Eigen eten meenemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tabaflab

Eigen eten meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 10:18

Omdat er in het topic Gierige acties een aardige discussie was ontstaan over zelf eten meenemen, en met name in de bioscoop. Open ik hiervoor een appart topic om meningen of ervaringen te kunnen delen.

Ik zal het spits afbijten met eigen mening en ervaring:
Voor de bioscoop: Ik ga er niet vaak heen dus als ik in de bioscoop ben koop ik daar een cappuccino en misschien een ijsje. Als ik dat niet doe vind ik dat ik wel 2 uur zonder eten kan, en lekker van de film kan genieten.

Ik kan wel begrijpen dat als de consumpties 3x zoveel kosten je zelf iets meeneemt.

Verder als ik naar een evenement ga:
Ik koop de dag vantevoren wat te drinken en eten in de supermarkt. Wel koop ik dingen die ik erg lekker vind zodat ik minder snel geneigd ben om op het evenement ook iets te gaan kopen. En zelfs dan wil jet nog wel eens zijn dat de patatkraam het wint :o

Ik ben benieuwd wat bokt hierover heeft te zeggen :)

MarliesV

Re: Eigen eten meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:23

Als ik 'uit' ga, of het nu bios, evenement, kroeg of wat dan ook is. Dan ga ik niet bezuinigen of besparen.

Dus ik neem niets mee van huis (alleen voor onderweg met de trein bijvoorbeeld als het warm is) en haal alles op locatie.

Nu heb ik makkelijk praten, wij zijn 2 verdieners met een fulltime baan en een matige hypotheek en kunnen dit dus gewoon doen.

Ik vind eten naar de Bios meenemen niet fatsoenlijk, zou dat nooit doen. Dan zit je maar 2 uur zonder wat te eten.

Naar een festival kan ik mij nog iets van voorstellen maar vind ik ook niet kunnen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:29

Ik probeer zo veel mogelijk wel zelf mee te nemen omdat een bioscoopkaartje bijvoorbeeld al duur zat is. Popcorn haal ik wel altijd in de bios, maar als ik zin heb in M&Ms haal ik die toch echt bij de supermarkt. Dief van mijn eigen portemonnee als ik die voor woekerprijzen in de bioscoop haal. Net als drinken, haal ik ook bij de supermarkt...

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:31

Als ik wat meeneem naar de bios is het meestal drinken en wat te snoepen.
Maar afgelopen week had ik toevallig ook eten mee. Ik vind het dan weer niet nodig om McDonald's mee te nemen (die zit er nota bene naast) maar ik ben wel een broodje gaan halen bij de supermarkt om de hoek. Ik moest nog avondeten maar we gingen uiteindelijk naar de film een uur eerder dan de bedoeling was. Hierdoor hadden we nog maar 20 minuten voordat ie zou beginnen terwijl het wel een film van 3u was. En naast dat ik niet zo van nachos en popcorn hou, vind ik de bios idd wel belachelijk duur.

Edit; op festivals doe ik meestal iets minder moeilijk omdat ik daar meer keus heb. Maar dan nog vind ik 3 euro voor een "biertje" of 4,50 voor een patatje met mayo wel behoorlijk van de zotte...
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 14-05-18 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:32

Ik neem eigen eten en drinken mee naar de bios. Verder neem ik ook zelf eten en drinken mee naar een dierentuin/pretpark omdat je daar vaak alleen een vette hap kunt halen en ik liever een broodje oid eet. :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:33

Bios neem ik gedeelte zelf mee...popcorn koop ik er wel sowieso...soms neem ik ook een flesje drinken mee, maar meestal kopen we of geen drinken of ieder 1 beker en klaar; t'is renslotte niet dat je de hele dag in de bios zit (tenzij je naar een marathon gaat natuurlijk). Reden; de belachelijk hoge prijzen die ze daar vragen. Zakje M&M's komt gewoon van thuis mee; ik weiger 5 euro voor een zakje te betalen die in de winkel 1,90 kost...al had ik een miljard op de rekening staan; dat is gewoon mensen bestelen imo

Pretpark nemen we zelf drinken mee en wat broodjes in een koeltasje; blijft het allemaal lekker koel. En halverwege de dag kopen we daar nog een patatje. Reden is dezelfde als bij de bios.

