Vraagje over recht van verzet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Vraagje over recht van verzet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 22:09

Vanavond werd ik gebeld door een stichting iets met loterij. Of het de postcodeloterij of bankgiroloterij was ben ik even vergeten.
Doordat ik mij meer als zes weken geleden heb opgegeven in het bel me niet register, meldde ik dat ik geen interesse had in loterijen ging mevrouw toch vertellen dat ze een aanbod hadden voor mij.
Daarna meldde ik dat ik middels het recht van verzet wilde aangeven.
Vervolgens verteld de dame mij aan de andere kant van de lijn dat zij mij nog 1 keer mochten benaderen? >;)
Kreeg natuurlijk het verplichte riedeltje dat ik mij kon opgeven voor het bel me niet register. Ik zei dat dat geen zin had aangezien ze het niet nakwamen.
Nu is mijn vraag aan de telemarketeers, mag dit zomaar? Het lijkt mij toch dat wanneer ik mij aanmeld hierbij ik helemaal geen telefonische aanbiedingen krijg?

Xyris

Re: Vraagje over recht van verzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:13

Zelfde hier, jaren geleden al aangemeld maar toch gebeld worden door dergelijke instanties. Ik heb het vermoeden dat er ergens een addertje onder het gras zit als je toestemming geeft voor andere zaken en ze zich daarop kunnen herroepen oid.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:30

Ik word er ook knetter gek van, heb me al 2 keer aangemeld bij het bel me niet register, geef ook nergens meer mijn nummer op. Maar toch blijven ze bellen, en dan ook blijven opdringen. Bleef eerst altijd netjes en zei gewoon dat ik geen interesse heb, maar tegenwoordig hang ik op aangezien ze geen nee accepteren.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:43

Ze mogen je nog wel bellen als je ooit klant bent geweest. Dus ook al was het 20 jaar geleden en heb je maar 1 maand een proefabonnement gehad, dan nog mogen ze je nu bellen. Ook al sta je in het bel-me-niet register. Heel irritant, ik zou willen dat ze het zo maken dat als je een specifiek bedrijf aangeeft dat ze je niet meer mogen bellen, ze dit ook niet meer mogen doen. Al was je ooit klant.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:46

Inderdaad wat Florikse zegt, als je zelf klant bent geweest, dan mogen ze je nog x tijd/keer benaderen.

Ik had ook de fout gemaakt om een proefabonnement van Volkskrant te nemen, 2 weken gratis en werd automatisch stop gezet tenzij je het zelf verlengde. Krant geen 1 keer gelezen dus ik had geen interesse. Ik ben echt jaren later nog gebeld of ik niet weer interesse had...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:50

purny schreef:
Daarna meldde ik dat ik middels het recht van verzet wilde aangeven.
Vervolgens verteld de dame mij aan de andere kant van de lijn dat zij mij nog 1 keer mochten benaderen? >;)

Nee. Nadat je het recht van verzet hebt aangegeven mag dat dus nadrukkelijk niet meer!

(Maar als je een volgende keer nog eens geconfronteerd wordt kun je het nog op laten volgen met 'mevrouw, ik neem al mijn telefoongesprekken op en als u doorgaat stuur ik een kopie hiervan naar de Autoriteit Consument en Markt.' Dan denk ik dat ze heel snel weg zijn }> )

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:50

Floriske schreef:
Ze mogen je nog wel bellen als je ooit klant bent geweest. Dus ook al was het 20 jaar geleden en heb je maar 1 maand een proefabonnement gehad, dan nog mogen ze je nu bellen. Ook al sta je in het bel-me-niet register. Heel irritant, ik zou willen dat ze het zo maken dat als je een specifiek bedrijf aangeeft dat ze je niet meer mogen bellen, ze dit ook niet meer mogen doen. Al was je ooit klant.

Dat is niet helemaal waar. Ze mogen je nog 5 jaar bellen. Ook als je in het bel me niet register staat... Het enige wat je kan doen is recht van verzet dan mogen ze je niet meer bellen. Als jij vraagt of ze dat nu voor je willen regelen dan zijn ze verplicht dat te doen!

Overigens kan het ook zijn dat je hebt meegedaan aan een winactie en daarbij toestemming hebt gegeven!

Ik heb een paar maand in een callcenter gewerkt. Ik zei dan altijd oke ik zet u op de lijst! Vond m'n baas wat minder leuk... Die vond dat ik mensen toch moest ompraten.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:59

Mocht je het recht van verzet hebt gedaan en toch lastig gevallen worden dan kun je een klacht indienen bij Autoriteit Consument en Markt. Er kunnen dan boetes volgen voor het bedrijf dat het recht van verzet negeert. Dit heb ik geïnformeerd toen ik gebeld bleef worden door een regionale krant nadat ik recht van verzet heb gedaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:39

Ik sta ook in het bel-me-niet register, maar omdat ik een KPN abonnement heb, word ik door hen nog wel regelmatig benaderd.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:37

Zodra ik ook maar denk dat ik een callcenter aan de lijn heb hang ik al op, echt ontzettend irritant. Als ze dan geen callcenter zijn moeten ze maar terug bellen :+
Is vaak ook wel te zien aan het nummer waarmee ze bellen dat uit het buitenland komt bijvoorbeeld.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:47

Mij hebben ze ooit geprobeerd wijs te maken dat je je ieder jaar opnieuw aan moest melden bij het bel me niet register. Ik ga die van dat recht van verzet onthouden, ik kende hem nog niet. Ik reageer meestal zo bot dat ze niet terug durven te bellen :o werkt wel.