Advies nodig... te veel twijfel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

A_Einstein4

Advies nodig... te veel twijfel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 19:55

Hoi bokkers!

Na lang twijfelen ga ik toch in het kort even mijn verhaal doen, in de hoop dat iemand mij goede raad kan geven.

Vorig jaar ben ik met mijn paard naar een andere stal verhuisd. Reuze gezellig en al snel leuke mensen ontmoet. Waaronder B, een leuke jongen met vooral veel humor. B en ik konden het prima met elkaar vinden, hij hielp mij met mijn paard en ik hielp hem met zijn paard. Verder niks.

Naarmate de tijd vorderde, hadden wij steeds meer contact met elkaar. Wat eerst gezellige gesprekken op stal waren, werden nu whatsappgesprekken. Op de dagen dat we allebei vrij waren van werk, gingen we samen met de hond wandelen. 's ochtends was hij de eerste die een goedemorgen bericht kreeg, 's avonds was hij de laatste die een weltrusteberichtje kreeg.

Ik heb er zelf nooit veel achter gezocht. Echter, rond de periode maart merkte ik dat het contact vanuit hem iets té werd. Ik heb dit besproken en hij gaf aan dat hij gevoelens voor mij had. Ik niet voor hem, maar wilde wel graag vrienden blijven. De tijd erna zijn we eigenlijk door gegaan zoals ervoor. Ik werd zelf ook steeds afhankelijker van hem: bij hem zijn vond ik fijn, maar ik voelde me niet verliefd.

Weer tijd overheen gegaan. Als ik bij hem thuis was voelde ik me zo veilig. Hij gaf aan dat zijn gevoelens sterker waren dan voorheen. Die dag zijn we best intiem geweest en hebben we geknuffeld en gezoend. Verder gaan leek mij onverstandig, dus ik gaf aan dat ik niet verder wilde gaan en nog niet klaar ben voor een relatie, omdat mijn vorige relatie best heftig is geëindigd. Hij accepteerde dat en blijft aangeven dat hij op me wacht.

Ik heb wel gevoel, maar te weinig om een relatie te beginnen voor mijn gevoel. Ik twijfel echt te veel....

Wie durft het aan om mij goede raad te geven?

Bedankt voor het lezen...

Storm

Re: Advies nodig... te veel twijfel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:40

Jeetje wat lastig zeg. Hoe voelde je je tijdens het zoenen en knuffelen? Wat het fijn, reageerde je op hem in je lijf?
Soms moet soms iets ook groeien. Ik ben ook bijna nooit ineens heel heftig verliefd.
Maar als alles in je lijf nee zegt, en je voelt je ook niet lichamelijk tot hem aangetrokken, dan moet je stoppen. Ook, nee vooral, om hem geen pijn te doen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:35

Ik vind dat je het contact echt behoorlijk moet terugschroeven. Dit is niet eerlijk naar hem toe. Als ik eerlijk ben, vind ik het zelf een beetje cru dat je zo intiem met hem bent geweest, terwijl je zelf geen gevoelens voor hem hebt.

Zijn gevoelens voor jou zullen niet zomaar verdwijnen als jullie zo intensief contact houden. Zo kan hij niet 'over je heen komen' en op zoek gaan naar een andere liefde. Je houdt hem zo wel een beetje vast en dat is niet eerlijk naar hem toe. Je zult hem dus los moeten laten. Jammer van je vriendschap, maar die opoffering zal je moeten maken als je echt het beste met hem voor hebt.

Dit is wel een gevalletje 'friendzoned' voor hem.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:39

Duke typt precies wat ik vind/denk.

Afstand nemen en wel direct. Dit is niet eerlijk tegenover hem, je houdt hem een worst voor maar hij mag niet eten.

