Wat ons vandaag toch is overkomen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:16

Neem jij je kind mee in de winkel op een loopfiets?
Valt me mee dat het personeel dat toe liet.

Eerlijk, niet gaan winkelen met zulke kinderen, dan maar uitstellen en zorgen dat ze goed moe zijn en dan naar bed en daarna na de winkel, hebben ze een veel beter humeur.
Voor jezelf ook veel prettiger.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:34

Euh, ik doe dit ook hoor, mijn kleine donder (net 2 geworden) op de loopfiets (of met zijn eigen inimini-winkelkar) mee naar de winkel :=
Zo is er voor hem ook iets aan en loopt hij niet de hele tijd te jammeren of probeert hij zelf niet uit de winkelkar te klauteren, met alle gevolgen van dien.
Veel fijner winkelen voor én mama én zoontje op deze manier.

En daarbij, soms is het toch echt niet anders te plannen dan dat er naar de winkel moet gegaan worden. Ik probeer het natuurlijk ook altijd te vermijden met een kind dat moe is, maar soms kan het net even niet anders. En dan doe je je uiterste best om het goed te laten gaan natuurlijk, en gaat er dan net even iets mis, kan je commentaar wel missen, dan voel je je al k** genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:40

spatter schreef:
Neem jij je kind mee in de winkel op een loopfiets?
Valt me mee dat het personeel dat toe liet.

Eerlijk, niet gaan winkelen met zulke kinderen, dan maar uitstellen en zorgen dat ze goed moe zijn en dan naar bed en daarna na de winkel, hebben ze een veel beter humeur.
Voor jezelf ook veel prettiger.

Nou pardon hoor, het is niet dat ik uitgebreid aan het shoppen met ze ben.
En ja ik neem hem mee de winkel in met zijn loopfiets, want met de duowagen kan ik de Kruidvat niet in met al die smalle paadjes.
En soms moet je wat als je dingen nodig hebt, ga ook liever zonder kinderen een winkel binnen hoor!
De kids hadden een slecht humeur ja, juist bij hun werkt het goed om de deur uit te gaan dan, maar goed wat weet jij er nou van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:43

spatter schreef:
Neem jij je kind mee in de winkel op een loopfiets?
Valt me mee dat het personeel dat toe liet.

Eerlijk, niet gaan winkelen met zulke kinderen, dan maar uitstellen en zorgen dat ze goed moe zijn en dan naar bed en daarna na de winkel, hebben ze een veel beter humeur.
Voor jezelf ook veel prettiger.



Nou inderdaad... bij mijn ouders is het nooit zo uit de hand gelopen, en wij waren ook echt niet altijd even makkelijk...

_Nadia_

Berichten: 2652
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:52

Ik heb dr 8, en mijn kinderen mogen best op loopfietsen en hun step mee naar de winkel maar ze worden buiten de winkel neergezet, no way dat ik ze er mee naar binnen laat gaan.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:04

ooh dat heb ik een keer gehad toen ik nog bij een supermarkt was.
Ook zo'n kind met zo'n achterlijk fietsje. Kind ging er ook vandoor maar reed zo een hoekstapel in van gestapelde blikken. Kind viel gelukkig niet midden in de blikken maar ernaast, maar had ook zomaar eronder kunnen belanden..
Ik snap dat ook niet hoor :n gooi ze in een winkelwagentje, dan zitten ze veilig. Maar een loopfiets.. fietsen zijn verboden in de meeste supermarkten/winkelcentra/winkels, net als skeelers. Loopfietsen vallen daar imo ook onder.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:08

Ik vorige week:
Via UPS zou een pakket worden gebracht. Die stond gepland voor vorige week dinsdag. Bezorger was langsgeweest maar ik was niet thuis ivm werk. Had op maandag al gezien dat ze langskwamen, maar kon het toen nog niet aanpassen in my UPS.

