Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:56

Tja, iedereen is anders en iedere relatie is ook weer anders.
Ik ben zelf een onafhankelijk type en dat zal ik ook altijd blijven. Ik heb ook me-time nodig.

Bij mijn ex was het achteraf daarom ook heel duidelijk dat hij niet de ware was voor mij. Het is een geweldige vent, nog steeds. We kunnen heel goed met elkaar overweg en het is een heel fijne partner voor zijn huidige vriendin. Maar hij was het gewoon net niet voor mij.

Dat merkte ik pas echt toen ik mijn huidige man tegen kwam, 18 jaar geleden. Uiteraard was de relatie met mijn ex al voorbij (maar goed ook, want ze kennen elkaar van de basisschool af aan).
Maar mijn man was de eerste man waar ik juist graag naast slaap. Niet alsof we de hele nacht in elkaars armen liggen (vreselijk ongemakkelijk), maar als ik eens wat onrustig ben, kruip ik lekker tegen hem aan en kom tot rust.
Naast andere mensen kan ik niet eens slapen, nooit gekund. Ook vroeger niet, als ik dan eens bij mijn ouders in bed mocht als kind, omdat ik naar gedroomd had. Heel lief van ze, maar dat zorgde er niet voor dat ik beter sliep ofzo :=

Mijn man en ik zijn eerlijk tegen elkaar. Maar voor hem heeft dit ook voordelen, hij reist graag voor zijn werk en weet dat ik hem daar niet in tegen houd. Dan proberen we elkaar 's avonds even te bellen, maar als dat niet lukt is het ook goed. Hij komt immers altijd weer terug en ik vind het wel lekker, een paar dagen (of langer) in mijn eentje.
Hij geeft mij mijn ruimte als ik die nodig heb. Vandaag bijvoorbeeld nog. Hij had zich opgegeven voor een open water zwemwedstrijd. Maar hij merkte dat ik net zo lief thuis bleef, dus is hij zonder morren alleen gegaan.
We hebben beide een heerlijke dag gehad :)
En dat kan, omdat we open en eerlijk communiceren.

Die eerlijkheid, die mis ik in jullie relatie TS. Bovendien is hij ook geen prioriteit voor jou. Ik bedoel, kom op zeg, niet mee kunnen naar vrienden omdat je moet oppassen?
Terwijl jij dus duidelijk wel prioriteit bent voor hem, waarom denk je anders dat hij zich zou gaan staan vervelen als jij les geeft?
Het leven bestaat uit keuzes maken en prioriteiten stellen.
En hij heeft dus duidelijk geen prioriteit voor jou. Hij staat onderaan de lijst.

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 20:02

Ah ik heb een beetje medelijden met TS, jullie zijn wel hard hoor! Ik hoop dat iedereen zich ook realiseert dat een stukje geschreven over de punten waar je over nadenkt of het normaal is, heel anders kan zijn dan de werkelijkheid. We lezen niet alle lieve en leuke dingetjes die TS wel voor dr vriend doet. Dan wordt het ook een heel boek. Alleen het stuk waarin ze zich afvraagt goh hebben meer mensen dat?
Als de vriend van TS alleen de weekenden komt, dus 1 a 2 nachtjes, is het dan ook niet een klein beetje normaal dat de kat de andere 5 nachten op t bed van TS slaapt ;). En ik heb niks met katten :=. Dus ik vind t sowieso smerig geloof ik, maar ik kan me inleven in TS :D. En als ze dan het bed verschoont voor haar vriend komt, zou het op zich ook goed moeten zijn.
Weet je TS, uiteindelijk moet jij doen waar jij gelukkig van wordt (en je vriend). Je bent waarschijnlijk nog jong en je hebt een druk leven waardoor je je vriend ook niet nodig hebt om gelukkig te zijn, maar je ziet het wel als een mooie aanvulling in je leven. Op zich niks mis mee. Je hoeft ook niet van alles opzij te zetten voor een relatie. Maar zoals alles, kost een goede en duurzame relatie opbouwen ook tijd. En zou je vriend wel hoog op je prioriteitenlijstje moeten staan. Stel dat er wat gebeurt of zo, laat je dan alles uit je handen vallen om hem te steunen? Voel je je verbonden met hem? En hoe is de relatie tussen je ouders? Is dat een voorbeeld voor je? Of juist dat je ziet dat bijvoorbeeld je moeder ondergesneeuwd wordt in haar wensen en je daarom extra goed voor jezelf opkomt. Je hoeft de vragen niet te beantwoorden, alleen voor jezelf ;). Het enige punt van aandacht is dat je altijd moet waken de ander niet uit het oog te verliezen, niet de verbinding en communicatie met elkaar kwijt te raken. Dus van je relatie prioriteit blijven maken, anders voorspel ik dat het over een aantal jaar wel klaar is met je relatie. Trouwens in heel veel lange relaties een breekpunt, maar als je de ander niet zo nodig hebt voor je eigen geluk, wel een extra valkuil :). Dus nee je bent niet raar, maar blijf in gesprek met je vriend, geef hem ruimte ook om aan te geven wat hij nodig heeft en kijk waar de relatie naartoe ontwikkelt. En merk je nu dat het in de toekomst niet uitmaakt of hij er is of niet, dat de verbondenheid afneemt, wees dan ook eerlijk of je op dat punt met deze man verder moet.