Concertjes enzo neem ik niks zelf mee, behalve dan uiteraard geld om daar wat te kopen, maar dat zijn vaak ook normalere prijzen; vergelijkbaar met een kroeg wat drinken betreft.

Met een festival nemen we vaak wel wat eten mee; broodjes en beleg om s'ochtends enigszins normaal te kunnen ontbijten en vaak ff bij de plaatselijke chinees langs.....als je alles op het festivalterrein moet kopen ben je EN een godsvermogen kwijt EN je vreet 3 dagen lang alleen maar smerige, vette hap, die 9 van de 10 keer ook nog amper warm is
En sapjes, die nemen we ook mee; 3 dagen alleen maar aan de alcohol moeten zitten is ook niet zo mijn ding namelijk

alles staat en valt wat voor prijzen er berekent worden; gaat het 3 keer over de kop zoals bij de bios en pretparken (dierentuinen kunnen er ook wat van trouwens) dan neem ik een gedeelte zelf mee.
Wil de rest van de maand ook nog een beetje normaal kunnen leven namelijk
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 14-05-18 10:41, in het totaal 3 keer bewerkt

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:37

Bioscoop haal ik sowieso wat te eten en te drinken bij de AH die er tegenover zit. Of ik 2,90 voor een flesje water betaal of 0,90 voor hetzelfde flesje een paar meter verder vind ik wel de moeite. Wij gaan elke week naar de film dus dat tikt nogal aan. :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:42

Wij nemen altijd eten mee eigenlijk, naar de bios (op popcorn of krakelige chipszakjes na) kan je vanalles meenemen inclusief een flesje drinken van 1,5 euro ipv 3. Pretparken en dierentuinen gaat ook altijd een tasje snacks mee.
We hebben het niet super breed en ik vind het dan toch echt sonde van het geld om astronomische prijzen te betalen voor hetzelfde eten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:43

Bioscoop kopen wij het drinken wel daar. Die prijzen zijn nog te doen maar iets lekkers slaan we door de prijzen wel is over. Daarbij gaan we ook niet vaak 2 of 3x per jaar.
Pretpark of dierentuin nemen we altijd zelf broodjes en drinken mee. In het park kopen we ook we ook nog wel wat maar ik vind de prijzen te hoog en het eten niet lekker. Efteling is daarop een uitzondering daar vind ik het eten wel lekker maar ook die dag weg is enorm duur dus nemen we echt ook wel wat zelf mee. Ik vind dat ook niet raar. Lijkt mij een eigen keuze die ieder voor zich zelf maakt.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:44

Ik mix nog wel eens.

Bioscoop: ik vind het ook de charme van de bios om daar wat lekkers uit te zoeken, maar die lol is er wel af met die prijzen tegenwoordig. Dus regelmatig gaat er wel een zakje M&M's van thuis mee. Soms ook een flesje water. Maar popcorn en een drankje koop ik nog wel vaak in de bios.

Met kids: Pretpark/Strand/Zwembad: ik sla allemaal lekkere dingen in bij de supermarkt. Soms maak ik ook een lekkere lunch, maar soms wil ik niet alles overal mee slepen, want is best veel voor 3 a 4 man de hele dag eten en drinken, en ook hier vind ik het wel juist onderdeel van de beleving om wat lekkers te kopen. Maar niet alles dus.

Festival: uhm... daar kom ik nooit.

Paardenevenement: Idem als pretpark, maar dan hoef ik alleen iets voor mezelf mee te nemen, dus ben ik minder snel geneigd om iets te kopen, behalve een kop koffie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:48

Ik neem altijd eigen eten mee naar pretparken en dierentuinen. Het eten daar is echt niet te eten. Ik kan zelf lekkerdere broodjes maken :9
Ik denk ook dat als Rob Geus daar eens de boel komt checken dat ie in de meeste parken echt niet vrolijk wordt, man man man. Wat een ellende :')

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:53

Ik haal eten en drinken meestal in de bios zelf, maar dat is meer omdat ik het van tevoren vergeet mee te nemen :+ De prijzen vind ik namelijk echt belachelijk hoog, ook al is het een uitje.
Waar trouwens de prijzen ook zo belachelijk hoog zijn, is in de ziekenhuiswinkeltjes. Daar mogen ze zich helemaal gaan schamen voor wat ze voor een zakje drop of zak chips durven te vragen..
(Ik kom daar niet als patient, maar als werknemer die wat lekkers voor m’n collega’s wil halen tijdens de dienst)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:54

Ik neem nooit zelf wat mee.
Ik vind dat gezeul niet fijn. Moet dan thuis helemaal bedenken wat ik daar wil eten. meestal hou ik dan platte krentebollen, kleffe boterhammen en lauw drinken over wat ik daar ter plekke alsnog weggooi.