Goed ik dus een briefje in de bus dat ze langsgeweest waren. Ik proberen te wijzigen maar die optie was niet beschikbaar :+ Dus zouden ze woensdag weer langskomen terwijl ik op werk was. Ik woensdag thuis, geen briefje, helemaal niks. Ik 's avonds inloggen, de zending was mislukt en ik kon of hem op een alternatieve dag, of een alternatief adres laten leveren of ophalen op een locatie in Utrecht (? := ik woon in Zoetermeer _O- ).
Alternatief adres aangeleverd, die van mijn ouders die thuis waren. Al een appje 's middags van mijn moeder dat ze nog steeds niet waren geweest. Afijn ik thuis komen, ligt er een briefje op de mat(bij mij thuis, niet bij mijn ouders) dat hij bij de buren is afgeleverd :+ Snappen jullie hem nog _o-

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:24

Tip voor moeders met een weglopende peuter.Aan een tuigje.Kind heeft het idee dat het los loopt en moeder heeft controle.mijn jongste heeft denk ik een jaar aan een tuigje gelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:56

Jeezz lekker aardig hier weer voor elkaar, gelukkig weet iedereen het weer beter!
Zelf zeker geen kinderen, dan kom je er wel achter.
Weet je dit is gewoon nog even een steek onder water geven, jammer dit.
Is dat nou echt leuk om iemand zich nog rotter te laten voelen als dat ze zich al voelt?
Ik heb mijn kids normaal gesproken altijd onder apel, ik doe mijn uiterste best om ze zo goed, netjes en beleefd op te voeden.
Geef alles op voor ze, voel mij elke dag onzeker of ik dingen wel goed doe, voel mij regelmatig zwaar k.ut vanwege struggles, maar probeer ondanks alles het beste van mijn dag te maken, elke dag weer, om er zelf bovenop te blijven maar vooral voor mijn kids.
Maar dat mensen zo ontzettend bot en lomp kunnen reageren zonder een idee te hebben Hoe ik mijn leven leid doet mij pijn, ik probeer alleen maar mijn best te doen...
Heel aardig hoor om iemand zich nog beroerder te laten voelen als dat het al is.

Blijkbaar is het wel normaal dat een wildvreemde mij mag zeggen dat ik het allemaal fout doe, want er word enkel op ingegaan op een loopfietsje in de Kruidvat waar je met geen mogelijkheid met een duowagen kan lopen, winkelwagentjes heeft de Kruidvat niet en ik ga mijn kind niet aan een tuigje doen alsof het een hond is, hij zit nergens aan, en blijft normaal gesproken altijd bij mij, dit is de 1e keer dat hij zoiets deed.
En oja voor de betweters, het personeel van de Kruidvat hier heeft er geen moeite mee dat hij zijn loopfietsje mee naar binnen neemt, dit heb ik een tijd geleden aan hun gevraagd namelijk en ze hebben er (hun woorden) geen verbod op in de winkel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-08-18 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:05

Je bedoelt toch niet mijn tuigje tip?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:16

Romy1234 schreef:
Jeezz lekker aardig hier weer voor elkaar, gelukkig weet iedereen het weer beter!
Zelf zeker geen kinderen, dan kom je er wel achter.
Weet je dit is gewoon nog even een steek onder water geven, jammer dit.
Is dat nou echt leuk om iemand zich nog rotter te laten voelen als dat ze zich al voelt?
Ik heb mijn kids normaal gesproken altijd onder apel, ik doe mijn uiterste best om ze zo goed, netjes en beleefd op te voeden.
Geef alles op voor ze, voel mij elke dag onzeker of ik dingen wel goed doe, voel mij regelmatig zwaar k.ut vanwege struggles, maar probeer ondanks alles het beste van mijn dag te maken, elke dag weer, om er zelf bovenop te blijven maar vooral voor mijn kids.
Maar dat mensen zo ontzettend bot en lomp kunnen reageren zonder een idee te hebben Hoe ik mijn leven leid doet mij pijn, ik probeer alleen maar mijn best te doen...
Heel aardig hoor om iemand zich nog beroerder te laten voelen als dat het al is.