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:11

Aan de ene kant begrijp ik je helemaal, aan de andere kant vind ik ook dat je wat egoistisch handelt.

Ik ben ook graag alleen. Met niemand rekening houden, lekker rustig, mijn eigen plan trekken en me niet hoeven verantwoorden. Dit komt door het feit dat ik als kind onwijs veel ruimte kreeg van mijn ouders (heb 1 broertje en niet enig kind dus), fysiek maar ook mentaal gezien. Ik mocht (mag) komen en gaan wanneer ik wilde, kreeg alle ruimte om mijn eigen keuzes te maken en hoefde met niemand rekening te houden. Ze vormden zich naar de wensen van hun kinderen.

Ik heb nu een relatie van zo'n 2 jaar en weet zeker dat hij de ware is. Hij is zo geduldig, lief en respectvol. Hij is meer iemand die graag zoveel mogelijk samen is, en soms botst dat - maar hij kent me inmiddels en geeft me mijn space. Maar het was belangrijk dat ik leerde om op een liefdevolle manier aan te geven dat ik space nodig had, en niet te snauwen als ik al op stadium 12 van irritatie zit en meneer niks doorhad. Ik ben zelfs zó op mezelf gericht, dat toen we samen gingen wonen, ik mijn eigen was uit de wasmand haalde (waar allebei onze kleding in zat) en het apart waste van dat van hem. Hij keek me aan alsof ik gek was, en ik had niks door. Toen hij het uitlegde zag ik hoe absurd het eigenlijk was.

Dus aan de ene kant super fijn dat mijn partner me de ruimte geeft om mezelf te zijn, afzonderlijk van mijn relatie. Maar... een relatie is absoluut geven en nemen. Mijn vriend levert ook iets in om mij de ruimte te geven die ik nodig heb. Dat betekent dat ik ook moet inleveren, en dus eraan moet werken om wél closer met hem te zijn. Om hem wel meer toe te laten, meer van mezelf te delen... Dat maakt je relatie sterker. En uiteindelijk is het een mooie balans. Heeft hij zijn knuffel-fix, is hij ook veel meer geneigd om uit liefde me mijn space te gunnen.

Dit was voor mij ook een giga-ding op stal. Hij wil me graag helpen en zich verdiepen in mijn "hobby", door klusjes te doen op stal. Maar als hij uberhaupt een bezem aanraakte werd ik al gek. Dat is uiteindelijk ook gegroeid, en nu vind ik het geweldig als hij meegaat en smelt ik als hij de hooinetten vult en met mijn pony kroelt. Het was (is!) voor mij een proces om hem in alle facetten van mijn leven toe te laten, maar ik vind het steeds fijner en wil ook steeds meer dichtbij hem zijn.

