Alvast mijn excuses indien mijn verhaal enigszins warrig is, maar ik werd een kwartier geleden bruut uit mijn slaap gehaald door meneer de postbezorger. En dat is meteen de clou van het verhaal.
De beste man had namelijk een pakketje bij zich en ik had niets besteld. 'een pakketje voor Moederdag', luidde de mededeling. Nu ben ik een 21-jarige studente en geen moeder dus dat vond ik al wel opvallend
Maar afijn, nog half-slapend heb ik het geheel aangenomen en al slaapwandelend terug gegaan naar mijn kamer. Daar heb ik het schitterende vaasje rode rozen en langwerpige doos - wat verdacht veel op een wijnverpakking leek - van zijn verpakking ontdaan. En er hing een kaartje aan van de afzender.
Het was een ontzettend lief kaartje van een vriend en tevens huisgenoot van mij, waaruit dus blijkt dat hij in mij meer ziet dan enkel een huisgenoot en vriendschappelijke vriendin. Toen ik hier in het begin kwam wonen kreeg ik dit idee ook al maar toen heb ik hem een keer echt afgewezen toen hij een move maakte en sindsdien dacht ik dat het duidelijk was waar we stonden. Te meer omdat hij laatst nog vertelde vrijdag een date te hebben met een ander...
De rozen, de wijn, het kaartje; overal is goed over nagedacht en ik vind het zo'n ontzettend lief gebaar. Maar je voelt 'm al aankomen
Het gevoel is niet wederzijds. En dat moet ik hem op de 1 of andere manier gaan vertellen... Dat is dus wat ik jullie wil vragen: hoe ga ik aan hem duidelijk maken dat ik zijn presentje ontzettend waardeer maar dat het gevoel écht niet wederzijds is, zodanig dat ik hem niet kwets?
Gelukkig vinden jullie het niet te bot als ik het breng zoals wat ik in de OP schreef. Ik ga denk ik zo maar even aanbellen, de fles wijn teruggeven en dan zeggen dat ik niet voor hem voel wat hij voor mij voelt. En ik denk ook vragen waar hij het idee van heeft gekregen dat dat anders zou zijn zodat ik dat in het gevolg anders kan doen. Want we spreken wel af en toe eens af om bijvoorbeeld een dagje naar Maastricht te gaan of een ijsje te eten. Als vrienden, dacht ik, maar misschien heeft hij dat anders opgevat dan wat mijn intentie was