Vliegenoverlast in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Vliegenoverlast in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 18:41

Vorig jaar hadden wij ontzettende overlast van vliegen in huis en heb ik alle plafonds opnieuw moeten witten vanwege de vliegenpoep.
Dit jaar begint het weer net zo erg te worden |(
Ik heb al ( lelijke maar redelijk effectief) plakstrips opgehangen waar binnen een dag per strip minimaal 30 vliegen aan kleven. Er vliegen er helaas nog voldoende vrij rond die mijn hele plafond en meubels ondergepoepen.
Ik heb boven horren maar beneden openslaande tuindeuren en een kiepraam die openstaat.
Op advies van een collega heb ik de flybuster besteld. ( iemand ervaring daarmee? Erg prijzig du sik hoop dat het werkt)
Ik heb honden en kinderen dus de tuindeuren staan veel open. Gordijnen hebben wij al geprobeerd maar daar gaan de honden mee spelen, met magnetische strip die blijven open staan. Blauwe stroomlap stond er vorig jaar maar daar willen ze helaas niet in vliegen zodat ze gefrituurd worden

Wat kan ik nog meer doen om van die vieze vliegen af te komen!!

Wildgirl

Re: Vliegenoverlast in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:43

De oorzaak aanpakken. Waar komen ze vandaan? Paarden aan huis? Water in de buurt?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:44

Lijkt mij dat je dan de oorzaak moet zoeken. Waar komen ze vandaan en dan die bron elimineren... Maar ja, zie die maar te vinden... Er zijn zoveel soorten vliegen en elke soort heeft weer iets anders waar ze op leven. Etensrestjes (groene kliko, composthoop), rottend vlees (kadaver van muis od), (paarden)mest, afval (grijze container, vuilniszakken) enzovoorts.
Laatst bijgewerkt door JPitty op 11-06-18 18:53, in het totaal 2 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:48

T is hier ook weer verschrikkelijk (wij zitten landelijk). Elk jaar 1 of twee welen ontzettend veel last (lees, elke dag twee plakstrips vol), en dan wordt het weer minder.
Ik heb het idee dat het altijd komt nadat ze de dijken maaien, maar weet niet of daar logica in zit...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:48

Sowieso moet je de lampen van zo'n vliegenlamp elk jaar vervangen want ze worden minder sterk waardoor ze er niet meer in vliegen. Maar wij hebben er ook erg last van, 10 minuten de deur open en het stikt van die rot dingen. Ik zit aan het water dus ook muggen en dazen hier. Wat ook wil helpen zijn lavendel planten daar houden ze niet van.

Wij hebben ook een apparaat gehad die om de zoveel tijd iets spoot tegen het ongedierte, dat hielp heel erg goed. Weet niet of dat vergelijkbaar is met flybuster maar dat wat we hadden werkte echt goed.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:51

Toen ik het nog dicht hield om de nieuwe kat geen enkele vlieg binnen hier, nu komt ze buiten en staat de deur open. Word gek van die beesten.

Buiten bij de paarden heb ik lokpotjes, werkt geweldig. Binnen heb ik strips op de ramen waarvan ze dood gaan als ze er van eten en dat helpt ook wel iets. Maar extra tips zijn zeker welkom.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:52

LadyMadonna schreef:
T is hier ook weer verschrikkelijk (wij zitten landelijk). Elk jaar 1 of twee welen ontzettend veel last (lees, elke dag twee plakstrips vol), en dan wordt het weer minder.
Ik heb het idee dat het altijd komt nadat ze de dijken maaien, maar weet niet of daar logica in zit...

In dat geval denk ik eigenlijk gelijk aan muisjes/ ratten/ padjes/ kikkers etc. die in de maaimachine hun levenseinde hebben gevonden. Kadavertjes trekken wel insecten aan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 18:57

Wildgirl schreef:
De oorzaak aanpakken. Waar komen ze vandaan? Paarden aan huis? Water in de buurt?

Dat is dus geen idee, ik heb de paarden niet aan huis geen water, geen stinkende dingen, hier in het dorp hebben meer mensen er last van dus waar ze nu vandaan komen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:59

Heb je een goede prullenbak? Wij hadden er altijd zo eentje met een deksel die je zelf open moet 'schuiven' en daarmee hadden we ook altijd enorm veel vliegen. Een pedaalemmer van degelijke kwaliteit met een zware deksel die ook echt goed afsluit is al een grote verbetering, wij hebben een Brabantia die je moet indrukken en nu zijn de vliegen al een stuk minder. Helaas komen ze meestal toch wel op afval af waar ze bij kunnen komen, dus eventuele vleeswaren die je in de prullenbak gooit eerst in een plastic zakje doen en die afsluiten kan al veel helpen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 19:00

Azmay schreef:
Toen ik het nog dicht hield om de nieuwe kat geen enkele vlieg binnen hier, nu komt ze buiten en staat de deur open. Word gek van die beesten.

Buiten bij de paarden heb ik lokpotjes, werkt geweldig. Binnen heb ik strips op de ramen waarvan ze dood gaan als ze er van eten en dat helpt ook wel iets. Maar extra tips zijn zeker welkom.

Ja dat stinkspul in die vallen werkt perfect, die heb ik bij de paarden ook. Ongelofelijk hoeveel vliegen daarin zitten op korte tijd
Manlief had die ook in huis opgehangen maar begreep na een uur al waarom die dingen voor buitenshuis waren %) :x 8)7 :r

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:02

Azmay schreef:

Heb je toevallig een link van die lokpotjes?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:03

Toevallig een oude, gesloten vuilstortplaats in de buurt van jouw dorp? Afval trekt ze wel aan...

