[ENQ] Mindervaliden en pretparken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

topsylover

[ENQ] Mindervaliden en pretparken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 08:16

Beste mindervalide Bokkers,

Voor mijn studie Event Management doe ik onderzoek naar de mogelijkheid om in een Nederlands pretpark een speciale dag voor mindervaliden te organiseren. Walibi wil toegankelijk zijn voor iedereen. Voor mensen met een handicap is het park wel toegankelijk, maar het blijft beperkt. Zo zijn niet alle attracties toegankelijk en is het soms lastiger bij attracties te komen. Mindervaliden hebben net zo zeer behoefte aan en dagje weg als ieder ander. Er zijn georganiseerde dagjes weg voor mensen met een beperking, maar dit is veelal met alleen mindervaliden en professionele begeleiding.

Om te onderzoeken naar de draagkracht onder de doelgroep en de mogelijkheden vraag ik jullie om de enquête in de vullen. NB het is dus gericht op mensen met een beperking!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link

Heel erg bedankt voor jullie medewerking!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 08:51

Zo ingevuld voor je. Ben pretpark fan maar ga meestal naar buitenland. Omdat die flink goedkoper zijn. Nl is ongeveer enige land waar je de volle prijs betaald maar in best veel atracties niet kunt komen ivm krappe wachtrijen trapjes enz. Daar zou iets aan gedaan moeten worden :j

Toevallig walibi dit jaar weer goedkoop kaartjes kunnen krijgen

luuntje

Re: [ENQ] Mindervaliden en pretparken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:15

Ingevuld.
Alleen wil ik geen speciale dag of rolstoelbasketbal, mascottes zien.
Ik wil achtbanen in.
En mij niet blauw betalen aan entreegeld en parkeergeld.

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:29

Ik heb hem voor je ingevuld. Valt mij alleen wel op dat er vooral gedacht wordt aan rolstoeltoegankelijkheid dat is super! Maar er zijn ook een hoop minder zichtbare beperkingen, zoals hersenletsel oid waarbij mensen bijvoorbeeld slecht tegen prikkels kunnen en snel vermoeid zijn. Voor mij is een pretpark bijvoorbeeld niet haalbaar door veel te veel prikkels van licht en geluid, drukte en het niet kunnen rusten. Volgens mij heeft de Efteling trouwens wel een rustruimte met bed tegenwoordig, dat is echt top! Wellicht is het haalbaar om een dag of dagdeel een prikkelarme omgeving te creëren net zoals er tegenwoordig bij sommige kermissen gedaan wordt.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 13:18

luuntje schreef:
Ingevuld.
Alleen wil ik geen speciale dag of rolstoelbasketbal, mascottes zien.
Ik wil achtbanen in.
En mij niet blauw betalen aan entreegeld en parkeergeld.

Omdat het voor alle leeftijden is, en sommige mensen helemaal niet in een achtbaan kunnen bieden we wat extra activiteiten aan, maar het grootste probleem waar mindervaliden vaak tegenaan lopen is (denk ik zelf) dat er maar een tegelijk in kan en je van je vrienden gescheiden wordt in de wachtrij etc. Dat is op zo'n dag als deze dus niet het geval.

Heel erg bedankt voor het invullen allemaal!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 13:20

rocky_1995 schreef:
Ik heb hem voor je ingevuld. Valt mij alleen wel op dat er vooral gedacht wordt aan rolstoeltoegankelijkheid dat is super! Maar er zijn ook een hoop minder zichtbare beperkingen, zoals hersenletsel oid waarbij mensen bijvoorbeeld slecht tegen prikkels kunnen en snel vermoeid zijn. Voor mij is een pretpark bijvoorbeeld niet haalbaar door veel te veel prikkels van licht en geluid, drukte en het niet kunnen rusten. Volgens mij heeft de Efteling trouwens wel een rustruimte met bed tegenwoordig, dat is echt top! Wellicht is het haalbaar om een dag of dagdeel een prikkelarme omgeving te creëren net zoals er tegenwoordig bij sommige kermissen gedaan wordt.

Bedankt voor het invullen!
Ik heb in het plan inderdaad geschreven dat een gedeelte van de businesslounge omgetoverd wordt tot "knuffelkamer", met kussens, dekentjes etc. waar je dus echt even lekker tot rust kunt komen en alle prikkels kunt verwerken. Ik lees dat er ook om een ruimte wordt gevraagd waar men echt even kan slapen, dat is een goede aanvulling.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:45

Ik weet inmiddels als je je meld bij de ehbo ze vaak wel de mogelijkheid hebben je daar even terug te trekken op een bedje. :j bij eurodisney afgelopen oud en nieuw daar ruim 1,5 uur heb liggen slapen terwijl mijn gezelschap zich vermaakt heeft in die tijd. Idem bij aquatica en movieworld in bottrop waar ze ook die mogelijkheid hebben.

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:10

karuna schreef:
Ik weet inmiddels als je je meld bij de ehbo ze vaak wel de mogelijkheid hebben je daar even terug te trekken op een bedje. :j bij eurodisney afgelopen oud en nieuw daar ruim 1,5 uur heb liggen slapen terwijl mijn gezelschap zich vermaakt heeft in die tijd. Idem bij aquatica en movieworld in bottrop waar ze ook die mogelijkheid hebben.

Dat zijn goede tips! Nu kom ik niet zo snel in een pretpark, maar dat geeft toch meer mogelijkheden en lagere drempels om naar die parken te gaan.