Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:50

Ik ken ook stellen die 20 jaar getrouwd zijn en beide sinds jaren in verschillende landen wonen, elkaar een paar keer per jaar zien en er beide alternatieve relaties bij hebben.
Zolang dat voor beide werkt, dan is dat prima. Het moet echter wel voor beide werken. Dus praat met je vriend.

Anoniem

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:57

Even voor de goede orde: volgens mij stelt niemand dat het onnatuurlijk of raar is dat TS behoefte heeft aan een relatie met meer ruimte. Ieder heeft zo zijn of haar eigen invulling om te geven aan de ruimte die je met elkaar of zonder elkaar inneemt en als TS liever meer vrije tijd heeft en haar vriend minder vaak ziet dan lijkt dat me helemaal prima.

Waar het probleem echter een beetje lijkt te liggen is dat haar vriend niet helemaal op dezelfde straat wandelt en dat kan uiteindelijk voor best wel wat frictie zorgen, niet te vergeten dat het voor hem heel vervelend kan zijn als hij zich afgewezen voelt terwijl TS het helemaal niet zo bedoelt. Daarnaast vind ik het bijvoorbeeld niet eerlijk dat TS die irritatie op hem projecteert door te weigeren rekening te houden met zijn allergie, terwijl dat volgens mij best iets minimaals is wat je kan doen voor je partner. Ik zeg niet dat TS haar vriend moet dumpen en verder moet zoeken, maar deze situatie lijkt me wel behoorlijk hard smeken voor een goed gesprek zodat ze in ieder geval wat meer op dezelfde pagina komen en samen kunnen overleggen hoe ze hun relatie verder gaan invullen.

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:10

Als ik dit zo lees denk ik echt dat hij niet jouw ware liefde is.. Je lijkt je onbewust toch aan hem te storen, ondanks jullie het samen wel leuk hebben.

Ik heb 5 jaar een relatie gehad met een jongen en die stak precies zo in elkaar als jouw relatie, ik wilde ook echt liever niet zo vaak bij hem zijn. Ik werd chagerijnig van de gedachten dat we in het weekend samen waren. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en besloten het uit te maken, dat was het beste wat ik ooit heb gedaan.

Nu heb ik inmiddels al een hele tijd een nieuwe vriend en wij zijn samen echt 1. In de vakantie zijn we zo een paar weken 24/7 samen en er is dan 0.0 irritatie en dan hebben we het ook echt heel erg leuk. Ik kan zijn aanwezigheid ook echt missen als ik hem even niet zie. Hij is echt behalve mijn geliefde ook echt mijn maatje!

Ik ben echt van mening dat je relatie toch echt niet helemaal is zoals het hoort, ik wil je niet op verkeerde gedachte brengen maar ik denk dat het de moeite waard is om er eens heel goed over na te denken. Het is gewoon heel jammer om in mijn geval 5 jaar weg te gooien aan een verkeerde relatie. Dit klinkt misschien heel cru, maar ik snap nu op dit moment echt niet waarom ik ooit een relatie met mijn ex heb gehad soms voel ik mij er zo ongemakkelijk bij als ik eraan denk of mee geconfronteerd wordt.

Zet alles goed op een rijtje want een verkeerde relatie is bewust of onbewust slopend!

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:28

Als ik het verhaal van TS lees en de reactie’s doorlees herken ik mezelf zooooo erg!! Ik kan me ook maaaateloos irriteren aan jongens/mannen en ben inmiddels 25. Verschillende keren leuke jongens ontmoet en ook enkele keren een korte relatie gehad.. en ook keer na keer zelf uitgemaakt en aan mezelf getwijfeld. Ik dacht even dat ik de enige was die graag alleen is. Iedereen om me heen krijgt relaties, gaat samenwonen, gaan trouwen, krijgen kinderen.. en ik heb het veel gezelliger met mijn eigen planning, oppassen, paarden, en vooral die paar vriendinnen die ik heb! Vooral mn beste vriendin kan ik uuuuuren mee kletsen, lol hebben, in een deuk leggen.. samen op vakantie, samen weekendjes weg.. maar we zijn ook samen weer blij als we dan allebei weer thuis zijn en de normale week weer kan beginnen! Soms denk ik, ben ik raar? Ben ik anders? Ik weet het ook niet goed :Y) koppel me ook niet snel aan mensen en ben voor iedereen altijd recht door zee...

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:01

Stravero schreef:
Als ik het verhaal van TS lees en de reactie’s doorlees herken ik mezelf zooooo erg!! Ik kan me ook maaaateloos irriteren aan jongens/mannen en ben inmiddels 25. Verschillende keren leuke jongens ontmoet en ook enkele keren een korte relatie gehad.. en ook keer na keer zelf uitgemaakt en aan mezelf getwijfeld. Ik dacht even dat ik de enige was die graag alleen is. Iedereen om me heen krijgt relaties, gaat samenwonen, gaan trouwen, krijgen kinderen.. en ik heb het veel gezelliger met mijn eigen planning, oppassen, paarden, en vooral die paar vriendinnen die ik heb! Vooral mn beste vriendin kan ik uuuuuren mee kletsen, lol hebben, in een deuk leggen.. samen op vakantie, samen weekendjes weg.. maar we zijn ook samen weer blij als we dan allebei weer thuis zijn en de normale week weer kan beginnen! Soms denk ik, ben ik raar? Ben ik anders? Ik weet het ook niet goed :Y) koppel me ook niet snel aan mensen en ben voor iedereen altijd recht door zee...


Wacht maar tot dat je de ware tegen komt! Ik herken mij ook heel erg in jouw verhaal, nadat het uit ging met mijn ex heb ik ook echt genoten van mijn vrijgezelle leven wat je ook echt moet doen als je vrijgezel bent! Lekker samen met een vrijgezelle vriendin op vakantie, terrasjes pakken, veel te dure arrangementen nemen bij de sauna etc etc!

Als je je irriteert aan mannen betekend dat maar 1 ding en dat is dat hij niet jouw ware liefde is. Als iemand echt bij jou past dan merk je dat wel want dan is het anders dan alle andere keren! En geloof mij de liefde komt vanzelf wanneer jij dat nooit meer ziet gebeuren. :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:04

Petrichor schreef:
Wacht maar tot dat je de ware tegen komt! Ik herken mij ook heel erg in jouw verhaal, nadat het uit ging met mijn ex heb ik ook echt genoten van mijn vrijgezelle leven wat je ook echt moet doen als je vrijgezel bent! Lekker samen met een vrijgezelle vriendin op vakantie, terrasjes pakken, veel te dure arrangementen nemen bij de sauna etc etc!

Ik zou dit ook niet te hard zeggen hoor. Sommige mensen komen nooit 'de ware' tegen en zijn perfect gelukkig met zichzelf, dan is zo'n "wacht maar hoor"-opmerking nogal vervelend :D

(In het kindvrij topic zien we dat ook geregeld. "Oh, maar dat komt nog wel hoor!" Ander onderwerp, zelfde irritatie - mens, ik bepaal zelf wel wat ik met mijn leven doe :D )

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:07

Petrichor schreef:
Wacht maar tot dat je de ware tegen komt!

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:12

In ware liefde geloof ik echt wel in! Hoewel je natuurlijk heel bewust vrijgezel kan blijven, maar in dat geval sluit je je ook bewust af. Dat is een keuze die je maakt. Ik snap ook best wel dat er mensen zijn die vrijgezel willen blijven.

Dat van de kinderen, geloof mij.. Ik heb een hele gelukkige relatie etc, maar kinderen komen er gewoon echt NIET en geloof mij dat gaat ook nooit veranderen. Ik zie kinderen namelijk als een vreselijke last.Akelige wezens.

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:29

Er is natuurlijk geen ingrediënten lijstje voor de ware liefde relatie.
Die is voor iedereen anders.
Maar er tegen op zien om je vriendlief te zien, dan ga ik toch wel wat verder denken.
Ik (denk) wel zeker dat ik mijn ware liefde heb gevonden.
Wij hebben vanaf het begin niet meer apart geslapen.
Maar ook irriteer ik me echt wel is aan hem hoor!
Zeker nu hij door ziekte 24/7 thuis is, denk ik af en toe ook haleluja!

Irritaties zijn in een relatie heel normaal, maar als daarnaast de rest goed is, zijn die al snel een heel stuk minder belangrijk.

