Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tengeltje11 schreef:@floriske,in belgie krijgt de auto-eigenaar de boete,indien hij niet de chauffeur was,geeft hij de naam door van de chauffeur.
Logisch ook toch?zou me verwonderen als dat in nl niet zo is?
tengeltje11 schreef:@floriske,in belgie krijgt de auto-eigenaar de boete,indien hij niet de chauffeur was,geeft hij de naam door van de chauffeur.
Bienotje schreef:De rechter gaat dit geval op zichzelf bekijken. Je zult dus op internet geen passend antwoord vinden. Daarnaast denk ik dat begrip tonen de ander meer aan heeft dan zelf bestudeerde internettheorie voorspiegelen. Je weet pas hoe de uitslag is als die er echt is. Tot die tijd kun je beter er gewoon voor diegene zijn ipv verkeerde verwachtingen geven. Dat maakt het niet beter.
verootjoo schreef:tengeltje11 schreef:@floriske,in belgie krijgt de auto-eigenaar de boete,indien hij niet de chauffeur was,geeft hij de naam door van de chauffeur.
Is in NL niet zo. Als je auto geflitst wordt krijg je gewoon een rekening door je deur en die moet je betalen. Dat je hem later verhaalt op degene die daadwerkelijk gereden heeft is je eigen probleem.
Als de politie je pakt moet je je wel legitimeren en dan krijg je zelf gelijk de boete.
Ik snap niet zo goed waarom je hard gaat rijden om te kijken of je auto nog technisch in orde is. Daarvoor zou ik hem naar de garage brengen, maar goed.
Ik weet niet echt hoe dit berecht wordt... maar ik mag toch hopen minstens zo’n cursus
bigone schreef:Ik denk dat je weinig geruststellends kunt zeggen, elke bestuurder die zoveel te hard rijd is papiertje kwijt en terecht.
bigone schreef:Ik denk dat je weinig geruststellends kunt zeggen, elke bestuurder die zoveel te hard rijd is papiertje kwijt en terecht.
Shenavallie schreef:bigone schreef:Ik denk dat je weinig geruststellends kunt zeggen, elke bestuurder die zoveel te hard rijd is papiertje kwijt en terecht.
Zoals ik al eerder zei: het gaat niet om het geruststellen van wat de exacte uitslag is (een richtlijn is wel 'fijn' om te weten), maar voornamelijk hoe lang het duurt voordat deze persoon zich moet verantwoorden en dan de uitslag hoort. Er zijn geen ongelukken gebeurd, er is geen sprake van een aanrijding, het heeft plaatsgevonden op een stil stuk - wat ik heb begrepen - en er was geen sprake van baldadigheid of langdurig/vaak hard rijden. Alleen maar een kort stuk. Neemt niet weg dat het nog steeds niet handig is geweest, maar dat weet diegene nu wel.
Voor iedereen die toch zijn/haar mening wil blijven geven, ondanks dat daar niet om gevraagd wordt: de persoon in kwestie heeft voor zichzelf al besloten een volgende keer een auto op de testbank te zetten.
luuntje schreef:Hangt van de officier van justitie af.
Mijn man was zo stom om vorig jaar op de snelweg te hard,rond de 50 km p/u te hard te rijden.
Geen beginnend bestuurder meer, wel oliedom wat dit betreft.
Kostte €600 en 2 maanden rijbewijs kwijt.
Nogmaals hangt af van de officier van justitie.
Je moet voorkomen, krijgt een gesprek en dan wordt de straf bepaald.