Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:50

Waarom heb je uberhaubt een relatie dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:57

Dan kan je er toch net zo goed een punt achter zetten als je liever alleen bent? Heb je dan een relatie om het ‘hebben van’ een relatie?

Vind het best zielig voor hem eigenlijk dat jij op een openbaar forum knalt dat je je irriteert aan het feit dat hij je opbelt en vertelt dat ie je mist of je graag ziet. :(:)

Ik vind je sowieso vrij respectloos overkomen naar je vriend toe op een openbaar forum.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-06-18 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:57

Ik vind het altijd goed als mensen durven af te wijken van een standaardrelatie... Alleen als man denk ik misschien wat sneller aan hoe dit voor je vriend zou zijn, en het lijkt me geen pretje eerlijk gezegd.

Heb je het er met hem over gehad dat je je eraan ergert als hij aanwezig is bij je manegeles? Want als hij in zijn leven een beetje met mensen is omgegaan zal hij aanvoelen dat jou iets dwarszit zonder dat hij weet wat. Ik zou dan ook denken: goh, kom ik helemaal voor haar langs, en dan is ze geïrriteerd... ligt dat aan mij?

Je schrijft dat het soms organisatorisch niet anders kan dan dat hij daarbij is en dat hij vervolgens doelloos rondhangt en op zijn telefoon tikt. Tja... wat moet hij anders doen? Een paar pompoms pakken en jou als een cheerleader aanmoedigen? Ik denk dat 90% van de mannen hetzelfde zou doen.

Eerlijk gezegd heb ik een beetje medelijden met je vriend. Ik ken hem niet maar ik vraag me af of hij wel genoeg zelfrespect heeft. Hoe je omgaat met zijn kattenallergie bijvoorbeeld, als iemand zichzelf respecteert zou hij daar geen vrede mee hebben. En dat jij je gedwongen voelt om ‘ik mis jou ook’ te zeggen moet hij ook aanvoelen. Na een tijd zal het hem toch opvallen dat hij altijd de eerste is die dat zegt.

Het komt een beetje over alsof je een heel druk leven hebt en ach, een relatie pakken we er ook even bij alleen ik wil niks in mijn leven aan hem aanpassen. Prima als de ander er ook zo over denkt maar als hij steeds zegt ‘ik mis je’ en dit met de andere signalen dan klinkt het niet als een heel goede match.

Je schrijft verder dat meer tijd vrij maken geen optie is. Tja... dat zeggen heel veel mensen en als ze dan overspannen thuis zitten kan het opeens wel. Dus ik zou toch adviseren daar nog eens naar te kijken voor het te laat is. Het kan ook zijn dat je zijn aanwezigheid een stuk meer op prijs stelt als je meer rust in je leven hebt. Nu is het alsof je de tijd met hem moet proppen in de tijd waar je eigenlijk zou moeten uitrusten. En als het niet voor je relatie is, doe het dan voor jezelf.

Ik ben het wel met je eens over sommige dingen: een relatie kan ook prima werken zonder dat het een grote kleffe bende is van mensen die geen seconde zonder elkaar kunnen. Alleen ik denk wel dat hier het een en ander moet veranderen.

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 09:02

Hier ook iemand die graag alleen is, zelf dingen wil doen en ik vind het heerlijk de avonden na werk 6 dagen in de week op stal rond te brengen, zonder vriend ;)
Wij zien elkaar gerust een week niet en meestal enkel in de weekenden. Na een week alleen zie ik hem echt graag maar iedere avond samen op de bank hoeft van mij niet. Bellen doen we alleen als dat echt nodig is, zoon 4x per jaar max. Gelukkig kan hij zich prima alleen vermaken en is ook paardengek. Wij gaan ook regelmatig beide ergens anders heen in het weekend en zelfs apart op vakantie als dat zo uitkomt.
Augustus gaan we samenwonen maar ook dat blijf ik mijn eigen dingen doen.
Ik denk dat zoon relatie prima werkt als je beide goed alleen kunt zijn en elkaar voor een tijdje kan missen. Het wordt wel lastig denk ik als een van de twee behoefte heeft aan meer, die zal zich misschien op de tweede plek gaan voelen.

