Advies gevraagd, factuur bijna 8 maanden te laat gestuurd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Advies gevraagd, factuur bijna 8 maanden te laat gestuurd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 09:33

Hallo allemaal,

Ik zou graag wat advies willen. Ik kreeg vandaag een factuur binnen van een studio die ik op 1 oktober gehuurd had.

Ik vind het heel raar dat ik de factuur nu pas krijg en eigenlijk ook wel onprofessioneel. Er zat ook geen bericht bij waarom deze nu pas verstuurd was.

Nu vroeg ik me af of ik hier iets mee kan doen, of niet.

Uiteraard betaal ik de factuur gewoon als ik er niks mee kan doen.

Alvast bedankt!

kwii

Re: Advies gevraagd, factuur bijna 8 maanden te laat gestuurd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:37

Wat zou je ermee willen?

Je dient het gewoon te betalen hoor, geen idee of je er zelf al eerder achter aan gebeld hebt?

Kidde

Je hebt toch gewoon gebruik gemaakt van de studio? Vind het niet zo netjes om dan ineens niet te willen betalen omdat de rekening laat komt. Tuurlijk is het slordig dat de rekening laat komt, maar misschien heeft dat ook een reden.

Pantykous

Je weet toch dat je die studio gehuurd hebt? Ja het is vervelend dat de factuur zo laat komt en inderdaad ook niet handig van dat bedrijf maar je moet gewoon betalen.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:38

Snap niet wat je zou moeten willen? Gewoon betalen dus.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:39

Als je gebruik hebt gemaakt van de studio is het wel zo netjes om de factuur gewoon binnen de betaaltermijn te betalen. Wat maakt het uit dat zij zo laat een factuur sturen? Dat is hun eigen verantwoording. Netjes is anders maar dat maakt voor het betalen niet uit.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:40

Je kunt er niks mee doen en je hebt gewoon betaalplicht.
Bedrijven mogen tot max. 5 jaar na datum factureren.

Een klant bij ons op kantoor was vorig jaar nog volop aan het factureren over 2015, wat super irritant was, aangezien de cijfers al heel lang bij de belastingdienst hadden moeten liggen en wij op deze manier de jaarrekening niet echt definitief konden maken :+
Maar het mag dus..

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:42

Wat zou je er dan inderdaad mee willen doen? Betalen moet je toch sowieso, ik snap ook niet dat je er iets mee zou willen doen in eerste instantie. Het is lastig als je daar dan zelf achterstand mee krijgt in je boekhouding met de belastingen en eindrekeningen ja, maar verder maakt het toch helemaal niet uit... ik zou er niks mee doen en ik zou al helemaal niet weten wat je er mee zou kunnen doen. Je wil een manier vinden om de factuur niet te hoeven betalen? Of wat is de bedoeling?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 10:04

Bedankt voor alle reacties. Ik vind het wel erg jammer dat de reacties meteen erg aanvallend zijn. Ik stel gewoon een vraag en heb in mijn op ook al opgeschreven dat ik de factuur gewoon zal betalen.

kwii schreef:
Wat zou je ermee willen?

Je dient het gewoon te betalen hoor, geen idee of je er zelf al eerder achter aan gebeld hebt?

Ik heb toen een aantal keer een bericht gestuurd ja, nooit een reactie op gehad.

Heleennn schreef:
Wat zou je er dan inderdaad mee willen doen? Betalen moet je toch sowieso, ik snap ook niet dat je er iets mee zou willen doen in eerste instantie. Het is lastig als je daar dan zelf achterstand mee krijgt in je boekhouding met de belastingen en eindrekeningen ja, maar verder maakt het toch helemaal niet uit... ik zou er niks mee doen en ik zou al helemaal niet weten wat je er mee zou kunnen doen. Je wil een manier vinden om de factuur niet te hoeven betalen? Of wat is de bedoeling?

Ik wilde er via dit topic achterkomen of er misschien een maximaal aantal maanden is dat je een factuur mag versturen, maar dat is dus blijkbaar langer.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:05

Een vordering uit nakoming van een overeenkomst (ik ga er van uit dat het om een huurovereenkomst gaat?) verjaart pas na 5 jaar, of langer als de eisende partij de verjaring tijdig heeft gestuit.
Dat de factuur een aantal maanden na het daadwerkelijke gebruik komt, is vervelend. Maar doet niets af aan het feit dat je er gebruik van hebt gemaakt en dus wel netjes dient te betalen. :)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:09

Oei ja dat is inderdaad een stuk langer dan 8 maanden TS, dus valt niets aan te doen vrees ik

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:12

Joy_Mennings schreef:
kwii schreef:
Wat zou je ermee willen?