Ik dacht toendertijd met mijn ex ook heel erg dat ik gewoon graag alleen wou zijn, sliep bijv liever thuis als bij hem.
Maar bij mijn huidige vriend was dit zo anders.
En daar bedoel ik dan niet mee dat wij dag en nacht samen moeten zitten , want we hebben nog steeds onze eigen ding!

Daarbij komt ook wat beide kanten fijn vind.
Mijn ex claimde verschrikkelijk, en wou heel veel samen zijn.
Nu kan ik gerust een dag weggaan, en ik zie wel wanneer ik thuis kom.
Maar dat betekent niet dat dit verkeerd is, als de andere wederhelft dit ook fijn vind is dat prima natuurlijk!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 07:00

Ok maar Petrichor google even op 'aromantic' en 'asexual', dat zijn twee type oriëntatie bij mensen, en ik denk dat die het niet met je eens zouden zijn :)

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 07:39

TS, ik denk dat jij juist heel netjes zegt wat veel mensen af en toe voelen maar het zich niet willen laten voelen :D
Ik heb al bijna 17 jaar een relatie waarvan wij bijna 8 jaar getrouwd zijn en we hebben beide best veel me-time (vind het zo'n gek woord :') ) nodig.
Aan de andere kant missen we elkaar ook wel weer natuurlijk, maar we hebben beide onze eigen hobby's en bezigheden. Hij gaat bijvoorbeeld weinig mee naar de paarden. Omdat hij er niks aan vind, maar ook omdat ik zelf de meerwaarde er niet van zie als hij erbij is :+
Als er een keer wat met mijn paard aan de hand is, of de planning loopt gek en ik vraag het gaat hij wel mee.
Doordat vorig jaar mijn paard overleden was en ik lang heb gewacht voordat ik ging zoeken, en daarna de zoektocht ook nog eens lang duurde... was ik bijna een jaar paardloos en had ik opeens veel meer vrije tijd, en was ik veel meer thuis dan normaal. Omdat in die periode ook wat vriendinnen lange reizen aan het maken waren was er ook niet echt een optie 2 :')
En man... wat hebben we ons aan elkaar geïrriteerd soms :+ Van die kleine dingen die je normaal nooit opvallen... Echt hele ruzies om helemaal niks. Hou ik daarom minder van hem? Nee zeker niet. hij is nog steeds mijn grote liefde en beste vriend, maar we zijn er wel achter gekomen dat we echt niet op elkaars lip moeten zitten... we hebben er ook erg om gelachen, dat we een overdosis Chantal of overdosis Chris hadden, en dat ging niet goed. :') Dus ging ik maar geforceerd andere hobby's zoeken... trampoline bootcamp enzo :Y)

Maargoed, nu heb ik weer een knol en is onze tijd beter verdeeld en zijn we weer helemaal druk, maar gelukkig.
Moet wel zeggen dat het bij ons van beide kanten komt... ik denk dat het lastiger is wanneer 1 persoon wel graag non stop bij de ander wil zijn en de ander meer tijd en ruimte nodig heeft.

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 13:29

Wow, nooit gedacht dat mijn topic zoveel reacties zou uitlokken!
Heel veel verschillende meningen en vaststellingen. Na veel reacties dat ik egoïstisch ben, ect.. ben ik toch ook blij om te lezen dat verschillende bokkers me begrijpen en dit ook herkennen.
Overigens wil ook nog melden dat onze relatie naar mijn gevoel mooi ik balans is, hoewel ik net een tikje meer me - time nodig heb en niet zo'n plakker ben. Maar mijn vriend kan hier (gelukkig) erg goed mee omgaan en gunt mij die momenten ook. Hij weet dondersgoed dat ik soms ook even graag alleen ben. Daarnaast kunnen we over vanalles en nog wat heel goed praten (over problemen die we hebben, of over hoe iemand zich voelt, ...).
Dus nee, ik voel me niet egoïstisch. Ik voel me eerder iemand die niet mee gaat met de norm en lekker mijn eigen/afgesproken regels volg in een relatie.
Bedankt aan al de gene die mij snappen en mij niet bijna doodbliksemde met hun reactie! :')

En onthoud: normen en waarden liggen voor iedereen anders. Gelukkig. En het is niet omdat iemand zich niet gelijkstelt met jou normen, dat diegene dan abnormaal/slecht/egoïstisch is.
Laatst bijgewerkt door PerleB op 12-06-18 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37300
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:37

Ik begrijp je ook goed, ben zelf introvert en heb ook veel me-time nodig om op te laden. Denk dat het heel belangrijk is om voor jezelf genoeg rustmomenten en me-time in te bouwen zodat je ook genoeg ruimte blijft houden voor je vriend.