Weet trouwens dat ze bij mijn oma thuis altijd een hordeur achter de buitendeur hadden. Buitendeur open = hordeur dicht. En als je er eens door ging, sloeg dat ding ook altijd weer achter je dicht (sterke magneet + dranger). Scheelde wel vliegen in huis.
Laatst bijgewerkt door JPitty op 11-06-18 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 19:04

mirriejj schreef:
Azmay schreef:

Heb je toevallig een link van die lokpotjes?

https://www.google.nl/search?q=vliegenl ... rQxw8_l5bM:

en https://www.google.nl/search?q=vliegenl ... Qcg1zSY_nM:

Hoe langer het hangt hoe meer het naar rottend vlees stinkt maar het werkt super

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 19:06

JPitty schreef:
Toevallig een oude, gesloten vuilstortplaats in de buurt van jouw dorp? Afval trekt ze wel aan...

nee ook niet, Ik woon al in dit dorp vanaf ik kind ben. Voorheen in buitengebied maar nu al 12 jaar in het dorp waaravn 10 in dit huis. Sinds vorig jaar zijn er ineens zoveel vliegen. geen vuilstortplaats, geen vliegen rondom prullenbakken, ook nergens stank of iets te ontdekken waar ze vandaan komen alleen heel veel vliegen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:14

Ik heb in huis overal kruidnagel liggen en daar lijken ze een bloedhekel aan te hebben.
Ondanks voorzorgsmaatregelen hebben we nu toch last van fruitvliegjes. Onze papegaai moet dagelijks verse groente en fruit, dus we ontkomen er niet aan met deze warmte.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:30

Dacht dat het aan mij lag. Nu sinds gisteren, echt een explosie aan vliegen binnen. Die blauwe lampjes die ze stroom geven helpen ook niet.
Drama echt

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:30

Ik volg, hier is het ook verschrikkelijk. Heb speciale lamp staan en die knettert heel wat af, plakstrips hangen en we meppen er geregeld dood met de vliegenmepper :D

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:34

hier ook 1 groot drama.
woon op een boerderij dus de bron elimineren zal niet gaan :P
heb zelf zo'n fly buster, die spuit elk kwartier en er zullen vast vliegen dood gaan, maar er komen er minstens net zo veel nieuwe bij.
ik zit ook te denken aan plakstrips maar vind die dingen zo vies.

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:44

Wij hebben ook ontzettend veel vliegen.. Wij wonen in het veen met op 100m een vijver, ik vermoed dat ze daar weg komen.
Ik breng zoveel mogelijk afval direct naar de afvalton, daar lijken ze niet te zitten. Maar ik weet ook niet zo goed wat ik er mee moet doen..

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:11

Horren voor de ramen die open staan. Deuren zoveel mogelijk dicht houden en in de zomer tot ongeveer 8 uur in de morgen alles luchten en alles open, Dan zijn er nog haast geen vliegen. Daarna alles weer potdicht houden of met horren. En dan nog komen er veel vliegen samen met ons door de deur dus wij moeten er ook veel dood slaan.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:21

Deuren die dichtslaan door zo'n rekdingen,linten voor de deuren,horren voor de vensters en overdag geen vensters open die geen horren hebben,en de rest wordt platgemept.

Wij ook landelijk,water op 4m van ons huis en paarden aan huis.
Ook hier honden en kinderen(en katten,maar die hebben een kattenluik)
Honden houden we overdag buiten,die komen dan 's avonds binnen om binnen te slapen,kinderen doen eigenlijk al behoorlijk goed de deuren dicht(zijn 3 en 5,maar worden er van kleins af op gewezen dat de deuren dicht moeten vr de vliegen).
Vanaf dat we een vlieg binnen hebben,kloppen we ze dood.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:23

De navulling van de flybuster en ecobuster is ook in een airwick automaat te gebruiken.
Je kunt hem dan alleen minder nauwkeurig laten sprayen, werkt perfect.
Doe het al jaren op deze manier.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:28

Sastaic schreef:
hier ook 1 groot drama.
woon op een boerderij dus de bron elimineren zal niet gaan :P
heb zelf zo'n fly buster, die spuit elk kwartier en er zullen vast vliegen dood gaan, maar er komen er minstens net zo veel nieuwe bij.
ik zit ook te denken aan plakstrips maar vind die dingen zo vies.

Wij hebben de Eco isect buster, komt op hetzelfde neer, maar geen vlieg in huis te bekennen. Staat ook in de paardenstal en stond vroeger in het tanklokaal, ook hier werkt(e) hij heel goed!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:08

Die vangzakken hierboven zijn heel goedkoop bij Ali,er zijn er weer 4 onderweg voor 2 euro per stuk.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:46

Ik heb gister bij de Welkoop Agita Vliegendood (van Novartis) gehaald. Dit zijn korreltjes die je aan moet maken met water. Vervolgens "schilder" je hiermee wat vierkantjes op de muren etc., daar waar de vliegen graag zitten. Gister gelijk de stallen behandeld en het werkt! Ze vallen gewoon van de muur af. Je kunt het ook binnen gebruiken (even de verpakking lezen over hoe en wat). Wij wonen landelijk en hebben de paarden aan huis, naast ons zit een grote melkveehouder, dus vliegen te over. Rond deze tijd heb ik altijd een paar dagen van die dikke bromvliegen in huis (en nee, geen rottend vlees, natte planten, vieze vuilnisbakken in huis). Waar die krengen vandaan komen....
Volgens de verpakking werkt het meerdere weken.
Laatst bijgewerkt door hoogendroog op 14-06-18 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt