Briefje op auto, maar geen schade gereden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:32

Kidde schreef:
Shiloh schreef:
Wat raar van de politie dat ze dat niet opnemen. Het valt wel degelijk onder doorrijden na aanrijding. Je behoort fatsoenlijk de gelegenheid te geven aan de ander om de identiteit te achterhalen en noteren.

Nee hoor het klopt raar genoeg wat er gezegd wordt. Wanneer je de ander gesproken hebt is het geen doorrijden na een ongeval. Hier heeft een kennis ook gehad dat iemand achter op haar auto reed. Degene die achterop reed is toen even uitgestapt en daarna weer ingestapt zonder iets achter te laten omdat ze 'haast' had. Bij de politie bleek dat het inderdaad geen doorrijden na een ongeval was, omdat je elkaar gesproken hebt.



Artikel 7 1. Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien: a. bij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht; b. daardoor, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander aan wie bij dat ongeval letsel is toegebracht, in hulpeloze toestand wordt achtergelaten. 2. Het eerste lid, aanhef en onderdeel a, is niet van toepassing op degene die op de plaats van het ongeval behoorlijk de gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens van de identiteit van dat motorrijtuig.


Dan hebben we een hele andere interpretatie van het woord "behoorlijk".

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:57

Ach, mijn schoonvader is ook zo'n type. Wanneer die een sterretje in de voorruit heeft van de auto noteert hij een lukraak kenteken van een vrachtwagen, datum en uur als hij eens op de autostrade zit. Geeft dan door aan de verzekering dat er door die vrachtwagen een steentje in de ruit is gevlogen met sterretje als gevolg. Zo heeft hij al 3x een ruit kostenloos kunnen laten herstellen en hij is er nog trots op ook.

Tijd terug ook andersom gezien. We zitten bij mijn schoonouders, horen een luide knal buiten. Auto's staan aan de straat geparkeerd. Direct naar buiten, staat er een klein autootje tegen de achterbumper van schoonvader. Hij had amper paar krasjes, het autootje was er iets slechter aan toe.
De auto was koud en er waren achter die auto remsporen te zien op straat + ook schade aan de achterkant van dat autootje. Vermoedelijk dus iemand anders die van het vak is afgeweken, tegen die auto geknald en die is dan naar voor geschoven tegen de auto van schoonvader aan.

We zagen overal wel mensen uit de ramen kijken maar niemand kwam naar buiten. Politie erbij. Wij wilden gewoon melden dat de bestuurder van dit autootje geen schuld trof (er was immers op zijn auto ingereden) en wilden dit ook verklaren. Echter weigerde de politie via het kenteken de eigenaar op te sporen >;) Bij aanbellen bij buren was het autootje van niemand. Toen iedereen weg was is de auto plots binnen de 10 minuten weggehaald...
Wat dus echt dom was, omdat wij wilden getuigen dat de bestuurder dus niet vrijwillig tegen onze auto was aangeknald maar door toedoen van derden met vluchtmisdrijf.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Briefje op auto, maar geen schade gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 11:03

Verzekering had gebeld naar mijn man dat ze zomaar niet akkoord gaan, heb verder nog niks gehoord, benieuw of dat nog gaat gebeuren
Er is dan ook geen schade formulier, want ik was er niet bij en weet van niks en ga dat ook nooit invullen natuurlijk

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:22

Shiloh schreef:
kiki1976 schreef:
Nou de politie lachte hem nog net niet uit. Was namelijk geen doorrijden na een aanrijding, mijn broer had hem immers gesproken. Dus letterlijk scheld iemand verrot en rij weg. Politie doet daar niets aan.


Wat raar van de politie dat ze dat niet opnemen. Het valt wel degelijk onder doorrijden na aanrijding. Je behoort fatsoenlijk de gelegenheid te geven aan de ander om de identiteit te achterhalen en noteren.

Zoals de agent toen letterlijk zei "is geen doorrijden na aanrijding omdat je hem gesproken hebt. Nu kan je bij schelden nu niet echt spreken van praten.