Daarnaast als beide gelukkig zijn met hoe het gaat is het goed, en je hoeft niet altijd bereikbaar te zijn of de telefoon op te nemen oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:39

Bedenk mij net dat ik met die warme zomernachten ook niet graag bij mijn vriend slaap.

1. Het is warm op zijn kamer
2. Vriend is altijd warm
3. Hij heeft/wil geen waaier aan

En tijdens de koude nachten lig ik ook niet graag bij hem op de kamer. Want het is op zijn slaapkamer net zo koud als buiten. Van winter was gewoon mijn haarmousse en deo bevroren |( Dan komt ie maar naar mij toe, want ik blijf gewoon thuis dan. Waar het wel warm is.

Elisa2

Berichten: 37300
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:41

Samen slapen is ook helemaal niet zaligmakend...(oke de intimiteit is fijn) maar de rest... pfft

Brainfail

Berichten: 1438
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:13

Heb alleen eerste 2 pagina's gelezen hoor.

Maar beetje gelijk TS haar gevoel had ik ook bij eigenlijk alle jongens daarom zelf nooit gewaagd aan een relatie. (wel regelmatig op date gestuurd maar dat was nooit een succes)

Totdat ik mijn huidige vriend tegen kwam, wij zijn echt onafscheidelijk.
Hij is mijn beste maat en ik die van hem en dat vind ik echt heerlijk. (we kunnen gewoon eerlijk en onzelf zijn en daardoor (Even afkloppen) nooit ruzie)

Enige moment dat ik hem er niet bij wil is bij mijn paard omdat ik me gewoon altijd gehaast voel als er iemand mee gaat. (tenzij we gaan wandelen maar in de bak rijden is gewoon ook niet interessant voor hem)


Ik heb geen idee hoe TS zich voelt als ze samen samen zijn maar denk als je je gelukkig voelt als je samen bent en als je naar hem kijkt trots op hem bent dat jullie samen zijn dat het wel goed zit hoor.

Niet iedereen is het zelfde net als iedere relatie.
Gelukkig maar anders is de wereld ook maar saai. :j

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:52

Ik vind het helemaal niet absurt en ik vind dat sommige nog al hard reageren. Lieve TS, ik snap je al te goed! Ik snap hoe jij je voelt..
maar je moet wel redelijk blijven..
is het eerlijk tegen over je vriend?
Ik persoonlijk denk van niet.

Dit is zo herkenbaar! Ik lees je verhaal en ik herken mezelf helemaal.
Mijn vorige relaties liepen ook zo. Ik ben denk ik gewoon geen relatie type? :=

Nu het uit is met mijn vriend heb ik zoveel meer me-time. Ik ben veel gelukkiger.
Hij was lief etc.. daar lag het ook zeker niet aan. Maar mijn gevoel klopte niet. Ik ergerde me aan allerlei dingen, had vaak geen zin om af te spreken, geen behoefte aan samen slapen etc.

En nu het uit is?
Ik voel me heerlijk, zit zoveel beter in mijn vel, geen stress van wanneer ik nou eens naar mijn vriend toe moet en wie er die dag voor mijn paard gaat zorgen. Geen stress over het feit dat ik gewoon echt geen tijd had maar ik zijn ouders toch echt eens moest zien.

Het voelde meer als een verplichting en niet meer omdat ik me er goed bij voelde. Hij had niks met paarden, ik niks met zijn hobby’s.
Ik ben een echte eh “boerin”. Ik vind het niet erg om mijn handen uit de mouwen te steken, om vieze handen te krijgen en ik vind het ook niet belangrijk om een “status” te hebben. Dit vond hij wel.. ik vermoed dat het daardoor ook wat mis liep.

