Briefje op auto, maar geen schade gereden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:20

Jolien87 schreef:
Wat komen er verbazingwekkende verhalen voorbij. Met dit soort situaties neig ik toch steeds meer om een dashcam aan te schaffen, hoewel je daarmee natuurlijk niet opneemt wat er achter je gebeurt.


Dit is de reden dat ik een dashcam heb aangeschaft. Eentje die:
1. Ook achter filmt
2. Ook in het donker kwalitatief beeld oplevert.
3. Bij een uitgeschakelde auto blijft hij in waakstand en zodra er beweging gaat hij opnemen.

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:35

maaikemuis schreef:
Jolien87 schreef:
Wat komen er verbazingwekkende verhalen voorbij. Met dit soort situaties neig ik toch steeds meer om een dashcam aan te schaffen, hoewel je daarmee natuurlijk niet opneemt wat er achter je gebeurt.


Dit is de reden dat ik een dashcam heb aangeschaft. Eentje die:
1. Ook achter filmt
2. Ook in het donker kwalitatief beeld oplevert.
3. Bij een uitgeschakelde auto blijft hij in waakstand en zodra er beweging gaat hij opnemen.


Mag ik vragen wat voor eentje je hebt? Klinkt goed, ik ben benieuwd of dat een beetje betaalbaar is

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Briefje op auto, maar geen schade gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:44

Ook wij hebben in al onze auto's een dashcam (zowel voor als achter) met waakstand. Zeker in de show auto maar ook onze dagelijkse "rag"bakken hebben er een. Mensen rijden regelmatig weg zonder schade te melden en er hangt helaas niet altijd een camera in de buurt. Ik heb zelf een eenzijdig ongeluk gehad door een technisch mankement. Met zo'n 140km per uur in een betonmuur geboord. Gelukkig zelf redelijk vanaf gekomen, de auto was total loss (tot scheuren in het dak aan toe) en er zat een gat in de betonmuur. Als ik het zou melden aan de verzekering moest ik betalen voor de gemaakte schade. Maar als ik enkel zou bellen dat de auto naar de stort was vanwege total los dan hoefde ik niks te betalen. Zo krom kan het zijn...

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:46

Ben ik ook benieuwd naar.

Ik heb contact gehad met de verzekering.
Ze heeft wel in het gesprek toegegeven dat ze rechts voor wat schade had.
Dat vond ze al wat raar.
Dus dit aangegeven naar mijn verzekering.

Ook verteld dat ik altijd op 2 spiegels achteruit in draai omdat ik links en rechts moet kijken en ik dit dus ook heb gedaan toen ik hem naast die van haar zette.
Dan zou mij wel opgevallen zijn dat ik rechts niets zie... zo blond ben ik dan ook weer niet.

Of ik aangifte had gedaan.
Nee er staat wel een melding op mijn naam maar de politie gaf aan als ik mevrouw niet kon achterhalen ik wel aangifte achteraf kon doen.

Ze gaan er nu weer verder mee aan de slag.

Baal er behoorlijk van.
Neem je verantwoordelijkheid en ga niet lopen konkelen om er onderuit te komen.
Dit gaat mij dan of in premie en trede geld kosten of ik mag 1800 euro herstel aftikken.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:32

In mijn trailer heb ik een camera hangen. Die filmt alleen maar tijdens het rijden wat mijn paard doet en die neemt niet op. Toch is die al een aantal keer goed van pas gekomen.

Ik zie niet alleen mijn paard in de trailer, hij kijkt ook een beetje over de laadklep heen. Afhankelijk van de stand van de zon en felheid van licht zie ik veel tot enkel een wit vlak. Mijn paard zie ik altijd duidelijk.
De camera hangt zichtbaar voor auto's achter me. Als ik merk dat een auto onnodig komt pushen en duwen durf ik aan een rood licht wel eens uitstappen, trailerdeurtje open, tegen de camera duwen en weer in de auto stappen. Meestal weten ze zich dan ineens prima te gedragen en blijven ze netjes achter je O:)

Ik ben wel van plan om een dashcam aan te schaffen die wel filmt en bewaard. Ik rij gemiddeld 3x/week met de trailer, telkens een rit van minimaal 50km over allerhande types van wegen. Het komt regelmatig voor dat mensen voor je willen invoegen waar het niet kan, die voorrang nemen die ze niet hebben, die plots vol op de rem gaan, die je op een oprit van de autostrade via de pechstrook voorbij gaan omdat je niet snel genoeg optrekt (ik rij altijd 85-90 als ik invoeg, dus de goede snelheid als BE). Fietsers of voetgangers die plots oversteken zonder kijken en verwachten dat je op een postzegel stilstaat...

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Briefje op auto, maar geen schade gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:39

Ze zijn anders in belgie bezig dashcams te verbieden :-( ik wilde er ook 1 kopen ik zit beroepshalve veel op de weg en kom de meest idiote dingen tegen.

