Waarom ben jij blij vandaag?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Waarom ben jij blij vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:23

Bleek nog de laatste maat s te zijn ook :o

Wat leuk DeMolenhoek :D
Ik was al trots op mijn eigen gekweekte groente in zo'n moestuinbak :')
Dus moet een heerlijk gevoel zijn :D

Anoniem

Re: Waarom ben jij blij vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:52

Omdat een vriendin vandaag getrouwd is en ik en vriendlief uit de onderhandeling van ons droomhuis gekomen zijn!

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Waarom ben jij blij vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:59

Omdat... morgen in elk geval 2 maar misschien 3 van mijn cursussen Theater door gaan! Altijd leuk laatste aanmeldingen haha.

en

Omdat... een organisatie interesse heeft in samenwerken met mij voor het geven van drama cursussen

Anoniem

Re: Waarom ben jij blij vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:03

Begint lekker te gaan bij jou *\o/*

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:27

Omdat ik nog net op tijd de laatste wens van mijn opa heb kunnen volbrengen <3

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:34

DeMolenhoek schreef:
Begint lekker te gaan bij jou *\o/*


*\o/* *\o/* ;)

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:34

Colien schreef:
Omdat ik nog net op tijd de laatste wens van mijn opa heb kunnen volbrengen <3



Oh wat fijn Colien!!

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:09

Ondanks dat het allemaal betrekking heeft tot mijn geldzorgen wil ik even delen dat ik trots ben op mezelf.

ik word morgen pas 22 en ik heb zojuist binnen een uur tijd met 4 bedrijven getelefoneerd om al die zooi op te lossen, ben geen enkel moment in paniek geraakt. Terwijl ik vroeger echt waanzinnige belangst had. En kan nu zo lekker verder met het huishouden.

Vind mezelf toch best wel stoer soms. 8-)

Regenpier

Berichten: 1774
Geregistreerd: 01-11-09
Woonplaats: Brabant

Re: Waarom ben jij blij vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:50

Omdat ik net héerlijk heb gereden, zonder angst! :D

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:09

Omdat ik dadelijk naar een concert ga, heerlijk na zo'n bewogen dag als vandaag.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Waarom ben jij blij vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:16

Omdat er een aantal supergoede Japanse kunstschaats(t)ers volgende maand naar een wedstrijd in Den Haag komen. En nu mijn halve vriendinnenkring in het wereldje ook naar Den Haag wil komen. Wordt hartstikke gezellig! :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:35

Dat wij geselecteerd zijn op de wachtlijst voor te starten op de csa boerderij *\o/* Bio groenten, onbespoten, je oogst wat je eet, dus geen overschoten. Kijk er nu al zo hard naar uit :D

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Waarom ben jij blij vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:40

Ga je dat zelf opstarten?

Anoniem

Re: Waarom ben jij blij vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:11

Nee, daar hebben wij veel te weinig grond voor. Maar er zit een boederij op 400 meter van onze deur. Die werken met jaarabonnementen en wij zijn bij de gelukkigen om te kunnen starten in april :)

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:12

Huur je dan een stuk grond daar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:18

Nee. Csa werkt voornamelijk volgens zelfoogstsysteem. De boer verkoopt x aantal ‘aandelen’ Dit wordt aan het begin van het jaar betaald. De boer heeft dus elk jaar een vaste, gegarandeerde opbrengst. Dan zaait de boer de groenten (deze heeft 80 soorten) Jij mag dan gaan oogsten wanneer jij wil, wat jij wil naar de behoefte van jou gezin. Je hebt dus elke dag dagverse, onbespoten bio groenten. Indien de boer handen te kort komt ga je eens een dag helpen (op vrijwillige basis, je bent tot niets verplicht) Eigenlijk is het een gigantische moestuin waar meerdere mensen van leven :)

De voorbije jaren hadden wij een eigen moestuin, maar wij hebben daar eigenlijk te weinig tijd voor om het zelf te onderhouden. Wij planten nu enkel nog courgette voor de konijnen en voedermais voor de kolven, ook voor de konijnen.