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 09:12

SusanH schreef:
Ik ben ook iemand die graag alleen is. Heb ook echt me-time nodig om op te laden. Maar toen ik mijn huidige man ontmoette, kwam ik iemand tegen waarbij ik zo mijzelf kon en kan zijn, dat ik hem gewoon de hele dag om me heen kan hebben. Ik ga mee met Joolien. Als je de juiste persoon ontmoet is mijn ervaring, dan heb je die irritaties niet. Of althans, niet in de mate die jij ervaart.

Ik wilde dit gaan schrijven maar jij hebt het al gedaan. Dit is ook mijn ervaring.

Maar goed, van buitenaf is het ook makkelijk oordelen. Neem de reacties hier maar met een korreltje zout maar ik zou je wel uitnodigen om jezelf een paar kritische vragen te stellen.

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 09:17

Ik denk dat menig voorganger gelijk heeft als je de juiste ontmoet dan kun je hem om je heen hebben om het gewoon lomp te zeggen.

Ik ben iemand die ontzettend graag alleen is vermaak mij prima en voel me niet snel eenzaam. Wij zijn in onze relatie door erg diep dal gegaan en zovaak was ik blij als hij ging. Nu beide ook aan onszelf gewerkt en ik heb geen last van hem om mij heen sterker nog ik begin ook in mijn gewone leven socialer te worden.

Alleen zijn ben ik nog steeds erg graag maar vind het ook leuk als vriendlief er is .

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 09:34

Ik heb ook wel eens zo‘n „relatie“ gehad.
Achteraf was hij voor mij gewoon een goede vriend en hij de verliefde.

Accepteer de situstie zoals hij is. Je komt er vanzelf wel achter of dit op lange termijn werkt of niet.
Wat de mening van een derde persoon is, is eigenlijk weinig belangrijk.
Volg je gevoel en praat met hem.

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 11:03

Hai lieve mensen.. Wat een reacties allemaal! Bedankt!
Iedereen mag zijn mening hierover geven en dat was de bedoeling ook maar er waren toch een paar reacties die diep binnen kwamen.
Daarnaast wil even aankaarten dat het absoluut niet de bedoeling was om mijn vriend ten schande te brengen op een openbaar forum. Vergeet ook niet dat dit uit mijn standpunt geschreven is en uit wat ik voel. Onze relatie draait niet alleen maar om de voorbeelden die ik gaf in mijn startpost.
Het is niet zo dat ik me elke keer erger als hij er is. Als ik hem na een week of lange tijd niet gezien heb, ben ik echt oprecht blij om weer bij hem te zijn. Het is ook niet zo dat als hij belt ik nooit opneem of me elke keer irriteer. Ik ben vaak genoeg ook wel blij om hem te horen!
Oh, en dat van de kat. Misschien moet ik er inderdaad meer rekening mee houden. Klopt. Maar langs de andere kant.. hij zégt mij altijd dat als hij puft hij er totaal geen last meer van heeft. En dan geloof ik hem. Als dit dan toch niet het geval zou zijn, is dat zijn verantwoordelijkheid om tegen mij te zeggen dat hij er last van blijft houden. Ik kan jammer genoeg geen gedachtes lezen. Indien hij, zoals sommige bokkers aangeven, echt last zou blijven houden tijdens de nacht ect dan zou ik de kat wel uit mijn kamer laten. Maar hij gaat er meestal licht over dat ik denk dat het wel ok is.
En dan was er ook nog iemand die beweerde dat ik het stuk 'dat ik graag bij hem ben ect..' er had bij gezet om niet helemaal afgebrand te worden.. Tjah, als jij dat zo ziet is dat prima. Maar dat is niet de reden waarom ik dat er bij heb geschreven. Daar ga ik verder niet te veel woorden aan vuil maken.

Anoniem

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:16

Als het voor jullie beiden werkt op deze manier, dan lijkt het mij allemaal geen enkel probleem. Als de één meer verwacht dan de ander, zal het lastig worden.

Heb je het er al eens met hem over gehad? Hoe ziet hij het?

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:18

Nightingale schreef:
SusanH schreef:
Ik ben ook iemand die graag alleen is. Heb ook echt me-time nodig om op te laden. Maar toen ik mijn huidige man ontmoette, kwam ik iemand tegen waarbij ik zo mijzelf kon en kan zijn, dat ik hem gewoon de hele dag om me heen kan hebben. Ik ga mee met Joolien. Als je de juiste persoon ontmoet is mijn ervaring, dan heb je die irritaties niet. Of althans, niet in de mate die jij ervaart.