Ik had er ook gewoon de tijd niet voor...
Het enige wat ik mis is het praten. Het praten over alles en niks. Discuseren over alles en niks.
Iemand waarbij je zo af en toe even je hart kan luchten.
Gelukkig heb ik fijne vriendinnen bij wie ik dit kan doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:01

Elisa2 schreef:
Samen slapen is ook helemaal niet zaligmakend...(oke de intimiteit is fijn) maar de rest... pfft

Zolang ik wakker ben, lig ik gewoon op eigen bedhelft. Maar in slaap zoek ik hem altijd op blijkbaar :') waardoor hij soms echt slecht slaapt. En kan soms ook erg lomp zijn met mijn armen :=

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:01

Ach, wie zijn wij om te bepalen of je relatie normaal is?

De belangrijkste vraag is; zijn jij en je vriend happy met deze relatie?

En ja; ik erger me ook kapot als m’n man me belt tijdens m’n favo tv-programma :+ maar dat kan je gewoon bespreken en nu appt ie gewoon als ie iets wil vertellen of vragen :D

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:28

Ik ken het wat je omschrijft, niet direct bij mezelf maar bij een vriendin van mij en haar vriend, hij is heel druk en heeft het echt nodig, tijd voor zichzelf, even helemaal niets en doen en laten wat hij wil.
Dat is helemaal niet erg, zolang je maar aan je partner aangeeft dat je dat nodig hebt, dan kan de ander daar rekening mee houden.
Je ergernissen die je hebt zijn niet de ergste in mijn ogen, als hij op je staat te wachten voor je gevoel tijdens het lesgeven bijvoorbeeld, dat kan je ook anders zien, hij wil mee en weet dat hij die tijd zelf door moet komen, als hij dat niet leuk vond ging hij vast niet mee denk ik dan.
Als hij je belt om even je stem te horen kan hij niet weten waar jij op dat moment mee bezig bent, dus kan je hem dat ook niet kwalijk nemen, dan is de keuze aan jou zoals je het nu al doet, later terug bellen. Denk dat je blij mag zijn dat je veel dingen samen gemeen hebt en dat hij veel voor je over heeft.
Zolang jullie het samen fijn vinden en goed in deze relatie hoe die nu is dan is het toch goed? Wat een ander daar van vindt moet die zelf weten. Niet iedereen is hetzelfde!

Tieneke

Berichten: 21686
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 16:47

Wat ik niet goed begrijp: als alles, volgens je laatste post, toch goed loopt en prima is afgesproken, waarom heb je dan het topic geopend? Waarom zit je dan met ergernissen? Zou je de openingspost aan je vriend durven laten lezen?

Edit: en ik bedoel dit niet als veroordeling over hoe jullie je relatie hebben, want ik heb ook graag me-time etc.

Popstra
Berichten: 13780
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 17:09

Ik zou er ook niet tegen kunnen een vent om me heen die ik zou moeten vermaken want zo lijkt het bij jullie.
Ik heb zelf een relatie die al 24 jaar duurd en wij laten elkaar vanaf het begin helemaal vrij in ons doen en laten maar ben nog altijd blij als m'n man aan het eind van de dag weer thuis komt en we samen tafelen. Ook kan hij mij ten allen tijden bellen, ik hem ook. Mocht het niet uit komen dan neem ik of hij niet op en bellen later nog eens. Zo moeilijk is dat toch niet. Mochten we samen uit eten gaan dan blijft ons mobiel in de tas want niets zo ergerlijk als stelletjes die alleen maar oog voor hun mobiel hebben!
Samen slapen in 1 bed is ook nog steeds fijn. Al is het wel een kingsize bed. We hebben nog steeds lol en dat is erg belangrijk evenals het geven en nemen in een relatie.

Ik denk echt dat als jij je nu na anderhalf jaar al irriteerd aan hem je heel niet toe bent aan samen zijn met iemand.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 17:29

Het gaat denk ik om evenwicht. Wij waren 19 en 21 toen we elkaar leerden kennen en hadden va het begin wat nare dingen meegemaakt samen. Dat is echt pittig, maar toen zagen we dat niet zo.

Later als ik meiden hoorde zeuren over hun vriend, dacht ik vaak, waar zeik je over?

We hebben best wel wat diepe dalen gehad door veel verliezen en ziekte en onze manieren om daarmee om te gaan. We stonden altijd op doorgaan modus en pas ouder zagen we dat het allemaal wel effect heeft op je relatie. Waar anderen lol maken, erop uit gingen, waren wij aan het zorgen, afscheid nemen etc.