Wat ik niet begrijp aan je verhaal is dat je zo stellig bent in zijn allergie en zo kritisch op zijn gedrag, vooral als jij les staat te geven. Wat verwacht je van hem? Dat hij ineens niet meer allergisch is, zodat hij zich naar jouw voorkeuren kan vormen? Dat hij maar gewoon in de auto blijft zitten op stal? Jouw vriend verdient ook iemand die bereid is om iets in te leveren voor hém.

Uiteindelijk gaat het erom of je je relatie het waard vindt om aan jezelf (en aan je normen) te werken. Niet iedereen kan precies zo subtiel aanwezig zijn, zo onafhankelijk zijn, zelfs zo zachtjes eten zoals jij dat graag zou willen. Als je echt van hem houdt, als je het ervoor over hebt, dan werk je aan jezelf. Zo niet, dan is hij niet de ware voor jou. Want daar zul je het altijd voor over hebben.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:41

Wendy schreef:
Tja, iedereen is anders en iedere relatie is ook weer anders.
Ik ben zelf een onafhankelijk type en dat zal ik ook altijd blijven. Ik heb ook me-time nodig.

Bij mijn ex was het achteraf daarom ook heel duidelijk dat hij niet de ware was voor mij. Het is een geweldige vent, nog steeds. We kunnen heel goed met elkaar overweg en het is een heel fijne partner voor zijn huidige vriendin. Maar hij was het gewoon net niet voor mij.

Dat merkte ik pas echt toen ik mijn huidige man tegen kwam, 18 jaar geleden. Uiteraard was de relatie met mijn ex al voorbij (maar goed ook, want ze kennen elkaar van de basisschool af aan).
Maar mijn man was de eerste man waar ik juist graag naast slaap. Niet alsof we de hele nacht in elkaars armen liggen (vreselijk ongemakkelijk), maar als ik eens wat onrustig ben, kruip ik lekker tegen hem aan en kom tot rust.
Naast andere mensen kan ik niet eens slapen, nooit gekund. Ook vroeger niet, als ik dan eens bij mijn ouders in bed mocht als kind, omdat ik naar gedroomd had. Heel lief van ze, maar dat zorgde er niet voor dat ik beter sliep ofzo :=

Mijn man en ik zijn eerlijk tegen elkaar. Maar voor hem heeft dit ook voordelen, hij reist graag voor zijn werk en weet dat ik hem daar niet in tegen houd. Dan proberen we elkaar 's avonds even te bellen, maar als dat niet lukt is het ook goed. Hij komt immers altijd weer terug en ik vind het wel lekker, een paar dagen (of langer) in mijn eentje.
Hij geeft mij mijn ruimte als ik die nodig heb. Vandaag bijvoorbeeld nog. Hij had zich opgegeven voor een open water zwemwedstrijd. Maar hij merkte dat ik net zo lief thuis bleef, dus is hij zonder morren alleen gegaan.
We hebben beide een heerlijke dag gehad :)
En dat kan, omdat we open en eerlijk communiceren.

Die eerlijkheid, die mis ik in jullie relatie TS. Bovendien is hij ook geen prioriteit voor jou. Ik bedoel, kom op zeg, niet mee kunnen naar vrienden omdat je moet oppassen?
Terwijl jij dus duidelijk wel prioriteit bent voor hem, waarom denk je anders dat hij zich zou gaan staan vervelen als jij les geeft?
Het leven bestaat uit keuzes maken en prioriteiten stellen.
En hij heeft dus duidelijk geen prioriteit voor jou. Hij staat onderaan de lijst.


Helemaaal mee eens. Klinkt als me ex ook. We hadden nooit mot maar matchten gewoon niet. Ook geen ruzie over.
Met mijn huidige vriend (vrachtwagenchauffeur) ben ik geregeld 3 dagen alleen en soms bellen we dan een keer . Maar vaak zat ook niet en dat vind ik heerlijk

Popstra
Berichten: 13759
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:17

Palmera schreef:
Popstra schreef:
Heel eerlijk, als je na anderhalf al irritaties voelt simpelweg als je partner je belt terwijl je tv kijkt dan denk ik ook dat het niet de ware is!

Hoezo? Het is toch ook storend als je bij een spannend stuk gebeld word?

