Verhuurder kennis zet onze auto achter slot

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Verhuurder kennis zet onze auto achter slot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 12:19

Ik heb hier even een juridische vraag. Mochte je weten over wie het gaat of vragen daarover hebt dan dit graag via pb en niet hier openbaar zetten i.v.m. de privacy van mijn kennis.

Meer als een maand geleden is één van onze auto's met een storing stil komen te staan. Een kennis van mij heeft deze opgehaald om te kijken of deze nog binnen budget te repareren viel. De conclusie was van niet en hij zou deze a.s.a.p. naar ons toe brengen zodat wij de auto konden verkopen (ik had er al heel snel een koper voor)

Alleen bleek dus dat mijn kennis een geschil had met de verhuurder over gemaakte kosten aan de hal en heeft de verhuurder het slot verwisseld. Sinds dat moment probeert mijn kennis het geschil met de verhuurder op te lossen en heeft ook gevraagd of hij alleen onze auto eruit mocht halen. Dit is tot nu toe nog niet gelukt.

Wij betalen ondertussen alle kosten van de auto want zonder de kentekenplaten kan ik hem niet afmelden (Duitse auto) en de koper heeft erg veel geduld gehad, maar dat begint nu ook op te raken.

Wat zijn mijn rechten? Hoe krijg ik mijn auto terug?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110744
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:20

Als jij kunt aantonen dat de auto van jou is dmv eigendomspapieren etc, dan moet je gewoon bij je auto kunnen. Vraag anders juridisch advies via het juridisch loket.
Of zelf contact zoeken met de verhuurder?

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:41

Wat een vervelende situatie :\.

Gezien de juridische kennis van de meeste bokkers nihil (tot niet bestaand) is èn het over Duitse wet- en regelgeving gaat, schat ik helaas de kans dat je een nuttig antwoord krijgt mbt je rechten erg klein in.

Is er een Duitse vorm van juridisch loket en/of heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan zou dat mijn eerste stap zijn.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Verhuurder kennis zet onze auto achter slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:04

Staat de auto nu in duitsland of bij een kennis in nederland?

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:13

Heb je de verhuurder zelf al gesproken? In principe heeft die kennis er niks meer mee te maken, dit conflict is tussen jullie en de verhuurder. Ik zou denken dat hij jullie niet zomaar de toegang tot je eigendom mag ontzeggen, maar wellicht denkt hij dat je kennis liegt over dat 't jullie auto is?

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Verhuurder kennis zet onze auto achter slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:19

Ik zou juridisch advies inwinnen, En anders kan je misschien je auto opgegeven als gestolen door die verhuurder? Want dat is wel een beetje wat het is als je niet aan je eigen auto kan lijkt mij?

hagelslag
Berichten: 9085
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Verhuurder kennis zet onze auto achter slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:45

Ehm met de fahrzeugbrief en de politie daar opduiken?
Fahrzeugbrief is het eigendombewijs in duitsland
Fahrzeugschein hoort altijd in je auto te zitten.

Mocht de fahrzeugbrief bij de bank zijn dan in samenwerking met de bank de auto ophalen.
Hij mag niet de auto van een ander achter slot en grendel houden

loez

Berichten: 11077
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Verhuurder kennis zet onze auto achter slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:57

Dit hebben wij zelf meegemaakt helaas. Onze loods gebarricadeerd waardoor wij er niets meer uit konden halen... Er stonden idd ook klantenauto's binnen. Deze hebben wij in overleg met de huurbaas en de bijbehorende papieren er uit kunnen halen. Gelukkig was er uiteindelijk weinig aan de hand, maar dat was wel even een dingetje :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37294
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Verhuurder kennis zet onze auto achter slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 17:01

Kan je niet helpen maar wel een knuffel geven. Ik zou contact opnemen met de verhuurder en met je papieren erheen gaan.

Hoorde dit pas van iemand na faillissement van een ex. Haar motor stond daar gestald en die is voor ze kon reageren als boedel mee weggehaald en verkocht door curator. Vervolgens is ex er vandoor gegaan richting noorderzon.

