Bh rand vouwt om

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Bh rand vouwt om

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 09:49

Nou schiet mij maar lek!
Sinds ik een cup maat groter ben gegaan heb ik elke keer dat mn voorgevormde cups omklappen.
Ik heb altijd bh’s van h&m gehad en nog nooit gehad en nu heb ik wel zeker 8 nieuwe bh’s die dit doen.
Ik was ze op 30 graden in een 15min handwas in de machine en dan komen ze er goed uit maar zodra ze gaan drogen gebeurd het.
Het lijkt alsof de buiten stof te strak staat waardoor hij de cup om trekt naar buiten.
Ik heb al meerder soorten geprobeerd en het gebeurd elke keer weer.
Ben ook al naar de winkel gegaan en ik mocht ze terug brengen maar ze had er nog nooit over gehoord??
Nou ben ik geen krent en dacht laat maar ik zal wel iets fout doen maar nu doen die nieuwe het weer!

Wie kent dit probleem en heeft de oplossing??
Vind de bh’s van h&m gewoon het lekkerste zitten en toen ik nog een 75D droeg heb ik dit echt nooit gehad maar het is gewoon geen potje zo’n dikke rand onder je shirt.

Afbeelding

Afbeelding

Winged

Re: Bh rand vouwt om

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:59

Dit doen al mijn H&M bh's, wat eraan te doen? Niet meer bij H&M kopen :+

Sunflower0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:01

Klinkt inderdaad erg herkenbaar!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:05

Ik denk nog een cupmaat groter gaan. Er zit ergens te veel ''top weight'' waardoor hij de rand om drukt.

ElsieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:07

Ik heb net hetzelfde en draag ook enkel h&m bh's. Misschien toch eens overschakelen op een ander merk dan. Niet in de droogkast steken helpt volgens mijn moeder om de vorm te behouden

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:15

Jep, hier ook bij bh’s van de h&m!

Heb er nu 1 van Zeeman bij en die heeft het niet.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:16

Oh ál mijn BH-s doen dit en ik haat het echt. Nu zwanger en pijnlijke tieten dus ik geniet van sport bh's. Eventjes dan.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:25

Met een e-cup moet je gewoon echt op zoek naar betere kwaliteit bh's dan de H&M. En in de wasmachine stoppen is sowieso een no-go.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:30

Tink89 schreef:
Met een e-cup moet je gewoon echt op zoek naar betere kwaliteit bh's dan de H&M. En in de wasmachine stoppen is sowieso een no-go.

Op de handwas instelling kan er weinig gebeuren hoor.
Dan schommelt de machine iets heen en weer (draait niet rond) en centrifugeert niet.
Met de hand wassen is vaak slechter dan op de handwas in de machine.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 10:30

Nou ik ben dus niet de enige.
Het is een handwas in de machine van 15min die andere deden het niet(die waren wel ouder want draag nu al bijna een jaar denk een omvang groter.
Droger doe ik sws nooit ze hangen gewoon aan de lijn.
Ben in omvang groter geworden tijdens mn zwangerschap dus een 80E kan ik in zwemmen.
De cups doen het ook zonder inhoud erin dus dat is het niet :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:32

Dat doen mijn bh's van de h&m ook.. heel irritant. Overgestapt naar o.a. hunkemoller en bonprix, die doen dat gelukkig niet!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 10:36

Hunkemoller vind ik op de 1 of andere manier nooit zo lekker zitten maar blij te lezen dat ik dus niet de enige ben en tijd voor een ander merk.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:40

Mijn Hünkemoller BH doet dit ook, zo vervelend...
Andere BH’s van de Hünkemoller hebben dit overigens niet, terwijl ik deze bh exact hetzelfde nog een keer heb, maar dan in een andere kleur. Blijft een raadsel...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:41

Inderdaad gewoon brakke kwaliteit. Ik heb altijd VS bh's en zo nu en dan zit er daar ook eentje bij die het doet, ik hou het maar op een productiefoutje en draag de betreffende bh niet onder nauwsluitende kleding :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:42

Enige waar ik nooit problemen mee heb, zijn bh's van primark. En heb 85E.

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:54

Iets kwalitatievers kopen dan bh's van de h&m :=

Als je naar een echte lingerie speciaalzaak gaat zul je dit probleem niet hebben. Maar ik snap dat niet iedereen dit budget heeft. Ik kan inmiddels niet meer anders met mijn cup (75 f/g), maar de bh's zijn van veeeel betere kwaliteit en gaan gerust 1.5 jaar mee! En blijven die 1.5 jaar ook echt stevig en mooi.