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Re: Briefje op auto, maar geen schade gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:49

Jeetje ik schrik wel van al deze verhalen zeg. Gelukkig zelf nooit zoiets aan de hand gehad, maar wat een smiechten zijn sommige mensen zeg!

TS goed dat je gebeld hebt en al die foto's heb gemaakt.
Ik ga dit zeker onthouden mocht mij dit ooit overkomen, want zo te lezen gebeurd dit vrij regelmatig.

cursebreaker

Berichten: 11501
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Briefje op auto, maar geen schade gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:52

Wat een verhalen komen er idd voorbij ja, jeetje :(

Zelf een keer gehad dat mijn geparkeerde auto aangereden en deze tegen een lantaarnpaal geknald en deze persoon is dus doorgereden zonder briefje ofzo achter te laten.
Een overbuurvrouw heeft het gezien en het kenteken opgeschreven van deze persoon, de held, en de politie gebeld!!
En ik had het geluk dat 1 van hun een jonge agent was die zich graag wilde bewijzen.
De persoon die tegen me aanreed, was een vrij typisch jong knulletje wat overal lak aan heeft en dus ook lastig meewerkte in het begin, dus dat maakte de agent nog doelbewuster om 'm 'neer te halen'.
Deze agent heeft er dus voor gezorgd dat ik fijn alle schade e.d. vergoed heb gekregen, is er persoonlijk nog 2x voor aan de deur geweest hier om me op de hoogte te houden van alles, zo netjes!
De overbuurvrouw heeft een mooie, grote bos bloemen gekregen - de schade was ruim 800 aangezien de hele bumper naar de kl*te was. Zo kan het gelukkig dus ook nog in deze maatschappij haha.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:58

Voor alle mensen die hier nog mee te maken krijgen in de toekomst:
Het verlaten van een plaats ongeval zonder je identiteit kenbaar te maken is strafbaar volgens
artijel 7 van de Wegenverkeerswet
Laat je dus niet oml*llen door een agent dat dit niet zo is en dat uitstappen/schelden e.d. daar ook onder valt want dat is niet zo.
Dan moet de betreffende agent even wat beter opletten tijdens zijn cursussen. :j

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:07

Wij reden eens in Scheveningen met 5 kinderen in de auto, knalde er een Duitser op onze auto. Politie erbij geweest, man gaf toe dat het zijn schuld was. Formulieren ingevuld en gelukkig toch verder kunnen rijden. Andere auto was total loss. Thuis naar de garage met onze auto, hele gasinstallatie onbruikbaar geworden! Nou, da's duur rijden met zo'n dikke Chevrolet op benzine.
Thuisgekomen heeft de Duitser vervolgens alles teruggetrokken wat hij eerder verklaard en getekend heeft! Wij hebben de auto moeten verkopen aan een opkoper en vervolgens maanden zonder auto gezeten. Nooit meer een cent gezien van die man.
Zelfs een schadeformulier zegt dus niets.
Nu hebben we zoiets dat als ons dit nogmaals overkomt wij van plan zijn de dader meteen mee te sleuren naar de pinautomaat en contant te laten aftikken. Vertrouwen in verzekering is helemaal weg.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:09

Wijsje schreef:
Wij reden eens in Scheveningen met 5 kinderen in de auto, knalde er een Duitser op onze auto. Politie erbij geweest, man gaf toe dat het zijn schuld was. Formulieren ingevuld en gelukkig toch verder kunnen rijden. Andere auto was total loss. Thuis naar de garage met onze auto, hele gasinstallatie onbruikbaar geworden! Nou, da's duur rijden met zo'n dikke Chevrolet op benzine.
Thuisgekomen heeft de Duitser vervolgens alles teruggetrokken wat hij eerder verklaard en getekend heeft! Wij hebben de auto moeten verkopen aan een opkoper en vervolgens maanden zonder auto gezeten. Nooit meer een cent gezien van die man.
Zelfs een schadeformulier zegt dus niets.
Nu hebben we zoiets dat als ons dit nogmaals overkomt wij van plan zijn de dader meteen mee te sleuren naar de pinautomaat en contant te laten aftikken. Vertrouwen in verzekering is helemaal weg.