Shiloh

Berichten: 19789
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Verhuurder kennis zet onze auto achter slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 22:01

Als die hal in Nederland staat mag de verhuurder volgens mij ten eerste de sloten al helemaal niet zomaar vervangen zonder tussenkomst van een rechter, en al helemaal geen beslag leggen op eigendommen die niet van de huurder zijn.

Ik vraag me af of je hier aangifte voor kunt doen. In feite is dit gewoon diefstal toch?

Shiloh

Berichten: 19789
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 22:04

karuna schreef:
en verkocht door curator.


Hoe dan? Daar heb je toch de kenteken papieren voor nodig? Dan kan zo'n motor toch niet zomaar op een andere naam worden overgeschreven?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 22:06

Ik vraag me ook af of je zelf al rechtstreeks contact hebt gehad met de verhuurder? Weigert hij jou ook de toegang en wilt hij jouw auto niet naar buiten halen zodat jij hem mee kunt nemen, dan zou ik aangeven dat je aangifte gaat doen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37294
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 22:06

Ja geen idee. Op dat moment had ze nog een relatie met haar ex maar de motor stond gewoon op haar naam. Ondanks dat is de motor dus verkocht door de curator omdat hij bij de boedel hoorde omdat hij in het pand aanwezig was, papieren of niet ze had gewoon pech.

Shiloh

Berichten: 19789
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 22:08

karuna schreef:
Ja geen idee. Op dat moment had ze nog een relatie met haar ex maar de motor stond gewoon op haar naam. Ondanks dat is de motor dus verkocht door de curator omdat hij bij de boedel hoorde omdat hij in het pand aanwezig was, papieren of niet ze had gewoon pech.


Toch een vreemd verhaal. Dan moeten de schulden haast van hun samen zijn geweest. Zo'n curator kan gewoon achterhalen op wiens naam zo'n voertuig staat. Je kunt toch niet zomaar beslag leggen op een voertuig dat niet van de schuldernaar is, puur omdat het op zijn terrein staat? Dat je dat van een televisie kunt betwisten, a la, maar voertuigen staan gewoon op naam geregistreerd :?

Bizar.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Verhuurder kennis zet onze auto achter slot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 15:39

De auto staat in Nederland en het is een Duitse auto, dus het is vrij duidelijk dat het niet de auto van mijn kennis is :Y) . Het is sowiewo een vaag verhaal omdat ik ook dacht dat sloten vervangen niet zomaar mocht. Maar ik heb mijn kennis wat tips gegeven en wil me verder ook niet te veel bemoeien met zijn geschil.

Wij hebben de papieren uit de auto gehaald toen deze stil kwam te staan (langs de weg) omdat hij niet direct opgehaald zou worden (en we wilden niet dat de papieren uit de auto werden gejat). Dus bewijs genoeg dat hij van ons is.

Mijn kennis heeft nu aangegeven dat hij hopelijk eind deze week het geschil kan oplossen en hij dus bij de auto kan en deze direct naar ons toe brengt. Maar mocht dit (weer) niet lukken, dan weet ik in ieder geval dat ik in mijn recht sta als ik contact opneem met de verhuurder. En ga ik het direct met de verhuurder regelen.

Shiloh

Berichten: 19789
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Verhuurder kennis zet onze auto achter slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:52

Je hoeft je toch ook niet te bemoeien met het geschil. Jou auto heeft geen donder te maken met dat geschil.

Het is jou auto, en dus ook niet iets waar beslag op gelegd kan worden, en staat dus ook los van het schil, gewoon nú die auto terug éisen bij de huurder.

Uiteindelijk is het jou auto natuurlijk, en als je wilt afwachten moet je dat zeker doen, maar ik begrijp er niks van dat mensen in dit soort situaties zó afwachtend kunnen zijn.

Ik zou die verhuurder bellen dat de auto NU vrijgegeven moet worden. En anders zou ik er heen en daar ter plekke de politie bellen. Is ie betoetert.

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:15

Wat een gedoe zeg! Hoe is het nu afgelopen?

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Verhuurder kennis zet onze auto achter slot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 13:33

Mijn kennis heeft het geschil zover weten op te lossen dat hij het pand weer in kon en gelijk onze auto uit het pand gehaald (en naar ons toe gebracht)