Citaat:
Wat is CSA?
Community Supported Agriculture
Bij CSA kies je voor ecologische landbouw, goed voor het milieu, voor het dier, voor onze gezondheid en voor die van de volgende generaties.
CSA is een afkorting voor de Engelse term Community Supported Agriculture. Dat betekent landbouw die letterlijk gesteund wordt door de gemeenschap, door de klanten van de boer. De landbouwer produceert een gezond product, op een milieuvriendelijke en diervriendelijke manier, en verkoopt dat rechtstreeks aan klanten in de buurt. De klanten worden door de boer echt betrokken bij het maken van strategische beslissingen en helpen hem ook door producten op voorhand te reserveren en (een deel) op voorhand te betalen. Dit geeft de boer een nauwe en noodzakelijke connectie met zijn klanten en een grote zekerheid van afzet van zijn producten. Dit is in de moeilijke huidige landbouwmarkt een groot voordeel voor de boer. De klanten helpen dus ook echt bij de continuïteit van de boerderij; zo zorgen ze ervoor dat de boerderij leefbaar blijft voor de boer en dat de goede producten die ze kopen blijven beschikbaar zijn de volgende jaren. Het CSA-bedrijf creërt ook ontmoetingskansen voor de deelnemers via educatieve momenten, boerderijfeesten en meewerkdagen. Een CSA-boerderij werkt zo actief aan lokale gemeenschapsvorming en brengt mensen korter bij de producent van hun voedsel.
Bij CSA kies je voor ecologische landbouw, goed voor het milieu, voor het dier, voor onze gezondheid en voor die van de volgende generaties.

Miesemuisje

Berichten: 3085
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Waarom ben jij blij vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:19

omdat ik heel goedkoop net een nieuwe uitbreiding van The Sims 4 heb gekocht :D

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Waarom ben jij blij vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:39

Net bij de DA geweest, en daar ook een prachtig resultaat mogen ontvangen :D
Jarvis is ook vrij van alle oogziekten, en heeft nu alles binnen om te mogen dekken :D
Belangrijker vind ik het heel fijn om te horen hoe gezond hij is, en dat de fokker een geweldig hondje op de wereld heeft mogen zetten 2.5 jaar geleden <3 zowel de fokker als ik zijn erg trots op Jarv <3

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Waarom ben jij blij vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:03

Omdat ik heb gezwommen met haaien én ik krijg op mijn werk een iets groter contract :D

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Waarom ben jij blij vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:02


Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:38

Dat morgen alles even perfect samen komt <3
Ik had een afspraak staan om morgenochtend naar de sportschool te gaan zodat ze mij kunnen gaan begeleiden met sporten *\o/* Super leuk, en daar zou ik om 10.30 naar toe gaan.
Ik besloot vandaag ook het zwemmen met Jarvis weer op te willen pakken, en nam contact op met mijn oud stagebegeleidster om een afspraak in te plannen. Ze had volgende week donderdag, of morgenochtend om 10 uur. Je voelt 'm al aan komen, dat ging dus niet passen met de sportschool! :oo
Maar eigenlijk wilde ik wel heel graag met Jarv komen zwemmen morgen. Even lekker bijkletsen, ben ik wel weer even aan toe.
Meteen de sportschool opgebeld, en gevraagd of er nog geschoven kon worden in de tijd, en dat kon! *\o/*
Nu kan ik om 10 uur komen zwemmen, en om 11:30 naar de sportschool! Kan ik toch nog beide doen, en ik denk dat morgen een heerlijke dag gaat worden <3

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Waarom ben jij blij vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:47

Beetje zielig voor Jarvis al dat gesleep.

Hierrrrrr met je hond <3

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Waarom ben jij blij vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:44

Dat ik vandaag in de gutsende regen samen met mijn trainer top gereden heb! Stilaan begin ik weer te geloven in mezelf.

Ik wist dat dit paard er voor mij was. Samen komen we er wel. <3

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:49

Dit heerlijke weertje:

Afbeelding

Anoniem

Re: Waarom ben jij blij vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:52

Ik ben ook blij met dit weer :D