Als je echt gek bent op iemand dan stoort deze je nooit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:28

Popstra schreef:
Palmera schreef:

Hoezo? Het is toch ook storend als je bij een spannend stuk gebeld word?

Als je echt gek bent op iemand dan stoort deze je nooit!

Wat een onzin :')

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:39

Wendy schreef:
Tja, iedereen is anders en iedere relatie is ook weer anders.
Ik ben zelf een onafhankelijk type en dat zal ik ook altijd blijven. Ik heb ook me-time nodig.

Bij mijn ex was het achteraf daarom ook heel duidelijk dat hij niet de ware was voor mij. Het is een geweldige vent, nog steeds. We kunnen heel goed met elkaar overweg en het is een heel fijne partner voor zijn huidige vriendin. Maar hij was het gewoon net niet voor mij.

Dat merkte ik pas echt toen ik mijn huidige man tegen kwam, 18 jaar geleden. Uiteraard was de relatie met mijn ex al voorbij (maar goed ook, want ze kennen elkaar van de basisschool af aan).
Maar mijn man was de eerste man waar ik juist graag naast slaap. Niet alsof we de hele nacht in elkaars armen liggen (vreselijk ongemakkelijk), maar als ik eens wat onrustig ben, kruip ik lekker tegen hem aan en kom tot rust.
Naast andere mensen kan ik niet eens slapen, nooit gekund. Ook vroeger niet, als ik dan eens bij mijn ouders in bed mocht als kind, omdat ik naar gedroomd had. Heel lief van ze, maar dat zorgde er niet voor dat ik beter sliep ofzo :=

Mijn man en ik zijn eerlijk tegen elkaar. Maar voor hem heeft dit ook voordelen, hij reist graag voor zijn werk en weet dat ik hem daar niet in tegen houd. Dan proberen we elkaar 's avonds even te bellen, maar als dat niet lukt is het ook goed. Hij komt immers altijd weer terug en ik vind het wel lekker, een paar dagen (of langer) in mijn eentje.
Hij geeft mij mijn ruimte als ik die nodig heb. Vandaag bijvoorbeeld nog. Hij had zich opgegeven voor een open water zwemwedstrijd. Maar hij merkte dat ik net zo lief thuis bleef, dus is hij zonder morren alleen gegaan.
We hebben beide een heerlijke dag gehad :)
En dat kan, omdat we open en eerlijk communiceren.

Die eerlijkheid, die mis ik in jullie relatie TS. Bovendien is hij ook geen prioriteit voor jou. Ik bedoel, kom op zeg, niet mee kunnen naar vrienden omdat je moet oppassen?
Terwijl jij dus duidelijk wel prioriteit bent voor hem, waarom denk je anders dat hij zich zou gaan staan vervelen als jij les geeft?
Het leven bestaat uit keuzes maken en prioriteiten stellen.
En hij heeft dus duidelijk geen prioriteit voor jou. Hij staat onderaan de lijst.


Dit is dus precies hoe het hier werkt eigenlijk. Eerlijkheid en openheid naar elkaar, vriendlief zit hier 3 dagen in de week in Eindhoven in het hotel en ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind om die dagen even voor mezelf te hebben. Maar ik vind het ook heerlijk als hij weer thuis is uiteraard.

Ik ben persoon die heel veel me tijd nodig heeft, zodra iemand bij mij gaat hangen of kleffen dan komt er direct zo'n : I WANT TO BREAK FREE , gevoel. Dat betekend niet dat ik niet om die persoon geef of van die persoon houdt, maar ik ben gewoon net zo lief alleen als dat ik iets samen doe. En dat is wel iets waar je gewoon eerlijk over moet zijn, anders kan het de verkeerde gedachten creëren bij de ander en meestal het gevoel dat je niet meer van die persoon houdt etc.

Wij gaan ook gerust apart naar feestjes, mocht 1 van de 2 geen behoefte hebben of even tijd voor zichzelf willen hebben.