Ik denk wel dat wij samen volwassen zijn geworden en dat scheelt. Je groeit echt met elkaar op en maakt alles met elkaar mee.

Voorheen hadden wij altijd bedden van 140x200. Wij zeiden altijd; als we afstand in bed nodig hebben, dan is er iets mis. Maar je wordt ouder en ik slaap echt heftig. Pas in 2016 hebben we een groter bed gekocht; 160x200 :)

Bellen net als hierboven. Als ik hem moet hebben, bel ik, neemt ie niet op, pech. Hij belt 99% terug zodra het kan. Wij appen vrijwel niet of enorm weinig, foto's bijv. Als ik mn man al eens app, dat belt hij terug.
We eten altijd samen aan tafel, desnoods later, maar zitten dan altijd even te tafelen. Komt ook geen telefoon hier aan tafel en eigenlijk ook niet op de bank.

Je hoeft ook niet altijd te praten. Wij lopen veel in het bos of op de hei met de honden en zijn dan de hele weg vaak stil. Genieten gewoon van de hondjes, het bewegen, de natuur....
Zelfde als met een buitenrit. Ik wil nog weleens wat aanwijzen, maar mijn man zit alleen maar te zitten en te ontspannen.

Je moet mensen vooral nooit met elkaar vergelijken en ook niet willen veranderen. Mensen zijn nooit perfect, maar iemand moet voor jou perfect zijn incl zijn of haar afwijkingen en rare trekjes. Mijn man mankeert net als ik wel wat, maar als ik andere mannen zie, ook al zijn ze knapper, groter, rijker en weet ik veel, zou ik daar toch niet mee kunnen. Je kan niet altijd goed omschrijven waarom je aan de ene persoon bent blijven plakken.
Wij zijn pas na 18jr getrouwd en daar had ik vooral moeite mee, maar ik voel me geen bezit en vrij om te gaan en te staan. Ik heb geen behoefte aan andere mannen etc.

Ik had ook al paarden voor ik hem leerde kennen en hij heeft nog nooit gezeurd dat ze teveel tijd kosten, dat hij me wilde zien, etc etc.

Onze zoon is 21 en heeft serieuze relatie. Ik heb tegen hem en het meisje ook gezegd; Als het goed zit, blijf je misschien 60jr samen en dan is ene dag met of zonder elkaar echt geen probleem. Je kan elkaar echt even niet zien.
Zo zijn mijn man en zoon in 2014 een week samen op vakantie geweest en dat was prima. Ben echt niet ziek geweest van het missen, vond het juist super leuk, kreeg elke dag een belletje en foto's.
Maar laatst moest ik na een operatie onverwacht een nacht in zkh blijven en had mn man helemaal niet geslapen. Dat is toch anders en snap ik heel goed.

Je kan heel veel apart doen, dat zal wel moeten. Maar je moet het wel echt leuk vinden om dingen samen te doen en het leuk vinden om elkaar te zien. Als dat niet zo is, vraag ik me af of de relatie niet blijft uit gewoonte of gemak.
Maar vergis je niet.....Ik heb mensen altijd heel lief zien doen tegen elkaar, schatje dit en dat, maar die zijn gescheiden, uit elkaar etc. Ik ben helemaal niet schattig en liefjes, maar laat het op andere manieren merken en dat is ook prima.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 17:34

Tieneke schreef:
Wat ik niet goed begrijp: als alles, volgens je laatste post, toch goed loopt en prima is afgesproken, waarom heb je dan het topic geopend? Waarom zit je dan met ergernissen? Zou je de openingspost aan je vriend durven laten lezen?

Edit: en ik bedoel dit niet als veroordeling over hoe jullie je relatie hebben, want ik heb ook graag me-time etc.

Omdat iedereen zegt dat relaties zonnestralen en regenbogen horen te zijn.
Dan kun je best wel eens twijfelen :)

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 18:07

Tsja, ik herken het niet. Ben ook (erg) introvert, zeker ook behoefte aan me-time. Maar met mijn huidige vriend kan ik me-time hebben als we samen zijn. Het is niet geforceerd, ik kan echt absoluut mezelf zijn en we laten elkaar volledig in ons waarde. Ook het ergeren aan je wat hij doet/hoe hij is/wanneer ie belt/'ik hou van je' zeggen lijkt mij niet per se een fijn teken voor je relatie.