Auto gekocht met gebreken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:19

Elegance_ schreef:
Sizzle schreef:
Ik vind deze laatste situatie dusdanig gevaarlijk dat ik waarschijnlijk direct naar de politie was gestapt om aangifte te doen voor nalatigheid. Je had wel dood kunnen zijn.


Kan dat voor zo iets ja? Wij zijn ons ook idd kapot geschrokken het had zeker ook anders af kunnen lopen ja.


In iedergeval zeker weten melden.
Wat ze er daarna concreet mee doen zie je dan wel weer.

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:26

Maeve schreef:
Sizzle schreef:
Ik vind deze laatste situatie dusdanig gevaarlijk dat ik waarschijnlijk direct naar de politie was gestapt om aangifte te doen voor nalatigheid. Je had wel dood kunnen zijn.


Dit dus. Zou echt geen overdreven reactie zijn. Ook om anderen te beschermen, straks krijgt iemand anders die daar zijn auto heeft gekocht wel een ernstig ongeluk met zijn kinderen in de auto, als ze nalatig zijn geweest bij jou, dan is dat vast niet bij 1 keer gebleven.


Serieus?! Aangifte doen heeft totaal geen zin je hebt ook nog zoiets als strafbare feit en nalatigheid is niet iets voor de politie. Alsof die nog niet genoeg te doen hebben.

Je moet als consument ook onderzoek doen als je iets koopt. Dat ze geen lid zijn van de bovag zegt al iets. Ik zou mijn verlies nemen ding verkopen en ergens waar het wel verantwoord is een auto kopen en niet iemand op zn blauwe ogen geloven.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:28

Als de garage aantoonbaar nalatig was zijn ze net zo schuldig als een vermoeide bestuurder.
Melden kan altijd, of ze er iets mee doen hoef jij immers niet voor ze te bepalen, daar hebbrn ze receptie voor.

Citaat:
Wanneer stel je iemand aansprakelijk?

Iemand is aansprakelijk voor jouw schade als hij onrechtmatig tegenover jou heeft gehandeld (“onrechtmatige daad”). Van een onrechtmatige daad is ondermeer sprake als de dader een fout heeft gemaakt die hem kan worden verweten, bijvoorbeeld bij een onzorgvuldige handeling of bij grove nalatigheid of onoplettendheid. Ook bij het overtreden van de wet is sprake van een onrechtmatige daad.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:32

Sowieso, aangifte doen voor iets waarvan je niet weet wat het is, lijkt me een beetje raar. Als je een remslang of -leiding kapot hebt, wil dat niet zeggen dat dat komt door nalatigheid, die dingen kunnen gewoon van het ene op het andere moment de geest geven. Ook een elektronische storing kan maken dat je niet meer kan remmen (ik hou van oude auto's zonder veel elektronisch geregelde rompslomp :D ). Het is maar goed dat de meeste mensen niet weten wat er spontaan kapot kan gaan aan een auto die kortgeleden gekeurd is...anders stapte denk ik veel mensen überhaupt niet meer in denk ik. Ik zou dus eerst even afwachten wat je eigen garage zegt voor je allemaal stappen gaat ondernemen.

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:33

Sizzle schreef:
Wanneer stel je iemand aansprakelijk?

Iemand is aansprakelijk voor jouw schade als hij onrechtmatig tegenover jou heeft gehandeld (“onrechtmatige daad”). Van een onrechtmatige daad is ondermeer sprake als de dader een fout heeft gemaakt die hem kan worden verweten, bijvoorbeeld bij een onzorgvuldige handeling of bij grove nalatigheid of onoplettendheid. Ook bij het overtreden van de wet is sprake van een onrechtmatige daad.


Maar hier is de politie echt niet voor kom op. Je hebt de bovag en RDW waar je je beklacht kunt doen over dit bedrijf. De politie is er voor echte misdrijven. en kunnen niet zien of er echt naar de auto is gekeken.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:34

TS, hebben ze ook naar de remslang gekeken? Of deze misschien niet poreus is of eraf ligt?

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:38

Hopelijk kan de eigen garage daar meer over zeggen en dat zou ik dan ook graag schriftelijk willen.
De auto was al niet veilig en is na reparatie blijkbaar nog net zo onveilig.
Ga er maar niet vanuit dat ze nu ineens liefjes de boel in orde brengen.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:44

Och jeetje, wat een gevaarlijke situatie. Maar vraag me wel echt af waarom je een auto koopt bij een garage die niet aangesloten is bij de BOVAG. Je hebt zo weinig om op terug te vallen nu. Je weet zeker ook niet of het een schade auto is geweest? of dat deze geïmporteerd was?

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:15

Wijze les niet meer kopen door erzelf naar te kijken op een brug of door derde die er verstand van hebben zeker als ze niet bovag aangesloten zijn.

Zou voor nu een second opinion laten doen, een voorstel bij de garage doen en even met bovag bellen wat je rechten zijn.

Persoonlijk zou ik hem daar neerzetten en mededelen dat je je geld terug wilt zo niet dat ie er blijft staan tot ie gerepareerd is.
Je bij zulke gasten vooral niet te lang wachten met stappen ondernemen.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:34

Sizzle schreef:
Als de garage aantoonbaar nalatig was zijn ze net zo schuldig als een vermoeide bestuurder.
Melden kan altijd, of ze er iets mee doen hoef jij immers niet voor ze te bepalen, daar hebbrn ze receptie voor.

Citaat:
Wanneer stel je iemand aansprakelijk?