Maar dat kan niet zomaar..
De verzekeringen gaan aan de bak en als er genoeg bewijs is (schade, politierapport, en ingevuld schadeformulier) gaat die duitser echt wel voor gaas.
Heb je contact gehad daarover met je verzekering en wat zeiden die?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:11

Indertijd reed ik met een B-vrachtwagentje met mijn paard rond. Kreeg toen eens een claim van een autobestuurder ivm schade aan zijn voertuig via mijn verzekering. Huh?
Contact opgenomen met mijn verzekering, ik was inderdaad die dag rond dat uur op die plek geweest. Hij beweerde dat er wat was losgekomen van mijn vrachtwagentje van het dak wat schade had veroorzaakt aan zijn bumper en voorkant van zijn auto. Ik had écht niks gemerkt, dus moest dat via de politie gaan verklaren. Die dag stond er een immens stevige wind, dus het was niet onmogelijk.

Het zou op zaterdagavond gebeurd zijn en maandagochtend kon de politie al langskomen om het voertuig te inspecteren. Die hebben een keer goed gelachen. Uit de verklaring van de eisende partij bleek namelijk dat hij beweerde dat mijn halve dak eraf was :+
Mijn bakje was nog volledig intact én was opgebouwd uit hout. Herstellingen zouden direct overduidelijk zichtbaar geweest zijn ivm verkleuringen door zonlicht.

Mijn verzekering heeft op basis van die vaststellingen de claim afgewezen en ik heb er dan ook nooit meer wat van gehoord. Politie gaf ook al aan dat het vermoedelijk zo'n geval was dat zelf schade had gereden en het op die manier probeerde te verhalen.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Briefje op auto, maar geen schade gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:17

Opa van me zoontje vertelde van de week dat een vriend van hem reed op zandpad met een auto stuk voor hem, die auto zaten meerdere mensen in, auto voor hem remde af. Ging vervolgens stilstaan en hij stond er dus achter. Toen hebben ze auto in achteruit gezet en vol tegen hem opgereden, vervolgens kon hij opdraaien voor de schade want in andere auto zaten vier personen die getuigde dat hij tegen hun aangereden was.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:19

SandravdB schreef:
Opa van me zoontje vertelde van de week dat een vriend van hem reed op zandpad met een auto stuk voor hem, die auto zaten meerdere mensen in, auto voor hem remde af. Ging vervolgens stilstaan en hij stond er dus achter. Toen hebben ze auto in achteruit gezet en vol tegen hem opgereden, vervolgens kon hij opdraaien voor de schade want in andere auto zaten vier personen die getuigde dat hij tegen hun aangereden was.


hier wordt heel veel voor gewaarschuwd dat dit op het moment veel gebeurt. Ook mensen die op de snelweg ineens vol op de rem gaan zodat je niet meer kan uitwijken. Dit zijn echt gerichte fraude-acties.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:19

Oh, ik ken die tekst, dat is een typisch oplichtersverhaaltje..
Ik heb namelijk PRECIES dezelfde tekst via m'n email gehad (een jaartje geleden denk ik), met ook dat hij foto's heeft gemaakt en dat ik maar gauw m'n gegevens naar hem moest mailen anders belde hij de politie... Ik heb alleen geen auto, jammer genoeg voor hem :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:20

Heeft collega van mijn moeder ook gehad. Ze staat aan een rood licht te wachten, taxi rijdt op haar in. Ze vullen de papieren in. Mocht zij betalen, want op zijn versie heeft hij verklaard dat zij achteruit tegen hem aan gerold is.
Ze heeft nog via haar verzekering bezwaar ingediend en dergelijke, maar heeft niet mogen baten.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:32

SandravdB schreef:
Opa van me zoontje vertelde van de week dat een vriend van hem reed op zandpad met een auto stuk voor hem, die auto zaten meerdere mensen in, auto voor hem remde af. Ging vervolgens stilstaan en hij stond er dus achter. Toen hebben ze auto in achteruit gezet en vol tegen hem opgereden, vervolgens kon hij opdraaien voor de schade want in andere auto zaten vier personen die getuigde dat hij tegen hun aangereden was.
Dit. Mijn vader heeft dit ook gehad alleen dan in een parkeergarage. Vader staat stil om te wachten tot hij de parkeergarage uit kan en een vrouw gaat uitparkeren en rijdt zo achteruit tegen hem op. Hij kon betalen want zij en de vriendin die ernaast zat zeiden dat hij tegen hun aan was gereden en hij was alleen.

janineskolla
Berichten: 200
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:37

Zit met verbazing sommige verhalen te lezen. Ben je mooi klaar mee als je zulke dingen overkomen en vervolgens nog kunt opdraaien voor de schade.
Denk er dan ook steeds harder over om een dashcam in de auto te plaatsen. Heb je het in elk geval op beeld staan.