Ik wilde dit gaan schrijven maar jij hebt het al gedaan. Dit is ook mijn ervaring.


Ook ik heb die ervaring. 10 jaar lang verschillende relaties gehad en precies het gevoel wat jij beschrijft TS. Echt exact. Ik had helemaal geen zin om die mannen elk weekend te zien. Ik dacht dat het aan mij lag en dat kreeg ik ook in alle relaties te horen. "ik hou van je maar ik hoef je niet elk weekend te zien" begrepen ze niet.

Tot ik m'n huidige vriend tegen kwam. Hij is oprecht de enige persoon op deze wereld die ik 24/7 om me heen kan hebben, waar ik energie van krijg en waar ik mezelf kan zijn. Ik wil niemand in m'n huis hebben, zelfs m'n moeder in m'n huis word ik kriebelig van. Dan komt iemand te dichtbij, in mijn ruimte met mijn spullen, iets wat ik heel slecht kan handelen. Maar met m'n vriend heb ik dat niet. Hij heeft 4 maanden hier gewoond (lange afstand relatie, nu issie weer terug naar de andere kant van de wereld voor jaartje) en dat waren de fijnste 4 maanden van m'n leven. Ik keek er elke dag weer naar uit om naar huis te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:26

Mijn vriend en ik zijn ook beide erg gesteld op graag alleen zijn. Vinden het enorm fijn om bij elkaar te zijn , maar naar een paar dagen vinden we het ook wel weer fijn dat we weer ons eigen ding kunnen doen.

Heeft er natuurlijk ook mee te maken, dat we beide nog thuis wonen. Dus hij kan niet echt zijn ding doen bij mij thuis en ik niet bij hem thuis. Onbewust hou je natuurlijk toch rekening met elkaar.

Als we straks samenwonen, is dat natuurlijk een ander verhaal.

Doordeweeks mis ik hem ook absoluut niet, want weet dat ik hem in het weekend weer zie.

Bellen doen we nauwelijks, doordeweeks geen tijd voor. Dus meestal is het appen.

Nu zijn we sws geen klef stel, volgens sommige hebben we idd ook een rare relatie. Aangezien we elkaar enorm vrij laten. En volgens geen relatie, omdat we niks op fb hebben staan en nagenoeg geen foto's van elkaar.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:41

hmm ook hier de twijfels of je wel gek genoeg op hem bent.. en dit bedoel ik niet negatief. maar is het wel eerlijk naar hem.

toen ik single was wou ik ook een vent die lekker zijn ding deed, want ik moest er niet aan denken dat ik mijn tijd voor hem op zou geven.

nu heb ik een vent waarbij we allebei ons ding doen. En hij vind het ook echt niet erg dat ik veel tijd aan mn paard besteed. Straks ga ik een opleiding volgen en hopelijk kan ik na de opleiding lessen gaan geven. Maar ik wil me lessen indien mogelijk wel zo plannen dat ik ook nog tijd heb voor mijn vriend. Want hij is ook belangrijk in mn leven.

ik zou nog eens goed over nadenken wat je presies voor hem voelt. en of je en toekomst met hem ziet. en of het wel eerlijk is naar hem toe.

en ja ook ik iriteer me wel eens aan me vriend,en andersom net zo. maar als hij paar dagen weg is voor werk mis ik hem wel. ook al vind ik het ook lekker dat ik me dingen even kan doen op die dagen. Even geen rekening houden met.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:43

Ik lees gewoon simpelweg iemand die zo gewend is aan ikke, ikke, ikke.
Dat je helemaal niet realiseert dat een relatie uit twee mensen bestaat en twee mensen nodig heeft om te werken en anders niet slaagt op de langere termijn.

Ik vind het nogal laf om zo over iemand te praten op internet en dat niet in zijn gezicht zegt zodat hij daar ook eerlijk in kan bedenken wat hij daar eigenlijk van vindt dat jij zo denkt
Wat het is jou bed dus jou regels, en jou leven en jou tijd. Je hebt over alles wat te vinden en te zeggen blijkbaar, maar hij mag geen eerlijke mening vormen over jou want dat zeg je niet recht in zijn gezicht.
Hij mag bij jou horen op jou voorwaarden.
Ik vind het maar een trieste bedoening.