Iemand is aansprakelijk voor jouw schade als hij onrechtmatig tegenover jou heeft gehandeld (“onrechtmatige daad”). Van een onrechtmatige daad is ondermeer sprake als de dader een fout heeft gemaakt die hem kan worden verweten, bijvoorbeeld bij een onzorgvuldige handeling of bij grove nalatigheid of onoplettendheid. Ook bij het overtreden van de wet is sprake van een onrechtmatige daad.

.... En de politie kan niets met 'onrechtmatige daad'. Dat is het privaatrecht (tussen 2 personen), niet het strafrecht waar de politie voor is. TS kan dus de garage aanklagen, maar de politie kan hier zo niets mee.


En ik zou er ook echt iets mee doen TS! Dit is toch enorm gevaarlijk! Heb jij geen rechtsbijstand?

Elegance_
Berichten: 2001
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 09:46

Nou de remleiding bleek in een hele slechte staat te zijn, hij had zo vorig jaar eigenlijk al niet door de keuring gemogen, laat staan 2 weken geleden. Autobedrijf is gebeld en wij hebben aangegeven dat we graag zien dat wij ons aankoop bedrag terug krijgen, maar doen ze niet hij wil slechts een deel terug geven. Hij gelooft niet dat die remleiding rot is.

Mijn vriend gaat dus zometeen het rdw bellen

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:10

Ik zou rechtsbijstand erop zetten.

Elegance_
Berichten: 2001
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 10:52

Onze garage heeft nog meer ontdekt, remblokken en schijven zijn op en dan nog echt iets bizars er is een balk door gerot en die is met een tyrip aan elkaar gezet echt ongelooflijk. Het rdw is ingeschakeld en vind deze klacht zo ernstig dat ze er werk van gaan maken.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:28

Elegance_ schreef:
Onze garage heeft nog meer ontdekt, remblokken en schijven zijn op en dan nog echt iets bizars er is een balk door gerot en die is met een tyrip aan elkaar gezet echt ongelooflijk. Het rdw is ingeschakeld en vind deze klacht zo ernstig dat ze er werk van gaan maken.


Welke regio zit je? Mijn vader werkt bij het RDW en handeld dit soort klachten af

Elegance_
Berichten: 2001
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 14:11

Annem84 schreef:
Elegance_ schreef:
Onze garage heeft nog meer ontdekt, remblokken en schijven zijn op en dan nog echt iets bizars er is een balk door gerot en die is met een tyrip aan elkaar gezet echt ongelooflijk. Het rdw is ingeschakeld en vind deze klacht zo ernstig dat ze er werk van gaan maken.


Welke regio zit je? Mijn vader werkt bij het RDW en handeld dit soort klachten af


Wij zitten in Ede (Gelderland)

Anoniem

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:15

Jeetje.. wil niet weten wat er had kunnen geboren. Auto komt niet uit Rotterdam toevallig? daar zit zo'n toko die autos op deze manier goedkeurt.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:18

Ben heel benieuwd of ze zelf een keurmeester in loondienst hebben, als dat zo is ging ik er inderdaad ook zo ver mee achter heen dat deze niet meer als keurmeester mag werken. Dit is levensgevaarlijk. Ben benieuwd wat het RDW voor je kan betekenen.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:27

Elegance_ schreef:
Annem84 schreef:
Welke regio zit je? Mijn vader werkt bij het RDW en handeld dit soort klachten af


Wij zitten in Ede (Gelderland)


Oeps, dat is dichtbij. Welke garage dan :o

Wat een gevaarlijke actie, gelukkig goed afgelopen maar snap dat je het hierbij niet laat zitten...

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:34

Wat erg en het zijn ernstige mankementen.
Hoop dt jullie goed geholpen worden.
Heel veel sterkte en succes

nickyforever

Berichten: 442
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: bunnik of op stal volgens mijn man

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:45

Een zaak voor de rijdende rechter?
Zijn dit soort bedrijven niet echt gek op of radar erop zetten?

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:57

Ik heb een poosje terug, paar weekjes geleden nog op tv een programma gezien over apk-garages en hoe slecht dat allemaal ging. Zal radar of kassa ofzo geweest zijn. Je schrikt je rot als je dat ziet...Daar ging het er juist om dat er onnodig dingen aangesmeerd werden en ook stukje over goedkeuren terwijl dat absoluut niet had gemogen. Rdw is idd de enige die hier wat mee kan. Behalve een rechtzaak aanspannen dan.

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:50

wow dat is idd dichtbij.
kun je mee een PB doen welk bedrijf?
wij zijn nu bezig met kijken naar een auto en ik woon ook in Ede dan weet ik dat ik dan bedrijf moet overslaan..

Ik ben benieuwd wat er uit onderzoek van RDW komt

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:01

Ik ben ook wel benieuwd bij welke garage je de auto hebt gekocht, ik kom zelf ook uit Ede en aan het oriënteren op een andere auto. Moet er niet aan denken, ook zo’n miskoop te doen.


Hoop voor je dat het rdw er wat mee kan, dit is echt schandalig!

Elegance_
Berichten: 2001
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 16:59

Ik weet niet of het mag maar ik doe het toch het gaat om autobedrijf [....]

De eigenaar zelf is apk keurmeester.

verootjoo: ik laat het er zeker weten niet bij zitten, het rdw is ingeschakeld dus ze krijgen hier zeker nog wat van te horen.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 04-07-18 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd. Puntjes in naam hebben geen meerwaarde voor Google.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:28

Zo een was bij mij niet lang meer keurmeester, dit soort fouten mag echt niet! Gelukkig kunnen jullie het nog na vertellen en zijn er geen andere bij een eventueel ongeluk betrokken.