Dus ik zou inderdaad zeggen, wees gewoon eerlijk naar elkaar toe en leg uit hoe jij het ziet en hoe je je erbij voelt. Je kunt niet verwachten van een ander dat hij/zij in je hoofd kan kijken en weet wat erin omgaat.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:14

Ik heb een groot deel van het topic doorgelezen, maar vraag me iets al sinds de beginpost af.
Zou je niet wat meer me-time door de weeks in kunnen plannen? Zodat je in het weekend niet die megabehoefte aan me-time hebt?
Me-time is heel belangerijk natuurlijk. Ik heb niet zo veel ervaring met relaties, maar het blijft geven en nemen. Jij hebt niet zoveel aandacht nodig zeg je, maar hij geeft aan wat meer van je aandacht te willen. Daarnaast belt hij je op, gaat mee naar lessen en slaapt met je kat. Hij lijkt veel voor je over te hebben, maar heb jij dat ook voor hem?

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:23

Ben je open en eerlijk hierover tegen je vriend?
Als je dit allemaal met je vriend besproken hebt en hij vindt het prima, dan zie ik het probleem niet zo. Als hij andere verwachtingen heeft van jullie relatie, tja dan wordt het natuurlijk een stuk moeilijker om samen wat op te bouwen.

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:03

Ik herken je gevoel onwijs ts!
En heel eerlijk, ik denk niet dat dit je ware liefde is.
Zoals jij je nu voelt, zo heb ik 3 jaar lang een relatie gehad met m'n ex.
Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt, was zo'n leuke gozer! Maar iets werkte er niet.

Totdat ik bij mijn huidige vriend belande, toen vielen alle kwartjes.
Daar kon ik dagen lang achter elkaar zijn, zonder het zat te worden!
Wij zijn vanaf dag 1 echt onafscheidelijk geweest.
Naast hem kan ik onwijs goed slapen, mezelf zijn, vanaf het begin is dit gewoon "goed" geweest.

Wees eerlijk tegen over jezelf ( en je vriend )
Wil je dit zo nog lang volhouden?
Een goede relatie hoort datbetreft een stuk fijner te zijn.
En tuurlijk zijn er in elke relatie irritaties.
Mijn vriend belt ook altijd op de meest verkeerde momenten :)

Anoniem

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:51

Mijn vriend en ik zijn absoluut niet onafscheidelijk. Hebben beide ons eigen leven. Kunnen prima zonder elkaar.

Maar toch onwijs gek op elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:42

Popstra schreef:
Palmera schreef:
Hoezo? Het is toch ook storend als je bij een spannend stuk gebeld word?

Als je echt gek bent op iemand dan stoort deze je nooit!


Mijn geliefde praat altijd door m'n favoriete serie heen. Maar ik begrijp nu eindelijk dat ik gewoon niet genoeg van hem hou. :')

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:47

safina schreef:
Popstra schreef:
Als je echt gek bent op iemand dan stoort deze je nooit!


Mijn geliefde praat altijd door m'n favoriete serie heen. Maar ik begrijp nu eindelijk dat ik gewoon niet genoeg van hem hou. :')

_/-\o_ _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:55

Popstra schreef:
Palmera schreef:
Hoezo? Het is toch ook storend als je bij een spannend stuk gebeld word?

Als je echt gek bent op iemand dan stoort deze je nooit!


Really? :') Hou toch op zeg..

@TS, mijn ex is heel druk, praat heel veel en is gewoon heel erg aanwezig. Hij is vrachtwagenchauffeur en had een baan waar hij iedere avond thuis was.. Hij kon wat anders krijgen en dan zou hij de hele week van huis zijn.. Ik heb dat serieus gestimuleerd dat hij dit ging doen :j Het is een doodgoeie jongen, maar ik werd regelmatig stapelgek van hem! Ik begrijp de tijd voor jezelf willen dus heel erg goed, is ook gewoon belangrijk.. Die stellen die alleen maar in de wij-vorm praten en in de wij-vorm afspreken krijg ik echt allergieën van :+ Imo is dat ook niet gezond :n

