Wel of niet verhuizen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Wel of niet verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 06:02

Beste bokkers,

Raar tijdstip om een topic aan te maken, maar ik ben wakker met een baby op mijn buik dus daar gaan we maar 8-).

Ik ben al een tijd niet meer van het persoonlijke op bokt zetten, maar ik heb nu toch echt wat advies en een hart onder de riem nodig denk ik.

Vorig jaar rond deze tijd waren we erover uit dat we wilden verhuizen: het huis waarin we woonden vonden we fijn, maar we wilden toch verhuizen naar een meer toekomstproof huis (waar we minimaal 10 jaar wilden wonen).

Dit wegens werk afstand van mijn man, afstand naar mijn paard en, het belangrijkste, een goede basisschool voor onze zoon.

Ons huis was binnen 2 weken verkocht en de huizenmarkt was ineens een gekkenhuis.

Uiteindelijk toch een huis kunnen kopen op inschrijving dmv het hoogste bod.
Volledig opknapproject, maar grote tuin, kindvriendelijke buurt, dichterbij man’s werk, mijn paard en veel basisscholen.

Een week na de sleutel kwamen we erachter dat ik zwanger was. Zeer welkom, alleen ook onverwachts omdat we al een jaar lang wilden en het even geparkeerd hadden.

Door alle verbouwings- en verhuizingsstress (tijdelijke woonadressen etc), een peuter die het er moeilijk mee had, complicaties in de zwangerschap ging het al snel niet goed met mij.

Wegens depressie/vermoeidheid en later bekkeninstabiliteit zat ik al vanaf 14 weken thuis. In een klusproject, waar ik niet eens een verfkwast op kon tillen.

Needless to say, ik voelde me verschrikkelijk opgesloten.

Nu onze baby er is, voel ik mij eindelijk weer de oude.

Maar de negatieve gevoelens over het huis gaan niet weg. Ik denk minimaal 5 keer per dag met heimwee terug aan ons oude huis en buurtje.

Afgezien van de gevoelens, komt er ook bij kijken dat ik mijn werk kwijt raak wegens reorganisatie.
Dat ik het huis te klein vind nu met twee kids, we wilden eigenlijk een dakopbouw doen maar wegens bovengenoemde reden durven we dat financieel niet aan.

Ook bevalt de buurt me niet zo goed, het is zeker kindvriendelijk maar voor mij iets te; heel veel geluid van kinderen die de hele dag voor onze deur spelen (op zich top natuurlijk), maar ook die belletje trek doen, heel vaak komen vragen of ons zoontje komt spelen (hij is 3 en de andere minimaal 6, dus hij kan nog niet alleen mee), ongevraagd ons erf opkomen.

Om dit lange verhaal samen te vatten:

- constant heimwee naar mijn oude huis (dit omdat ons vorige huis van binnen grotere en luxere was, goedkopere regio)
- negatieve gevoelens in het huis
- te drukke buurt voor mij persoonlijk

Uiteraard zijn er ook positieve puntjes:
- hele grote tuin
- parkeren op eigen terrein
- kan op meerdere manier flink uitgebouwd worden (maar kost momenteel teveel geld)
- dichtbij bos en strand, werk man en paard

Als we zouden verhuizen, zou het waarschijnlijk toch naar de goedkopere regio zijn.
Dus weer meer reistijd voor mijn man, naar mijn paard, maar minder financiele druk en meer ruimte en luxe (in huis dan, zo’n tuin als deze vind je zelden).

Welke bokkers kunnen mij een spiegel voorhouden? Want het blijft maar malen in mijn hoofd.

Sorry voor het lange verhaal! Heb geprobeerd het beknopt te houden.

KimD

Re: Wel of niet verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 06:22

Ik zou het zeker nog een kans geven, dat je dit gevoel bij dit huis hebt komt ook mede door alles wat je afgelopen jaar hebt meegemaakt denk ik.

Die uitbouw hoeft ja niet meteen, het is misschien een beetje behelpen met twee kinderen, maar er komt ook weer een tijd dat jij gewoon een baan hebt en dus waarschijnlijk die financiële ruimte om een uitbouw te maken er ook weer komt. :)

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 06:23

De drukte went, en als je oudste 5 is ga je die andere kinderen waarderen. Het is zo fijn speelkamaraadjes te hebben waarvoor je niet in de auto moet (je hebt ook je jongste nog).
Kun je met de buurkinderen een afspraak maken over dat ze alleen in de tuin mogen als jullie ook buiten zijn? Of bepaalde tijd/ dag? Met 6 jarigen is best wat af te spreken hoor.
Kijk het dan een poosje aan.
Minder reistijd is zo heerlijk als je 2 jonge kinderen hebt, je hebt altijd al tijd te kort, dat wat je wint kun je voor jezelf nemen en bv in je paard stoppen.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 06:30