Blijkbaar is het wel normaal dat een wildvreemde mij mag zeggen dat ik het allemaal fout doe, want er word enkel op ingegaan op een loopfietsje in de Kruidvat waar je met geen mogelijkheid met een duowagen kan lopen, winkelwagentjes heeft de Kruidvat niet en ik ga mijn kind niet aan een tuigje doen alsof het een hond is, hij zit nergens aan, en blijft normaal gesproken altijd bij mij, dit is de 1e keer dat hij zoiets deed.
En oja voor de betweters, het personeel van de Kruidvat hier heeft er geen moeite mee dat hij zijn loopfietsje mee naar binnen neemt, dit heb ik een tijd geleden aan hun gevraagd namelijk en ze hebben er (hun woorden) geen verbod op in de winkel.

Rustaaaaaagh.
ik geef er alleen maar mee aan dat als je het vaker doet, het gevaarlijk kan zijn. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd als ze ermee in een stelling rijden, kindjes zijn nu eenmaal niet zo handig en kletteren bijvoorbeeld zo een wijnrek in met alle gevolgen van dien.
Gewaarschuwd mens telt voor twee toch?

Anoniem

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:30

Daar ben ik mij echt wel van bewust maar waarom vinden mensen het nou altijd nodig iemand zich nog rotter te laten voelen als dat het al was?
Waarom kunnen mensen gewoon niet eens aardig voor elkaar zijn en een hart onder de riem steken?
Waarom realiseren mensen zich niet gewoon dat er meer aan de hand kan zijn en hebben ze gelijk maar vooroordelen?

Biebz

Berichten: 5505
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:36

Als ik eerlijk ben heb ik ook wel eens kinderen aangesproken in een winkel.
Kan best zijn dat ze normaal nooit zo zijn of dat moeder of vader even de dag niet hebben. Maar als een kind met een fietsje of speelgoed door de winkel rent (hierbij niet alleen mij maar ook andere omver loopt/rijd) en ik zie geen ouders of deze spreken het kind niet aan. Dan doe ik het.
Heb hierdoor ook wel eens boze ouders gehad :+

Snap zelf ook niet heel goed waarom die fietsjes mee moeten. Als ik moet oppassen wil de jongste hem ook altijd mee. Maar ik vond het zelf toen ik in de winkel werken echt helemaal niks. Dus het mag van mij niet. Eerste paar keer huilen maar nooit problemen als we even naar de winkel moeten.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:38

Wat ben ik toch blij dat ik geen kinderen heb, ik zie het helemaal voor me. Wat ik me dan afvraag, wat zou je doen als een wildvreemde tegen je zoontje zou zeggen: Naar je moeder jij en ophouden met huilen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:47

Biebz schreef:
Als ik eerlijk ben heb ik ook wel eens kinderen aangesproken in een winkel.
Kan best zijn dat ze normaal nooit zo zijn of dat moeder of vader even de dag niet hebben. Maar als een kind met een fietsje of speelgoed door de winkel rent (hierbij niet alleen mij maar ook andere omver loopt/rijd) en ik zie geen ouders of deze spreken het kind niet aan. Dan doe ik het.
Heb hierdoor ook wel eens boze ouders gehad :+

Snap zelf ook niet heel goed waarom die fietsjes mee moeten. Als ik moet oppassen wil de jongste hem ook altijd mee. Maar ik vond het zelf toen ik in de winkel werken echt helemaal niks. Dus het mag van mij niet. Eerste paar keer huilen maar nooit problemen als we even naar de winkel moeten.


