HELP! Wat ben ik aan het kweken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lifeofmarit

HELP! Wat ben ik aan het kweken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 12:58

Ja. Ik dacht leuk wat kruiden te gaan kweken. Kweeksetje gehaald, zaadjes gehaald (van de action deze keer) en moestuingrond met pokon. Alles gepland, goed verzorgd en al gauw kwamen de eerste zaadjes uit! Maar in elk bakje komt groeit hetzelfde plantje. Ik begin nu te twijfelen of ik geen onkruid aan het kweken ben :')

Ik heb 6 kleine bakjes en 2 grotere potten met allemaal iets anders. Maar bij elk potje komt er dit uit:

Afbeelding

Ik heb wel vaker kruiden gekweekt maar daar zag je meteen al wat het was. Nu begin ik toch te twijfelen :') wie o wie weet wat dit is? Of zit ik helemaal verkeerd en moet ik nog wat geduld hebben :D

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:04

Heb nog even geduld, zoals de planthes eruit zien zijn het wel degelijk deze kruiden ;)

Ik heb zelf deze kruiden ook in pot gehad, ik vond ze eerst ook raar uit zien maar het zijn wel degelijk de kruiden die op labeltje staan

Edit: toevoeging
Laatst bijgewerkt door Arashah op 31-05-18 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Ik zie toch allemaal verschillende plantjes, en zo te zien kloppen ze wel met de labels :j

zonnebloem18

De tijm en bieslook kloppen sowieso wel, en voor mijn gevoel de oregano ook, de rest twijfel ik een beetje aan.

Kaka

Re: HELP! Wat ben ik aan het kweken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:08

Ik zie toch echt 6 verschillende bakjes met verschillende soorten plantjes :j

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 13:10

zonnebloem18 schreef:
De tijm en bieslook kloppen sowieso wel, en voor mijn gevoel de oregano ook, de rest twijfel ik een beetje aan.

Dat dacht ik dus ook := Al twijfel ik nog een beetje bij de tijm. Bieslook is niet te missen, al wil dat op de een of andere manier nooit zo goed bij mij groeien :') Bij rucola dacht ik dat de steeltjes wat witter waren, deze is gewoon knalgroen. Bij de Rozemarijn groeien 2 plantjes aan de zijkant, maar daar heb ik juist geen zaadjes geplant := Dus ik zit een beetje in dubio wat het nou allemaal is _O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:12

lifeofmarit schreef:
zonnebloem18 schreef:

Dat dacht ik dus ook := Al twijfel ik nog een beetje bij de tijm. Bieslook is niet te missen, al wil dat op de een of andere manier nooit zo goed bij mij groeien :') Bij rucola dacht ik dat de steeltjes wat witter waren, deze is gewoon knalgroen. Bij de Rozemarijn groeien 2 plantjes aan de zijkant, maar daar heb ik juist geen zaadjes geplant := Dus ik zit een beetje in dubio wat het nou allemaal is _O-

Je hebt het dan ook over de plantjes in volgroeide staat. Een eikenboom is ook zo knalgroen als hij net uit de grond komt :+ is gewoon jonge plantjes-kleur. Aan de vorm van de blaadjes te zien klopt alles gewoon.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 13:13

Kaka schreef:
Ik zie toch echt 6 verschillende bakjes met verschillende soorten plantjes :j

Ik heb maar even geroken aan de planten. En verrek het klopt wel :') Paniek om niks dus _O- Alleen de rozemarijn is voor mij nog een raadsel.. Vanmiddag pot ik ze lekker over en hopelijk kan ik er binnenkort mee koken! Bedankt allemaal voor de geruststelling.

Fee_

Re: HELP! Wat ben ik aan het kweken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:42

De basilicum en rucola kloppen ook gewoon. Dit zijn nog de zaailingen. Over een tijdje krijg je de echte blaadjes pas te zien. Nog even geduld dus inderdaad!