Hier trouwens al wel een keer een oplichtings mailtje gehad. Zou tegen iemand zijn auto aangereden zijn. Uiteraard niet ingetrapt en gelijk verwijderd.

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:50

Floriske schreef:
SandravdB schreef:
Opa van me zoontje vertelde van de week dat een vriend van hem reed op zandpad met een auto stuk voor hem, die auto zaten meerdere mensen in, auto voor hem remde af. Ging vervolgens stilstaan en hij stond er dus achter. Toen hebben ze auto in achteruit gezet en vol tegen hem opgereden, vervolgens kon hij opdraaien voor de schade want in andere auto zaten vier personen die getuigde dat hij tegen hun aangereden was.
Dit. Mijn vader heeft dit ook gehad alleen dan in een parkeergarage. Vader staat stil om te wachten tot hij de parkeergarage uit kan en een vrouw gaat uitparkeren en rijdt zo achteruit tegen hem op. Hij kon betalen want zij en de vriendin die ernaast zat zeiden dat hij tegen hun aan was gereden en hij was alleen.

Dit is sowieso raar want uitparkeren is een bijzondere manoeuvre waarbij je iedereen voor moet laten gaan. Al zou jouw vader tegen haar auto aan zijn gereden, heeft zij bij het uitparkeren niet goed opgelet waardoor het haar schuld is.

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Briefje op auto, maar geen schade gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:03

Ik ben zo blij met mijn dashcam. Paar weken terug een motorrijder onderuit op rotonde. Door Diesel spoor. We hebben de filmpjes naar de motorrijder doorgemaild. Zodat zij toch van waarborgfonds wat terug kon krijgen.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:14

Opa van me zoontje vertelde van de week dat een vriend van hem reed op zandpad met een auto stuk voor hem, die auto zaten meerdere mensen in, auto voor hem remde af. Ging vervolgens stilstaan en hij stond er dus achter. Toen hebben ze auto in achteruit gezet en vol tegen hem opgereden, vervolgens kon hij opdraaien voor de schade want in andere auto zaten vier personen die getuigde dat hij tegen hun aangereden was.
[/quote]

Dit. Mijn vader heeft dit ook gehad alleen dan in een parkeergarage. Vader staat stil om te wachten tot hij de parkeergarage uit kan en een vrouw gaat uitparkeren en rijdt zo achteruit tegen hem op. Hij kon betalen want zij en de vriendin die ernaast zat zeiden dat hij tegen hun aan was gereden en hij was alleen.[/quote]


Dit is sowieso raar want uitparkeren is een bijzondere manoeuvre waarbij je iedereen voor moet laten gaan. Al zou jouw vader tegen haar auto aan zijn gereden, heeft zij bij het uitparkeren niet goed opgelet waardoor het haar schuld is.[/quote]

Verhaal was dat zij ging uitparkeren en halverwege stil was gaan staan om hem voor te laten en hij toen tegen haar achterkant was gereden. Werd als zoete koek geslikt, want tja, zij waren met 2...

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:45

Niet het hele topic gelezen maar dit klinkt als iemand die gewoon al schade had en dat nu probeert te verhalen op een ander. Jouw auto had kennelijk al schade en daarmee denkt hij dus te kunnen aantonen dat jij zijn auto geraakt hebt. Echt mega vervelend. Ik hoop dat je foto's hebt van je auto van voor die data waarop de schade al te zien is?

