Lievelingsdieren van kinderen van 0 tot 100 ;)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 07:57

Kuggur schreef:
Er kwam gisteren bij ons een kudde rendieren langs, stonden op een paar meter van het tuinhek op onze weiden te grazen. Ook erg mooie dieren.

Oh wat gaaf! Elanden vind ik ook prachtig!

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:25

Ik vind de poolvos en woestijnvos er allebei zo schattig uitzien. De ene door zijn witte fluffy vacht, de ander door zijn mega oren.

Daarnaast ga ik voor de schildpad (heel bijzonder dat ik ze uit het ei de zee in heb mogen zien gaan), de pinguin(die maken me altijd vrolijk), de blauwe vinvis(vanwege hun formaat), de olifant(vanwege hun intelligentie en tegelijkertijd de minder slimme baby olifant filmpjes) en de manta ray waarmee ik in het donker samen heb gezwommen.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Lievelingsdieren van kinderen van 0 tot 100 ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:39

Als je het mijn zoon van 11 vraagt krijg je het volgende antwoord: onze Noor Nuts en mieren.

Hij is helemaal gek van mieren. Hij krijgt binnenkort zelfs een mierenboerderij van zijn opa en oma.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:45

Ik was vroeger helemaal gek van zeepaardjes!! <3

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:00

Ik had altijd paard gezegt, maar ik vind musjes en vlinders ook helemaal tof :D

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: Lievelingsdieren van kinderen van 0 tot 100 ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 17:26

Wat leuk om al meer dan 100 verschillende dieren voorbij te zien komen!
Zo leuk om al die verschillen te zien.

Cyrilletje

Berichten: 2189
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: achterhoek

Re: Lievelingsdieren van kinderen van 0 tot 100 ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 17:34

Otters! <3 Blije, grappige en intelligente diertjes. En stokstaartjes vind ik ook erg leuk. En ruwharige Teckels O:)

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 17:44

Kuggur schreef:
anjali schreef:
Wombat.Onlangs gezien op een Australische documentaire.Eerst wist ik niet dat ze bestonden.

En ze poepen kubussen!

Ik geloofde je niet maar ik heb het opgezocht en inderdaad,je hebt gelijk!Hartelijk dank voor de informatie over dit schattige diertje!

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 17:46

Uiteraard staan paarden hoog op mijn lijstje. Maar ook de wolf, fascinerend vind ik ze en zo'n mooie blik in de ogen.
Uilen, vroeger ging ik ook altijd op zoek naar uilenballen in het bos. Vind ze prachtig in elke soort en maat. Al zijn kerkuil, sneeuwuil en steenuil favoriet
Walvissen, zo fascinerend en groot! Vind het ook altijd zo leuk dat zulke grote dieren vooral krill eten.
Manta rog, zou dolgraag nog eens een manta willen zien. Stralen zo'n rust uit, zoals ze door het water gaan.
Vossen, want die zijn gewoon ultra schattig!
Raven, omdat ze zo gruwelijk slim zijn.
En last but not least, de sterneusmol. Vind het zo grappig, moet altijd om die beestjes lachen.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 17:46

sanso schreef:
Gestreepte (en de ‘gewone’ gevlekte natuurlijk) hyena is ook wel errug gaaf!


De gestreepte is inderdaad echt prachtig! Heb vroeger ook een fase gehad dat ik alle soorten hyena's aan het bestuderen was. :')

De Afrikaanse wilde hond is ook echt prachtig overigens.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 17:58

Heel cliche, maar ik vind echt alle dieren geweldig <3 Als kind riep ik dit al en nu nog steeds. Alle dieren hebben iets speciaals en ik kan dan ook echt ontroerd raken. Ik heb nu van deze 'obsessie' mijn werk gemaakt :D Ik heb ook echt tientallen, zo niet honderden dieren boeken en ja, ik weet het gewoon niet <3

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Lievelingsdieren van kinderen van 0 tot 100 ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:50

ohja, nog vergeten: ik ben ook helemaal gek van ratten :')

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Lievelingsdieren van kinderen van 0 tot 100 ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:21

Afbeelding

Wormen!!

