Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
).Elinaa schreef:De wet is krom, ik zit financieel onder de bijstandsnorm (red me prima hoor, werk er wel voor maar situatie is nou eenmaal even niet anders).
Als ik spaargeld op de bank heb word ik daar voor 'gestraft'. Toeslagen en andere dingen worden dan flink gekort, heel logisch natuurlijk als je het kan betalen maar in nederland is het zo dat je meer gekort word dan dat je kunt sparen dus op die manier word je een soort van gedwongen om het kleine beetje dat je kunt sparen voor leuke dingen in een zogenaamde oude sok bewaard.
Yonker schreef:Elinaa schreef:De wet is krom, ik zit financieel onder de bijstandsnorm (red me prima hoor, werk er wel voor maar situatie is nou eenmaal even niet anders).
Als ik spaargeld op de bank heb word ik daar voor 'gestraft'. Toeslagen en andere dingen worden dan flink gekort, heel logisch natuurlijk als je het kan betalen maar in nederland is het zo dat je meer gekort word dan dat je kunt sparen dus op die manier word je een soort van gedwongen om het kleine beetje dat je kunt sparen voor leuke dingen in een zogenaamde oude sok bewaard.
Wat een onzin, wees blij dat er in Nederland zoiets is als toeslagen etc. Je mag 30.000 eigen geld hebben, dan krijg je alsnog huurtoeslag voor zorgtoeslag is dit zelfs nog veel hoger. Als je 30.000 euro aan eigen geld hebt en dan alsnog gaat zeuren dat je geen toeslag hebt ben je in mijn ogen echt beetje de weg kwijt... Lekker makkelijk om je handje op te houden terwijl je niet voor niks gespaard hebt. Waarom moet de overheid het oplossen als je zelf gewoon prima nog geld hebt. Zodra je onder de 30.000 komt krijg je gewoon weer de toeslagen.
Dani199764 schreef:hier gaat al het spaargeld straks op aan mijn eerste huisje en inboedel (en paard, maar die is er al). Vind sparen heel makkelijk gelukkig, maar het gaat mij altijd veel te langzaam. Krijg echt neiging tot 7 dagen in de week 24 uur per dag werken gewoon zodat het wat vlotter gaat, maar ben pas 20 dus krijg iets van 4 a 5 netto per uur, schiet niet op zo.
dat is echt heel weinig. Ik kreeg toen ook niet zoveel, maar 4 a 5 euro... Dat was het salaris wat ik kreeg op mijn 16e als koekebakker en afwasser bij La Place
nancyyy6 schreef:Yonker schreef:
Wat een onzin, wees blij dat er in Nederland zoiets is als toeslagen etc. Je mag 30.000 eigen geld hebben, dan krijg je alsnog huurtoeslag voor zorgtoeslag is dit zelfs nog veel hoger. Als je 30.000 euro aan eigen geld hebt en dan alsnog gaat zeuren dat je geen toeslag hebt ben je in mijn ogen echt beetje de weg kwijt... Lekker makkelijk om je handje op te houden terwijl je niet voor niks gespaard hebt. Waarom moet de overheid het oplossen als je zelf gewoon prima nog geld hebt. Zodra je onder de 30.000 komt krijg je gewoon weer de toeslagen.
Iets vriendelijker mag ook wel..
Er bestaat nog veel meer dan huur en zorgtoeslag. Als jij 30.000 op de bank hebt staan heb je echt geen recht op voedselbank en zo nog veel meer dingen die je dan echt niet krijgt.