Ik heb toen een aantal keer een bericht gestuurd ja, nooit een reactie op gehad.

Dat is wel raar ja, daar zou ik ook wel wat geïrriteerd van worden -O-
Misschien kun je nog een melding maken o.i.d, maar dat heeft waarschijnlijk weinig zin als ze tot nu toe toch al steeds niet reageerden.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 10:14

Frummels schreef:
Een vordering uit nakoming van een overeenkomst (ik ga er van uit dat het om een huurovereenkomst gaat?) verjaart pas na 5 jaar, of langer als de eisende partij de verjaring tijdig heeft gestuit.
Dat de factuur een aantal maanden na het daadwerkelijke gebruik komt, is vervelend. Maar doet niets af aan het feit dat je er gebruik van hebt gemaakt en dus wel netjes dient te betalen. :)

Bedankt voor je antwoord! Volgensmij gaat het niet om een huurovereenkomst. Ik heb namelijk nooit iets getekend. Het gaat om de huur van een fotostudio voor een aantal uur. Ik heb dit online gereserveerd maar verder nooit iets getekend.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:15

Ideaal toch, je hebt je geld zolang zelf mogen houden ;)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:27

Joy_Mennings schreef:
Frummels schreef:

Bedankt voor je antwoord! Volgensmij gaat het niet om een huurovereenkomst. Ik heb namelijk nooit iets getekend. Het gaat om de huur van een fotostudio voor een aantal uur. Ik heb dit online gereserveerd maar verder nooit iets getekend.

Geen probleem!
De tijdelijke huur van een foto studio valt ook onder een overeenkomst. Zij bieden de studio aan voor een bedrag, en jij stemt daarmee in door te reserveren. Dan is er een overeenkomst ontstaan. :) Ook voor een vordering uit een ander soort overeenkomst geldt een verjaringstermijn van 5 jaar. (tenzij dus wordt gestuit etc. zie mijn vorige reactie. Maar dat is niet van toepassing)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:27

Joy_Mennings schreef:
Frummels schreef:

Dan heb je toch een bepaalde overeenkomst ook al heb je niet persoonlijk getekend maar wel online gereserveerd. Ik denk dat de meeste reacties zo zijn omdat je in de openingspost aangeeft : Nu vroeg ik me af of ik hier iets mee kan doen, of niet. daar geef je toch mee aan of je er wellicht onderuit kunt komen op de een of andere manier, tenminste zo lijkt dat wel in mijn ogen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:32

meggiemeg schreef:
Dan heb je toch een bepaalde overeenkomst ook al heb je niet persoonlijk getekend maar wel online gereserveerd. Ik denk dat de meeste reacties zo zijn omdat je in de openingspost aangeeft : Nu vroeg ik me af of ik hier iets mee kan doen, of niet. daar geef je toch mee aan of je er wellicht onderuit kunt komen op de een of andere manier, tenminste zo lijkt dat wel in mijn ogen.

Ja het lijkt er op dat je hoopte dat ze het vergeten waren :+

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:33

Ik had zelf al lang contact opgenomen. Ik betaal graag mijn schulden.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:33

Nibbit schreef:
meggiemeg schreef:

Ja het lijkt er op dat je hoopte dat ze het vergeten waren :+

Tuurlijk hoop je dat :+ Zou ik ook doen.
Iets met slapende honden.

Maar goed, helaas voor TS is het gewoon een latere factuur die wel betaald dient te worden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:35

Joy_Mennings schreef:
Hallo allemaal,

Ik zou graag wat advies willen. Ik kreeg vandaag een factuur binnen van een studio die ik op 1 oktober gehuurd had.

Ik vind het heel raar dat ik de factuur nu pas krijg en eigenlijk ook wel onprofessioneel. Er zat ook geen bericht bij waarom deze nu pas verstuurd was.

Nu vroeg ik me af of ik hier iets mee kan doen, of niet.

Uiteraard betaal ik de factuur gewoon als ik er niks mee kan doen.

Alvast bedankt!

Ik krijg het gevoel dat je overweegt om niet te betalen, wat is immers een andere optie dan gewoon betalen?
Wat zou je ermee willen kunnen?

Nee, netjes is het niet maar blijkbaar heb je het geld wat je destijds al had moeten betalen nog in je zak zitten. En het is dus je plicht om te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:36

Welk advies zoek je?
Wat zou je er mee willen doen?