Een relatie die niet standaard is kan prima werken voor mensen, maar dan moeten beide wel weten hoe het ervoor staat, en niet op half-bakken 'ik mis je' terwijl je dat niet eens meent.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:48

Ik twijfel ook of hij wel de juiste persoon us voor jou. Irritatie als ie belt lijkt me niet helemaal oké, leek me logischer als je een fijn gevoel kreeg daarbij. Hij denkt toch aan je en wil tijd aan je besteden. Hoe voelt
Hij zich bij jouw gedrag?

Ik ben nu 2,5 jaar samen met mijn vriend en we wonen in oktober een jaar samen. Eerst zag ik hem alleen in het weekend en vond ik het altijd moeilijk als hij weer weg ging. Elke dag Skypen om toch beetje contact te hebben. Nu we samen wonen zien we elkaar natuurlijk elke dag dus vind ik het ook wel lekker om zelf naar de pony’s te gaan. Vooral na wat drukke dagen lekker alleen met de beesten. Maar vind het nooit vervelend als hij weer thuis komt bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:56

Als jullie zo samen blij zijn lekker doen toch? Het enige waar ik over struikel is dat jij de kat in bed neemt terwijl hij allergisch is. Dat vind ik ontzettend egoistisch. Het is toch niet alsof hij de kat niet in bed wil, hij is er ziek voor.

Ik heb het idee dat je hem helemaal niet zo leuk vindt maar meer trots bent dat je iemand hebt. Hij is blijkbaar wel helemaal over zijn oren op jou anders belt hij je niet uit zichzelf etc. Als je dat al vervelend vindt...

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:01

safina schreef:
Als het voor jullie beiden werkt op deze manier, dan lijkt het mij allemaal geen enkel probleem. Als de één meer verwacht dan de ander, zal het lastig worden.

Heb je het er al eens met hem over gehad? Hoe ziet hij het?

Hier ben ik ook benieuwd naar. Een relatie is goed als hij past bij de behoeften van jullie allebei. Dus ik zou het er vooral met je vriend over hebben.

Ik vind dat je wel heftige dingen schrijft, waardoor ik twijfel of jij wel echt gelukkig bent met de relatie. Zoals dit (het dikgedrukte stuk):

PerleB schreef:
We zien elkaar enkel in het weekend en heel eerlijk? Ik vind dat harstikke goed zo. Voor mij mag er soms wel een weekje tussen zitten. Ik geniet volop van mijn (drukke) week en stiekem kijk ik er soms wel een beetje tegenop om het weekend te starten samen met hem. Als ik nog maar denk dat hij zaterdagavond zou komen, dan voel ik toch wat wrang in mijn lichaam.

mies_dummy

Berichten: 712
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:29

PerleB schreef:
Hai lieve mensen.. Wat een reacties allemaal! Bedankt!
Iedereen mag zijn mening hierover geven en dat was de bedoeling ook maar er waren toch een paar reacties die diep binnen kwamen.
Daarnaast wil even aankaarten dat het absoluut niet de bedoeling was om mijn vriend ten schande te brengen op een openbaar forum. Vergeet ook niet dat dit uit mijn standpunt geschreven is en uit wat ik voel. Onze relatie draait niet alleen maar om de voorbeelden die ik gaf in mijn startpost.
Het is niet zo dat ik me elke keer erger als hij er is. Als ik hem na een week of lange tijd niet gezien heb, ben ik echt oprecht blij om weer bij hem te zijn. Het is ook niet zo dat als hij belt ik nooit opneem of me elke keer irriteer. Ik ben vaak genoeg ook wel blij om hem te horen!
Oh, en dat van de kat. Misschien moet ik er inderdaad meer rekening mee houden. Klopt. Maar langs de andere kant.. hij zégt mij altijd dat als hij puft hij er totaal geen last meer van heeft. En dan geloof ik hem. Als dit dan toch niet het geval zou zijn, is dat zijn verantwoordelijkheid om tegen mij te zeggen dat hij er last van blijft houden. Ik kan jammer genoeg geen gedachtes lezen. Indien hij, zoals sommige bokkers aangeven, echt last zou blijven houden tijdens de nacht ect dan zou ik de kat wel uit mijn kamer laten. Maar hij gaat er meestal licht over dat ik denk dat het wel ok is.
En dan was er ook nog iemand die beweerde dat ik het stuk 'dat ik graag bij hem ben ect..' er had bij gezet om niet helemaal afgebrand te worden.. Tjah, als jij dat zo ziet is dat prima. Maar dat is niet de reden waarom ik dat er bij heb geschreven. Daar ga ik verder niet te veel woorden aan vuil maken.