Ik kan het echter wel begrijpen dat mensen het wel doen. Inderdaad is het nogal duur om daar ter plekken te kopen terwijl het uitje al duur is en gezond is het meestal niet.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:54

Ik neem naar de bios nooit wat mee. Gaan altijd naar een service bioscoop en kunnen met een speciaal pasje betalen waardoor je ook niet zit te klooien met cash. Prijzen vallen reuze mee, op een terras betaal je doorgaans meer.

Meestal zijn wij voor een avondje bios 40€ kwijt INCL de kaartjes (20-23€)

Pretparken/dierentuin ga ik bijna nooit heen maar als ik ga dan ga ik voor de volle experience, dus ook het eten en drinken daar.

Overigens neem ik wel altijd zelf een flesje water mee.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:58

NatasjavE schreef:
Ik neem nooit zelf wat mee.
Ik vind dat gezeul niet fijn. Moet dan thuis helemaal bedenken wat ik daar wil eten. meestal hou ik dan platte krentebollen, kleffe boterhammen en lauw drinken over wat ik daar ter plekke alsnog weggooi.

Ik kan het echter wel begrijpen dat mensen het wel doen. Inderdaad is het nogal duur om daar ter plekken te kopen terwijl het uitje al duur is en gezond is het meestal niet.

Dat is echt een kwestie van goede voorbereiding. Een platte krentenbol en kleffe boterham zou ik ook snel weggooien. :P
Maar ik maak dan bijvoorbeeld een wrap met roomkaas, sla en zalm. Of kipfilet en mango en avocado. Of gewoon kipkerriesalade of satesalade. Wrap oprollen, aluminiumfolie eromheen en in een klein koeltasje. Ik heb trouwens voor onze uitjes met gezin zo'n boodschappenkar ('meutenkar', wordt die in ons jargon liefkozend genoemd). Heel handig, kan van alles in.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:00

Ik vergeet het meestal en haal op zich graag wat op de plek zelf. Maar bij bioscopen is het wel belachelijk belachelijk duur. Dan haal ik wel niks, als ik vergeten ben iets mee te nemen.
Vroeger nam ik trouwens best graag broodjes mee want ik vind kleffe geplette bolletjes of boterhammen wel lekker :o Ik kan er ook niets aan doen. Alleen eet ik nu geen brood meer, dus geen bolletjes meer mee. (Boekweitpannekoeken kunnen wel, als ik daaraan toekom. Die zijn koud en enigzins geplet ook lekker.)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:04

Bij de bios neem ik vaak wel een flesje water mee. Maar dan wel een snack van de bios zelf.

Ga ik naar het theater (zelfde bedrijf :+ ) dan haal ik wel drinken bij de bar.

In een pretpark neem ik ook wel het een en ander te eten mee :j

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:08

Beetje afhankelijk van de dag en tijd.
Neem soms wel wat mee naar de bioscoop, maar vaak ook niet. Deels omdat ik het vergeet, deels omdat ik Popcorn liever daar haal.
Naar een pretpark neem ik snacks en drinken voor tussendoor vaak zelf mee, een echte maaltijd eet ik meestal daar.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:10

Ik ga niet zo vaak naar de bios, dus als ik ga koop ik meestal mijn eten/drinken daar.
Als ik vaker zou gaan zou ik zeker het een en ander zelf meenemen, die prijzen zijn echt idioot hoog.

naar een pretpark of evenement nemen we vaak een broodje en wat te drinken mee.
Zodat je tussendoor even iets kan nemen.
maar vaak kopen we ook nog eten en drinken in het pretpark of evenement.
het is meer dat ik niet al mijn drinken/eten daar hoef te kopen.

