Iedereen wil mijn mailadres...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Iedereen wil mijn mailadres...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 13:47

Soms kijk ik weleens bij mijn inloggegevens voor mijn Outlook account maar de laatste paar dagen is het wel heel erg raak. Blijkbaar wil de halve wereld inbreken in mijn arme hotmail account. De laatste paar weken al ruim 12 pogingen die gelukkig allemaal gelukt zijn omdat ik 2 step authentication heb ingeschakeld. Alleen zowat elke dag probeert wel een hacker in mijn account te komen en daar gaan wel mijn haren van omhoog staan. Wat kan ik verder aan doen, want ze hadden al even mijn Ubisoft en Rockstar account gehackt, waarbij die laatste succesvol was. Even. Inmiddels is die weer normaal en onthackt. Om het zo maar eens te zeggen. Ook paswoord veranderd ect ect...

Maar hoe komen die lui toch aan mijn mailadres?! En hoe kom ik van die vreemde inlogpogingen af?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:52

Voer je je mailadres te pas en te onpas in op het internet? (Om je ergens voor aan te melden, winacties, formulieren invullen etc)
Daarnaast, hoe oud is je hotmail account al? Hoe ouder de account hoe meer kans dat ze ergens wel een keer aan je mailadres komen. Heb je geen virus oid op je computer opgelopen?

Yessy

Re: Iedereen wil mijn mailadres...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:57

Hoe kun je dat zien in outlook/hotmail? Ik ben nu wel benieuwd naar m'n eigen account!

Ik weet niet wat normale getallen zijn voor emailadressen, maar ik weet dat de IT op het werk honderden of soms zelfs duizenden aanvallen per dag te verduren krijgt op hun systemen. Dus enkele pogingen per week op een ouder mailadres lijkt me niet per se raar.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:04

Yessy schreef:
Hoe kun je dat zien in outlook/hotmail? Ik ben nu wel benieuwd naar m'n eigen account!

Ik weet niet wat normale getallen zijn voor emailadressen, maar ik weet dat de IT op het werk honderden of soms zelfs duizenden aanvallen per dag te verduren krijgt op hun systemen. Dus enkele pogingen per week op een ouder mailadres lijkt me niet per se raar.

Ik heb er op mijn e-mailadres misschien 2 per jaar, en die e-mail is al 10+ jaar in gebruik.

TS check even waar dat e-mailadres allemaal geregistreerd staat en waar je het voor gebruikt en pas daar ook even de wachtwoorden aan. Een viruscheck is ook geen overbodige luxe. Blijft het dan toch aanhouden dan zou ik er persoonlijk voor kiezen om van e-mailadres te veranderen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 14:15

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 14:19

Memories schreef:
Voer je je mailadres te pas en te onpas in op het internet? (Om je ergens voor aan te melden, winacties, formulieren invullen etc)
Daarnaast, hoe oud is je hotmail account al? Hoe ouder de account hoe meer kans dat ze ergens wel een keer aan je mailadres komen. Heb je geen virus oid op je computer opgelopen?

Mijn hotmail account is alweer flink wat jaartjes oud, en nee ik heb geen virussen op mijn peeceetje. Ook standaard Windows Defender aan die me al heel wat keren hebt gered!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:30

Jezzi schreef:
Yessy schreef:

Ik heb er op mijn e-mailadres misschien 2 per jaar, en die e-mail is al 10+ jaar in gebruik.

TS check even waar dat e-mailadres allemaal geregistreerd staat en waar je het voor gebruikt en pas daar ook even de wachtwoorden aan. Een viruscheck is ook geen overbodige luxe. Blijft het dan toch aanhouden dan zou ik er persoonlijk voor kiezen om van e-mailadres te veranderen.

Ik heb dit ook. Van emailadres veranderen vind ik geen optie want dan kunnende goeden me ook niet meer bereiken.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:34

CoonArt schreef:
Yessy schreef:

https://account.live.com/Activity hier

Dank je! Afgelopen 1,5 week is er bij mij niets gebeurd en dit is een account uit (denk ik) 2000 ongeveer. Ik zou het op die 2-staps verificatie laten en hopen dat men het vanzelf opgeeft..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 14:36

2-step heb ik op mijn Rockstar account en Outlook account... En op mijn Ubisoft account.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 14:40

anjali schreef:
Ik heb dit ook. Van emailadres veranderen vind ik geen optie want dan kunnende goeden me ook niet meer bereiken.

Neenee dat doe ik niet, ben ik gelijk vrees ik al mijn contacten kwijt en moet ik op fora alles weer dingen instellen...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:55

Je emailadres staat waarschijnlijk in een lijst n.a.v. die eerdere hacks. Die hackpogingen zullen geautomatiseerd gaan, een algoritme wat gewoon die hele lijst telkens afgaat in de hoop succesvol binnen te komen op die mailadressen. Niet een persoon die het op jou gemunt heeft dus, gewoon pech dat jouw email tussen die duizenden anderen terecht is gekomen. Denk niet dat je daar iets aan kunt doen, behalve zorgen voor een sterk (lang) wachtwoord en die om de zoveel tijd wijzigen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:58

mss ben ik naief,maar wat hebben ze er eigenlijk aan om een simpel Hotmail adres te kraken?

hier ook een Hotmail adres die al een kleine 20 jaar gebruikt wordt,geen idee of hij ooit gehackt is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:08

Ik hoorde onlangs een verhaal van indentiteitsfraude door een gekraakt hotmail adres. Die persoon had via de mail een kopie van zn paspoort doorgestuurd, evenals zn rekeningnummer was ook wel ergens in de mail te vinden. Er zijn o.a. meerdere telefoon-abbo's afgesloten en nog veel meer ellende met die gegevens in de korte tijd tot hij er achter kwam..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:30

tengeltje11 schreef:
mss ben ik naief,maar wat hebben ze er eigenlijk aan om een simpel Hotmail adres te kraken?

Zat mensen die zo'n simpel hotmailadres gebruiken om al hun bankzaken en online aankopen te regelen. ;) Daar kunnen ze dan misbruik van maken. Spullen bestellen in jouw naam bijvoorbeeld, inloggen bij je internetbankieren, mensen online oplichten via jouw mailadres. En als je inderdaad een kopie van je ID op de mail hebt staan ben je helemaal de klos. :=

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:43

Ik heb nog een @msn.com e-mail maar deze heb ik een paar jaar geleden kunnen koppelen met google accounts. Werd ik een paar weken terug dus wakker omdat ik diverse smsjes binnenkreeg dat iemand mijn account probeerde te hacken.

Gelijk ingegrepen, ip gemeld, en aangegeven dat ik op een andere ip adres (uitzondering bij enkele vriendinnen en op mijn werk) eerst een code via sms toegestuurd moet krijgen. Vanaf dat punt eigenlijk geen problemen.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:48

Toevallig een tijdje terug mijn certificitering voor informatiebeveiliging gehaald.

https://www.youtube.com/watch?v=sCMotoEV3TY dit filmpje is echt superinteressant en handig om te weten hoe hackers wachtwoorden kraken. Is al oud maar de methodes worden nog altijd gebruikt.

En alle voorbeelden die hier gegeven worden, worden in de praktijk echt op enorme schaal toegepast door internet criminelen. Echt absurd waarvoor ze gehackte e-mailadressen misbruiken. Ook daar is veel over te vinden op youtube.

Ik zou zorgen dat je je wachtwoorden in ieder geval allemaal aanpast naar moeilijker te kraken wachtwoorden (zie filmpje).

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 19:20

Al een aardige waslijst...

Afbeelding