Rare internetproblemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Rare internetproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 17:55

Toestraks viel het internet even weg. Router gereset. Nu werken bij zowel broer als mij alleen de internet tabbladen die voor de uitval geopend waren. Willen we iets anders openen of een game opstarten krijgen we melding dat er geen internet verbinding is (maar ik kan gewoon youtube kijken aangezien die open was)

Op telefoon/tablet geen problemen. Router nog een keer gerestart. Alle kabels gecontroleerd maar tevergeefs.
Iemand ervaring hiermee en hoe dit op te lossen?

Stephanie_86

Re: Rare internetproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:06

En even opnieuw opstarten? Dat doe ik altijd als er iets niet werkt

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 18:08

Bedoel je router of pc? Router is al twee keer opgestart, pc meerdere malen en aangezien broer hetzelfde probleem heeft ligt het daar niet aan. Ook allebij virusscan gedaan maar niks te vinden.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:11

Ow.. dan zou ik het ook niet weten

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 18:15

Uit en aanzetten is het eerste wat je doet :D

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:20

Hikarii schreef:
Uit en aanzetten is het eerste wat je doet :D

Nou.... mijn vriend gaat altijd de meest ingewikkelde dingen doen en dan moet ik zeggen is hij al opnieuw opgestart??
Nee dus Haha

Dus vandaar dat ik t zei, niet iedereen gaat meteen opnieuw opstarten Haha

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:22

Even kijken of er een storing is bij jou in de buurt. Soms ligt het daaraan. En het kan lang duren voordat de provider meldt dat er storing is, dus via een algemene storingswebsite kijken wil weleens helpen. Als je Google op storing + naam provider kun je die website vinden

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:25

Croo schreef:
Even kijken of er een storing is bij jou in de buurt. Soms ligt het daaraan. En het kan lang duren voordat de provider meldt dat er storing is, dus via een algemene storingswebsite kijken wil weleens helpen. Als je Google op storing + naam provider kun je die website vinden

Maar dan zouden gsm en tablet ook niet op internet kunnen.

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:50

Kmbrly schreef:
Croo schreef:

Maar dan zouden gsm en tablet ook niet op internet kunnen.

Nee, dat is waar. Ik had niet begrepen dat die wel op internet konden. Heb je er nu nog last van met de computers? Anders zou het kunnen zijn dat er een ip conflict is. Je zou dan kunnen proberen om 'probleemoplossing voor netwerken' te kunnen uitvoeren, staat ergens bij je internetinstellingen.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 11:42

Er is wel een storing maar dat gaat over de complete mediabox doe af e toe helemaal uit zou vallen. En dat duurt al een week volgens ziggo. Echter tot gister geen last van gehad en dan weer zouden niet een bepaald aantal sites moeten werken..

Probleemoplossing gedaan maar niks uitgehaald. Alleen dat de site wel online is maar dat hij niet opgehaald kan worden.

Vannochtend was er even voor een uurtje oid niks aan de hand maar helaas is de heisa weer begonnen..

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:49

Misschien helpt het om in taakbeheer te kijken of er bij processen nog iexplorer.exe (als je internet explorer gebruikt) open staan, deze even beeindigen en dan opnieuw internet op te starten. Werkt een andere browser ook niet? :)

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:50

start je modem/router tegelijk opnieuw op?
Probeer anders beide eens van de stroom te halen, dan eerst het modem opnieuw op te starten tot deze online is en daarna de router aan te zetten. Vaak wil de router het IP adres niet goed ophalen als modem nog niet totaal is opgestart :)