Ten eerste wil ik zeggen dat ik dit ook heb gehad. Was liever niet bij mijn ex dan wel en me-time werd stukje bij beetje nummer 1. Toen besefte ik me dat ik dus gauw weg moest wezen. Nu heb ik een vriend waarbij ik volledig mijn eigen ding kan doen en leuke dingen met vriendinnen etc. Maar breng super graag tijd met hem door en samen wakker worden is mijn favoriet. Ik denk dus echt dat er iets niet helemaal goed zit bij jou. Mijn relatie nu is ook niet standaard maar dat hoeft toch ook niet, maar bij jou mis ik toch dat je echt gek op hem bent en 10000% voor hem wilt gaan.

Als laatste wil ik inhaken op het dik gedrukte stuk. Om eerlijk te zijn denk ik dat hij dat zegt omdat die niet wilt dat die helemaal niet meer bij je mag slapen... Ik zou echt goed bij jezelf te raden gaan wat je wilt...

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:02

Ik herken veel van wat je schrijft :)

Wat veel mensen vergeten is dat er geen voorschriften zijn voor hoe een goede relatie er uit hoort te zien. Maatschappelijke normen en waarden zijn cultureel gebonden en voor velen een spiegel, maar je HOEFT je daar niet aan te spiegelen laat staan er aan te voldoen.
Whatever works for you is fine!

Alleen maar positief dat je kan genieten van je eigen gezelschap, dat kunnen een heleboel mensen namelijk niet! En daarbij onwijs positief dat je jouw eigen leven behoudt en niet compleet opgaat en samensmelt in elkaar als partners zijnde. Juist je eigenheid behouden in een relatie is erg belangrijk, en een grote valkuil voor velen.

Wat wel een punt is zijn de ergernissen, die zijn niet gerelateerd aan je vriend wat ik zo lees, maar aan jouw gebrek "eigen tijd". Dat is prima op te lossen door een stap terug te doen in je -meer dan- drukke leven. Niet makkelijk misschien, maar als je het probeert zul je zien dat je niet alleen relaxter en minder gefrustreerd bent naar je vriend toe, maar ook dat je meer geniet van je activiteiten en bewuster bent van het leven.

Wat betreft het ik mis je en ik hou van je zeggen, voel dat niet als een verplichting. Doe het niet als je het niet zo voelt want dan verloochen je jezelf. Leg je vriend uit dat je het liever wat minder vaak zegt maar dan wel meent, dan dat je het continu zegt maar er niks bij voelt. Als het en echte man is kan hij dat enkel waarderen.

Anoniem

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:31

Ik herken het tot op zekere hoogte ook wel. Ik ben best introvert en ik heb van tijd tot tijd even wat momentjes nodig om op te laden in mijn eentje, vooral als ik een drukke periode achter de rug heb of even een beetje overwhelmed ben van een hoop indrukken bijvoorbeeld. Als ik niet bij mijn vriend ben mis ik hem gigantisch en ik breng het liefst al mijn dagen met hem door, maar af en toe moet ik even naar huis en mijn telefoon ook echt even een tijdje op stil zetten. Bij mij komt het grotendeels doordat ik bij hem niet 'thuis' ben, hij woont met huisgenoten en ik kan daar nooit helemaal rustig op mijn gemak in mijn pyjama een lekker ontbijtje koken of 's avonds in mijn joggingbroek op de bank hangen. Dat wil ik dus graag 'thuis' doen. Wij zijn nu aan het zoeken naar een huis samen en dat beangstigt me eigenlijk helemaal niet (meer), want zo lang ik die me-time met hem kan hebben maakt het me niet uit.

Bij jou lees ik toch wel wat andere signalen. Die irritatie als hij belt, echt liever in je eentje willen zijn dan tijd met hem doorbrengen... Weet je wel zeker dat jij gelukkig bent in deze relatie en dat hij dat ook is? Er is niets mis met een minder conventionele relatie hebben in de zin van misschien niet samenwonen of lange afstand doen, maar dan moet hij daar ook wel achter staan en als ik het zo lees is dat niet het geval. Ik zou er in ieder geval eens een gesprek over aangaan.

