Begluurd in eigen huis vanaf eigen balkon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nant

Begluurd in eigen huis vanaf eigen balkon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 13:34

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet en wil het graag delen.

Ik woon in een monumentaal pand op de eerste en tevens bovenste verdieping. Wij hebben over de hele lengte van het huis een balkon met aan beide zijden (geblindeerde) zijramen van de buren.
Via de slaapkamer hebben we toegang tot het balkon, tegenover die deur zit de deur tussen slaapkamer en hal en daar schuin tegenover de deur naar de douche. Ik kan vanuit de douche dus naar buiten kijken, maar (in principe) kan niemand van buitenaf bij ons naar binnen kijken.

In de zomer gooi ik als ik wakker word lekker de deur open, en ga dan douchen, met de deuren open. Het is een oud gebouw, snel vochtig, dus lekker die deuren open dan kan het luchten.

Zo dus ook vanmorgen. Deuren open, ik lekker douchen met een muziekje op, na het douchen loop ik, gelukkig met mijn handdoek om, soms namelijk ook poedeltje naakt, van de badkamer naar slaapkamer en hoor ik vanuit de slaapkamer ineens “goedemorgen”
Ik schrik mezelf helemaal wezenloos, er staat ineens een man op het balkon in de deuropening van mijn slaapkamer.
Hij zegt, ik had aangebeld maar je deed niet open en toen ik op het balkon stond zag ik dat je stond te douchen dus heb ik hier even gewacht.

De beste man kwam het zijraam van de buren schilderen en wilde dus vragen of hij daarvoor even op mijn balkon mocht. Toen ik niet open deed is hij maar gewoon naar boven geklommen.

Uiteraard ben ik al op hoge poten naar de buren geweest, maar die zijn niet thuis.
Tegen die man heb ik ook gezegt dat ik dit niet netjes vind. Ik had ook naakt die douche uit kunnen komen.
Hij zei dat hij dat niet erg had gevonden, nou ik wel!

Toch knaagt dit nu de hele dag al aan me, ik weet dus niet hoe lang die man daar heeft gestaan. En ik kan van onder de douche naar balkon kijken, maar je kunt dus ook van balkon mij onder de douche zien staan (glazen inloop douche).
Ik ga sowieso de buren aanspreken hopelijk lucht dat iets op.

Ik ben behoorlijk geschrokken en zal niet zo snel meer de boel open laten als ik sta te douchen etc.
Ik wilde dit even van mij afschrijven, het stomme is ook dat ik de bel niet heb gehoord, terwijl die in de hal zit en ik de deur open had, normaal hoor ik die wel, als ik de bel wel had gehoord dan was dit misschien niet gebeurd.

_Reneee

Re: Begluurd in eigen huis vanaf eigen balkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:37

Misschien heeft ie wel niet aangebeld hoor. Wat een engerd zeg. Ik zou ook naar de buren gaan, maar verder kun je er volgens mij niet veel aan doen...

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:38

Ooh jeetje!! Dat is echt niet netjes en kan me voorstellen dat je daar totaal niet blij mee bent. Je kan denk ik ten alle tijden nog aangifte doen van huisvredebreuk.

Maar hoop dat je het snel n beetje n plek kan geven...kan me voorstellen dat je voorlopig nog wel even voorzichtig ben met douchen...

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:40

Hè wat vervelend. Ik begrijp dat je geschrokken bent en het je een onveilig gevoel geeft terwijl je je veilig waande. Maar hoe vervelend ook, ik zou het verder maar een beetje laten zakken en voortaan toch maar even de deur op slot als je gaat douchen.

tennan

Kun je ook niet even het bedrijf bellen waar die man voor werkt? Ik vind zoiets echt niet kunnen...

Eilinora

Als het jóuw balkon is dan is het idd huisvredebreuk.
Ik weet heel goed hoe het voelt,je kunt niks meer doen zonder te denken dat er misschien iemand kan staan

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:44

tennan schreef:
Kun je ook niet even het bedrijf bellen waar die man voor werkt? Ik vind zoiets echt niet kunnen...

Dit. Gewoon een klacht indienen en even uitzoeken hoe het zit met huisvredebreuk. Dit kan namelijk echt niet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:47

Ja dat is echt schrikken.Dat mag die man ook helemaal niet natuurlijk.Ik zou het bij je buren aankaarten want die hebben hem kennelijk besteld.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:48

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 02:05, in het totaal 1 keer bewerkt

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:01

Wauw, wat een vreemde actie van deze man, zoiets doe je toch niet :?

Maar wat wil je er mee bereiken om daarvoor naar de buren te gaan? Deze kunnen er ook weinig aan doen dat hun schilder jouw balkon op klimt?

