) wil ik deze zomer gaan beginnen aan de tuin.Ik ben geen held in tuinen aanleggen maar we willen zo veel mogelijk zelf doen als we het kunnen oppakken.
Wat ik voor nu het belangrijkst vind is als eerst de tuin katproof maken. Over een kleine twee weken komt ons Ragdoll kitten in huis en ik zou haar graag in de tuin laten op den duur maar zeker niet daar buiten.
Even twee foto's van de tuin voordat ik verder ga met wat ik zou willen

Dit is naar achter kijkend. Mijn vriend wil graag de bloembakken behouden.

Dit is naar het huis toe.
Wat ik tot nu toe bedacht heb:
-Er moeten op bepaalde plekken aandacht worden besteed aan de onderkant van de schutting omdat hier wat gaten zitten waar de kat doorheen kan.
-Aan de bovenkant wil ik rollers zodat de kat niet kan ontsnappen, dit moet nog met de buren worden overlegd maar ik neem aan dat dit geen probleem is.
-Ik wil het grind ER UIT
-Overal wil ik meer planten en meer groen, steen er uit en gras en planten er in. Achterin bij de uitgang van de schuur zal steen moeten komen omdat ik daar mijn scooter nog in en uit rij en de prullenbakken hier staan (we willen nog een garagedeur in de brandgang maken voor de motoren).
-De verhoging die er nu zit moet er uit. Als het regent komt het namelijk de schuur in lekken omdat het verkeerd afwatert. Ook is het zonnescherm wat er zit rijp voor de sloop en wil ik hiervoor in de plaats een druif of andere klimplant die de zon blokkeert en dus een schaduwplaats creëert.
-Ik wil regenwater kunnen opvangen voor mijn binnenplanten, namelijk mijn verwende Cactusbende en mijn Venus vanger. Deze gaan in staking van kraanwater dus nu krijgen ze heel duur demi water of rivier water als ik daar de tijd voor heb.
-Over een tijd zou ik graag landschilpadden willen hebben in de tuin. Hoe en wat heb ik verder nog niet bedacht maar wel iets waar ik rekening mee wil houden in het eventueel ingraven van gaas.
Mijn wijde verzameling van foto's voor mijn moodboard:

(aan de voorkant van het huis wil ik de tuin ook gedaan hebben en dit zal deels tegelijk gaan maar mijn focus ligt op achter)
Ideeën zijn zeer welkom en het is leuk als je volgt

, ik hoop snel iemand anders te hebben die het wel komt halen en anders moet ik toch zelf maar gaan scheppen gok ik...