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:32

ik herken wel dingen maar zit dan al ruim 6 jaar in een relatie,

jij bent erg gesteld op je vrijheid en je eigen ding doen, zo te horen vind je het fijn met hem maar eigenlijk ook weer niet, wat ik me dan afvraag is dit dan wel het goede moment, heb je elkaar dan eigenlijk niet te vroeg leren kennen.
Dat je eerst nog even van je vrijheid wilt genieten en er eigenlijk nog niet klaar voor bent om je te binden.

Wij zijn ook echt totaal niet klef, hand in hand lopen op straat oh verschrikkelijk, elke keer doei doei kus kus ik hou van je, na een telefoon gesprek nee ook niet. oke doei zie je straks (wij wonen samen)
dus dat kan voor de buitenwereld misschien anders overkomen en 'ongezond' gezien worden maar wij zijn ook niet zo. Kan er ook echt niet tegen van die kleffe koppels die in het openbaar elkaar staan af te lebberen.

zo zijn mijn vriend en ik allebei niet.

Ik heb ook een overvolle week altijd, mijn vriend is deels afgekeurd en werkt dus niet (ja 1 dag in de week helpt hij bij mij op het werk)
dan heb ik een drukke dag gehad en wil het liefst gewoon op de bank zitten en me eigen ding even doen, soms komt hij dan ook bij me hangen dat ik denk ja nu even niet hoor.
Hij zit de hele dag thuis en doet eigenlijk vrij weinig ook in het huishouden, dat is bij ons wel een irritatie punt, het wil er niet in dat hij soms thuis best even wat meer mag doen dan ik omdat ik wel de hele week druk ben en hij eigenlijk elke dag zowat uitslaapt en erna niet veel onderneemt.

Wat jij bedoeld met slapen heb ik ook, vind het vreselijk als hij me helemaal omklemt met zijn armen, als ik ga slapen wil ik ruimte hebben, maar als iemand tegen je aanligt kun je geen kant op. Vind het ook heerlijk om lekker alleen te slapen in het bed met de hond, dus snap goed wat je bedoeld met je kat. maarja dat je vriend daar dan allergisch voor is is dan wel een beetje banketstaaf.
vind dat je daar dan wel een beetje rekening mee kunt houden want dat is iets waar hij natuurlijk niks aan kan doen. Even je bed verschonen en stofzuigen voor hij komt is dan een kleine moeite lijkt mij

ja wat je hier nu mee moet, je noemt veel negatieve punten op.
zou voor jezelf na gaan of er meer positieve of negatieve punten zijn

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:35

Ik denk dat je niet echt verliefd bent op je vriend.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:35

Wat vind je precies wel leuk aan je relatie? Ben je vrijgezel gewoon niet beter af nu? Of misschien je vriend? Is die niet beter af met een vriendin die wel erg graag bij hem wil zijn?

Ik ben af en toe ook graag alleen hoor. Alleen slapen, eten, gamen. Maar ben ook altijd weer blij mijn aanstaande te zien, ook na 9 jaar.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 15:22

Mijn vriend en ik wonen samen, en hebben beide wel behoefte aan me-time. Die vindt hij wat meer in het gamen en ik lekker op de bank met een serie of boek. Op verjaardagen of feestjes zien we elkaar soms een poos niet, omdat we dan bekende tegenkomen of dat iemand eten gaat halen of gaat plassen en de rest kwijt is :+.
Maar we doen ook graag dingen samen. Lekker avond samen op de bank, samen koken of lekker een film kijken.
Het is een balans die wij hebben.

Zoals ik jou hoor denk ik dat je je af moet vragen of je wel echt verliefd bent.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 15:44

Wauw .. zo kan het dus ook …
-O-

Gun hem iemand die wel blij is om hem te zien en die zich niet continu aan hem irriteert. Jeetje zeg, hij kan echt maar weinig goed doen in je OP. En dat praat je later wel goed .. maar hee, je hebt het niet voor niets getypt.

Ik vind dit overigens niets met 'graag alleen zijn' te maken hebben. Je wilt hem liever helemaal niet zien of spreken op het moment dat jij even niets te doen hebt.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:16

PerleB schreef:
Samen met de vriendengroep beleven we gezellige momenten die ik voor geen goud zou willen missen. En soms kijk ik naar hem en denk ik.. potverdekkie wat een lekker stuk en die is lekker van mij!


Ik heb zeker niet alle reacties gelezen maar wel van jou ts....
Je komt op mij over als ‘ wel de lusten,niet de lasten’