Ik vind het eigenlijk een heel rare vraag / gedachte.
Je neemt een product of dienst af, je krijgt een factuur, je betaalt.
Wil je korting of misschien zelfs niet betalen omdat jij jouw geld langer bij je hebt kunnen houden?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:37

Joy_Mennings schreef:
Volgensmij gaat het niet om een huurovereenkomst. Ik heb namelijk nooit iets getekend. Het gaat om de huur van een fotostudio voor een aantal uur. Ik heb dit online gereserveerd maar verder nooit iets getekend.

Dus? Je hebt er toch gebruik van gemaakt? Ik vind het maar een rare vraag, het komt echt over alsof je er onderuit wil komen.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:40

Joy_Mennings schreef:
Frummels schreef:

Het is altijde vervelend als je niet happy bent over een factuur.
De vraag is als eerste of de factuur juist is. Bij de juiste persoon ingediend, juiste bedragen, data en alles geleverd volgens afspraak.

Als dat klopt moet jij gewoon betalen.
Als bv de naamstelling niet klopt omdat jij een bedrijf hebt, dien je hun te verzoeken de naamstelling aan te passen zoals is overeengekomen.
Als de factuur niet klopt dien je de zaken die wel kloppen ook gewoon te betalen.

Het bedrag waarover een geschil is dien je te bespreken met het bedrijf.
Als dat niets oplevert moet je een klacht indienen.

Hoop dat dit je een beetje verder helpt.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 11:20

Nogmaals ik vraag in dit topic om advies, vandaar ook de titel Advies gevraagd. Ik zit niet te wachten op allemaal gezeur, dus laat die reacties alsjeblieft achterwegen.

Frummels schreef:
Geen probleem!
De tijdelijke huur van een foto studio valt ook onder een overeenkomst. Zij bieden de studio aan voor een bedrag, en jij stemt daarmee in door te reserveren. Dan is er een overeenkomst ontstaan. :) Ook voor een vordering uit een ander soort overeenkomst geldt een verjaringstermijn van 5 jaar. (tenzij dus wordt gestuit etc. zie mijn vorige reactie. Maar dat is niet van toepassing)

Oke, nogmaals bedankt voor je reacties :) Nu begrijp ik hoe het zit.

meggiemeg schreef:

Leuk dat je alleen die zin hier plaats. Een regel later staat er namelijk dit: Uiteraard betaal ik de factuur gewoon als ik er niks mee kan doen. Ik heb al in een eerdere reactie geschreven wat ik met dit topic wilde bereiken.

Nabster schreef:
Ik had zelf al lang contact opgenomen. Ik betaal graag mijn schulden.

Ik heb ook een aantal keer contact opgenomen (op verschillende manieren). Hier heb ik helaas geen reactie op gekregen.

GDG schreef:
Dus? Je hebt er toch gebruik van gemaakt? Ik vind het maar een rare vraag, het komt echt over alsof je er onderuit wil komen.

Ik heb er inderdaad gebruik van gemaakt. Dat je het een rare vraag vind ligt aan jou, niet aan mij. Zoals ik eerder al geschreven heb ik dit topic aangemaakt omdat ik er achter wilde komen of er misschien een maximaal aantal maanden is dat je een factuur mag versturen.

BMHP schreef:
Het is altijde vervelend als je niet happy bent over een factuur.
De vraag is als eerste of de factuur juist is. Bij de juiste persoon ingediend, juiste bedragen, data en alles geleverd volgens afspraak.

Als dat klopt moet jij gewoon betalen.
Als bv de naamstelling niet klopt omdat jij een bedrijf hebt, dien je hun te verzoeken de naamstelling aan te passen zoals is overeengekomen.
Als de factuur niet klopt dien je de zaken die wel kloppen ook gewoon te betalen.

Het bedrag waarover een geschil is dien je te bespreken met het bedrijf.
Als dat niets oplevert moet je een klacht indienen.

Hoop dat dit je een beetje verder helpt.

Bedankt voor je reactie! De datum klopt en de rest van de informatie ook. Helaas kan ik niet controleren of de bedragen juist zijn aangezien ik nooit een bevestiging of iets van de reservering heb ontvangen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:24

Even lezen TS, ik probeer aan te geven waarom je wellicht dit soort reacties krijg, iedereen leest net als ik die ene zin, de rest natuurlijk ook alleen komt het wel zo over, het is balen dat de factuur laat is maar daar houdt het dan ook bij op denk ik. Gewoon betalen en de volgende keer zorgen dat je meer informatie hebt zoals de huur per uur of per dagdeel of dag. Dan weet je van te voren waar je aan toe bent, het is alleen afwachten wanneer de rekening komt.