[ENQ] Docenten gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flinty

[ENQ] Docenten gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 11:34

Hoi!

Voor mijn onderzoek ben ik opzoek naar docenten die mijn enquête in willen vullen:

https://www.survio.com/survey/d/U6E3I9S9J0B4J2A9O

Via deze enquête wil ik peilen hoe groot de kloof (in Nederland) is tussen het onderzoek en onderwijs. Middels baanbrekend - en minder baanbrekend - onderzoek wordt jaarlijks namelijk onwijs veel nieuwe kennis gecreëerd in de vorm van onderzoeksresultaten. Deze kennis is van onschatbare waarde voor de vernieuwing en het up-to-date houden van de lessen en het curriculum op school. Toch wordt deze nieuwe kennis niet altijd geïmplementeerd in het (hoger beroeps) onderwijs: de kloof.

In mijn onderzoek kijk ik naar de oorzaak van de kloof en draag ik 4 oplossingen aan om deze kloof te overbruggen. Vervolgens hoor ik graag uit de praktijk (jullie dus!) welke van deze oplossingen het meest realistisch en/of haalbaar is. En waarom.

De enquête bestaat uit 13 korte vragen en zal niet meer dan 5-10 minuutjes duren.

Ik ben er heel erg mee geholpen als je deze invult! Ook ontvang ik graag tips over andere fora waar ik hem kan verspreiden (een echt actief docenten-forum heb ik nog niet kunnen vinden...)

Dank jullie wel! :o

Nado

Re: [ENQ] Docenten gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:55

Uit je beschrijving kan ik niet goed halen op wat voor onderzoek je doelt. Bedoel je vakinhoudelijk onderzoek, zoals scheikundig onderzoek, of bedoel je onderwijskundig onderzoek over bijvoorbeeld didactiek, onderwijsontwerp en hoe het brein leert? Dat maakt namelijk wel een verschil in hoe jouw vraag geïntepreteerd moet worden.

Flinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 12:40

Nado schreef:
Uit je beschrijving kan ik niet goed halen op wat voor onderzoek je doelt. Bedoel je vakinhoudelijk onderzoek, zoals scheikundig onderzoek, of bedoel je onderwijskundig onderzoek over bijvoorbeeld didactiek, onderwijsontwerp en hoe het brein leert? Dat maakt namelijk wel een verschil in hoe jouw vraag geïntepreteerd moet worden.

In mijn ogen maakt dat juist niet zo uit, ik doel eigenlijk op beide. Vakinhoudelijk onderzoek voor vakinhoudelijke docenten en meer didactisch/pedagogisch/onderwijskundig onderzoek voor onderwijskundigen of voor docenten werkzaam bij docent-opleidingen.