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:10

Als ik naar de bioscoop ga neem ik eigenlijk altijd een flesje water mee, maar dat heb ik standaard bij. Iets om te snoepen koop ik wel gewoon daar ter plaatste :)

Als ik naar een pretpark of iets dergelijks ga neem ik altijd mijn eigen eten mee. Dan moet ik niet van die slappe, taaie belegde broodjes te eten of fastfood. En dan heb ik vaak ook koekjes, ... bij voor in de wachtrij :)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:11

Ik probeer de laatste tijd gezond te eten, dus bios is standaard een flesje water met fruit of zelfgemaakte siroop, dat neem ik mee want daar is alleen suikerdrank te koop. Eventueel hapje neem ik zelf ook weleens mee, maar niet altijd.

Wat ik wel echt vervelend vind is de sauna, daar kun je niks mee nemen en een simpele yoghurt (zonder suiker en muesli enz) of portie groente is er vaak niet te krijgen. Ik moet het daar echt doen met dure alternatieven die vaak niet eens gezond of lekker zijn. En je bent er vaak toch wel dusdanig lang dat je wat wilt eten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:13

Ik weet niet waarom je zou moeten eten of drinken in een bioscoop, dat leid toch af van de zintuigen die je moet gebruiken?
Bovendien vind ik het zelf nogal ergerlijk al die geluidjes.
Maar om eerlijk te zijn ga ik zelf altijd naar de film die om 17.00 begint en heb dan in de pauze weleens trek. Onze bioscoop heeft verder geen voorzieningen daarvoor dus ik neem dan een reep mee ofzo of haal die van te voren even in het café in de buurt. Maar die wordt dan dus wel in de pauze genuttigd.

Ik vind het wel apart dat mensen klagen over duur (hoewel ik het ook wel buiten proportie vind, ik betaal hier 3 euro voor de nieuwste films, 4 euro als het 3D is, en we zitten dan met 20 man in de zaal, dus het kan uit) terwijl ze rustig veel meer uitgeven aan een avondje stappen.

Dat eten en drinken in bisoscopen is trouwens juist duur geworden omdát er weinig verkocht wordt en ze toch een bepaalde omzet willen halen. Dat is een foute zet van hun kant want als het goedkoper zou zijn, zouden ook meer mensen kopen...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:15

Lusitana schreef:
Ik weet niet waarom je zou moeten eten of drinken in een bioscoop, dat leid toch af van de zintuigen die je moet gebruiken?
Bovendien vind ik het zelf nogal ergerlijk al die geluidjes.
Maar om eerlijk te zijn ga ik zelf altijd naar de film die om 17.00 begint en heb dan in de pauze weleens trek. Onze bioscoop heeft verder geen voorzieningen daarvoor dus ik neem dan een reep mee ofzo of haal die van te voren even in het café in de buurt. Maar die wordt dan dus wel in de pauze genuttigd.

Ik vind het wel apart dat mensen klagen over duur (hoewel ik het ook wel buiten proportie vind, ik betaal hier 3 euro voor de nieuwste films, 4 euro als het 3D is, en we zitten dan met 20 man in de zaal, dus het kan uit) terwijl ze rustig veel meer uitgeven aan een avondje stappen.

Dat eten en drinken in bisoscopen is trouwens juist duur geworden omdát er weinig verkocht wordt en ze toch een bepaalde omzet willen halen. Dat is een foute zet van hun kant want als het goedkoper zou zijn, zouden ook meer mensen kopen...

Dat gaat bij de Pathé in Amersfoort zeker niet op hoor :=
Daar verkopen ze genoeg en ik denk dat ze er juist meer omzet op maken als ze de prijzen niet zo belachelijk hoog leggen.

Enne, ik ga nooit een avondje stappen dus die vergelijking gaat voor mij niet op :P

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:18

Bij ons in de bios betaal je €3,50 voor een middel fris en grote zak chips. Dan ga ik niet de moeite doen iets mee te nemen.

Pretpark neem ik vaak wel iets mee omdat ik op de frietjes na de meeste dingen daar niet lekker vind.

Naar een festival neem ik nooit wat mee. Komt bij dat je geen drinken oid mee mag nemen het terrein op.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:20

Lusitana schreef:

Avondje bios: 15 euro. 2 uurtjes
Avondje stappen: 25 euro. 4 uurtjes

Tjah :+