Je moet er wel aan denken dat je je bh's niet meerdere dagen achter elkaar aan hebt. Je kunt ze beter om de dag aan doen zodat ze 1 dag bij kunnen komen. Anders gaat de rek/ elastiek er te snel uit. Ook heb ik ooit te tip gekregen om je bh niet 'dubbel' te vouwen na het wassen, als je ze opbergt. Dit is niet de vorm van een bh waardoor ze dus uit hun vorm kunnen raken (En dat randje dus kan gaan omvouwen). Ook als niet de juiste bh maat hebt, of niet het juiste model (hier zit ook veel verschil in!) Voor je borsten, kunnen ze lelijk vervormen.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:56

Zo te zien is het gaas harder gekrompen, minder uitgerekt dan de andere stof en trekt daardoor de rand scheef. Dit zou door wassen kunnen komen, of te strak gestikt of iets dergelijks.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:56

Hier ook een bekend probleem en ik koop vaak bij de Hünkemoller en Livera, verschillende merken en bedragen, ook bij de duurdere bh’s heb ik dit probleem. Vooral onder t-shirts en topjes vind ik het niet mooi staan maar ik ben gaan accepteren dat dit erbij hoort en draag daardoor geen strakke shirtjes.

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:57

Heb er ook eentje van Hunkemoller die het doet, keer in de winkel gevraagd, hoorde niet zo maar een oorzaak wist ze niet. Nieuwe gekregen, idem, dus het daar maar bij gelaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:59

Mij werd ook aangeraden om met een grote cupmaat geen voorgevormde BH's meer te dragen maar goed passende zonder voorgevormde cups. Bij mij gingen de randjes zodra ik door zwangerschap van C naar G groeide ook krullen, ongeacht waar ik ze kocht (Hema, HM, Primark, Livera) en ben ik heel blij met de bH's die ik nu draag van Honkemuller, niet voorgevormd maar wel mooi.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:03

Mijn Hunkemoller doet dit ook... Super vervelend.

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:07

Toch heel gek. Ik droeg vroeger ook bh's van H&M, hunkemoller, livera en sapph. Ik had dit probleem vaak bij deze merken. Toen ze nog een paar maten groter werden en ik daar de speciaalzaak moest en dus echt duurdere A merken ging kopen heb ik het nooit meer gehad. Je krijgt echt passend advies. Zo dacht ik dat een bepaald model mij altijd goed zat, die speciaalzaken zeiden van niet. Als het model ook niet perfect aansluit op je lichaam kunnen ze dus ook al gaan vervormen. En dat staat idd heel lelijk onder je kleren.

Sinds een paar jaar heb ik dus geen BH problemen meer. Geef liever wat meer uit voor iets echt goeds, dan minder wat niet perfect aansluit of vervormd. Nu heb ik het wel over merken als primadonna, geen (duurdere) merken die ze bijv bij de livera verkopen ofzo.

En ik doe mijn bh's ook gewoon in de was! Eigenlijk hoort het niet zo, Maar een voorzichtige was van 30 graden heeft de afgelopen jaren nog niks kwaad gedaan. (En de dames van die zaken doen het zelf stiekem ook). Dus ik denk persoonlijk dat het echt kwaliteit verschil is.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:23

Ken dat specifieke probleem eigenlijk niet (wel randjes aan de onderkant die ombuigen). Ik koop bh's meestal bij de Hema of via Bonprix. En daar heb ik eigenlijk nooit problemen mee.

Oh en ik was ze gewoon in de wasmachine hoor, met de reguliere was mee, op 30 graden, in een wasnetje. Gaat prima.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 11:25

Heb bh’s nooit meerdere dagen aan.
Doe ik met mn stings ook niet :roll: maar dat is iedere voor zich.

Als ik het zo lees is het denk is dus een grotere cup probleem en dan denk ik indd ivm stevigheid van de cup die door grote achteruit gaat.

Duurdere merken zou ik echt geen probleem vinden maar dan wil ik er wel zeker van zijn dat ze het dus niet doen.
Ik droeg h&m niet eens voor de prijs maar omdat ik ze gewoon lekker vind zitten.
Ik ben een zeikerd wat betreft bh’s.
Als er iets een beetje schuurt komt ie de kast niet meer uit.
Ik berg ze indd ook niet in elkaar gevouwen op.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:28

Ik zou dan bij een goede lingeriezaak gaan passen. En kijken wat lekker zit.