Zelf uitnodigingen maken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Zelf uitnodigingen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:15

Momenteel ben ik druk bezig om uitnodigingen te maken voor onze trouwdag. Ik vind het leuk om dat zelf te ontwerpen. Nu had ik een kaartje gemaakt bij blijkaartje.nl en was aardig, maar ik wil meer proberen.
Nu was ik al bezig met allerlei verschillende sites enzo, maar dat is toch wel veel werk om iedere keer iets nieuws te maken haha. Dus vraag ik jullie om hulp.

Welke site hebben jullie goede ervaringen mee?

Eisen kaart:
- dubbele kaart, moet op alle kanten te bewerken zijn.
- veel mogelijkheden qua opmaak.
- niet duurder dan €40.- per 20 kaarten ong.
- goede papierkwaliteit en mogelijkheid tot het kiezen van linnen of fotopapier.
-mogelijkheid tot het bestellen van een proefdruk.

Dus, brand los. :)

Myfairytale
Berichten: 5399
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:28

Ik heb onlangs uitnodigingen gemaakt en verstuurd met kaartje2go: https://www.kaartje2go.nl
Kon je veel bewerken, was een dubbele kaart, kon voorkant en 2 binnenzijden bewerken, je kunt papiersoorten en formaten kiezen én proefdrukken bestellen.
Dat laatste heb ik ook gedaan en was gratis. :j Was overigens ook een kaart met een foto erop.

Ik was erg tevreden en zal daar zeker weer bestellen als ik weer wat nodig ben.

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 23:44

Ik maak mijn eigen kaarten altijd zelf in photoshop.
Deze plak ik gewoon als foto zegmaar op de kaart, en klaar haha.

Texas02

Berichten: 4650
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 00:14

Ik zou ook zeggen Photoshop, of als je dat niet hebt het kostenloze Gimp. En dan kun je gewoon ergens laten afdrukken, Kruidvat doet dat wel geloof ik, en Hema, en lokale fotowinkels vast ook wel :)

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Zelf uitnodigingen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 02:52

InDesign (van Adobe) en dan zelf af laten drukken. Er zijn genoeg websites waar je afbeeldingen en designvoorbeelden vanaf kan halen (feepik.com). Ik freelance in dit vak, dus als je meer tips wil vraag het maar :)

8nnemiek

Berichten: 43427
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zelf uitnodigingen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:53

Ik weet niet hoe handig je bent met de computer, maar ik maak kaarten altijd in Illustrator.
Zoek dan via freepik.com naar vectorbestanden. Daar staan kant en klare trouwkaarten in, maar ook bv losse bloemen en tig mooie patronen die je toe kan voegen.
Zoek ook eerst op bestaande trouwkaarten om een stijl uit te zoeken en ideeën op te doen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:53

Ik heb die van ons gemaakt op http://www.stijlvolletrouwkaarten.nl :) Heel veel mogelijkheden en wij hebben ze daar uiteindelijk ook besteld.

Er is een kortingscode op hun website waarmee je een gratis proefdruk kan bestellen (anders kost ie 1 euro, ook niet zo spannend). Je kunt verschillende kleuren en soorten papier kiezen (geloof 5 soorten) die krijg je ook allemaal bij je proefdruk in een klein envelopje mee gestuurd. De prijs is geloof ik wel wat jij ongeveer noemt. Wij hebben 130 euro betaald voor ongeveer 70 kaarten geloof ik (exclusief envelop, die vond ik te duur daar). Wij hebben een enkelzijdige kaart van 11x17 ongeveer. Zowel voor als achterzijde bedrukt. Op natuurkarton, maar je hebt bv ook fotopapier, structuur papier, parelmoer papier, ivoor etc. Ben heel tevreden over deze site en heel snel geleverd!

Anoniem

Re: Zelf uitnodigingen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:00

Dat op de pc doen ben ik echt niet handig genoeg voor. Ik zoek wel een site die het me net ff iets makkelijker maakt.

Kaattje to go was ik al mee bezig idd, ik ga nog eens verder kijken :)
En ik zal die site van jou ook eens bekijken frummels. :)

marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Re: Zelf uitnodigingen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:17

Wat je ook nog eventueel kunt doen, is zelf een kaartje tekenen. Handlettering is momenteel erg populair en niet moeilijk om te doen.
Je kunt het kaartje dan inspannen en vervolgens afdrukken.
Ik heb dit ook pas gedaan en het was erg makkelijk en leuk ( en nog eens goedkoop ook!)

MarrieLeen

Berichten: 11388
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:21

Wij hebben onze trouwkaarten via Leintjes.nl, goede en snelle levering en veel mogelijkheden. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:15

marinke182 schreef:
Wat je ook nog eventueel kunt doen, is zelf een kaartje tekenen. Handlettering is momenteel erg populair en niet moeilijk om te doen.
Je kunt het kaartje dan inspannen en vervolgens afdrukken.
Ik heb dit ook pas gedaan en het was erg makkelijk en leuk ( en nog eens goedkoop ook!)


Ik zag vandaag nog een handlettering starters set bij de aldi (nijverdal) liggen, zag er erg leuk uit om te doen!

Anoniem

Re: Zelf uitnodigingen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:38

Ohhh nee daar heb ik echt geen geduld voor haha :P

Wil iemand misschien eens een blik werpen op mijn creaties? Ben gewoon benieuwd wat jullie ervan vinden :)

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Zelf uitnodigingen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:08

Ja leuk! PB staat open :)

maj0

Berichten: 6601
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Zelf uitnodigingen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:13

Wij hebben hem bij abelli gemaakt. Makkelijk snel en niet duur. Zelfs de achter kant konden we gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:14

maj0 schreef:
Wij hebben hem bij abelli gemaakt. Makkelijk snel en niet duur. Zelfs de achter kant konden we gebruiken.

Toevallig ben ik daar nu mee bezig, puur omdat ik de ontwerpmogelijkheden daar het mooist vind :)

maj0

Berichten: 6601
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Zelf uitnodigingen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:16

Dat hadden wij inderdaad ook. En ze waren er ook nog heel snel. Wij hebben ze dinsdags gemaakt vrijdag waren ze er en dat terwijl donderdag hemelvaart was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:19

maj0 schreef:
Dat hadden wij inderdaad ook. En ze waren er ook nog heel snel. Wij hebben ze dinsdags gemaakt vrijdag waren ze er en dat terwijl donderdag hemelvaart was.


Dat scheelt. Ik wil alleen vooraf een proefdruk, hebben jullie dat niet gedaan? En welk papier hadden jullie?

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Zelf uitnodigingen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:46


MarrieLeen

Berichten: 11388
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Zelf uitnodigingen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:31

Ik vind het ook leuk hoor om mee te kijken naar je ontwerp. :j

maj0

Berichten: 6601
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:36

Joolien schreef:
maj0 schreef:
Dat hadden wij inderdaad ook. En ze waren er ook nog heel snel. Wij hebben ze dinsdags gemaakt vrijdag waren ze er en dat terwijl donderdag hemelvaart was.


Dat scheelt. Ik wil alleen vooraf een proefdruk, hebben jullie dat niet gedaan? En welk papier hadden jullie?


Nee heb ook niet echt gezocht of dat wou. Het goedkoopste haha