Dresscode lounge suit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Dresscode lounge suit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 12:45

:wave:

Volgende week hebben mijn vriend en ik een redelijk chique receptie op een mooie locatie en er is dus een dresscode. Als ik ergens niet mee overweg kan, zijn het dresscodes en ik weet dus niet wat voor soort jurk passend is. Ik heb gezocht op internet, maar de een zegt dat een little black dress kan, de andere zegt dat het over de knie moet zijn of dat lange jurken ook kunnen. Wel een mouwtje of geen mouwtje? I am lost :+

Ik had laatst bij de C&A wel een mooie jurk gezien, maar toen wist ik nog niet dat ik hier heen ging, dus die heb ik toen niet gekocht. De bovenkant was zwart en de rok was gebloemd met grote bloemen. Helaas kan ik hem op de website ook niet meer vinden.

Maar goed, ik zoek nu dus een jurkje wat past binnen de dresscode lounge suit, eventueel met bijpassende schoenen. Ik weet niet of ballerina's ook okay zijn binnen deze dresscode, maar op hakken is niet mijn sterkste punt. Ik heb wel een eisenlijstje:
- geen lange jurk
- het liefst met een printje
- niet effen zwart
- het liefst iets want onder de borst wat strakker zit en dan wijder uitloopt
- ik ben blond, dus zalmkleuren en andere lichte kleuren staan mij over het algemeen niet zo goed

Aangezien ik verder bijna nooit jurken draag, heb ik geen zin om er €100 aan uit te geven, dus ik zoek iets wat meer bij een studentenbudget past (max. €70 als hij écht mooi is).

Dus bokt, help, wat moet ik aan? :+

Keet

Re: Dresscode lounge suit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:56

Kijk eens bij bonprix bijvoorbeeld. Die hebben veel jurkjes die bij je wensen passen.
Of succubus of top vintage bijvoorbeeld.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:08

lounge suit is een mooie informele kleding, dus geen specifieke eisen er aan. Hoeft niet lang, mag ook kort, maar gewoon netjes afgekleed. Mag ook een broekpak zijn, of een mantelpakje bijvoorbeeld. Ook niet te chique, een gewoon mooi net jurkje is prima.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:11

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 13:18

Bonprix had ik wel op gekeken, maar niet echt iets gevonden. Topvintage is echt een hele leuke website, bedankt!
https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... n-sky-blue
Zou zoiets dan kunnen of is dit te zomers? De receptie begint om 18.30 en duurt tot ongeveer 23:00, geloof ik.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:24

Dat lijkt mij prima :)

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:29

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:05

Citaat:
Misschien heb je hier iets aan :) https://www.dresscodes.nl/dresscode-lounge-suit/

deel van de tekst uit de link:

Kledingvoorschriften
blablabla...... Als vrouw kun je het beste voor nette schoenen kiezen met een hak van minimaal vijf centimeter.

_-:(
Sorry, maar dit is echt belachelijk. Net alsof zomaar iedereen op hakken kan lopen en dan ook nog minimaal 5!!! centimeter.
Blij dat ik er niet heen hoef. Sterkte TS! Y;(

(ps, dit is dus een reactie op de voorschriften in de link, niet naar frummels)
edit; ik zou uph mijn allstars aan doen ~~}>
Laatst bijgewerkt door Taucha op 06-06-18 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 14:08

zanakuzies schreef:
deze heb ik pasgeleden gekocht, heel fijn jurkje!!

https://shop.mango.com/nl/dames/jurken- ... familia;32

Hmm, die is mij rond de borsten toch echt te open, het moet wel netjes zijn. Het is een Brits-Duits iets, dus het moet iets conservatiever :')

Taucha, ik kan inderdaad ook niet op hakken lopen. Laatste keer dat ik hakken aan had is ongeveer twee jaar geleden en dat waren lage hakjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:18

Vrouwen verplicht op hakken is ook wel erg gedateerd en traditioneel, ik kan me bijna niet voorstellen dat er tegenwoordig nog bruiden zijn die echt eisen dat hun vrouwelijke gasten op hakken komen. Ik ben 1.88 en daarmee al 10 cm langer dan mijn vriend en loop sowieso écht niet graag op hakken, dus naar dit soort gelegenheden trek ik (nette) loafers aan of andere mooie platte schoenen. Er zit nog een heel scala aan schoenen tussen sneakers en hakken gelukkig.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:55

Tja... dresscode..
Ik neem aan dat je er niet uitgegooid wordt als je je níet aan de dresscode houdt

Dus
Koop vooral iets waar jij je prettig in voelt, wat jíj mooi vind en wat jíj ook na deze gelegenheid nog eens kunt dragen.

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:08

Ik ken het probleem. Dresscode is 'chic maar gezellig' en wat je daar dan mee moet? Uiteindelijk geëindigd bij een kanten jurkje van zalando. Heb je daar al gekeken? Ik vond hun assortiment heel breed.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:40

lotthje schreef:
Ik ken het probleem. Dresscode is 'chic maar gezellig' en wat je daar dan mee moet? Uiteindelijk geëindigd bij een kanten jurkje van zalando. Heb je daar al gekeken? Ik vond hun assortiment heel breed.

Welke als ik vragen mag?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 17:03

iirrssjjee schreef:

Hmm, die vind ik dus allemaal te donker en de meeste zijn er niet in mijn maat :+
Het is de viering van de verjaardag van Queen Elizabeth II, dus het mag wel feestelijk zijn.

http://www.haz.de/Hannover/Fotostrecken ... en#chart=1

Punz, ik word er misschien niet uit gegooid, maar ik voel me er zelf niet prettig bij als ik me niet aan de dresscode hou ;)
Dit is een link naar de foto's van vorig jaar, om een beetje een idee te geven.

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:57

Iris82 schreef:
lotthje schreef:

Welke als ik vragen mag?

Ik kreeg hem vandaag binnen, bleek helemaal geen kant te zijn en enorm flets, maar ik zal hem even voor je zoeken! Mijn zoektocht gaat dus ook nog weer door *zucht*

Edit: hmm, kan hem niet meer vinden. 17 paginas doorgespit. Als je het graag wil weten kan ik je morgen een pb doen met foto?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 20:46

Nou, ik heb een jurkje gekocht! Bij de C&A uiteindelijk. Helaas wel iets boven budget, maar dan doe ik hem ook weer aan als ik mijn diploma ontvang :)
Voor erbij heb ik zwarte hakjes en een zwarte clutch.

Let niet op de slechte foto trouwens. Ik kan hem op de website niet vinden en deze is naar vriendinnen gegaan om te keuren :+
Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:09

Leuk!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 19:40

Zeker leuk!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 19:48

Bekend jurkje dees, hij is leuk!