Ook die opmerking dat hij het niet erg zou vinden als je naakt zou zijn geweest, beetje een stomme opmerking als je net iemand zowat een hartaanval bezorgd, en je ongevraagd in je slaapkamer staat.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:02

Je hebt gedoucht met muziek aan dus dat je de bel dan niet hoort is mogelijk.Maar daarom hoeft hij nog niet achterom te lopen.Denk dat ik toch ook een belletje naar de firma deed,Je schrikt je toch wezenloos.
.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:03

CharmingS schreef:
Maar wat wil je er mee bereiken om daarvoor naar de buren te gaan? Deze kunnen er ook weinig aan doen dat hun schilder jouw balkon op klimt?

ja natuurlijk wel!
Wegsturen .. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:07

[***] schreef:
Bedrijf bellen en klacht indienen, dit gaat echt veel te ver! Vooral als het inderdaad jouw balkon is.

En de opmerking dat hij dat niet erg had gevonden als je naakt de douche uit was gekomen, wauw |o

Die opmerking lijkt me een "normale", "grappige" reactie waar je niet te veel achter moet zoeken.

Maar dat hij je balkon op gaat en blijft staan wachten tot je klaar onder de douche bent is natuurlijk absurd.

Mogelijk roep je wat van beneden, ga met zoveel mogelijk lawaai je klim beginnen, maar als je merkt dat iemand onder de douche staat dan ga je daar toch niet staan wachten?

Loop even een blokje om en begin opnieuw met aanbellen.

Idd klagen bij het bedrijf en de buurman (ook al kan die er weinig aan doen, het is wel zo netjes hem in te lichten). Mogelijk vervolgstap met aangifte.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:08

Klacht indienen bij bedrijf van schilder of aangifte doen. Enge vent.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:11

Ik zou het maar niet bij de buren aankaarten. Die kunnen er niks aan doen en zullen er waarschijnlijk wel even om grinniken als je weer weg bent. Dan zou ik het bedrijf waar die man werkt bellen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:13

Klacht in dienen bij het bedrijf, hopen dat het geen eenmanszaakje is want anders heeft je klacht ook niet veel nut.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:17

Als ik degene zou zijn die de schilder ingehuurd heeft, zou ik daar niet om kunnen grinniken en dat specifieke bedrijf niet meer terugvragen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:17

Cer schreef:
CharmingS schreef:

ja natuurlijk wel!
Wegsturen .. :j

Uhm buren waren toch niet thuis, en als er een vent op mijn balkon zou staan in de ochtend ga ik niet naar de buren rennen zodat die hem weg kunnen sturen, zou in staat zijn hem de zelfde weg terug te laten klimmen.

Lijkt me niet dat de buren van de TS toestemming hebben gegeven om bij haar op het balkon te gaan staan..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:18

Ik zou een berichtje doen naar het bedrijf waar de beste man werkt.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:18

Nou ja zeg! Dit kan echt niet. Ik zou ook een klacht indienen!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:19

Klacht indienen en melding maken bij de politie. Dit kan echt niet.

De opmerking zou ik ook niet al te veel achter zoeken. Dat is waarschijnlijk een (zeer knullige en ongepaste) poging om grappig te zijn en de situatie nog een beetje te redden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:23

Is die eigenlijk ook gewoon aan het schilderen gegaan erna?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:26

Was hij wel de schilder?
Gadsiedarrie! Is het zo makkelijk bij jullle op het balkon te komen voor jan en alleman? :(

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:26

enzino schreef:
[***] schreef:
Bedrijf bellen en klacht indienen, dit gaat echt veel te ver! Vooral als het inderdaad jouw balkon is.

En de opmerking dat hij dat niet erg had gevonden als je naakt de douche uit was gekomen, wauw |o

Die opmerking lijkt me een "normale", "grappige" reactie waar je niet te veel achter moet zoeken.

Maar dat hij je balkon op gaat en blijft staan wachten tot je klaar onder de douche bent is natuurlijk absurd.

Mogelijk roep je wat van beneden, ga met zoveel mogelijk lawaai je klim beginnen, maar als je merkt dat iemand onder de douche staat dan ga je daar toch niet staan wachten?

Loop even een blokje om en begin opnieuw met aanbellen.

Idd klagen bij het bedrijf en de buurman (ook al kan die er weinig aan doen, het is wel zo netjes hem in te lichten). Mogelijk vervolgstap met aangifte.

Een normale, grappige opmerking? Voor iemand die je kent misschien wel ja. Voor iemand die je niet kent en zich zojuist rot is geschrokken is het not done.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:29

Bizar, wel even afstemmen met je buren idd en vragen of je voortaan willen informeren als er onderhoud aan het pand gedaan wordt. Ook kun je de werkgever van de schilder nog bellen als hij voor een bedrijf werkt.