Omdat ik in april gestopt ben met mijn opleiding en in augustus begin met m'n nieuwe opleiding zit ik thuis . Ik dacht dat het daarom verstandig was om gewoon een baan te zoeken en iig te werken tot mijn nieuwe opleiding en misschien dat te combineren met mijn opleiding. Ik ben gaan solliciteren totdat ik ineens een berichtje kreeg van een goede vriendin dat ze bij haar nog mensen zochten. Ik ben daar op gesprek geweest, goed gesprek gehad uiteindelijk kwam de laatste vraag, of ik wou bezorgen. Ze hebben daar alleen scooters en ik heb geen rijbewijs, ik heb daarom gezegd dat ik niet wil bezorgen omdat ik geen rijbewijs heb. Dat was allemaal prima volgens hem en ik kon meteen de week daarop beginnen. Toen ik mijn eerste werkdag had kwam ik ruim op tijd binnen en merkte ik dat het heel druk was, ik ben me gaan omkleden en toen ik naar binnen liep kwam hij al meteen naar me toe met de mededeling dat ik moest gaan bezorgen. Ik heb aangegeven dat ik al met mijn sollicitatie verteld heb dat ik geen rijbewijs heb en daarom niet wou bezorgen. Dat maakte hem niks uit, ik moest bezorgen van hem. Mijn vriendin stond erbij en die heeft gezegd dat als ik een ongeluk krijg ik niet verzekerd ben. Dat maakte hem niks uit. Uiteindelijk na 10 minuten lang aangeven dat ik niet ga bezorgen was het prima en is iemand anders gaan bezorgen. De hele dag hing er een vervelende werksfeer, hij was tegen iedereen aan het schreeuwen omdat het niet snel genoeg ging. Toen we klaar waren met werken hoorde ik van m'n vriendin dat dit zwart werk is en dat zij na 1 jaar werken nog steeds geen contract heeft. Ik heb besloten om niet verder te gaan ook doordat ik nog andere sollicitaties had en nou niet echt het geld nodig heb. Het was voor mij een fijne oplossing om niet de hele dag thuis te zitten maar ik heb donderdag nog een gesprek dus ik hoop dat daar iets uit komt.
Nu was mijn vraag of ik dit ergens moet melden of dat ik het beter kan laten rusten?
Bedankt voor het lezen van m'n verhaal.