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:08

Joolien schreef:
Ik vind het niet egoïstisch hoor, sommige mensen zijn wat egocentrischer en hebben veel belang bij autenticiteit.
Maar weet je wat het is, ieder persoon heeft behoefte aan liefde, genegenheid. Verliefdheid gaat gepaard met het vrij komen van verschillende stofjes in je hoofd, waardoor je zo graag mogelijk iemand wil zien, en het liefst het eerste jaar aan elkaar vast geplakt wilt zitten. Dat is 'normaal'. Dat sommige mensen dat minder hebben kan natuurlijk, maar vaak heeft dat te maken met iets uit het verleden of een stoornis. Dat klinkt heel hard en banketstaaf, is het niet. Dus waarom wil iemand zoveel mogelijk afstand bewaren? Bang om gekwetst te worden? Bang om zich bloot te geven? Het is niet de ware? Etc etc.

Liefde is vaak heel 'simpel' als je de ware persoon voor je hebt, en als het goed zit in het koppie. En dat heeft niks met 'dat wat normaal is of wat verwacht wordt', maar zo werkt de mens nu eenmaal. Dat verzin ik niet, dat is gewoon onderzocht :+

Dan ben ik toch graag niet normaal;)Ik heb totaal niet de behoefte om aan iemand `vastgeplakt` te zitten en zoveel mogelijk te zien. Dan heb ik graag een stoornis :+


Word ook altijd zo moe van dat mensen zeggen: Oh ja dan heb je de ware nog niet ontmoet. Niet iedereen is gewoon hetzelfde op dit gebied. Net zoals dat gezanik als je geen kinderen wil: Dat komt wel als je de juiste persoon ontmoet.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:11

Ianthe schreef:
Joolien schreef:
Ik vind het niet egoïstisch hoor, sommige mensen zijn wat egocentrischer en hebben veel belang bij autenticiteit.
Maar weet je wat het is, ieder persoon heeft behoefte aan liefde, genegenheid. Verliefdheid gaat gepaard met het vrij komen van verschillende stofjes in je hoofd, waardoor je zo graag mogelijk iemand wil zien, en het liefst het eerste jaar aan elkaar vast geplakt wilt zitten. Dat is 'normaal'. Dat sommige mensen dat minder hebben kan natuurlijk, maar vaak heeft dat te maken met iets uit het verleden of een stoornis. Dat klinkt heel hard en banketstaaf, is het niet. Dus waarom wil iemand zoveel mogelijk afstand bewaren? Bang om gekwetst te worden? Bang om zich bloot te geven? Het is niet de ware? Etc etc.

Liefde is vaak heel 'simpel' als je de ware persoon voor je hebt, en als het goed zit in het koppie. En dat heeft niks met 'dat wat normaal is of wat verwacht wordt', maar zo werkt de mens nu eenmaal. Dat verzin ik niet, dat is gewoon onderzocht :+

Dan ben ik toch graag niet normaal;)Ik heb totaal niet de behoefte om aan iemand `vastgeplakt` te zitten en zoveel mogelijk te zien. Dan heb ik graag een stoornis :+


Word ook altijd zo moe van dat mensen zeggen: Oh ja dan heb je de ware nog niet ontmoet. Niet iedereen is gewoon hetzelfde op dit gebied. Net zoals dat gezanik als je geen kinderen wil: Dat komt wel als je de juiste persoon ontmoet.. :')

Dan hebben vriend en ik ook beiden een stoornis :') Zal het tegen hem vertellen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:12

Cheytjuh schreef:
Ik ben persoon die heel veel me tijd nodig heeft, zodra iemand bij mij gaat hangen of kleffen dan komt er direct zo'n : I WANT TO BREAK FREE , gevoel.