Zelf heb ik eens het tegenovergestelde meegemaakt. Ik kreeg een auto achterop (ik stond gewoon stil voor een stoplicht). Ik ben met noodsignalen aan langs de kant van de weg gaan staan en hij reed me zo voorbij de snelweg op. Ik had wel degelijk schade en ben naar de politie gegaan. Door middel van zijn nummerbord heeft de politie hem kunnen traceren maar de beste man gaf aan geen schade te hebben en van niets te weten. Ondanks dat er blauwe lak op mijn rode auto zat hebben wij toch moeten betalen want er was geen bewijs en geen getuigen -O- -O- -O-. Dit is alweer een paar jaar terug en het was met de auto van mijn ouders, die hebben toen verder alles afgehandeld met de verzekering dus ik weet niet alle details. Maar de man ontkende en de politie gaf toen aan er niet veel mee te kunnen...

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Briefje op auto, maar geen schade gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:52

Ik heb eens gehad, dat ik opeens bericht kreeg van de verzekering dat ik betrokken was bij een aanrijding. En dat getuigen hadden gezien dat ik na afloop mijn auto ging controleren op schade. Nou ik weet van niets hoor;) Dus heb dat volgehouden, gingen dreigen met rechtzaak van die kant, was in Duitsland gebeurd. Nou ja, daar rij ik elke dag, maar heb toch niemand aangereden. Uiteindelijk was het opeens opgelost en had de verzekering van diegene alles betaald. Jaja.. zal wel....

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:58

Floriske schreef:
SandravdB schreef:
Opa van me zoontje vertelde van de week dat een vriend van hem reed op zandpad met een auto stuk voor hem, die auto zaten meerdere mensen in, auto voor hem remde af. Ging vervolgens stilstaan en hij stond er dus achter. Toen hebben ze auto in achteruit gezet en vol tegen hem opgereden, vervolgens kon hij opdraaien voor de schade want in andere auto zaten vier personen die getuigde dat hij tegen hun aangereden was.
Dit. Mijn vader heeft dit ook gehad alleen dan in een parkeergarage. Vader staat stil om te wachten tot hij de parkeergarage uit kan en een vrouw gaat uitparkeren en rijdt zo achteruit tegen hem op. Hij kon betalen want zij en de vriendin die ernaast zat zeiden dat hij tegen hun aan was gereden en hij was alleen.

Heb ik ook gehad,ik had toen net mijn auto en was nog erg jong.Ik sta heuvel op te wachten ,de brug was open.Had mijn motor uit gezet auto op de handrem en zat in een tijdschrift te bladeren.Ineens een flinke tik van voren ,de 4x4 die voor me reed was tegen mijn fiatje gereden die vervolgens flink in elkaar zat.Haar auto had niks ,die trekhaak had zich in mijn auto geboord.Ze weigerde papieren in te vullen want ik was tegen haar auto aan gereden.Toen ik zei dat mijn auto uit stond en op de handrem,lachte ze me vierkant uit.Dat kan je nooit bewijzen,bewijs dat maar zei ze en stapte in haar auto toen alles langzaam begon te rijden.
Beduusd ben ik naar huis gereden.Nu zou het me niet meer overkomen en zou ik de politie er bij halen.Het was de eerste en laatste keer dat ik me heb laten overbluffen.

Jolien87

Berichten: 17462
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:03

Wat komen er verbazingwekkende verhalen voorbij. Met dit soort situaties neig ik toch steeds meer om een dashcam aan te schaffen, hoewel je daarmee natuurlijk niet opneemt wat er achter je gebeurt.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Briefje op auto, maar geen schade gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 16:06

als ik dit allemaal zo lees ben ik idd blij dat ik meteen onze verzekering heb benaderd, zou zo uit de hand lopen zeg...
En Ja, mensen zijn onwijs gehaaid soms

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:13

_l_amanda_l_ schreef:
Oh, ik ken die tekst, dat is een typisch oplichtersverhaaltje..
Ik heb namelijk PRECIES dezelfde tekst via m'n email gehad (een jaartje geleden denk ik), met ook dat hij foto's heeft gemaakt en dat ik maar gauw m'n gegevens naar hem moest mailen anders belde hij de politie... Ik heb alleen geen auto, jammer genoeg voor hem :+


_O- _O-