Ik heb het ook gehad, en nog steeds heimwee naar mijn geboorteplek, maar naar mate het huis meer thuis werd ging het beter....
Probeer je huis je thuis te maken, en kinderen hebben speel genootjes nodig en dat ga je straks idd waarderen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 07:19

Ik zou sowieso wachten tot je uit de hormonen bent :o die beïnvloeden je en kunnen je impulsief maken.
Misschien als je ontzwangerd bent na een jaar, kijk je er heel anders tegenaan :o

Is het niet het feit dat het niet af is? Dat je daarom verlangt naar een af huis? Ik herken dat iig heel erg vanuit toen ik zelf zwanger en doodziek in een verbouwing zat, ik dacht dat ik gek werd en zou ook bijna de boel te koop zetten en een kant en klaar huis kopen :+

En heb onder invloed van hormonen dingen gedaan die ik nu absoluut niet zou doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 07:22

Als ik het zo lees vraag ik me af in hoeverre je je verdiept hebt in dit huis en de wijk en of je dit wel echt wilde. Je wilde een toekomstgericht huis, maar vindt dit nu al te klein. Had je dan je wensen en eise goed op orde? Geluid in de wijk had je kunnen checken door er op willekeurige momenten eens doorheen te rijden.
Ik zou het huis zeker nog een kans geven. En mocht je wel verhuizen zorg dan dat jullie eerst op orde hebben wat jullie wel en niet willen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 07:55

Ik hoor veel zaken die je met een klein beetje moeite kan veranderen. Zorg ervoor dat er een hekje komt zodat je niet iedereen op je erf hebt lopen, en hang desnoods een dummy camera bij de voordeur op tegen het belletje lellen.

Bestaat de mogelijkheid niet om de woonkamer eens onder handen te nemen met een likje verf en wat nieuwe spulletjes? Dan begin je als het ware met een kleine nieuwe start en kun je proberen er je eigen huis van te maken?

Verder ga ik mee met de tip om ervoor te zorgen dat alle zwangersschapshormonen uit je lichaam zijn zodat je echt een goede beslissing kan maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:48

Goof schreef:
Als ik het zo lees vraag ik me af in hoeverre je je verdiept hebt in dit huis en de wijk en of je dit wel echt wilde. Je wilde een toekomstgericht huis, maar vindt dit nu al te klein. Had je dan je wensen en eise goed op orde? Geluid in de wijk had je kunnen checken door er op willekeurige momenten eens doorheen te rijden.
Ik zou het huis zeker nog een kans geven. En mocht je wel verhuizen zorg dan dat jullie eerst op orde hebben wat jullie wel en niet willen.

Dat vraag ik me ook af. Je zoekt een toekomstgericht huis en bent bezig geweest met klussen voor een tweede kind, maar dan koop je dit huis en is het al snel toch te klein? Dan is er toch iets niet goed gegaan in de planning.
Ik denk dat je dit huis zeker nog een kans moet geven. De associatie met het rotgevoel van eerst zal nu nog overheersen, maar je zit nog bomvol hormonen en dat werkt ook niet lekker mee. Wanneer dit huis af is kun je echt gaan settelen en zal het vast beter worden.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:06

Zoals hierboven genoemd, zou ik idd eerst eens afwachten, kijken of je gevoel verandert naar mate de hormonen afnemen.

Als straks je oudste kindje naar school gaat, is het best fijn om een hoop buurkindjes te hebben, is mijn ervaring. En als kinderen ongewenst de tuin in komen, gewoon wegsturen, doe ik ook }:)

Als je woonplaats uit je profiel klopt, woon ik ergens bij je in de buurt. Als je eens zin hebt om een bakkie te doen en klagen....

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:18

dichtbij bos, strand en paard!
ik zou lekker blijven en op den duur het huis uitbouwen

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 15:02

Allemaal bedankt voor de inzichten!
Grappig, ik dacht dat veel mensen zouden zeggen ga voor je gevoel, maar deze praktische kijk helpt mij ook weer door een helderder vizier te kijken.

Goede tip van de hormonen en eerst te ontzwangeren, heb daar niet eens bij stilgestaan }:0

Over dat we niet hebben gekeken of het toekomstgericht zou zijn; het plan was dus om het huis uit te bouwen. Alleen met onverwachts een 2e kindje op komst en alle bouwbedrijven die heel druk zijn was het qua planning niet te doen. daarbij kwam boven op dat de kosten helaas heel erg tegenvielen. Dus de planning is binnen nu en 5 jaar, we hebben wel 3 slaapkamers maar het is gewoon krapper dan gewend.

En qua drukte, hebben we ook gezien met onze bezoekjes aan de buurt, maar toen dacht ik nog dat ik het leuk zou vinden.

Wel goed om te lezen dat het later dan alleen maar fijn gaat zijn :D.

Ik reageer via mijn telefoon dus kan helaas niet persoonlijk op iedereen reageren, maar bedankt!

@Laura82, leuk, ik doe je zo een pb!