Deze vrouw was niet eens in de winkel, sprak mij buiten aan om het feit dat mijn kind buiten op de stoep stond te krijsen terwijl ik 10 meter verderop op hem stond te wachten...
Dus dat heeft niks te maken met wat er in de winkel gebeurde

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:55

Kinderen, je krijgt er zóóóóó veel voor terug :')

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:56

Zit ik nou ineens in het 'bewust kinderloos' topic?

<CHECKT>

Nee....raar.....

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:57

Celiien schreef:
Ik vorige week:
Via UPS zou een pakket worden gebracht. Die stond gepland voor vorige week dinsdag. Bezorger was langsgeweest maar ik was niet thuis ivm werk. Had op maandag al gezien dat ze langskwamen, maar kon het toen nog niet aanpassen in my UPS.

Goed ik dus een briefje in de bus dat ze langsgeweest waren. Ik proberen te wijzigen maar die optie was niet beschikbaar :+ Dus zouden ze woensdag weer langskomen terwijl ik op werk was. Ik woensdag thuis, geen briefje, helemaal niks. Ik 's avonds inloggen, de zending was mislukt en ik kon of hem op een alternatieve dag, of een alternatief adres laten leveren of ophalen op een locatie in Utrecht (? := ik woon in Zoetermeer _O- ).
Alternatief adres aangeleverd, die van mijn ouders die thuis waren. Al een appje 's middags van mijn moeder dat ze nog steeds niet waren geweest. Afijn ik thuis komen, ligt er een briefje op de mat(bij mij thuis, niet bij mijn ouders) dat hij bij de buren is afgeleverd :+ Snappen jullie hem nog _o-


Koerierdiensten zijn echt verschrikkelijk soms :')

Popstra
Berichten: 13752
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:01

Ik zag dit topic en wil even vertellen wat ons afgelopen zaterdag is overkomen. Namelijk dat we op de terug weg naar huis in Duitsland 5 uur stil hebben gestaan op,de snelweg vanwege een vreselijk ongeluk. Dik 5 uur stil!! Dus niet stapvoets verder ofzo maar echt stil.Vanaf half 10 in de avond tot 3 uur in de nacht!! Mensen liepen over de weg, sliepen vanwege de warmte naast hun auto op een kleedje, kindjes die op de weg speelden....echt bizar. Op gegeef moment kwam er politie om roepen het nog zeker 2 uur ging duren. Toen ging bijna iedereen maar slapen. Werd het gewoon stil en pik donker. Je zag alleen het verkeer op de andere baan voorbij razen. Tot de politiewerk langs kwam met de mededeling we baan voor baan konen verder rijden. Ik heb nog nooit zo een gekke situatie mee gemaakt.
Ze sluiten de weg dus volledig af tot ze alles maar dan ook alles tot de laatste kruim hebben opgeruimd. Er stonden alleen nog werk lui het wegdek te asfalteren want er was een flinke beschadiging in gekomen door de brandende auto's. Dit ongeluk had helaas 2 mensen levens geëist en 4 zwaar gewond.
We hebben 15 uur over de reis gedaan waar we normaal 8 uur over doen.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:02

Snap dat het op zo'n moment best sneu is hoor Romy1234. Ik ben altijd mega geïrriteerd door krijsende kids in (of buiten) de winkel, maar heb dan ook altijd wel een beetje medelijden met de ouders. Als ze proberen in te grijpen tenminste.


Vandaag weer iets meegemaakt: buurvrouw kwam naar me toelopen omdat één van hun hondjes kreupel leek te lopen (ik ben dierenartsassistente dus als ze iets niet vertrouwen of vragen hebben mbt de dieren komen ze naar mij toe). Ik vroeg in eerste instantie al of de nagels misschien niet te lang waren, maar dit kon niet want eergisteren waren ze naar de trimmer geweest en daar waren de nagels bijgeknipt, want zelf durven ze er niet aankomen. Klopte ook, want ik had het wagentje van het mobiele trimsalon voor de deur zien staan van de week.