Bij deze uitspraak beeld ik me in dat iemand spontaan de behoefte krijgt om in een kort rokje met pruik en make-up op te gaan stofzuigen >;) :')

Edit: oeps, te vroeg op verzenden gedrukt.
Anyway, ik herken wel wat je zegt maar dat was voor mij dus het teken dat het tijd was om samen te gaan wonen. Gek? Ja best wel. Maar het kwam erop neer dat we het beiden vervelend vonden om steeds iets 'samen' te moeten gaan doen als we bij elkaar waren, we hadden het idee dat dit dan moest ofzo. Terwijl we veel liever naast elkaar op de bank zitten, hij met een game, ik mijn favoriete serie. Dat je wel bij elkaar in de buurt bent maar ook je eigen ding doet. Dat is zo prettig! En als we nu zin hebben om iets samen te doen dan zeggen we dat gewoon, je weet namelijk meestal wel ongeveer wat de ander aan het doen is en of ie nog weg moet ofzo. Soms is het antwoord dan "nee liever niet", en dat is dan ook prima.
Maar goed, ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen zo werkt :o Maar het is misschien iets om over na te denken.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:32

Of iets normaal is of niet, dat maakt eigenlijk niet zoveel uit, als het maar werkt binnen je relatie. Ik heb het al vaker gelezen in dit topic, maar een relatie heb je samen, het is geven en nemen, maar je hoeft jezelf niet helemaal te vormen naar de wensen voor de ander.

Zelf ben ik ook gesteld om mijn eigen tijd, ben zelfstandig en voel me daar ook heel prettig bij. Ik hoef niet elk feestje samen af te lopen, ik ga net zo lief alleen of laat hem alleen gaan. Een week (of langer) op vakantie apart vinden wij heel normaal. En dan mis ik hem ook niet direct, want ik heb een prima tijd zonder hem. Meegaan naar de paarden? Liever niet, dat is mijn ding.

We wonen inmiddels al heel wat jaar samen en zijn ook getrouwd. Zou geen andere man willen.
Wel praten we regelmatig, om wel goed af te stemmen wat we nou van elkaar willen, daarin zitten we zeker niet altijd op één lijn. Maar als je dan je allebei aanpast dan kun je een heel eind komen.

Dus ik raad je aan: bespreek dit met je vriend. Vind hij het voldoende wat hij krijgt, of heeft hij andere verwachtingen van de relatie dan dat jij hebt. Wat werkt voor jou en wat werkt voor hem. Het lijkt me voor beide partijen niet fijn dat je je ergert of je tekort gedaan voelt. Door dit soort dingen te bespreken en op te lossen krijg je uiteindelijk een nog sterkere relatie. Of je komt uiteindelijk toch de conclusie dat je niet bij elkaar past. Ook goed, maar dat wil je liever wel weten lijkt me.

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:35

Je hoeft natuurlijk niet 24/7 samen te zijn zodat het dan "ware liefde" is.
Maar als je elkaar al enkel alleen in het weekend ziet, en dan ook nog liever een weekend overslaat, dan vraag ik me inderdaad af of het wel goed zit..

Het handigste is op het moment om hier samen over te praten.
Dan kun je elkaar begrijpen, en begrijpt hij jou ook.
En bij mannen, moet je het vaak iets uitgebreider uitleggen voordat ze het begrijpen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:41

Angeliquee18 schreef:
Je hoeft natuurlijk niet 24/7 samen te zijn zodat het dan "ware liefde" is.
Maar als je elkaar al enkel alleen in het weekend ziet, en dan ook nog liever een weekend overslaat, dan vraag ik me inderdaad af of het wel goed zit..

Och we vinden het fijn om af en toe een weekend voor onszelf te hebben.

2 weekenden achter elkaar, vinden we dan weer niet tof.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:36

Lieke schreef:
Of iets normaal is of niet, dat maakt eigenlijk niet zoveel uit, als het maar werkt binnen je relatie. Ik heb het al vaker gelezen in dit topic, maar een relatie heb je samen, het is geven en nemen, maar je hoeft jezelf niet helemaal te vormen naar de wensen voor de ander.

Zelf ben ik ook gesteld om mijn eigen tijd, ben zelfstandig en voel me daar ook heel prettig bij. Ik hoef niet elk feestje samen af te lopen, ik ga net zo lief alleen of laat hem alleen gaan. Een week (of langer) op vakantie apart vinden wij heel normaal. En dan mis ik hem ook niet direct, want ik heb een prima tijd zonder hem. Meegaan naar de paarden? Liever niet, dat is mijn ding.

