Laptop loopt vast na Windows 10 update?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Laptop loopt vast na Windows 10 update?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 19:13

Beste bokkers,

Ik wilde m'n laptop updaten, nadat ik 5x het scherm 'toetsenbordinstellingen' kreeg na op 'doorgaan met roll-back' of 'zet PC uit' te klikken, ben ik voor deze optie gegaan:

Afbeelding
Ik heb hier de middelste gekozen.

Vervolgens startte hij opnieuw op en nu krijg ik deze melding:

Afbeelding

Wat moet ik doen? Heb laptop hard nodig voor studie -O-

Eske_B

Re: Laptop loopt vast na Windows 10 update?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 19:26

Inmiddels is de melding weg, krijg ik wel pictogrammen maar doet m'n taakbalk het niet... dus ook geen internet of Windows toets

KaatjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:30

Proberen terug te zetten naar het laatste herstelpunt voor de update..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 19:33

KaatjeV schreef:
Proberen terug te zetten naar het laatste herstelpunt voor de update..

Geprobeerd, hij zegt dat er geen herstelpunten zijn.

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:53

Hoi Ts,
Ik heb het even nagevraagd bij mijn vader, die snapt aardig wat van computers.

Hij zegt dat je op de Windows toets moet drukken en op de toets R, tik dan explorer.exe in het schermpje wat opkomt. Dan OK intikken en enter. Lukt dat?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 19:58

StellaMay schreef:
Hoi Ts,
Ik heb het even nagevraagd bij mijn vader, die snapt aardig wat van computers.

Hij zegt dat je op de Windows toets moet drukken en op de toets R, tik dan explorer.exe in het schermpje wat opkomt. Dan OK intikken en enter. Lukt dat?

Hij reageert niet op de Windows toets, heb nav een filmpje explorer.exe al wel weggehaald en opnieuw uitgevoerd. Maar had toen geen internet of reagerende taakbalk.

Terugzetten naar eerdere versie, geavanceerde herstel, systeemherstel... werkt allemaal niet. Hij is nu 5 minuten bezig met 'herstel uitvoeren' via opstartherstel, dus heb enige hoop.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 21:01

Helaas doet hij het nog steeds niet... geen van de opties zie hij zelf geeft voor herstel werken.

Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 23:16

ik heb dit ook met mijn werkpc.
it man zegt dat de enige optie is hem volledig terugzetten nr fabrieksinstellingen en alles herinstalleren. Dit doen ze morgenochtend voor me, hoop ik...

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 23:25

Dit is inderdaad een probleem met de nieuwe update. Afgelopen week al meerdere van gehad. Enige oplossing is inderdaad helemaal opnieuw installeren met de update. Lang leve Windows updates :x

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 08:30

Bedankt voor de berichten... na ruim 4u bezig zijn met anderen kwamen we ook tot de conclusie -O- Heb de allerbelangrijkste bestanden voor studie weten te pakken en dan maar ZSM windows installeren -O-

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:49

Hier ook een slachtoffer. Windows zelf id nu zodanig verkloot dat goed-geprogrammeerde windowsprogramma's niet meer op kunnen starten. Alleen de programma's die het onder Windows S zouden doen, doen het nog. Ik werk nu dus via Edge en Google Docs... Niet echt een oplossing. Windows wil vanwege de beschadigingen niet meer opnieuw installeren. Ik denk aan een nieuwe harde schijf...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 13:08

Prrrr schreef:
Hier ook een slachtoffer. Windows zelf id nu zodanig verkloot dat goed-geprogrammeerde windowsprogramma's niet meer op kunnen starten. Alleen de programma's die het onder Windows S zouden doen, doen het nog. Ik werk nu dus via Edge en Google Docs... Niet echt een oplossing. Windows wil vanwege de beschadigingen niet meer opnieuw installeren. Ik denk aan een nieuwe harde schijf...

Mijn map 'desktop' is dus leeg en onbeschikbaar... dat is een probleem. M'n taakbalk doet niks, internet doet het niet, windowsknop niet. Heb gelukkig nog wel een back-up kunnen maken van belangrijke bestanden. Hopelijk lukt Windows herinstalleren vandaag.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:29

Een tijdje na de Windows 10 update kreeg ik ook last van een aantal dingen. De Windows knop op het toetsenbord deed het nog, maar via het startscherm niet meer. Ik kon dus niet op de normale manier afsluiten en ook niet bij alle apps etc. Via internet veel geprobeerd, maar niks hielp. Ik ben toen naar de ICT van school gegaan en zij hebben het daar voor mij terug gezet. Sinds dien werkt het weer zoals het hoort. Misschien een optie om het daar eens te vragen?

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:40

Het is een bug in de laatste update van Windows 10 (grote update van 10 april 2018) die Microsoft nu aan het uitrollen is.

Zie Link 1 en Link 2

In link 2 staat trouwens een workaround beschreven :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 16:41

die bug is heel handig. Mijn werkpc hebben we helemaal opnieuw geinstalleerd en gedaan, starten opnieuw op, weer helemaal hetzelfde. Collega is er al van deze morgen 9 uur tot nu aan bezig. Voorlopig draait die met een beperkt aantal programma's maar we hebben er geen goed oog in. dure fout als dit een nieuwe pc betekent (laat staan de uren dat ik al verloren ben, dat mijn collega er al in gestoken heeft... )