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:45

ik heb niet alles gelezen maar staat er wel een tijd bij? anders kan je baas evt bewijzen dat je al de hele dag aan t werk was.. als je tenminste een in en uitklok systeem hebt

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 18:09

Ik heb er een van het merk Thinkware, de 770. Goedkoop is het zeker niet (en ik had de mazzel van een handige kerel), maar ik heb een mooie nieuwe auto gekocht en daar ben ik heel zuinig op. En nu maar hopen dat ik hem nooit hoef te gebruiken.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 18:20

beatje schreef:
Ze zijn anders in belgie bezig dashcams te verbieden :-(


Echt. Wáárom in hemelsnaam .

Ik kan echt geen enkele negatief gevolg van een dashcam verzinnen.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 18:49

cindyheyyou schreef:
ik heb niet alles gelezen maar staat er wel een tijd bij? anders kan je baas evt bewijzen dat je al de hele dag aan t werk was.. als je tenminste een in en uitklok systeem hebt


Nee, geen naam, geen telefoon nummer, geen auto merk, geen kenteken en geen tijd

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 18:54

Volgens mij kan je weinig gebeuren zolang je nergens een handtekening onder zet.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:52

Nikass schreef:
Volgens mij kan je weinig gebeuren zolang je nergens een handtekening onder zet.


Ik had ook nergens een handtekening onder gezet niet eens een formulier ingevuld maar mijn verzekering keerde toch wel uit aan de tegenpartij terwijl ik kon aantonen dat ik het niet gedaan had kunnen hebben!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:06

Ja dat las ik, heel raar! Wat was hun verklaring daarvoor?

Jolien87

Berichten: 17462
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:15

Shiloh schreef:
beatje schreef:
Ze zijn anders in belgie bezig dashcams te verbieden :-(


Echt. Wáárom in hemelsnaam .

Ik kan echt geen enkele negatief gevolg van een dashcam verzinnen.


Misschien i.v.m. privacy? Ik weet niet hoe het met die wetgeving gesteld is in België, maar dit is het enige wat er zo in me op komt.

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:25

maaikemuis schreef:
Jolien87 schreef:
Wat komen er verbazingwekkende verhalen voorbij. Met dit soort situaties neig ik toch steeds meer om een dashcam aan te schaffen, hoewel je daarmee natuurlijk niet opneemt wat er achter je gebeurt.


Dit is de reden dat ik een dashcam heb aangeschaft. Eentje die:
1. Ook achter filmt
2. Ook in het donker kwalitatief beeld oplevert.
3. Bij een uitgeschakelde auto blijft hij in waakstand en zodra er beweging gaat hij opnemen.

Ik heb ook interesse! :) Ik heb al te vaak bijna-botsingen gehad door gekken op de weg, en natuurlijk die auto achterop die ontkende -O-.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 15:47

Stom toevallig dat ik dit topic al eens eerder voorbijkwam, maar dan als lezer.
Het toeval wil dat ik vanmorgen bezoek kreeg van een agent welke druk doende om mijn auto heen liep. Op mijn vraag of er een probleem was vroeg hij mij of ik, naam en adres, was. Ja dat was ik en of hij mss even binnen mocht komen. Mijn kenteken was namelijk door gegeven nav een aanrijding in Wijk bij Aalburg. Later bleek het te gaan om het aanrijden van een geparkeerde auto waarbij mijn kentekennummer is door gegeven.
Ook ik ben mij van geen kwaad bewust en wist niet eens waar Wijk bij Aalburg lag. Ik heb zo ver van huis niks te zoeken.
Nadat de agent was vertrokken schoot mij dit topic te binnen!

Ook in dit geval een beetje raar voorval :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-08-23 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Morganlefay

Berichten: 8701
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 16:13

Inxs schreef:
Stom toevallig dat ik dit topic al eens eerder voorbijkwam, maar dan als lezer.
Het toeval wil dat ik vanmorgen bezoek kreeg van een agent welke druk doende om mijn auto heen liep. Op mijn vraag of er een probleem was vroeg hij mij of ik, naam en adres, was. Ja dat was ik en of hij mss even binnen mocht komen. Mijn kenteken was namelijk door gegeven nav een aanrijding in Wijk bij Aalburg. Later bleek het te gaan om het aanrijden van een geparkeerde auto waarbij mijn kentekennummer is door gegeven.
Ook ik ben mij van geen kwaad bewust en wist niet eens waar Wijk bij Aalburg lag. Ik woon in Friesland en heb zo ver van huis niks te zoeken.
Nadat de agent was vertrokken schoot mij dit topic te binnen!

Ook in dit geval een beetje raar voorval :')


Daar zou ik deze agent even voor aan zijn mouw trekken en om tekst en uitleg vragen.