Goed, hondje gaan halen en bekeken. Toch maar even naar de nagels gekeken en wat bleek: de trimster was gewoon vergeten bij beide voorpootjes de vijfde klauwtjes te knippen, en bij ééntje was die dus ingegroeid. Vandaar ook het gevoeliger/kreupel lopen... Kan er met mijn verstand er niet bij dat een bekende en niet goedkoop trimsalon zoiets kan vergeten, zeker als een klant expliciet vraagt om de nagels na te kijken en te knippen. De andere twee hondjes meteen ook gecontroleerd en daar was het ook raak :n

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:06

Popstra schreef:
Ik zag dit topic en wil even vertellen wat ons afgelopen zaterdag is overkomen. Namelijk dat we op de terug weg naar huis in Duitsland 5 uur stil hebben gestaan op,de snelweg vanwege een vreselijk ongeluk. Dik 5 uur stil!! Dus niet stapvoets verder ofzo maar echt stil.Vanaf half 10 in de avond tot 3 uur in de nacht!! Mensen liepen over de weg, sliepen vanwege de warmte naast hun auto op een kleedje, kindjes die op de weg speelden....echt bizar. Op gegeef moment kwam er politie om roepen het nog zeker 2 uur ging duren. Toen ging bijna iedereen maar slapen. Werd het gewoon stil en pik donker. Je zag alleen het verkeer op de andere baan voorbij razen. Tot de politiewerk langs kwam met de mededeling we baan voor baan konen verder rijden. Ik heb nog nooit zo een gekke situatie mee gemaakt.
Ze sluiten de weg dus volledig af tot ze alles maar dan ook alles tot de laatste kruim hebben opgeruimd. Er stonden alleen nog werk lui het wegdek te asfalteren want er was een flinke beschadiging in gekomen door de brandende auto's. Dit ongeluk had helaas 2 mensen levens geëist en 4 zwaar gewond.
We hebben 15 uur over de reis gedaan waar we normaal 8 uur over doen.


Dat is dan een behoorlijk ongeluk geweest, in Duitsland zijn ze meestal erg snel met opruimen.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:08

Romy1234 schreef:
Deze vrouw was niet eens in de winkel, sprak mij buiten aan om het feit dat mijn kind buiten op de stoep stond te krijsen terwijl ik 10 meter verderop op hem stond te wachten...
Dus dat heeft niks te maken met wat er in de winkel gebeurde


Pff, moeten ze bij mij niet proberen. Over het algemeen zijn die van mij braaf. Maar het kan goed zijn dat ze af en toe even wat grenzen uit proberen. En ja, dan kunnen ze luidruchtig en vervelend zijn. Het is aan mij om ze te corrigeren. Niet om aan iemand anders om daar weer wat van te vinden (nouja, dat mogen ze best, maar hou dat lekker voor je) En dat kan betekenen dat ik ze ergens laat huilen (even) en niet er op in ga/corrigeer. Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is, maar je er op dat moment op in gaat is het de volgende keer weer raak en misschien zelf erger.

Heb ook al wel eens in een winkel gestaan met een kind tussen mijn benen geklemd (kind lag op de grond zeg maar) omdat hij/zij niet bij me wilde blijven met het betalen. Kind huilde/gilde hier wel niet bij (was wel aan het proberen weg te komen) maar heb geen opmerkingen gekregen.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:09