We wonen inmiddels al heel wat jaar samen en zijn ook getrouwd. Zou geen andere man willen.
Wel praten we regelmatig, om wel goed af te stemmen wat we nou van elkaar willen, daarin zitten we zeker niet altijd op één lijn. Maar als je dan je allebei aanpast dan kun je een heel eind komen.

Dus ik raad je aan: bespreek dit met je vriend. Vind hij het voldoende wat hij krijgt, of heeft hij andere verwachtingen van de relatie dan dat jij hebt. Wat werkt voor jou en wat werkt voor hem. Het lijkt me voor beide partijen niet fijn dat je je ergert of je tekort gedaan voelt. Door dit soort dingen te bespreken en op te lossen krijg je uiteindelijk een nog sterkere relatie. Of je komt uiteindelijk toch de conclusie dat je niet bij elkaar past. Ook goed, maar dat wil je liever wel weten lijkt me.


Zo is het ook precies bij ons :j

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:47

TS, ik vind het goed dat je eerlijk bent, want op heel veel rust een taboe. Over je gevoelens kan ik niet oordelen, dus daar moet je zelf achter komen.

Maar niemand is toch de hele dag samen? Mijn man staat om 6uur op, gaat rond 7 weg en is rond 18:30 thuis of gaat eerst langs de paarden en is er dan rond 20uur.

Ik ben een pietje precies en 's avonds of in het weekend zal ik vast weleens mopperen als hij iets doet, wil helpen etc, maar we kunnen ook prima uren samen doorbrengen bij de paarden, of wandelen met de honden etc. En zelfs bij de paarden doen we ieder ons ding. Na 25jr ook vaak maar een half woord nodig of geen.

Ik had wel familie waar de vrouw huisvrouw en moeder was. Man was altijd aan het werk en sportte. Ze hadden vaste dingen die ze dan in het weekend samen deden. Ik weet dat hun relatie iets onder spanning heeft gestaan, toen de man met pensioen ging en meer thuis was. Ik vind dat niet zo heel raar.

Je bent allemaal maar mens.

Wat ik wel storend vindt, is dat mensen steeds meer ontevreden zijn, ruzie maken om onbelangrijke dingen, niks meer waarderen, problemen op internet gooien of met anderen bespreken ipv met elkaar, of nog erger!! het via app bespreken. Misschien breng je wel juist te weinig tijd samen door als je het niet leuk vindt of pas je op dat gebied niet bij elkaar en moet je het in andere dingen zoeken.

ElsieC

Berichten: 223
Geregistreerd: 08-09-16
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:52

Klinkt alsof jij en ik dezelfde persoon zijn TS. Er is geen sjabloon voor de perfecte relatie en als jij daar liever wat meer afstand in heb is dat perfect toegelaten en je bent heus niet alleen!
Zolang je vriend dat ook goed vind lijkt dit mij ideaal

Ayasha
Blogger

Berichten: 57943
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:01

Ik vraag me af hoe lang iedereen hier die nu 'de ware' gevonden heeft die hem/haar nooit op de zenuwen werkt na een relatie waarin dat wel gebeurde, samen woont met die ware.

Het stuk met de allergie heb ik weinig begrip voor maar de rest begrijp ik ergens wel. Al vind ik 1,5 jaar samen wel al vroeg om het te ontwikkelen. Ik denk eigenlijk dar hier de oplossing eerder licht in plannen, prioriteiten stellen en communiceren dan in uit elkaar gaan. Tenzij TS hem idd gewoon zat is maar als dat zo was zou ze dit topic niet geopend hebben gok ik.

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:32

Ik denk dat er wel een verschil is tussen af en toe gek van elkaar worden en af en toe tijd voor jezelf willen hebben of je in alles irriteren en geen tijd voor je partner willen hebben....bij dat laatste zou ik zelf niet gelukkig zijn.

Mijn vent is ook alle dagen heel druk en soms denk ik ook wel eens pfff nu ff niet maar ik ben wel al 13 jaar samen en wonen al 10 jaar samen.
En wij hebben ook onze eigen dingen die we alleen doen dat moet ook kunnen.
Maar lees bij ts wel een hoop liever niet/irritaties.