Ervaringen boxspring leasen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Ervaringen boxspring leasen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 18:00

Hallo bokt

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met het leasen van een boxspring.
Ik wil al jaren een beter bed/boxspring maar heb maar weinig budget en sparen voor een matras komt altijd op de laatste plaats. Nou heb ik me überhaupt nog niet verdiept in de verschillen tussen boxspring of gewoon een heel goed matras met topper maar boxspring valt vaak sowieso al enorm tegen qua prijs.
Nu zijn er op tv steeds reclames voor het leasen van een boxspring. De prijzen beginnen bij 30 euro per maand. (Is eigenlijk meteen ook mijn maximum).
Maar ik ken echt niemand die dat doet of er ervaring mee heeft.
Ik zie op die bewuste website dat je ook zelf de kleur en afmetingen kan kiezen maar nergens uit blijkt dat de prijs omhoog zou gaan bij een groter bed.(de enige prijsverschillen zijn tussen verschillende types)
Ook is het meteen voor 5 jaar, ook een nadeel lijkt me. In die 5 jaar heb ik wel een boxspring gespaard eigenlijk maarja :P nu zou je meteen een bed hebben.
Daarna kan je opnieuw gaan leasen maar ook je huidige bed aankopen voor de door hun berekende restwaarde. (Al lijkt me dat na 5 jaar toch eigenlijk niet heel reeel).

Wie ooh wie heeft hier wel ervaring mee of kent iemand die dat heeft? :D

orkaan

Re: Ervaringen boxspring leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:32

Vooral doen als je ruimschoots veel te veel voor je boxspring wilt betalen:-) immers hun bepalen die restwaarde (en reken maar dat die niet heel laag zal liggen).

Na 5 jaar heb je iig al 1800 euro betaald en nog geen bed dat je eigendom is.

Is het wellicht een optie om eens op marktplaats te krijgen (genoeg mensen die een boxspring kopen en na korte tijd denken dit is het niet..en hem weer verkopen)

Overigens lig ik op een normale matras met latten bodem, geen boxspring oid.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 20:38

Nee dat wat jij aankaart qua financiën dacht ik ook alleen heb ik niet zomaar ineens 1000 euro op te hoesten voor een aanschaf. Dus dacht misschien bevalt het mensen alsnog wel heel goed.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:43

Set_Elkol schreef:
Nee dat wat jij aankaart qua financiën dacht ik ook alleen heb ik niet zomaar ineens 1000 euro op te hoesten voor een aanschaf. Dus dacht misschien bevalt het mensen alsnog wel heel goed.

Het bevalt misschien wel goed maar je betaalt dat bed drie keer en over vijf jaar heb je nog geen geld voor een bed aangezien je dat in de lease hebt gestopt. Kom je niet in aanmerking voor een bepaald potje van de gemeente voor bepaalde voorzieningen?? En anders mp inderdaad, nu sparen en vakantiegeld erbij, genoeg mensen die gaan samenwonen/scheiden/verhuizen en een bed van 1500 voor 500 wegdoen. Of minder.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:44

Ik heb er geen ervaring mee met het leasen ervan, wel met een boxspring.
Maar voor een écht goede boxspring ben je wel meer kwijt dan die €1800,-. Ik ben ook bang dat die restwaarde dan ook nog een behoorlijk bedrag zal zijn.

Wellicht toch heel gedisciplineerd proberen te zijn en alle extraatjes (verjaardagen, (winst/vakantie)-uitkeringen etc. apart zetten ervoor?

Ik wil niet anders meer dan een boxspring in ieder geval.
Succes!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 20:47

Ja jullie bevestigen al wat ik zelf ook dacht hoor.
Het is niet dat ik finaal geen geld heb hoor maar andere dingen gaan voor. En dan lijkt dit een luie uitweg maar eigenlijk een hele dure natuurlijk. En ik weet dat ze behoorlijk prijzig zijn inderdaad. Het rest bedrag zal dan inderdaad ook wel wat zijn nog.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:49

Kijk eens op mp, voor 300 euro of minder heb je er boxsprings op staan die er prima uitzien en weinig gebruikt.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:49

Ik heb mijn boxspring op afbetaling gekocht. Ik kon het ook echt niet sparen, alles wat hier overblijft gaat op de dierenspaarrekening. Mijn maandbedrag is 27 euro. Misschien is zoiets een optie?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 21:07

Dat is dus ook mijn probleem har, de dieren gaan altijd voor haha. Bij welke winkel heb jij dat gedaan?

Marktplaats zal ik ook eens bekijken.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:01

Bij beterbed. Heb alleen zelf nog extra geïnvesteerd in een andere topmatras want ik dacht bij mijn oude bed ' ik krijg last van mijn rug ik moet een stevige matras' dus ik kocht een zeer stevig matras met idem topmatras. Maar toen kwam dat bed en de eerste week was hels, dus iedereen zei je moet er aan wennen. Maar na 2 weken stond t huilen mij nader dan het lachen want ik kon er niet op slapen en kreeg in 5 minuten een zere rug want het matras drukte mijn bekken omhoog. Dus toen heb ik bij de kwantum een ander topmatras gekocht voor 200 euro ( 13e maand haha ) en die verkoper vertelde dat je als je op je zij slaapt dus geen hard matras moet nemen. Weer wat geleerd dus die tip wil ik je meegeven. :)*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 22:05

Dat is wel een goede tip :j sowieso het op afbetaling aanschaffen maar ook over de topper.