nynke55 schreef:
Popstra schreef:
Ik zag dit topic en wil even vertellen wat ons afgelopen zaterdag is overkomen. Namelijk dat we op de terug weg naar huis in Duitsland 5 uur stil hebben gestaan op,de snelweg vanwege een vreselijk ongeluk. Dik 5 uur stil!! Dus niet stapvoets verder ofzo maar echt stil.Vanaf half 10 in de avond tot 3 uur in de nacht!! Mensen liepen over de weg, sliepen vanwege de warmte naast hun auto op een kleedje, kindjes die op de weg speelden....echt bizar. Op gegeef moment kwam er politie om roepen het nog zeker 2 uur ging duren. Toen ging bijna iedereen maar slapen. Werd het gewoon stil en pik donker. Je zag alleen het verkeer op de andere baan voorbij razen. Tot de politiewerk langs kwam met de mededeling we baan voor baan konen verder rijden. Ik heb nog nooit zo een gekke situatie mee gemaakt.
Ze sluiten de weg dus volledig af tot ze alles maar dan ook alles tot de laatste kruim hebben opgeruimd. Er stonden alleen nog werk lui het wegdek te asfalteren want er was een flinke beschadiging in gekomen door de brandende auto's. Dit ongeluk had helaas 2 mensen levens geëist en 4 zwaar gewond.
We hebben 15 uur over de reis gedaan waar we normaal 8 uur over doen.


Dat is dan een behoorlijk ongeluk geweest, in Duitsland zijn ze meestal erg snel met opruimen.


Ik ken het ook niet anders dat ze bij grotere ongevallen de hele weg afzetten. Zo heb ik ooit geluk gehad net naast een afslag te staan. File was ook stilstaand (weg was afgesloten) en totaal 10 km lang. Heb de afslag genomen en ben geheel binnendoor gegaan (zie ook nog eens wat)

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:09

Romy1234 trek het je niet te veel aan. Ik kan me voorstellen dat je je kinderen soms achter het behang kunt plakken als ze zich misdragen in het openbaar en dat het dan net even te veel is als anderen zich ermee gaan bemoeien. En ongevraagde opvoedkundige tips lijken me in dit topic ook niet echt op hun plek (ik ben ook bewust kinderloos trouwens maar dat terzijde).

Popstra dat is heftig. Hadden wij ook een tijdje geleden toen we naar Engeland gingen, maar dan hier in NL. Ik vind ongelukken sowieso altijd erg naar, maar als er slachtoffers vallen, denk ik altijd direct aan de nabestaanden die moeten horen dat hun geliefde er niet meer is, en aan het feit dat ik of mijn partner daar ook hadden kunnen liggen. Brrr ...

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:15

Riddershow schreef:
Romy1234 schreef:
Deze vrouw was niet eens in de winkel, sprak mij buiten aan om het feit dat mijn kind buiten op de stoep stond te krijsen terwijl ik 10 meter verderop op hem stond te wachten...
Dus dat heeft niks te maken met wat er in de winkel gebeurde


Pff, moeten ze bij mij niet proberen. Over het algemeen zijn die van mij braaf. Maar het kan goed zijn dat ze af en toe even wat grenzen uit proberen. En ja, dan kunnen ze luidruchtig en vervelend zijn. Het is aan mij om ze te corrigeren. Niet om aan iemand anders om daar weer wat van te vinden (nouja, dat mogen ze best, maar hou dat lekker voor je) En dat kan betekenen dat ik ze ergens laat huilen (even) en niet er op in ga/corrigeer. Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is, maar je er op dat moment op in gaat is het de volgende keer weer raak en misschien zelf erger.

Heb ook al wel eens in een winkel gestaan met een kind tussen mijn benen geklemd (kind lag op de grond zeg maar) omdat hij/zij niet bij me wilde blijven met het betalen. Kind huilde/gilde hier wel niet bij (was wel aan het proberen weg te komen) maar heb geen opmerkingen gekregen.


En dat was dus mijn vraag aan Romy. Jij lost het liever zelf op en ik zou ook niet snel iets tegen een vreemd kind zeggen (op die ene keer na, toen een kind met bordjes op elkaar aan het timmeren was en moeders in geen velden of wegen te bekennen was.) Daarentegen luid het spreekwoord: vreemde ogen dwingen, en kan een buitenstaander soms gemakkelijker tot een drammend kind doordringen dan de ouders. In sommige volksbuurten worden de kinderen door de hele wijk opgevoed en bij sommige culturen ook. Hier is het blijkbaar notdone. Waarom eigenlijk niet?