom kiezen ze voor zuthpen? Fletcher hotel eerbeek is zelfs nog dichterbij en ligt mooi

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:32

Fijn dat het is opgelost, maar alsnog vind ik het geen steil dat ze de andere groep voorrang gaven.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 08:59

karuna schreef:
Waarom kiezen ze voor zuthpen? Fletcher hotel eerbeek is zelfs nog dichterbij en ligt mooi

Die zit al vol waarschijnlijk. Het is erg druk in die periode vanwege het schaken. Er komen allerlei grootmeesters uit andere landen ook en die willen ook luxe zitten denk ik :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:43

Dat zou kunnen ja. :j maar blijft een vreemde en klantonvriendelijke keuze om een boeking domweg te cancelen zo

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:06

Ze mogen de reservering terug draaien, maar
zonder restitutie mag absoluut niet! Ze mogen niet zomaar je geld houden, daar zou ik werk van maken. Desnoods via social media, dan kan er opeens een hoop

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:05

Maar in dit geval is sprake van een boeking, niet van een reservering.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:12

Ik lees nergens dat de boeking is geannuleerd zonder teruggaaf van geld. Ze hebben een alternatief aangeboden en het is aan de man van TS om dit te accepteren of niet. Als hij zelf voor een ander hotel kiest zal hij ongetwijfeld zijn geld terugkrijgen.

Maar het blijft trouwens wel slecht van het hotel. Ik heb ook wel eens een "goede" boeking voor een week af moeten wijzen omdat de kamer al voor 1 nacht was gereserveerd. Dat is het risico van het vak.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 16:06

Wolken schreef:
Ik lees nergens dat de boeking is geannuleerd zonder teruggaaf van geld. Ze hebben een alternatief aangeboden en het is aan de man van TS om dit te accepteren of niet. Als hij zelf voor een ander hotel kiest zal hij ongetwijfeld zijn geld terugkrijgen.

Maar het blijft trouwens wel slecht van het hotel. Ik heb ook wel eens een "goede" boeking voor een week af moeten wijzen omdat de kamer al voor 1 nacht was gereserveerd. Dat is het risico van het vak.

Nee dat klopt, heb ik ook niet gezegd. Het is een omboeking geworden. Ik vind het ook uitermate slecht van het hotel. Heb tegen mijn man wel gezegd dat hij even moet proberen om er nog 'uit' te krijgen (gratis diner in het hotel bijvoorbeeld...)