Neem afstand, ga andere dingen doen, zonder elkaar. Mocht je hem echt missen, en dan niet als gewone vriend, dan moet je het gesprek aan.
Anders hem de tijd geven om jou te vergeten en daarna de vriendschap weer oppakken.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:48

Citaat:
Hij gaf aan dat zijn gevoelens sterker waren dan voorheen. Die dag zijn we best intiem geweest en hebben we geknuffeld en gezoend. Verder gaan leek mij onverstandig

Dus jou gedachte op dat moment zijn 'oh zijn gevoelens zijn nog meer gegroeid, laat ik maar met hem knuffelen en zoenen, en vervolgens duw ik hem nog een keer in zijn strot dat er niet meer is dan dat'. Sorry ts maar ik vind je niet echt eerlijk tegenover hem, hij is heel open over zijn gevoelens naar jou (iets wat meer mannen zouden mogen doen) en dan doe je zoiets? En jij denkt dat er straks nog een vriendschap mogelijk is, na dat je hem eigenlijk "valse" hoop geeft?

Sorry als het hard over komt, maar ben duidelijk tegen die jongen en vooral heel erg eerlijk.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:20

CharmingS schreef:
Citaat:
Hij gaf aan dat zijn gevoelens sterker waren dan voorheen. Die dag zijn we best intiem geweest en hebben we geknuffeld en gezoend. Verder gaan leek mij onverstandig

Dus jou gedachte op dat moment zijn 'oh zijn gevoelens zijn nog meer gegroeid, laat ik maar met hem knuffelen en zoenen, en vervolgens duw ik hem nog een keer in zijn strot dat er niet meer is dan dat'. Sorry ts maar ik vind je niet echt eerlijk tegenover hem, hij is heel open over zijn gevoelens naar jou (iets wat meer mannen zouden mogen doen) en dan doe je zoiets? En jij denkt dat er straks nog een vriendschap mogelijk is, na dat je hem eigenlijk "valse" hoop geeft?

Sorry als het hard over komt, maar ben duidelijk tegen die jongen en vooral heel erg eerlijk.

Kan me hier alleen maar bij aansluiten.

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:31

Ik denk dat je jezelf eens moet afvragen of je echt gevoelens voor hem hebt of niet? Ja? Leuk, vertel het hem dan en kijk wat er van komt. Nee? Dan zou ik ook raden om afstand te nemen, anders doe je hem alleen maar verdriet en als je echt om hem geeft wil je dat natuurlijk niet. Een vriendschap lijkt me dan ook helaas niet mogelijk..

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:38

Lastig TS. Kan het zijn dat je wel gevoelens hebt, maar ze zelf niet erkend? Misschien door het heftige einde van je vorige relatie?

Ik herken namelijk van mezelf dat ik bij hoog en laag kan beweren en denken dat ik geen gevoelens voor iemand heb, maar er later achter kom dat ik dat niet helemaal goed had ingeschat..Het vele appen, dingen delen en afspreken, het vertrouwde / fijne gevoel, maar ook dat je toch zoent en intiem bent. Zijn voor mij allemaal dingen die ik niet doe als er geen gevoel is voor iemand.

Mocht je er voor jezelf uit zijn dat je echt geen gevoelens hebt voor hem, dan is het misschien eerlijker om hem niet 'aan het lijntje' te houden.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:43

Een beetje herkenbaar, mijn man waar ik bijna 18 jaar getrouwd ben, was het ook geen liefde op het eerste gezicht, maar net zoals jij voelde ik me enorm goed bij hem en miste hem al gauw als hij er niet was. Dit had ik niet eerder meegemaakt in die mate.

Heb in het begin van mijn relatie veel getwijfeld (wilde hem in geen geval kwetsen, daar was hij me te dierbaar voor), in mijn geval is de liefde gegroeid en kan ik zeggen dat ik wel verliefd geworden ben; intussen zijn we 2 dochters verder en moet eerlijk bekennen dat ik moeilijk zonder hem kan. He 's the one.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:45

Misschien eens afstand nemen en kijken wat dan je gevoelens zijn.
Soms weet je pas wat je voelt wanneer je het niet meer hebt. Zeker omdat je vorige relatie niet fijn is verbroken zou het kunnen zijn dat je ergens blokkeert. Dat het zo veilig en vertrouwd voelt is niet "niks".

Daarbij is dit idd ook niet eerlijk tegenover hem. Jij moet eerst weten wat je voelt.