Nee grapje, zijn hamsters van een paar uur oud. :P

Afbeelding
Met mams

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: Lievelingsdieren van kinderen van 0 tot 100 ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:50

Misschien apart, maar al jaren vind ik de komodovaraan er fascinerend. Daar kan ik naar blijven kijken!Afbeelding

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:54

Ik vond Olifanten en Pinguins , honden, katten, paarden en konijnen altijd geweldig <3 Schreef ze dan ook allemaal op.
Als iemand vraagt wat mijn lievelingsdieren zijn, zijn het nogsteeds deze. <3

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:14

veel dieren zijn bij mij favoriet maar ik heb niets met reptielen.
Mijn echte lievelings dier is een walvis dat fascineert me al sinds mijn kindertijd, zo groot als een schip en dan een zoogdier in het water.
dit exemplaar spoelde aan in domburg,slechts 3km van ons huis...niet eens zo heel groot, graatmager en toch innemend! het meisje er voor is mijn dochter( die is gefascineerd door vlinders en lieveheersbeestjes).

Afbeelding

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:25

Voor degene die komodo’s vet vinden. Zoek eens een Salvadorii op (krokodilvaraan in het NL)
Erg groot, en mega slim.
Ik heb er mee mogen werken en elke keer verbaas ik mij weer. Ze hebben geweldige ‘bang maak’ meganismes. Zo mooi, slim, groot, alles!
Die blik in hun ogen is echt prehistorisch, alsof je een dino voor je hebt staan.

Afbeelding
Afbeelding

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:32

Als kind was mijn lievelingsdier een leeuw. :)

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:33

Afbeelding

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Lievelingsdieren van kinderen van 0 tot 100 ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:39

Mijn zoon heeft zijn eerste aankoop gedaan het terrarium. Als die binnen is en ingericht komen de Lasius flavus (gele weide mieren). Hij is er echt gek op. Uiteindelijk wil hij een of andere excotische mier gaan houden.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 13:09

sanso schreef:
Die blik in hun ogen is echt prehistorisch, alsof je een dino voor je hebt staan.

Prachtige dieren inderdaad, ik vind reptielen ook erg interessant.
Maar om eens wat zout op een slak te leggen, als je een mus ontmoet sta aanzienlijk méér oog in oog met een dinosaurus dan zulke varanen.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:19

Kuggur schreef:
sanso schreef:
Die blik in hun ogen is echt prehistorisch, alsof je een dino voor je hebt staan.

Prachtige dieren inderdaad, ik vind reptielen ook erg interessant.
Maar om eens wat zout op een slak te leggen, als je een mus ontmoet sta aanzienlijk méér oog in oog met een dinosaurus dan zulke varanen.


Doet me aan deze video denken :P


Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 16:36

Briljant die kip _O- . Heb ze ook wel met muizen en kikkers zien rondlopen. Gekke beesten.

Varanen vind ik allemaal wel erg koel :D . Andere reptielen ook. En niet eens omdat ze koudbloedig zijn en al dan niet op dino's lijken.
Maar goed dat mijn beurs, kennis en impulsaankoopgedrag beperkt is, anders had ik een heel bizarre dierenverzameling in huis. Van varanen en vogelspinnen, kippen met voetbevedering en loopganzen, geitjes, minivarkens en natuurlijk de standaard katten en honden. En slofjes, ratjes en misschien zelfs een slang. En dan natuurlijk ook paardjes, een ezel en koetjes. En een aftands schaap. En een papegaai. En zo'n megaslak. Maar daar geen zout op leggen, dat is sneu. Als ie al op moet, dan maar met knoflookboter. :+

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 16:40

Kuggur schreef:
sanso schreef:
Die blik in hun ogen is echt prehistorisch, alsof je een dino voor je hebt staan.

Prachtige dieren inderdaad, ik vind reptielen ook erg interessant.
Maar om eens wat zout op een slak te leggen, als je een mus ontmoet sta aanzienlijk méér oog in oog met een dinosaurus dan zulke varanen.


Oh technisch gezien zeker! Maar van de buitenkant ziet die salvadorii er toch echt meer uit alsof die thuis hoort in de nieuwe Jurrasic World film :') denk dat een stel mussen en kraaien geen volle zalen zullen trekken hihi

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:05

sanso schreef:
Voor degene die komodo’s vet vinden. Zoek eens een Salvadorii op (krokodilvaraan in het NL)
Erg groot, en mega slim.
Ik heb er mee mogen werken en elke keer verbaas ik mij weer. Ze hebben geweldige ‘bang maak’ meganismes. Zo mooi, slim, groot, alles!
Die blik in hun ogen is echt prehistorisch, alsof je een dino voor je hebt staan.


Ik kan geen Nederlandse beschrijving van het dier vinden. Ze zijn minder groot zo te zien. Maar ook niet agressief naar de mens zo te zien aan de filmpjes? Een meneer geeft er gewoon een kippenpoten uit de hand?